بازدید 5385

پایان خوش انتظار مرد اعدامی

کد خبر: ۳۹۷۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷ 04 May 2014
رئیس دادگستری سراب از لغو حکم 13 ساله قصاص‌نفس قاتل سرابی با عفو اولیاي دم خبر داد.

به گزارش قانون، رحمان خاطری گفت: مرد 35 ساله سرابی که 13 سال قبل در یک نزاع برادر زن خود را به قتل رسانده بود، با گذشت اولیای دم از مرگ رهایی یافت.

وی با بیان اینکه بخشش و عفو در آموزه‌های دینی ما جایگاه ویژه ای دارد اظهارکرد: با تلاش‌ها و وساطت‌های صورت گرفته از طرف واحد اجرای احکام، قضات دادگستری،دادستانی و امام جمعه سراب اولیا دم با گذشتن از حق قصاص امکان ادامه زندگی را برای این مرد سرابی فراهم کردند.

رئیس دادگستری سراب علت تاخیر در اجرای حکم قصاص و انتظار 13 ساله را عدم تامین فاضل دیه اولیای صغیر توسط اولیای کبیر مقتول عنوان کرد.

"قدیر - ن" که 13 قبل "رضا – ط" برادر زن خود را در یک نزاع با ضربات چاقو به قتل رسانده بود، اکنون بعد از یک انتظار سخت و دلهره و اضطراب، لذت عفو و بخشش را در روح و جسم خود احساس مي‌کند گفت: برای روح مقتول هر روز نماز و قرآن مي‌خواند و در این 13 سال با توکل به خدا و امید به بخشش خانواده مقتول نفس کشیده است.

قدیر در پاسخ به این پرسش که از اینکه مي‌دانسته ممکن است هر لحظه بالای چوبه دار رود چه احساسی داشته اظهارکرد: فقط به خدا توکل مي‌کردم و از اینکه با کار خود موجب داغدار شدن خانواده ای شده بودم احساس ندامت مي‌کردم اما هرگز امید خود را به بخشش از دست ندادم.

وی با بیان اینکه با خبر شنیدن بخشش دنیایی را به او بخشیدند ابرازداشت: تا عمر دارم خود را مدیون خانواده مقتول مي‌دانم و حاضرم هرکاری بکنم تا آنها حلالم کنند.

این قاتل رهیده از مرگ بیان داشت: آرزو مي‌کنم تا خداوند از بارگناهانم بکاهد و دعا مي‌کنم که خداوند هیچ بنده ای را شرمنده نکند.

از هم پاشیده شدن خانواده

قدیر در مورد سرنوشت خانواده خود بعد از قتل برادرزن گفت:متاسفانه نزاع خونین  به از هم پاشیده شدن خانواده ام منجر شد.

قدیر خود را بیگانه با دود و دم معرفی کرد و افزود: زندان جای توبه و عبادت است در زندان انسان به خودسازی مي‌رسد و به درستی نام زندان ندامتگاه است.در زندان سه مهارت آرایشگری،کامپیوتر و جوشکاری را فراگرفتم.

قدیر گفت: قبل از زندان در فضای سبز شهرداری تهران کار مي‌کردم و امیدوارم بتوانم بعد از آزادی از زندان به شغل سابقم برگردم و یا در رشته‌هایی که در زندان مهارت یافتم مشغول به کارشوم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
خدابه آدم شانس بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
میخوام که از این شانس ها نده!
قاتلین یکی پس از دیگری به جامعه باز می گردنند و امنیت کم کم رنگ می بازد
تابناک من موافق دار زدن هیچ قاتی و دزد و زورگیر و متجاوز به غنف و غیره نیستم اما موافق برگرداندن این ارازل به جامعه نیز نمی باشم لااقل در تبعید گاه ها با کارهای سخت تا آخر عمر باقی بمانند و درسی شود برای دیگران ...این که نشد هرکسی هرکاری دلش می خواهد انجام دهد و بعد چندی خراب تر به جامعه باز گردد
تابي جون اخه اين تيتره كه انتخاب كرده اي ? واقعا كه
به نظر من هر کسی یکی را کشت، حتی اگر اولیای دم هم رضایت دادند، از جنبه عمومی جرم حداقل باید تا 55 سالگی تو زندان نگه داشته بشه و وقتی بیاد به جامعه که دیگه کرک و پر جنایت نداشته باشه... برگشتن یک جانی (حتی قتل غیرعمد) به جامعه در سنین جوانی و میانسالی اصلا درست نیست...
تابناک همان طور که به حرف گوش دادی و دیگه از کلمه ی پیرزن و پیرمرد استفاده نمی کنی و کلی ممنونت هستم از این به بعد خواهش می کنم در مورد بخشش مجرمین از تیتر پایان خوش استفاده نکن چون باز گرداندن این اراذل و اوباش برای جامعه پایانی ناخوش است نه برای خاطر این که اعدام نشده اند بلکه برای ناامنی بیشتر جامعه...به جای این که تنبیه ابدی یعنی زندان با اعمال شاقه شوند راست راست تو جامعه راه برن و نفس راحت بکشن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آفرین به ناشناس 14:48 من کاملا موافقم
هيچ چيز با اعدام درست نمى شود
کارخوبی نیست شما هاشدین کاسه داغتر از اش
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی