بازدید 5259
۵

نمي دانيم آدم‌ربايان چه مي‌خواهند

کد خبر: ۳۹۷۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵ 04 May 2014
چهار روز از ربايش «حامد صداقتي» ملي‌پوش سابق شمشيربازي، يكي ديگر از دوستانش به نام «مهدي حسيني» و كشته شدن همسفر سوم‌شان به نام «محمدعلي غفاري» در مسير چابهار به خاش گذشته است و تاكنون اطلاعات جديدي از پرونده منتشر نشده است.

به گزارش اعتماد، سرهنگ محسن عطار، رييس پليس آگاهي استان سيستان و بلوچستان در پاسخ به خبرنگار «اعتماد» از تداوم پيگيري‌ها و انجام تحقيقات خبر داد اما معلوم نيست از ساعت 19:30 روز چهارشنبه چه بر سر دو فرد ربوده شده آمده و آنان در كجا به سرمي برند.

با اين وجود خانواده قهرمان شمشير بازي ايران نسبت به بازگشت فرزندشان بسيار اميدوارند و از عملكرد رسانه ملي در پرداختن به اين موضوع انتقاد دارند. دكتر اسماعيل غنيان، از اقوام نزديك حامد صداقتي است و از زمان ربوده شدن وي و يكي ديگر از دوستانش پيگيري ماجرا را بر عهده گرفته است.

 او توضيحاتي را درباره اين حادثه و شخصيت حامد داد و از اينكه صدا و سيما كوچك‌ترين توجهي به اين موضوع نداشته انتقاد كرد و گفت: «معلوم نيست چرا خبر ربوده شدن يك قهرمان ملي در رسانه ملي منتشر نشده است».

چه زماني از ماجرا مطلع شديد؟

بيشتر از 24 ساعت از وقوع حادثه گذشته بود كه از اداره پليس با ما تماس گرفتند و موضوع را اطلاع دادند، آنان به ما گفتند كه شماره را ازطريق گوشي تلفن همراه «محمدعلي غفاري» كه بر اثر اصابت گلوله به سرش كشته شده پيدا كرده‌اند.

كمي بيشتر از خانواده حامد مي‌گوييد؟

خانواده حامد مضطرب و نگران هستند، او يك خواهر دارد و پدرش هم در سال 91 فوت شد و از آن موقع تامين خرج خانواده نيز بر عهده حامد بوده است و وي از طريق بستن قرارداد با باشگاه‌هاي ورزشي در مقام بازيكن و مربي كسب درآمد مي‌كرد و گاهي نيز كاسبي مي‌كرد اما اين شغل ثابت وي نبود و منبع درآمد اصلي‌اش همان فعاليت‌هاي ورزشي است.

حامد صداقتي براي چه به اين منطقه رفته بود و آيا دو نفر همراه از دوستانش بودند؟

محمد علي غفاري و مهدي حسيني هر دو از دوستان دوران دبيرستان حامد بودند و تا آنجا كه اطلاع دارم سواري پرشيا نيز متعلق به حسيني بوده است، هر سه اين افراد همسن بودند و از حدود يك هفته قبل براي سفري تفريحي به بندرعباس، قشم و چابهار رفته و قصد سفر به زاهدان را داشتند كه در حوالي شهرستان خاش به خودروي آنان حمله شده است.

در طول سفر از حامد خبري داشتيد؟ آيا ممكن است در سفر با فرد يا افرادي به مشكل برخورده باشد؟

بله، هم حامد و هم دوستانش با خانواده‌يشان در ارتباط بودند و حوالي ظهر روز چهارشنبه نيز حامد آخرين تماس را با خانواده‌اش گرفته و در حالي كه شاد و سرحال بوده اعلام كرد كه شرايط خوب است و آنان در حال حركت از چابهار به سيستان و بلوچستان هستند. بنابراين فكر نمي‌كنم كه در جريان سفر مشكلي به وجود آمده باشد.

چطور پيگير اين ماجرا هستيد و جديدترين اطلاعات شما از اين پرونده چيست؟

از طريق پليس، وزارت كشور، فدراسيون شمشيربازي و برخي ديگر از دوستاني كه در اين استان داشتيم، ماجرا را پيگيري كرده‌ايم و از دفتر وزير كشور نيز به ما قول داده‌اند كه اين موضوع را رسيدگي خواهند كرد. با اين وجود فردا عازم سيستان و بلوچستان خواهم شد. درباره اين ماجرا نيز اطلاعات جديدي ندارم و همان چيزي كه پليس به ما گفته و رسانه‌ها نيز منتشر كرده‌اند را مي‌دانم.

يعني تاكنون تماسي كه تقاضاي دريافت پول در قبال آزادي حامد را كرده باشند با خانواده‌اش نشده؟

خير تاكنون تماسي با ما نگرفته‌اند.

گروه يا باند خاصي نظير جيش‌العدل مسووليت اين اقدام را برعهده نگرفته؟

خير. متاسفانه ما هيچ اطلاعي در اين خصوص نداريم و هيچ يك از نهاد‌ها نيز اطلاعاتي در اين باره به ما نمي‌دهند.

چقدر به آزادي اين دو نفر اميد داريد و نظر مسوولان پيگير پرونده در اين خصوص چيست؟

به آزادي آنها اميدواريم و مسوولان هم قول پيگيري موضوع را به ما داده‌اند. اجاره مي‌خواهم انتقادي هم از صدا و سيما داشته باشم، من نمي‌دانم اين رسانه ملي است يا رسانه آقاي ضرغامي، چراكه تاكنون هيچ تماسي از طرف خبرنگاران اين سازمان با ما
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵
آدم ربایان باید به اشد مجازات برسند.
چرا پیگیری صحیح نمی شود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فقط اعدام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
من به شدت با شیوه اعدام تو کشورمون مخالفم. کسی که به طور کاملا اتفاقی و ناخوداگاه دچار قتل میشه رو همونطور اعدام می کنن که این اشرار جانی رو. به نظر من اینا باید در همون محل ارتکاب جرم اعدام بشن و جنازه هاشون روی دار بمونه تا بپوسه یا خوراک حیوانات بشه...
آقای اعدامی بزار اول مجرمین پیدا بشن بعد حکم صادر کن
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی