بازدید 5737

قشقاوی: مذاکرات نفس‌گیر شده است

وی تصریح کرد: آینده مذاکرات فعلی به سمت مذاکرات جامع می‌رود و روند حساس و نفس‌گیر را طی می‌کند، چون هنوز به متن اصلی تبدیل نشده است، فعلاً نمی‌توانم ارزیابی دقیقی از نتیجه نهایی آن ارائه دهم.
کد خبر: ۳۹۷۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۸ 30 April 2014
آینده مذاکرات فعلی به سمت مذاکرات 1+5، آخرین اخبار درباره موضوع ابوطالبی نماینده دائمی ایران در سازمان ملل و لغو ویزای تردد بین ایران و کشورهای همسایه از جمله مسائلی است که معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه در بناب با خبرنگاران مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حسن قشقاوی عصر امروز در حاشیه سفر به شهرستان بناب در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: پس از انتخابات خرداد ماه سال گذشته براساس سفرها و رفت و آمدهای دیپلماتیک، گزارش‌های میزان اشتیاق کشورهای مختلف برای ارتباط با ایران و به گواهی افزایش توریست‌های خارجی که آمار رو به رشدی را داشته است، نشان می‌دهد که فضای مطلوبی برای گسترش روابط خارجی ایجاد شده است.

وی افزود: همه باید دست به دست بدهیم تا موقعیت دیپلماسی رسمی و دیپلماسی عمومی جمهوری اسلامی ایران را حفظ و تقویت کنیم.

قشقاوی با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5 گفت: سیر مذاکرات دقیقاً در چارچوب رهنمودهای رهبر معظم انقلاب صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: آینده مذاکرات فعلی به سمت مذاکرات جامع می‌رود و روند حساس و نفس‌گیر را طی می‌کند، چون هنوز به متن اصلی تبدیل نشده است، فعلاً نمی‌توانم ارزیابی دقیقی از نتیجه نهایی آن ارائه دهم.

معاون وزیر امور خارجه ادامه داد: در این مراحل حساس و مهم مذاکرات انتظار حمایت از تیم مذاکره کننده را داریم که رهبری عزیزمان تأیید فرموده‌اند.

آخرین اخبار درباره موضوع ابوطالبی نماینده دائمی ایران در سازمان ملل

حسن قشقاوی تأکید کرد: هم‌اکنون باید انتقادات صد‌در‌صدی را به صورت مساوی به انتقادات و پیشنهادات سازنده تبدیل کنیم و در یک فضای صمیمانه به فکر حفظ منافع و مصالح ملی کشورمان باشیم.

این مقام مسئول در خصوص موضوع ابوطالبی نماینده دایمی ایران در سازمان ملل نیز گفت: این پرونده در کمیته مقر مطرح شده و در حال طی مراحل سیاسی است و توضیح بیشتری نمی‌توانم درباره آن بدهم.

لغو ویزای تردد بین ایران و کشورهای همسایه

حسن قشقاوی در بخش دیگری از این گفت‌وگوی خبری به موضوع لغو ویزای تردد بین ایران و کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: در صورتی که کشورهای همسایه نیز به طور متقابل مایل به لغو ویزا باشند، ما با آنها مشکلی نداریم و آمادگی داریم.

وی افزود: فعلاً ویزای بین ایران با کشورهای آذربایجان، گرجستان و ترکیه لغو شده و در خصوص کشورهای همسایه و خصوصاً آنهایی که اتباع بیشتری از آنها در تردد با ایران هستند، منتظر مذاکره و تعامل دو‌جانبه هستیم.

قشقاوی تصریح کرد: ما اصرار یک طرفه به این موضوع نداریم و مبنای صدور یا لغو ویزا  براساس احترام متقابل و حفظ عزت و کرامت متقابل خواهد بود.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان در جریان سفر یک روزه به شهرستان بناب از صبح امروز دیدارها و نشست‌های جداگانه‌ای با علما و طلاب حوزه علمیه، دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها و همچنین اعضای ستاد اقامه نماز جمعه بناب داشت که با وجود حضور خبرنگاران در این برنامه‌ها بر اساس درخواست و تأکید وی اجازه پوشش خبری سخنرانی‌ها داده نشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار