بازدید 2722

خطر مصرف دوز بالای داروی افسردگی برای جوانان

کد خبر: ۳۹۶۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳ 29 April 2014
روانشناسان در یک مطالعه جدید هشدار دادند که مصرف دوز بالای داروهای افسردگی با افزایش میل به خودکشی در افراد جوان ارتباط دارد.

به گزارش ایسنا، متخصصان در این مطالعه معتقدند زمانی‌ که روانپزشکان مصرف داروهای افسردگی را برای نوجوانان و افراد جوان توصیه می‌کنند نباید در شروع کار دوز بالای این داروها را تجویز کنند زیرا خطر بروز رفتار‌های خودکشی در این بیماران افزایش می‌یابد.

دکتر «متیو میلر» از دانشکده سلامت عمومی هاروارد در بوستون گفت:‌ بیماران جوانی که درمان با داروهای افسردگی را با دوز بالا و بیش از میزان توصیه شده شروع می‌کنند دو برابر بیش از افراد دیگر به خود آسیب می‌رسانند.

این پزشک همچنین افزود:‌ در صورتی‌ که فرزند جوان مبتلا به افسردگی داشتم قطعا اجازه نمی‌دادم برای درمان بیماری‌اش از داروهای افسردگی با دوز بالا مصرف کند.

در سال 2004 میلادی، سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) نسبت به خطر خودکشی در کودکان و نوجوانانی که با نوعی از داروهای افسردگی با عنوان «بازدارنده‌های بازجذب سروتونین» درمان می‌شود، هشدار داد. این هشدار در پی آن صادر شد که طبق بررسی انجام گرفته مشاهده شد افراد جوانی که از این دارو مصرف می‌کنند دو برابر بیشتر احتمال دارد به خود آسیب برسانند. همچنین در این بررسی متخصصان اطلاعات بیش از 162 هزار بیمار 10 تا 64 ساله را که به افسردگی مبتلا بودند و بین سال‌های 1998 تا 2010 میلادی از داروهای بازدارنده‌های بازجذب سروتونین استفاده کرده بودند، مورد مطالعه قرار دادند.

به گفته روانشناسان در آمریکا، این مطالعه نشان داد افرادی که کمتر از 24 سال سن داشتند و بیش از میزان توصیه شده از داروی افسردگی مصرف می‌کردند، دو برابر بیشتر مستعد اقدام به خودکشی بودند.

به نقل از هلث‌دی نیوز، دکتر میتو میلر همچنین گفت: در طول انجام این مطالعه در هر 1000 بیمار جوانی که بیش از میزان مجاز از داروی افسردگی مصرف کرده بودند، 32 مورد خودآزاری مشاهده شد. این آمار در افرادی که میزان توصیه شده از این دارو را مصرف کرده بودند به ازاء هر 1000 نفر 15 مورد بوده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس