بازدید 4101

فروش داروی قاچاق در عطاری‌ها

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو از برنامه ساماندهی و نظارت بر عطاری ها به منظور جلوگیری از فروش داروی قاچاق در این قبیل فروشگاهها خبر داد.
کد خبر: ۳۹۶۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴ 29 April 2014
معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو از برنامه ساماندهی و نظارت بر عطاری ها به منظور جلوگیری از فروش داروی قاچاق در این قبیل فروشگاهها خبر داد.

دکتر رسول دینار‌وند با عنوان این مطلب که نمی توان تخلف برخی داروخانه ها و عطاری ها را منکر شد، به خبرنگار مهر گفت: نظارت ما بر داروخانه ها و فروشگاههایی مثل عطاری ها، چندان قوی نیست و این موضوع را خودمان می دانیم.

وی در مورد فروش داروی "ترامادول" در داروخانه‌ها، با عنوان این مطلب که نمی‌توانیم برخی از داروهای مورد نیاز مردم را حذف کنیم، افزود: داروهایی مانند ترامادول که تحت کنترل هستند و دسترسی به آنها آسان نیست اگر داروخانه‌ای نسبت به فروش آنها تخلف کند، با آن برخورد می‌کنیم.

دیناروند ادامه داد: داروی ترامادول در داروخانه‌ها می بایست فقط با نسخه ارائه شود و در خصوص داروی "متادون" هم باید بگویم که این دارو در داروخانه‌ها نیست و فقط در برخی داروخانه‌ های بیمارستانی برای بیماران صعب‌العلاج به عنوان مسکن یا در کمپ های ترک اعتیاد استفاده می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو با اظهارتاسف از فروش داروی قاچاق در برخی اماکن و مراکز مثل عطاری ها، گفت: برای عطاری ها در سال 93 برنامه نظارت جدی‌ تر را داریم.

وی با تاکید بر اینکه قرار نیست از عطاری ها سلب مسئولیت کنیم، در عین حال افزود: وزارت بهداشت خیلی راحت می تواند با مطب، داروخانه و بیمارستان متخلف برخورد کند اما برای فروشگاهی مثل عطاری که مجوز آن را ما صادر نمی کنیم، برخورد کمی دشوار است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار