بازدید 31232

واژگونی خونین اتوبوس خط واحد در بزرگراه آزادگان

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از جان باختن ۷ تن در سانحه واژگونی یک دستگاه اتوبوس بخش خصوصی شرکت واحد در ورودی آزادگان به حکیم غرب خبر داد؛ در پی این حادثه جلسه کمیته انضباطی برگزار ‌و حکم انحلال شرکت خصوصی که اتوبوس مذکور متعلق به آن است، صادر شد.
کد خبر: ۳۹۶۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹ 28 April 2014
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از جان باختن ۷ تن در سانحه واژگونی یک دستگاه اتوبوس بخش خصوصی شرکت واحد در ورودی آزادگان به حکیم غرب خبر داد.

به گزارش «تابناک»، سرهنگ سید تیمور حسینی با اشاره به حادثه واژگونی یک دستگاه اتوبوس و کشته شدن شماری از مسافران آن اظهار داشت: متأسفانه صبح امروز یک دستگاه اتوبوس شرکت واحد بخش خصوصی با نام شرکت راهور سبز پایتخت در مسیر اتوبان آزادگان و در محل ورودی به دوربرگردان بزرگراه حکیم غرب واژگون شد و به پهلوی چپ خودرو غلتید.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به بازداشت قریب الوقوع راننده اتوبوس افزود: بر اساس گزارش‌های اعلام شده، یک نفر از مسافران این اتوبوس در صحنه حادثه جابجا جان خود را از دست داد و ۶ تن از مصدومان این سانحه به دلیل شدت جراحات وارده، پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست دادند.

تعداد مجروحان اعلام شد


محمد عباسی، مدیر روابط عمومی اورژانس تهران نیز با تایید جان باختن هفت تن در این حادثه گفت: در این حادثه تاکنون ۷ تن کشته شده‌ و تعدادی نیز مجروح شده‌اند که آمار دقیق آن متعاقبا اعلام می‌شود؛ کشته شدگان ۵ تن زن و دو تن مرد بودند.

وی گفت: مجروحان این حادثه با حضور آمبولانس‌های زمینی و بالگردهای اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

دکتر سید رضا معتمدی، معاون عملیات اورژانس تهران نیز اعلام کرد: ۲۶ تن در این حادثه مجروح شدند که به بیمارستان‌های امام خمینی (ره)، شریعتی و فیاض‌بخش منتقل شدند.

سرعت غیرمجاز؛ علت احتمالی حادثه


سرهنگ عین الله جهانی، رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران هم در این باره گفت: هنوز علت تامه این حادثه مشخص نیست اما آنچه مسلم است، اتوبوس مذکور داخل رمپ واژگون شده و نیروی گریز از مرکز موجب واژگونی آن شده که این امر می‌تواند به سرعت بیش از حد مجاز اتوبوس مرتبط باشد، چرا که حد مجاز سرعت در داخل رمپ و لوپ‌ها حداکثر ۳۰ کیلومتر بر ساعت است.

شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نیز اعلام کرد که این اتوبوس متعلق به بخش خصوصی خط «چیتگر ـ شریعتی» بوده است و راننده مذکور نیز سابقه تخلفی در شرکت واحد نداشته است.

عذرخواهی و ابراز تأسف مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی


پیمان سنندجی، مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه درباره رویداد رقم خورده در محدوده شهرک صدرا در منطقه ۲۲ گفت: ساعت ۹ صبح امروز یک دستگاه اتوبوس اسکانیا مربوط به بخش خصوصی شرکت واحد مسیر شریعتی به چیتگر که با سرعت ۵۰ کیلومتر در شمال به جنوب بزرگراه آزادگان در حال حرکت بود که در محدوده شهرک صدرا، مقابل پژوهشگاه نفت، کنترل اتوبوس از دست راننده خارج و اتوبوس واژگون شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با اشاره به اینکه سرعت اتوبوس در حد استاندارد بوده، ضمن ابراز تأسف و عذرخواهی از شهروندان به دلیل این اتفاق گفت: در پی این حادثه جلسه کمیته انضباطی برگزار شد و براساس بند ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی حکم انحلال شرکت خصوصی که اتوبوس مذکور متعلق به آن است، صادر شد و علت دقیق حادثه در دست بررسی است.

سرعت اتوبوس زیاد بود


یکی از شاهدان حادثه به مهر گفت: اتوبوس با سرعت بالایی حرکت می‌کرد و پس از رسیدن به دور برگردان سرعتش را کم نکرد.

وی افزود: اتوبوس ناگهان واژگون شد و راننده خودروهای عبوری سریع به کمک مسافران رفتند. اغلب کشته‌ها‌ زن بودند که از ناحیه سر دچار جراحت شده بودند.

اخبار تکمیلی متعاقباً اعلام می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۷۷
انتشار یافته: ۶۲
تا کی نمی خواهید به اتوبوس های خصوصی شهری تهران سر و سامان بدهید خوب شد در خط تجریش راه آهن نبود وگرنه 40 کشته می داد. البته اگر فکری برای این خط BRT نشود حتما اتفاق می افتد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
ربطی به سر و سامان دادن نداره! اگه نو بودن اتوبوسها مطرحه اتوبوسهای این خط از نوترینها هستند.
حدود ؟
بنده اونجا بودم. متاسفم براي ملت بيكار انگار آمدن فيلم سينمايي ببينن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
خب خودت هم بودی دیگه!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
ایشون احتمالا فیلمبردار بوده!
از بس وحشیانه رانندگی می کنن
اینهم عاقبت خصوص سازی اتوبوسها و عجله رانندگان برای رسیدن زودتر به ایستگاه ها و سوار کردن مسافر بیشتر و کسب پول بیشتر !
آخي متاسفم واسه اين عزيزان كه صبح سركار يا دانشگاه ميرفتن و مجروح يا فوت شدن.چقدر سخت.
خدا به بازماندگانشون صبر بده . دلایل وقوع حادثه باید برسی بشه و اگر اشکال فنی در این حادثه تاثیر گذار بوده اون شرکت باید به شدت مجازات بشه حتی اگر دلایل فنی نیز موجب این حادثه نبوده باز هم شرکت باید به علت آموزش ناکافی رانندگانش بازخواست بشه .
واقعا دردناکه. من بارها این اتوبوس ها را در اتوبان تهران کرج دیده ام که با سرغت بالای 90 حرکت میکنند و از خودروهای سواری با چراغ زدن و بوق مکرر سبقت میگیرند. به پلیس هم گفتم. چه کسی مسئول کنترل این رانندگان دیوانه است؟ مردم را بکشیم و بعد عذرخواهی کنیم! آیا این کافیست؟ باید این مسیرهای خطرناک به دوربین کنترل سرعت مجهز باشند.
با سرعت 50 کیلومتر چپ کنه یعنی باید وزیر صنایع استعفا بده
مدیر عامل اتوبوسرانی ازنخست وزیر کره جنوبی یاد بگیرد واستعفا دهد
استعفا بديد لطفا!
بابا صحبت جان هفت انسانه هفت خانواده و ده ها سرنوشت . من نمی دونم این جور راننده ها چرا اینجورین اینقدر بی مسئولیت
پاسخ ها
فضلی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
برای اینکه بیتفاوت هستند چرا برای اموزش یک خلبان ان همه زحمت ودقت می کنند ولی برای یک راننده اتو بوس هیچ اوزشی ندارند
ای کاش در حوادثی که اتفاق می افتد مثل مدرسه شین آباد ِا واژگونی قایق در دریاچه پارک شه یا در آتش سوزی ساختمان جمهوری یکی از مسولین به دلیل ضعف مدریت که خودآنها هم به این ضعف آگاهند مانند نخست وزیر کره استعفا کند به امید آن روز که هرگز نمیبینیم؟؟؟؟؟!!!!!!
اگه این اتفاق در ژاپن رخ داده بود ، شهردار استعفا کرده بود .. در کره هم با غرق شدن کشتی ، وزیر استعفا کرده است .. افسوس و افسوس از آن 7 بیگناه کشته شده و صدها افسوس از مسولین وظیفه شناس ... فقط عذر خواهی ... افسوس .. روحشون شاد .
پاسخ ها
کاظمی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
با شما موافقم، معاون کره ای مدرسه ای که دانش آموزانش کشته شده اند، خود کشی کرده! یعنی خودش رو به خاطر این اهمال نتونسته ببخشه، نمی دونم کی این احساس مسئولیت در ما ایرانی ها به وجود می آد.
ناشناس
| United States |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
تو کوچه ما امروز یکی .... ! حالا باید وزیر اموزش و پرورش استعفا بده؟!!!!!! حالا یه چیزی دیدی و شنیدی !
آقای مید عامل، از کجا می دونی سرعت مجاز بوده؟ پلیس سر صحنه هنوز نمی دونه شما از کجا می دونی؟
استعفا هم نمیده قطعا
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
چرا؟
اکثر این راننده های اتوبوس واحد عقده ای هستند و فکر میکنند خیلی کارشان مهم است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
هنوز متوجه نشدی که کارشان خیلی مهم است ؟
"مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با اشاره به اینکه سرعت اتوبوس در حد استاندارد بوده، ضمن ابراز تاسف و عذرخواهی از شهروندان به دلیل این اتفاق گفت: در پی این حادثه جلسه کمیته انضباطی برگزار شد و براساس بند 20 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی حکم انحلال شرکت خصوصی که اتوبوس مذکور متعلق به آن است، صادر شد و علت دقیق حادثه در دست بررسی است." چرا؟؟!!؟!؟!؟!؟
چرا شرکت منحل شد؟ چرا به این سرعت و بدون مطالعه و با عجله چند تا آدم بدبخت و زحمتکش را از نون خوردن میندازین؟؟؟؟؟!؟!؟!؟
متاسفانه اکثر راننده های محترم اتوبوس ها اصلا سرعت مجاز رو رعایت نمیکنند و اینطور که به نظر میاد برای مسئولین هم مهم نیست !!!!!
همه یاد گرفتن فقط بگن ببخشید !!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
آخه کلاس داره!
النتامن
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
بازم جای شکرش باقیه که معذرت خواهی رو یاد گرفته اند...
در سانحه کره جنوبی نخست وزیر از سمتر خودش کنارگیری کرد حالا باید دید در کشور ما چه اتفاقی می افتد. بازم ابر و باد و مه و خورشید دست در دست باعث واژگونی و کشته شدن هموطنان و داغدارکردن خانواده های آنها شده اند.
از وقتیکه برای پزشک شدن ریاضی خواندن در این کشور مد شد، از وقتیکه هزینۀ دیه و کفن و دفن به صرفه تر از معالجۀ مصدوم و حمایتهای بعد از درمان است . از وقتیکه برای مشاغل (مردم تماس) مثل رانندگی اتوبوس عمومی تستهای روانشناسی کنار گذاشته میشود از وقتیکه ..... وضع بهتر از این نخواهد شد.
عذرخواهی و ابراز تأسف مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی!!!!!!!!!!!!!!!!!همش همین دست درد نکنه
پاسخ ها
فریاد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
چندتابچه این وسط یتیم شدن وامشب سر بی سایه برزمین میذارن؟
سريعاً بايد شروع كنيم به دلداري مردم و اينكه نگران نباشند و با اينكه كرايه ها افزايش يافته است امنيت آنها نيز تأمين خواهد شد.
نخست وزیر کره جنوبی بعد از غرق کشتی استعفا کرد.......تو خود بخوان حدیث از این!
اولا که سرعت سنج اتوبوسا به مایله نه به کیلومتر وو 50 مایل احتمالا بوده که برای رمپ سرعت زیادیه. دوما رانندگان اتوبوس واقعا دیوانه وار و با سرعت بالا رانندگی میکنند و هیچ کس جرات تذکر ندارد چون لج میکنند و بدتر میروند. بارها شاهد زیر گرفتن عابر موتور سوار دوچرخه سوار و... توسط اتوبوسهای خط ولیعصر بوده ام و متاسفانه هیچ کس پاسخ گو نیست
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
موتورسوارو دوچرخه سواری که هنوز نمیدونه خط مخصوص اتوبوس چیه خودش مقصره ..... حتما که نباید حکم اعدام برای ورود به خط ویژه بزارن که اینها بفهمن اون تو براشون امن نیست !
حالا هی بگید مردم باید وسایل نقلیه عمومی سوار بشن
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
چه ربطی داره ؟
اغلب اتوبوسهای عمومی در حقیقت اتوبوس نیستند بلکه ارابه مرگ هستند که با سرعتهای جنونی و ترمزهای ناگهانی و هیستریک راننده ها مسافر بدبخت را بیچاره می کنند. کسی هم نیست که پیگری کند و پاسخگو باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
فرهنگ رانندگی در ایران باعث ترمزهای ناگهانی و به قول شما هیستریک و سرعت غیر مجاز میشه و فقط راننده اتوبوسها مقصر نیستند همین من و شما هم مقصریم ..... خود شما نمیچسبونی پشت ماشین جلویی و بوق و چراغ!؟!!! همین شما با سرعت 30 کیلوکتر میری تو خروجی اتوبان ؟ اگر اون اتوبوس فرضا با 30 کیلومتر حرکت کنه همین شما نوعی پشتش بوق و چراغکش نمیکنی ؟!!!
ناشناس
| United States |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
شما حتما سوار اتوبوسهای اون مسیر نشدین اتوبوسهاش عالی هستن نو و حتی کولرشونم تابستون روشنه و همیشه خلوته واقعا باورم نمیشه خدا در گذشتگان رو رحمت کنه
قابل توجه دوستان.این اتوبوس مترو چیتگر-شریعتی بوده.اتوبوس های مترو چیتگر-شهید باقری هم به همین شکل با سرعت در اتوبان ها حرکت می کنند.
حتمآ با شیب ملایم حرکت میکرده و گر نه چی میشد؟
فقط اعدام
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
کیو ؟ بقیه مسافران ؟ یا راننده نگون بخت ؟ یا مدیر شرکت؟ یا مدیر عامل اتوبوسرانی ؟ یا شهردار تهران؟ یا وزیر مسکن و شهر سازی ؟ یا وزیر صنعت و معدن ؟ یا معون راهنمایی رانندگی یا تک تک شهروندان ؟؟؟؟؟؟؟ کیو ؟
متاسفانه اكثر راننده هاي اتوبوس بصورت خيلي وحشتناكي رانندگي ميكن. من هر روز در مسير خط تجريش را آهن شاهد تصادفات شديدي هستم. اين رانندگان حتي به عابرين پياده هم رحم نميكنن. متاسفانه هيچ ناظري به علكرد آنها نيست!!!!!
انقد حالا پیگیری رو کش میدن تا مردم از یاد ببرن.فقط بدبخت اون کسایی که عزیزانشون رو تو این ماجرا از دست دادن.کدوم حادثه تا حالا درست بررسی شده این دومی باشه.متاسفم
اولا بسیاری از سفرهای درون شهری قابل حذف شدن هستند
و میشود مردم کارهایشان را با پست سفارشی و ایمیل و فکس
انجام دهند . ثانیا تا دیروز مسافرت برون شهری با مرگ و میر
همراه بود حالا برای مسافرت درون شهری رفتن هم وصیت کردن مسافران بخت برگشته اجباری خواهد شد .
خدا رفتگان و بیامرزه و به بازماندگانشون صبر طا کنه و مجروحان و هم شفا بده
....
مدير عامل شركت اتو بوس راني را بر كنار كنند
....بارها با رانندگان تاکسی، سواری و ... بحث و جدل و حتی گریبان گیری ، ولی در برخی مواقع هیچ کدام از مسافرهای دیگر به پشتیبانی من در نیامده اند.آقا این مشکل روانیه .تو رو خدا یکی پیدا بشه به داد این مردم برسه. این تصادفات خانواده ها رو از هم می پاشونه.این تصاد فوتی داره، قطع نخایی داره. ضربه مغزی داره. قعطی عضو داره و..... خدا یا کمکمون کن این ماشین ها بلای جانمان شده است.
بیشتر رانندگان شرکت واحد فکر میکنند کیسه سیمان حمل میکنند.
یکی میگه سرعت غیر مجاز.

یکی میگه وحشیانه رانندگی کردن... حالا زمانی که کند رانندگی میکنند صدای مسافرا در میاد ... اقا لطفا تندتر برید دیرمون شد..

یکی میگه برا در اوردن پول بیشتر

یکی میگه مشکل از راننده است یکی میگه مشکل از اتوبوسه..


خب علت چیه؟؟؟؟ چرا باید راننده اتوبوس تحت نظر کلانتری باشه؟؟؟

متاسفانه انقد میگید بررسی میکنیم بررسی میکنیم ... بعد یک ماه فراموش میشه ... یعنی انگار نه انگار تصادفی شده.... 7نفرکشته انفر مرد بقیه زن.... چرا باید اینطوری باشه چرا؟؟
سلام عمر دست خداست وقتی لبریز شد دیگه تمومه
تابناک خواهش میکنیم این اظهار نظر ها را به شهرداری برسونید و بپرسید شهرداری پرا این مدیر عامل را بر نمی داره
...
ادم نمی دونه نظر کارشناسان راهنمایی درسته یا نظر مدیر عامل این شرکت
7 خانواده بدبخت شدند خیلی بده حتی ادم نمیتونه خودشو بذاره جای اون خانواده ها
اصلا خبری هم نیست
دفعه پیش در اتش سوزی شهرداری حرفی زد ایندفعه دیگه فکر کنم خجالت زده شده
خوب دیگه حل شد کمیته کارشناسی مدیر عامل یک شرکت را سر بریدند
واقعا مثل فیلمهای پلیسی که باید سریع یک نفر متهم اعلام شه و بعد دیگه تموم
مدیر مدیره
خیلی مدیره
خوب خودت چکار کردی
آقای قالیباف رسیدگی کنید
شما ندیدید چه جوری مسافرا داشتن جون می دانند
خیلی ناراحتم شما ندید همون خوب شد نبودید ببینید
تابناک واقعا کسی این حرفا را میخونه یا نه اصلا کسی توجه نمی کنه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
وب گردی