بازدید 20138

چک بابک زنجانی به وزارت نفت پاس نشد

این فرد دو سال است، ‌بازی در‌آورده ‌و به تعهداتی که داده عمل نمی‌کند؛ بنابراین، ‌قوه قضائیه باید با شدت و جدیت وارد شود و کار را دنبال کند. ‌هم‌اکنون ‌این فرد‌ بازداشت است و باید اموال داخلی و خارجی‌اش توقیف و به اتهاماتش در دادگاه سریع رسیدگی شود.
کد خبر: ۳۹۶۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۷ 26 April 2014
بانک‌ها کارشکنی کنند، وزیر را به مجلس می‌کشانمبابک زنجانی نامی است که در چند سال گذشته هر‌از‌گاهي در رسانه‌ها مطرح شده و ‌با حواشی و جنجال‌ بسیاری همراه بوده است. وی مالک و رئیس هیأت مدیره ‌‌«هلدینگ سورینت» در‌ ۴۳ سالگی دارای  سرمایه‌ای بالغ بر ۰۰۰ . ۰۰۰٫ ۰۰۰٫ ۰۰۰٫ ۲۵ است. او می گوید، این رقم عجیب و غریب در این مدت تنها با «یاری خدا» به دست آمده و هیچ گونه دست‌های پشت پرده و یا سفارش‌های آقایان از بالا در کار نبوده . زنجانی همچنین بر این باور‌ است که تنها گاه‌‌ شانس به یاری‌اش آمده و فقط و فقط «خدا برایش خواسته» است.

به گزارش «تابناک»، بابک زنجانی و مؤسسه‌های مرتبط با او در آوریل ۲۰۱۳ از سوی آمریکا به پولشویی برای دور زدن تحریم‌های اعمال شده علیه ایران متهم شده‌اند. دیوید کوهن، معاون وزارت دارایی آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، با اعلام این خبر، ایران را به توسل به تمهیدات مجرمانه و پولشویی برای جابجایی نفت و پول خود متهم کرد.

در واقع نام زنجانی بیشتر از زمانی که در لیست تحریم‌های آمریکا و اروپا قرار گرفت، مطرح شد، زیرا با توجه به اینکه اتحادیه اروپا و آمریکا یک فرد غیردولتی و غیرنظامی ایرانی را به ندرت در فهرست تحریم‌ها قرار می‌دهند، این پرسش مطرح شد که آیا وی از نیروهای دولتی است و یا وابستگی به فعالیت‌های دولت دارد؟!

بدهی بابک زنجانی از بابت نفت به دولت

بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران در شهریور ‌گذشته اعلام کرد: «بابک زنجانی، بیش از دو میلیارد دلار حاصل از فروش نفت را به خزانه دولت نریخته و وزارت نفت و مجلس ایران در حال پیگیری این مسأله هستند. همچنین وی به خبرنگاران گفته که آقای زنجانی بر این باور است که این پول به حسابش ریخته شده، ولی این حساب از طرف آمریکایی‌ها بلوکه شده است.

۲۱ شهریور نیز جلیل جعفری، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفته: بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت «دو میلیارد دلار نیست، بلکه دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار است».

پیش از آن نیز مسعود میرکاظمی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس، از بدهی ۲٫‌۸ میلیارد دلاری بابک زنجانی خبر داده و گفته بود: «بابک زنجانی ۲٫‌۸ میلیارد دلار میعانات و فرآورده ایران را با تبانی شرکت نیکو در داخل از کشور خارج کرده و پولش را برنگردانده است».

اما زنجانی درباره بدهی ۱.‌۹ میلیارد دلاری پول نفت به خزانه‌ می‌گوید که پیشتر ۷۰۰ میلیون دلار از این پول را پرداخت کرده، ولی تحریم‌ها مانع از انتقال ۱.‌۲ میلیارد دلار باقی ‌مانده به حساب وزارت نفت شده است.

وی در آن زمان گفته بود: اگر آن‌ها فردا یک شماره حساب به من بدهند که بتواند تا یک میلیارد یورو پذیرش کند، من این پول را باز‌خواهم گرداند. وقتی وزارت نفت و بانک مرکزی ‌تحریم هستند، من چگونه می‌توانم این پول را انتقال بدهم؟ ما قادر به انتقال این پول نیستیم، اما پول در حساب است‌».

میرکاظمی رئیس کمیسیون انرژی مجلس نیز در این زمینه گفته است: سه یا چهار ماه پیش، کمیسیون انرژی، کمیته‌ای تشکیل داد که موضوع بدهی بابک زنجانی به نفت را بررسی کند.

وی افزود: در این کمیته افرادی از شرکت ملی نفت، شرکت نیکو، وزارت اطلاعات، سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات دعوت شدند و درباره این پرونده توضیحاتی دادند. زنجانی نیز گفته بود که من حرف‌هایی دارم و از کمیته خواسته بود اجازه دهند، با حضور در این کمیته پیگیری حرف خود را مطرح کند و اعضای کمیته هم وی را دعوت کردند.

اما سید حسین دهدشتی، دیگر عضو کمیسیون انرژی مجلس نیز با اشاره به کارگروه کمیته ویژه بررسی بدهی دو میلیارد دلاری بابک زنجانی به وزارت نفت، عنوان کرده است: جلسات جداگانه‌ای برای بررسی خروج ۲.‌۸ میلیارد دلار از فرآورده نفتی از کشور با شرکت نیکو و مسئولین دیوان محاسبات و بانک مسکن برگزار کرد اما تناقضاتی در توضیحات آن‌ها بود؛ از این روی از بابک زنجانی برای ‌دادن توضیحات به کمیسیون انرژی مجلس دعوت شد.

وی می‌افزاید: بابک زنجانی مدعی بود که پول نفت فروش رفته را واریز کرده؛ اما به دلیل تحریم در بانک‌های خارجی بلوکه شده است. وی در جلسه کارگروه قول داد تا مشکل را حل کرده و اعلام نمود تا بازگشت پول به کشور املاکش را به عنوان ضمانت در اختیار وزارت نفت قرار دهد.

نماینده مردم آبادان در مجلس با بیان اینکه باید اینکه ارزش دارایی‌های بابک زنجانی به میزان ۲ میلیارد دلار ‌محرز شود، گفته است: بر پایه اعلام وزارت نفت، مبلغ دلارهای نفتی وصول نشده ۲ میلیارد دلار است و ۸۰۰ میلیون دلار مابقی هم فرآورده‌هایی بوده که فروش نرفته و به کشور بازگردانده شده است.

اما ماجرای زنجانی به اینجا پایان نمی‌یابد و گویا مبالغ دیگری نیز به دولت ایران بدهکار است. آن گونه که رئیس جمهور در سفر خود به استان خوزستان اعلام کرد، علاوه بر فروش نفت مبالغی نیز ‌‌نقدی از طرف دولت قبلی در اختیار بابک زنجانی قرار گرفته بود.

از سوی دیگر، پرونده بابک زنجانی در قضیه تأمین اجتماعی و قرارداد خرید شرکت وی با این سازمان که ‌بالغ بر ۱۷ هزار میلیارد تومان بود، از ابعاد دیگری از این ماجراست که این پرونده را به یک کلاف سر‌در‌گم تبدیل کرده است.

به هر حال، اکنون بابک زنجانی با توجه به برخی ایرادات در پرونده در بازداشت موقت استو تا پرداخت کامل خسارت و رسیدگی کامل به پرونده در زندان خواهد ماند، آن گونه که گفته می‌شود، بابک زنجانی مبلغ تمام بدهی‌های خود را در قالب چکی به دولت داده ‌و از قرار معلوم، سر‌رسید چک مذکور امروز بوده است.

امیر عباس سلطانی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با تابناک با اشاره به این موضوع گفت: امروز چک زنجانی پاس نشد و تا زمانی که چک پاس نشود، وی در زندان خواهد ماند.

این نماینده گفت: این فرد دو سال است ‌بازی درآورده ‌و به تعهداتی که داده، عمل نمی‌کند؛ بنابراین، قوه قضائیه باید با شدت و جدیت وارد شود و کار را دنبال کند. اکنون این فرد‌ بازداشت است و باید اموال داخلی و خارجی این فرد توقیف و به اتهاماتش در دادگاه سریع‌ رسیدگی شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۳
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۵۸
عیبی نداره! تاوانشو مردم میدن!!! هیچی نگید که آب توی دل بابک جونتون تکون نخوره!!!
کاش خدا به ما هم نگاه میکرد!
اصلا چرا باید یه همچین آدمایی ی همچین جایگاهو موقعیتیو داشته باشن ک بتونن دزدی کنن
اگر قرار بود پاس شود ؟؟؟؟؟؟
چرا اختلاس شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هر وقت بقيه دادن اينم ميده
چه راحت با بیت المال بازی میشه.
خوشا به حالش
چرا خدا به دیگران یاری نمیده؟!!!!!!!
پوله که رفته لاقل اعدامش کنن.
انتظاری غیر از این نداشتیم...!!
این آقا می داند در صورت دادن این پول هم از زندان آزاد نخواهد شد و قضیه و پرونده ایشان از روال عادی خارج و جنبه های ..... پیدا کرده است. طبیعی است که بهترین برگ خود را بازی نکند. زنجانی زمانی این پول را پرداخت خواهد کرد که مطمئن شود به محض پرداخت آزاد می شود.
به قول وزیر دادگستری ارزش اموال داخلی ایشان به 1000 میلیارد تومان هم نمی رسد و به قول کمیته تحقیقی که جهت شناسایی اموال ایشان به خارج نیز رفته در کشور مالزی فقط یک صرافی دارد و نه بانک و یا اموال دیگری، چطور می خواهیم نزدیک به 9000 میلیارد تومان (معادل 2 ماه یارانه کل مملکت)حق مردم را پس بگیریم. بعد با این جدیت در پیگیری قضیه ... انتظار انصراف از دریافت یارانه توقع بیجایی نیست؟
خب چکشو برگشت بزنن اینم من باید بهتون بگم :|
مثلا قرار بود این آقا به عنوان دلال تحریم معاملات نفتی دولت را انجام بدهد ؟
اگر بنا بر بهانه تحریم بود پس چرا خود دولت پیشین نفت را صادر نمیکرد و ایشان را واسطه قرار داده بود /
تجربه نشان داده بدوت پشتوانه سیاسی به صورت کاملا حلال و قانونی نیز نمیتوان صاحب ثروت مشروع شد. لذا جهت رسیدگی به پرونده آقای زنجانی لازم است عقبه ان هدف قرار گیرد و مورد پیگرد قرار گیرند.
سلام
لطفا يه شماره حساب اعلام كنيد تا كمك هاي مردمي براي ايشان واريز گردد. تو رو به خدا كوتاهي نكنيدها.گناه داره. ما ملت هميشه در صحنه هستيم
دو سال است كه پول ملت دست بابك زنجاني است كه سود اين پول در اين دوسال 50 درصد است و طرف در زندان و اين پول داره براش كنتور مي ندازه چه چيز بهتر از اين من حاضرم 100 ميلون دلار بگريم چهار سال هم برم زندان و پس از چهار سال همان 100 ميليون دلار را پس بدم
در این بازار درهم ریخته، فردی که بدهکار است چگونه میتواند چک خود را از داخل زندان پاس کند.
چگونه است که یک مملکت از پس این آقا بر نمی آید آیا به جاهائی وصل است که نمی شود گفت؟؟
طرفو کردن تو زندان خوب معلومه نمیتونه بدهیشو بده.
مردم منتظرند که ببینند دولت و قوه قضاییه با این افراد چگونه برخورد میشود و امتیاز قوا در پس گرفتن اموال بیت المال از افراد مفسد با اقدامات آنها داده می شود
خب بالاخره ایشون پیغمبر زاده وبنده خاص خدا بوده روی همین اصل ...........
كاشكي خداوند مرا هم ياري مي كرد!!!!!!!!
بیاین از بانکی من ازش وام گرفتم یاد بگیرین. 1.5 قسط عقب میافتم بابامو میاره جلو چشام.
يه خورده دقت كن فقط بابك زنجاني نيست كسان ديگري هستند كه به اعتبار بابا جونشون اسمي از آنها به ميان نمي آيد
بابك چكتو پاس كن. من كه ازت راضي نيستم.
اگه واقعا می خوان به پول مردم برسن روساش رو بگیرن
این فرد بابک زنجانیست!؟
از تو زندان چطوری باید چک پاس کنه؟ آبروش که رفته همه اموالشم که مصادره حساباش مسدود چطوری باید پاس میکرد؟
دم بابك گرم!!
خوب بلده باايناچطور رفتاركنه!؟؟!
رسیدگی شود مثل جزایری و....
اگه زنجانی دوست داره توی زندان بمونه تا دیگران با پول در اختیار حال کنن خب بذارید بمونه. هروقت پول مردم رو به علاوه سود بانکی اش داد بذارید بره دنبال کارش. ما چرا حرص بخوریم؟ بذارید اون حرص بخوره. خواهشا در زندان بهش امکانات ندید.
اگر مسولان ذيربط مطالبات ملت ايران را از اينگونه افراد وصول ميکردند ديگر نيازي نبو دولت براي انصراف مردم از يارانه نفدي به آ نان التماس کند و دست دراز کند .
يه سوال مطرح است كه آيا بابك زنجانيها واقعآ با توكل به خدا پولدار مي شوند يا يك دستهائي پشت پرده پول بيت المال را در اختيار اين افراد مي گذارد؟؟؟!!!
چرا سازمان بازرسي و قوه قضائيه به دنبال ريشه اين فساد نمي رود و افرادي مثل بابك زنجاني و جزايري و ... بايد جورش را بكشند ؟؟؟!!!
دليلش پر واضح است چون اكثر بزرگان دولتها و نظام چون فاسدند اين معضلات در جامعه وجود دارد!!!!
نمونه اش در محله ما و در همسايگي يكي از دوستان رئيس يك شعبه بانكي در ماه اسفند ماه آپارتماني خريداري كرده به قيمت يك ميليارد و چهارصد ميليون تومان و در حال باز سازي خونه نوساز است كه تاكنون سيصد ميليون تومان هزينه شده !!!!
سوال اينجاست كه يك كارمند(رئيس شعبه بانك...)مگر چقدر در ماه و در سال درآمد دارد كه در سن 44 سالگي چنين ريخت و پاشي داشته باشد؟؟؟!!!
تابناك جان بقيه موضوع روشن است؟؟؟؟
شعرمن ومرگ فقراعیب بزرگان این هرسه متاعی است که آوازه ندارد کسی که نکونام میردهمی ز مرگش تأسف خوردعالمی
90%سرمایه اش لابد در ترکیه و تاجیکستان است! یا به اسم افراد دیگر.
با تشکر ویژه از آقای احمدی نژاد که اجازه دادند تا سرمایه های ملی براحتی توسط عوامل داخلی چپاول شود تا دست غربی ها به آن نرسد.
اون ياري خدايش منو كشته
اونوقت انتظار دارند مردم به دولت اعتماد کنند و همراه و یاور دولتی باشند که پول بیت المال رو تو حلق امثال بابک زنجانی ها ریخته... این پرونده هم مثل سایر پروندها یهو سر و تهش هم میاد و بایگانی میشه.
تبریک عرض می کنم .
و نخواهد شد :)
این فرد که فرد نیست بلکه دو ،دولت نهم ودهم در پشت این فردمثل قله اورست ایستاده است!!!
پول نفت نیست پول مردم ماست
بعضی ها قیافه گرفتند و گفتند ، تحریمها را دور زدیم ! گویا هنوز با این دور زدن سر ما باید گیج بره!
با سلام. تقريباًً همه ميدانند كه اقاي بابك زنجاني بتنهائي ياراي اينهمه بولشوئي و دور زدن تحريمها را نداشته و حساني كه ايشان را حمايت كرده
نوش جانت بابک جان
مگه قراره پاس هم بشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خب عوض چک ایشون یارانه بگیران کم شد جبران کم پولی را میده عزیز.
دمش به جاهایی محکمی بند است. زیاد پا رویش نگذارید. این را جدی میگویم. خورد که خورد نوش جانش.
اقا میلیارد دلار نه با این واژه ها بیگانه ایم ! 1 میلیارد تومان خودمان به من بدهید تا من هم بتوانم بازی در بیاورم!!
بابک رنجانی نه بابک زنجانیها وصول شد خبرشو بدید .....سه سال بعد .کی .چی .کجا .کدوم بدهی.ما ایرانی ها به فراموش کردن عادت داریم باور ندارید یک سر به آرشیو دهه های گذشته بندازید تجدید خاطره میشه میدونم نمایش نمیدی تابناک اما گفتم که دلم نسوزه ما به خاک کشور و شهدا مدیونیم داره شرمندگیمون زیاد میشه
بابك زنجاني چكاره ست؟ بايد اونايي كه اينجور ميليارد ميليارد بيت المال رو بدون هيچ ضمانتي در اختيار اين آقا گذاشتن و ثروت افسانه اي براش درست كردند و خودشون هم اين وسط مبالغ كلان به جيب زدند الان پاسخگو باشند!!! اين پرونده دست پخت مسئولين دولت قبله كه الان راحت دارند براي خودشون صفا ميكنن و عين خيالشون هم نيست!!!
چند نفر باید از یارانه انصراف بدن تا دو میلیارد و 800 میلیون دلار برای دولت جمع اوری شه؟
جان رمبو
واقعا فكر ميكرديد اين چك پاس ميشه؟ شما چقدر ساده ايد!!
به خودتان زحمت ندهيد چك ايشان باز هم پاس نخواهد شد آب وهواي زندان به ايشان خوب ساخته !! فكر ديگر بايد كرد!!
تا أين حد مدارا با أين شخص عجيب است و هر چه زمان بگذرد أموالش در خارج إز كشور توسط همكارانش جا بجا خواهد شد ، تا زماني كه دست عوامل داخلي كه شركاى وى هستند إز أين پرونده كوتاه نشود پولي به بيت المال أعاده نخواهد شد
میگم شما هم ما رو گرفتین ها ، خوب معلومه که چکش نقد نمیشه مگر دیونه باشه که نقدش کنه .
اسما" دو سال میره زندان(هتل) بعد هم یکسال بهش عفو میخوره میاد بیرون.
اینها اینجوری پولدار میشند حالا برا یک وام 5 ملیونی ده تا چک وسفته از کارمند از مامی خواند واقعا این عدالته!!!!!!!
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # قیام 15 خرداد