بازدید 19303
محمد خوش‌چهره در گفت‌و‌گو با «تابناک»؛

عدم انصراف از یارانه نقدی پیام خوبی برای مردم، دولت و کشور نبود

چالش فراروی دولت نسبت به پرداخت ماهانه یارانه، چالشی قابل درک است. اگر این مشکل یارانه ‌منطقی توسط دولت حل نشود، قطعا از طریق راهکار‌های دیگر به سمت حل شدن می‌رود؛ برای نمونه، راه‌حل‌های نامطلوبی با نام تورم و کاهش معنادار ارزش پول می‌تواند به عنوان راه‌حل استفاده شود.
کد خبر: ۳۹۵۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸ 26 April 2014
عدم انصراف پیام خوبی برای مردم، دولت و کشور نبود
اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، یکی از چالش‌های اساسی دولت از آغاز روی کار آمدن بوده است؛ بنابراین، دولت عزم خود را جزم کرده بود که از ابتدای امسال، مرحله دوم هدفمندی را آغاز کند. دولت در این راستا با یک معضل اساسی ‌کسری بودجه یارانه نقدی به مردم روبه‌رو بود.

به این ترتیب، پس از رایزنی‌های فراوان میان دولت و مجلس، سرانجام تصمیم گرفته شد ‌از مردم بخواهند ‌در صورتی که نیاز به گرفتن یارانه‌های نقدی ندارند، انصراف دهند.

به گزارش «تابناک»، پس از اینکه ‌نام‌نویسی از متقاضیان یارانه نقدی به پایان رسید، دولت اعلام کرد که تنها نزدیک به دو میلیون و چهار صد هزار تن از گرفتن یارانه انصراف داده‌اند. در پی پایان ‌نام‌نویسی، دولت نیز در راستای اجرای مرحله دوم، قیمت حامل‌های انرژی را تقریبا ۷۵ درصد افزایش داد.

در همین راستا، «تابناک» در گفت‌و‌گو با محمد خوش‌چهره، از کار‌شناسان مسائل اقتصادی و نماینده سابق مجلس در دوره هفتم اجرای مرحله دوم هدفمندی و علت عدم استقبال مردم از انصراف از یارانه‌ها را بررسی کرده است.

* آقای دکتر برای پرسش اول بفرمایید‌ رویه دولت در انصراف داوطلبانه از یارانه‌ها را چگونه ارزیابی می‌کنید؟


اعلام قطعی نتایج نشان داد که مردم از انصراف داوطلبانه استقبال نکرده‌اند، ولی آن چیزی که مهم است، اینکه قطعا تعدد اظهار‌نظرهای مسئولان در قبل از اعلام قطعی تعداد منصرفین پذیرفته نبود. دولت علاقه‌مند و پیگیر آن بود که شاهد کاهش معنادار داوطلبانه از آحاد مردم باشد. قطعا ‌تحقق نیافتن این تعداد منصرفین پیام خوبی برای مردم، دولت و کشور نبود. عدم انصراف زیاد مردم یک پیام و نکات کلیدی برای مسئولین ما داشت.

* آیا اجرای مرحله دوم می‌تواند چالش اقتصادی ایران را مرتفع سازد؟


‌چالش دولت محدودیت منابع است و از طرفی هدفمندی یارانه‌ها‌‌ همان گونه که من بار‌ها به آن اشاره کردم و از آن طرف قانون هدفمندی نشان می‌دهد، کار مقطعی است. برنامه درمان برای کمک به آحاد مردم و رفع موانع از سر راه تولید است که باعث ایجاد فرصت‌های اشتغال و درآمد واقعی برای مردم است.

چالش فراروی دولت نسبت به پرداخت ماهانه یارانه، چالشی قابل درک است. اگر این مشکل یارانه ‌منطقی توسط دولت حل نشود، قطعا از طریق راهکار‌های دیگر به سمت حل شدن می‌رود؛ برای نمونه، راه‌حل‌های نامطلوبی با نام تورم و کاهش معنادار ارزش پول می‌تواند به عنوان راه‌حل استفاده شود؛ هرچند تورم‌های رخ داده در یک سال پیش از جمله تحت عنوان یارانه ‌پذیرفته نیست. از این روی برای ‌اینکه یارانه تبدیل به هزینه تورم احتمالی نشود، دولت باید حتما به سمت راهکارهای منطقی‌تر حرکت کند.

* پس چاره چیست؟

هدف دولت‌ها در همه جای دنیا بالا بردن سطح رفاه است و این یعنی کاهش هزینهٔ خانواده و یا در مقابل افزایش درآمد خانوار است. در واقع ارتقای سطح رفاه مادی و در کنار آن، شاخص‌های اجتماعی همچون بهداشت و سطح سواد ترکیبی از سطح رفاه است. الان تمام اهتمام دولت این است که در حوزه درآمد خانوار کمک کند. این نوع تفکر، تفکر خوبی نیست. این کار نه در شأن دولت تدبیر امید است و نه در شأن مردم‌.

بنابراین اساس مطلب یک موضوع به شدت قابل تأمل است که نیاز به یک هم‌اندیش ملی دارد. راهکار در دنیا تجربه و حتی در برخی کشور‌ها اجرا شده است. اقداماتی که ما در کشور داشتیم، بخش زیادی از آن تجربیات موفق نبوده است.

بخش عمده و ریشه این فساد‌ها در ناتوانمندی یا در اصطلاح نامناسب و ناکارا بودن افرادی است که مسئولیت‌های مستقیم با بیت المال از جمله منابع بانکی، ارزی، پولی و سایر دارایی‌های منقول و غیرمنقول داشتند و بخشی از آن ‌تناسب نداشتن شعار با عملکرد و بروز فسادهای بی‌سابقه می‌تواند ریشه در یک موضوع کلی داشته باشد.

بنابراین شاید دولت‌ کارهایی انجام دهد و‌ تصمیم‌هایی بگیرد که به نام عدالت خروجی ضد عدالت داشته باشد‌ یا به اسم مبارزه با فساد زمینه ساز و دامن زدن با مظاهر فساد و انحراف مالی باشد.

* به نظر شما درخواست دولت از مردم برای انصراف داوطلبانه موفق بوده است؟


مورد پیش آمده اخیر، امتحان دولت است. این دولت باید کارهایی می‌کرد. بنده‌ در یکی دو ماه گذشته، پیش‌بینی کرده بودم که میزان انصرافی‌ها از یارانه بین 2 تا ۵ میلیون تن بیشتر نخواهند بود.

دولت از تمام ظرفیت‌ها و صدا و سیما و ‌حتی ‌ظرفیت گروه‌های مرجع برای اینکه مردم را از گرفتن یارانه منصرف کند نیز استفاده کرد؛ یا تهدید به تنبیه سه برابری کردند. همه این‌ها نشان می‌دهد که این‌ها نمی‌تواند درست اعمال شود. البته پس از تجربه سبد کالا، یک بار منفی را در روند حرکت لکوموتیو دولت می‌گذارد و این به صلاح دولت نیست.

* ارزیابی شما از عملکرد دولت در بحث هدفمندی چیست؟


دولت باید بازسازی قدرت خرید مردم از طریق هدفمندی را سرلوحه کار خو قرار دهد؛ یعنی به جای توزیع پول، باید سبد هزینه خانوار از جمله خوراک و مسکن را کاهش دهد، ولی متأسفانه هیچ برنامه‌ای برای مسکن نداریم. می‌بینیم ‌در حالی که رکود در جامعه است، بهای مسکن افزایش می‌یابد.

در سبد هزینه مردم غذای مردم مهم است. از این روی، دولت باید در مورد پانزده کالای اساسی حساس باشد و نگذارد بهای این کالا‌ها افزایش پیدا کند. این کمک می‌تواند از تولید کنندگان حمایت کند. در دوره اخیر چه شده که بر پایه بررسی‌ها، بیشترین شعار‌ها توسط مسئولین مربوط به عدالت و مباره با فساد بوده، ولی گسترش و عمق فساد بیشتر شده است

قسمت دوم گفت‌و‌گو به زودی منتشر می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۴
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۱۵۶
آخه اقتصاد داني كه خود سر سفره دولت نشسته و حقوق بگير دولت مي باشد كه نمي تونه بدون غرض قضاوت كنه . در واقع قضاوت را بايد به اساتيد كار كشته دانشگاه واگذار كرد تا حقايق را به مردم بگويند و بگويند كه اين يارانه صدقه سري نيست بلكه حق هر ايراني است كه دريافت كنه ........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
کی گفته یارانه حق همه مردمه ؟!!!
قانون گفته یارانه فقط برای افراد نیازمنده ولا غیر
حالا شما و اساتید کارکشتتون با چه منطقی میگید یارانه حق همه افراده ؟!!

احمدی نژاد قانون رو اجرا نکر ظاهرا این دولت هم قانون را اجرا نخواهد کرد چون معاون اول رئیس جمهور امروز مصاحبه کردن و گفتن زیر بار حذف اجباری یارانه بگیرها نرفتیم این یعنی قانون شکنی و قانون گریزی که حالا آقا معاون اول با افتخار دارن اعلام هم میکنن !

http://www.tabnak.ir/fa/news/395920/%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B0%D9%81-%D8%A7%D8%AC%D8%A8%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A8%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D9%87%D8%A7-%D9%86%D8%B1%D9%81%D8%AA%DB%8C%D9%85
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
mage ostad daneshga hoghogh begire dolat nis??
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
چه حقی.جز گدا پروری و پول مفت دادن به روستایی ها چه چیز دیگه ای داشته! اگه میدن به همه بدن اگه هم نمیدن به هیچکس ندن چرا از پولدارا بگیرن بدن به فقیرا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
اساتید کارکشته دانشگاه میشه یکی مثل وزیر اقتصاد!!!! اونایی که وارد بودند و قبل از مرجله اول هی فریاد زدند که این کارو نکنید که مملکت بهم میریزه باهاشون چه رفتاری کردند؟ دکتر رئیس دانا را که همه به یاد داریم!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
دقیقا همینطوره .حق هر ایرانی همینه که داره نصیبش میشه:
یارانه + عوارض تورمی یارانه
کارمند دانشگاه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
خاطرات جمع باشه اساتید دانشگاه هرچه به مصلحت خودشان است را بازگو خواهند کرد که نه به درد ما مردم می خوره نه گره گشائی در کار خواهد شد .
سليمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
ناشناس 13.11دقيقه:توهين به روستائيان نكن مفت خور خودت و ...بعدش هم تو حرف خودت رو بزن نمي خواد تريبن ديگري باشي!
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
تشریف بیارن از کار دولتی استعفا بدن بعد ببینم با این تئوری های که از روی سیری میدن بازم میتونن ماهیی چند میلیون تومن حقوق بگیرن ؟
به راحتی نشستین جای گرمو نرم اورد ناشتا میدین ؟
بیاین بین مردم ببینین چه میکشن از دست این مدیریت شما ها
بنزین 300 گرون شده کرایه تاکسی 40% اضافه شده این یه قلمشه حالا حقوق کارگر قراره 25% غیر مستقیم اضافه بشه با برنج هندی و ....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
جهت اطلاع همین شب عیدی به هر یک از اعضا هیت علمی دانشگاه علامه یک میلیون پانصد هزار تومان پاداش دادن هیچکس هم از این اقایان صداشو در نیاورد که چرا تا حالا که پرداخت این چنین پولی باب نبوده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
آقای خوشچهره از بزرگان اقتصاد این کشور هستند ، جهت اطلاع
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
همینه که اقتصاد ایران این وضعشه (اینقدر بزرگه)
خبر خوان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
اساتید کار کشته اگر گیر آوردی سلام من رو برسون .
امروز صفحه اول سایت یاهو یک ویدئو فیلم از دبی و پیشرفت هایش گذاشت واقعا تاسف خوردم
سلام . وقت بخیر

دولت ابتدا باید قدرت خرید مردم را تخریب کند و سپس بازسازی کند !!!
آفرین !!!
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
بفکر عموم نیست!!!!!
مسئولین دولت به علت همراهیهای قبلی مردم با حکومت که الزاما هم در همه موارد با فهم و شعور قوی سیاسی هم توام نبوده است روی عقلانیت مردم حساب غیر واقعی میکردند که با عدم انصراف مردم نشان داده شد از نظر درک سیاسی چیزی بیش از مردم کشورهای دیگر نیستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
دولت باید و باید و باید قانون رو اجرا کنه و یارانه و فقط و فقط به افراد نیازمند بده همین .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
بي ادب اين چه حرفيه؟
ايراني
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
آفرين
مردم با هيچكس عهد هميشگي ندارن
هركه پيامشون ودردشون رو نفهمه براي خودش مشكل درست كرده.
اين پيام مردم ايرانه از مشروطه تا كنون حالا هي آقايون بزنن كوچه علي چپ جواب مردم بهترين پيامها درونش هست كافيه مردمي باشيد تا دركش كنيد.
مديري كه ماهانه 15000000تومان حقوقشه درد منو كه درك نميكنه اين تازه كوچيكتريناشونه تو يه استان مديراي كشوري كه بالاي 60ميليون دريافتي دارن ديگه ابا بتونن ما رو درك كنن با يه ميليون حقوق.
بهترین راه حل عدم پرداخت وام و تسهیلات مالی به افراد ثروتمندی است که برای یارانه ثبت نام کردند. چون این افراد خود را نیازمند یارانه معرفی کردند پس به نوعی توان پرداخت افساط تسهیلات را هم ندارند و الا هم یارانه بگیرند هم وام های چند صد میلونی باید .........
پاسخ ها
ارش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
افرین . اگه کسی یارانه لازم داره پس نمیشه وام کلان بهش داد چون نداره پس بده :)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
آرش جون شما خودتو نگران نکن، میره قرض میکنه وامشو پس میده! اگه از مسائل بانکی ایران خبر داشته باشی اتفاقا فقط اقساط افراد کم درآمد است که مرتب پرداخت میشود و برای بانک مشکلی ایجاد نمیکنند، گردن کلفت ها و پولدارها وام هایی را که میگیرند دیگه تمایلی به پس دادن ندارند! آمار بدهکاران بانکی هم که توسط خود دولت اعلام شده و میتونی خبرش رو بخونی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
اگر عزیزانی که به قول شما ثروتمند هستند پول هشون را از بانک ها بردارند مطمن باشید بانک ها ورشکست می شن و البته بایستی بدانید که ثروتمندان وام نمی گیرند چون به اندازه کافی دارند بلکه انهایی که می خواهند ثروتمند شوند وام می گیرند .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
آدم پولدار رو که مامانش با پول نزائیده بوده!!! باید این جیب و اون جیب کنه تا پولدار بشه! راهشم کلاه گذاشتن سر این سیستم سوراخدار بانکی ایرانه! برو از دوستان بانکیت بپرس چقدر آدم های سرمایه دار فعلی، قبلا در حد متوسط بودن و الان وضع سرمایه هاشون توی بانک چطوریه! خیلی ها به بهانه تجارت و ایجاد شغل و ... وام گرفته اند و پس نداده اند و هیچ کاری هم ایجاد نکرده اند. چرا راه دور بریم، آقای خاوری الان کجاست؟؟؟
به نظرم اگر دولت یارانه مدیران ارشد دولتی را قطع می کرد تعداد انصرافیها الان خیلی بیشتر از اینحرفا بود دولت بجای اینکه از خودش شروع کنه به مردم التماس می کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
آره ديگه. دولت كه حقوق كارمندهاي خودش رو مي‌دونه. خيلي راحت يك مرز رو مشخص كنه بگه بالاي مرز يارانه نمي‌گيره.
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
اونا بیشتر نیازمندند
سe
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
درسته فرق روحانی با امیر کبیر همینه که اون از خودشون شروع کرد اما روحانی به مردم کوچه و بازار التماس کرد نتیجه اش هم همین شد . البته کمی زور هم لازمه که روحانی جماعت ندارن میترسند از خدایان روی زمین
چرا از افعال معكوس استفاده ميكنيد ؟ اتفاقا ً پيغام خوب و درست و به موقعي براي همه مسئولين بود تا از خواب بيدار شده و بيش از اين با زندگي مردم بازي نشه
پاسخ ها
طولابي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
اونيكه خوابه بيدار ميشه ، اما مشكل اونايي هستند كه تو اين چند سال خيلي وقته خودشون رو به خواب زدند و نميشه بيدارشون كرد
متاسفانه تدبیری درستی از دولت تدبیر دیده نشد میشد مردم را به سه گروه تقسیم نمود ویارانه را به مبالغ چهل وپنج ،سی وپانزده هزار تومان تغییر داد هم به تمامی افراد (پولدار وبی پول) یارانه رسیده بود وهم مبلغ قابل توجهی دست دولت را میگرفت این روش یعنی انصراف بیست وپنج میلیون نفراز گرفتن یارانه گروه نخست که درآمدهای آنچنانی دارند واز برکت برخی آشفته بازاریها ماهیانه ازشش الی هفت میلیون تا دویست والی سیصد میلیون درآمد دارند ماهیانه پانزده هزار تومان گروه دوم کارکنان دولت که حدود دومیلیون تومان در آمد ماهیانه دارند ماهیانه سی هزار تومان وگروه بعدی که بواقع درآمد زیر یک میلیون وپانصد در ماه دارند ماهیانه چهل وپنج هزار تومان
هم زمانی فاز دوم هدفمندی یارانه ها با ثبت نام یارانه ها یکی از دلایل شکست این طرح بود نمی توان به مردم گفت یارانه نگیرید ولی پول بیشتری بدهید ثانیا عدم شناخت کافی دولت از
روحیات مردم دلیل دیگر شکست این طرح بود می گویند مداحی بالای منبر روضه می خواند و جمعیت بشدت گریه می کردند در پایان مداح برای یک موضوعی درخواست کمک کرد هیچ کس کمک نکرد از یکی پرسیدند تو که به ای شدت گریه می کردی چرا کمک نکردی گفت اگر تا صبح هم روضه می خواند گریه می کردم ولی نباید صحبت پول را می کرد.
کجا در همه دنیا هدف دولت رفاه مردم است ؟ تنها دولت حضرت علی (ع) در کل تاریخ اینگونه بوده . بقیه دنبال سرکیسه کردن مردم بوده اند. الان خطر خیلی بزرگتر از این حرف هاست . مردمی که به دولتشان و خدای نکرده به نظام شک کنند و حاضر نشوند از یارانه بگذرند آیا اگر نظام مورد هجوم قراربگیرند حاضر می شوند از جان خود بگذرند؟ خطر اینجاست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
نه، دیگه نمیگذرند!
علي
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
مردم از يه باك بنزين نمي گذرند. از جونشون بگذرند!!!
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
کسی که با درامد بالا حاضر نیست از 45 تومن بگذره صد سال از نظام دفاع نخواهد کرد این تجربه بار ها رخ داده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
خالی نبند برادر
40 تومان یک باک بنزینه
چرا اینقدر شلوغش میکنین؟
20 برابر همه چی گرون میشه دولت هم نفع میبره
معامله ماشین مسکن کشک دوغ آهن و ....
دولت که ضرر نمیکنه!!!
یه نکته مهم اینه که دولت مانند دوران احمدی نژاد دروغ نگفت. اگه الان اون زمان بود میومد تو تلویزیون و میگفت 30 میلیون انصراف دادند!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
منم به همین موضوع فکر میکنم. اگه دولت قبلی بود آمار تتلو میشد....
سلام سرکه دردمیکنه که نمیرم دندونا بکشم ،بهتره به فکر سردرد باشه این دولت باید از سر شروع کنن........
عدم انصراف را میتوان به معنای عدم موافقت مردم با آزادسازی ترجمه کرد
پرداخت يارانه به صورت نقدي آنهم به بيش از70 ميليون جمعيت به بهانه هدفمندكردن يارانه ها جزو سياستهاي غيرعلمي وغيراقتصادي وغيرشرعي درنظام جمهوري اسلاميمان بوده كه دردولت نهم ودهم پايه ريزي شدولطمات جبران ناپذيري به اقتصادكشور وخانوارها واردنمودكه متاسفانه به بهانه طرح ملي بودن برخي ازمراجع ومسئولين حكومتي نيزبدون توجه به مباني علم اقتصادازاين طرح غير منطقي وغيرعقلائي حمايت كردندوچشم وگوش بسته نيز ازنظرات وعملكرددولت نهم ودهم حمايت فرمودندودرحال حاضرنيز دولت فعلي سياست غلط وغيراقتصادي فوق رادنبال مي كندوحتي با ثبت نام جديد ازسرپرستان يارانه بگير سابق ،اين سياست غلط وغيراقتصادي رامجدداًمهر تائيد زده است .لذا ازنظر علم اقتصاد بايد پرداخت يارانه به شكل نقدي فوق هرچه زودترتوسط مجلس شوراي اسلامي لغوشود .والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
آقای عالم واقتصاددان ومجتهد خوب انشاء مینویسی
صحیح ترین راه حذف تدریجی سوبسید ها، بالا بردن دستمزدها بر اساس استاندارد بین المللی، افزایش سطح اشغال و تحت پوشش سیستم تامین اجتماعی درست برای افراد بیکار و اقشار آسیب پذیر است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
فرض محال!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
اینایی که شما میگی به بازسازی اقتصاد مربوط میشه که حداقل 20 سال طول میکشه با این وضع اقتصادی فعلی
بنظرم 30در صد افراد جامعه دارای تمکن مالی بالغ بر پنجاه میلیون ریال در ماه در آمد داراند .و به راحتی از طریق کارت ملی دولت میتواندداراییهایشان رابررسی کند.........
با سلام ،کلا دیگه مثل اینکه برای مردم با این عملکرد های بد که هر سال درصدی میره رو حقوقشون، دو یا سه برابراون افزایش حامل انرژی و.....داریم که به گردن مردمه وباز مردم هشتشون گرو نه میمونه هیچ کجای دنیا به این صورت نیست که هر سال فشار رو مردم بیشتر شه و ارزش پولیشون بیاد پایین این یارانه هم از اون مباحثیه که با این رقم بسیار پایین فشار بیشتری به مردم وارد شده یه سری هستن که واقعا این یارانه رو دارن و این اعتقاد رو دارم که یارانه حق همه س واون آقایی که میگه دولت نباید چیزی به مردم بده مردم دارن پولشویی میکنن و از این خزعبلات آیا کوچکترین آرامشی هست که یک خانواده،یک زوج ،یک جوان یا یک سرپرست خانواده اونو احساس کنه نگران نباشه وراحت باشه؟هر سال افزایش قیمت و فشار بیشتر وبیشتر ای بابا کی گوش میکنه؟
اگر در خانه كس است يك حرف بس است.اتفاقا بهترين پيام بود.
اگر عزم دولت در پایین آوردن نرخ ارز جدی بود و مردم ارزانی را حس میکردند؛ قطعا اعتماد بیشتری جلب میشد و شمار انصراف دهندگان بیشتر میبود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
وقتی خود رئیس کل بانک مرکزی میاد میگه قیمت ارز نباید کاهش داشته باشه!!!!
باشه از این به بعد انصراف میدهیم تا بگوئید پیام خوبی بود
باسلاتم ان چند سالی که به مردم پول نمی دادند همه چیز درست بود که حالا اگرمردم بگذرند درست میشود ایشان نفسش از جای گرم درمیاد
ای مرفه بی درد حتماً گران کردن بنزین پیام خوبی است؟
دولت نباید انتظار امار بالااز اعلام انصراف میداشت. چون مردم دیگه چشمشون ترسیده بودو طبیعتا حاضر به انصراف نبودند. دولت باید خودش دست به کار میشد و از راه های مختلف افراد نیازمند رو تشخیص میداد..
اگر دولت توان پرداخت يارانه را ندارد چرا خود را ملزم به پرداخت ان ميداند
با سلام
بهتر بود که از ابتدا، انصراف دادن از دریافت یارانه مطرح نمیشد. چرا که نتایج اون و برداشتها از نتایج، بار منفی در برداشته.
در دولت قبل عنوان میشد که در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها، قرار است که یارانه مردم به 2 برابر یا چند برابر افزایش پیدا کنه،
پس چی شد که یکدفعه قرار رو بر این گذاشتند که مردم بیایند و داوطلبانه از یارانه شون بگذرند.
دولت باید فکر بار منفی این درخواستش از مردم رو میکرد.
به اونایی هم که انصراف دادن، میخوان خدمات و تخفیفات کالایی و پزشکی و . . . بدن - خب این هم یکنوع اختلاف میاره - تازه باید یک کارگروه تشکیل بشه که این جور کارا رو سرو سامان بده. و این هم یعنی مشغله بیشتر برای دولت.
واقعا کار دولت چقدر بیشتر و بیشتر شده و میشه.
عنوان کردن همزمان انصراف از یارانه و اجرای تنبیهات و جریمه کردن مردمی که اگه مبادا به درآمدشون رو درست و کامل ابراز نکردن، و دادن وعده و وعیدهای مختلف و دست نیافتنی و سایر اقدامات انجام نشدنی و واهی و . . . در صورت انصراف از یارانه و نداشتن برنامه ای دقیق و شفاف، . . ..
نتـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــیجه ای بهتر از این نمیتونه داشته باشه .
یارانه حق تمامی ایرانیان چه برخوردار و چه غیر برخوردار است.
یارانه ای که برای حاملهای انرژی پرداخت میشد مقرر گردید بصورت نقدی پرداخت شود تا کسانی که بیشتر از بقیه این مواهب الهی استفاده می نمایند در مقایسه با قشر صرفه جو مبلغ یکسان دریافت نمایند و عدالت و مساوات برای آحاد مردم رعایت گردد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
به شرطی که قیمت کاملا آزاد می شد
همینکه مردم شریف ایران اسلامی از دولت درخواست افزایش یارانه رابا توجه به آغاز مرحله دوم ندارند کلی به دولت کمک کرده اند ومیشود گفت که همه از گرفتن یارانه انصراف داده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
درود بر شرفت.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
اصلا نظر دولت هم همین بوده دست پیش را گرفته که عقب نیافته با این ثبت نام و تهدید به جریمه باعث شده که مردم درخواست اضافه کردن یارانه نداشته باشندو به عبارتی بهتر به مرگ گرفت که مردم به تب راضی بشند.
با سلام مهمترین مسئله در این مورد و موارد مشابه عدم صداقت مسئولین با مردم بوده است اینها که خودشان را از مردم می دانند برین ببینید خانه هایشان کجاست؟ جند متر است؟ وسایل زندگیشون چند میلیون می ارزه؟ بچه هاشون دقدقه بیکاری-کنکور- سرویس مدرسه و خلاصه این مشکلاتی که مردم عادی دارند خیلی سالها قبل براشون حل شده. وعده های توخالی- زدوبندهای سطح کلان- مدیریت خانوادگی و قبیله ای و افراد بی سواد و....
وقتی فقط به سوالات ساده امتحان پاسخ بدی و نمره قبولی بگیری و برای سوالات سخت تر ( همین طرح هدفمندی و ...)پاسخ مناسبی نداشته باشی قطعا با سواد نیستی بلکه باید استعفا بدی و اجازه بدی کسی که با سواد تر است جلو بیاید و مسئله را حل کند تا یاد بگیری سیاست و اقتصاد علمی نیست که یک شبه بشه یادبگیری و عمل کنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
مثلا دكتر بزرگوار و باسواد در همه زمينه ها آقاي احمدي نژاد
یارانه خرچنگی که دولت قبلی زاییدش و افتاد بر پیکره کشور ایران و هیچ دولت دیگه ای هم نمی تونه باهاش مقابله کنه.

همین خرچنگ ارزش پول ملی ما رو تا 4 سال آینده دوباره یک سوم میکنه، یعنی دلار میشه 9 هزارتومان.
اتفاقا پیام خیلی روشن وواضح از طرف مردم بودبه حکومتی که ادعای عدالت علی(ع)را داره!
تصور کنید بچه سه ساله ای که بستنیش را به باباش میده براش نگه داره تا بره لباس عوض کنه . وقتی میاد میبینه باباش بستنیش را خورده . اون تمام دنیاش پدر مادرش هستند و تنها کسانی هستند که بهش اتکا دارند و این اتفاق براشون قابل درک نیست و براشون فاجعه هست . دولت مردامون مراقب باشند کاری نکنند که مردم از آنها نامید شوند این موضوع عوافب بدی داره هم برای مردم هم برای حاکمیت
مسئولین خواهش میکنم حقوق منو با شیب ملایم! افزایش بدن.خیلی مچکرم
ای بابا چه دولت چه مشکلی داره؟ وقتی پول یارانه تنها در قبض آب و گاز و برق از مردم کسر میشه و بنزین رو هم باید از جیبش بده - در کشوری که نفت خیزه و گاز هم داره صادر میکنه و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
قرار نیست یارانه بدن پول انرژی را پرداخت کنی
باید برای انرژی هزینه پرداخت کنی عزیز من
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
از کجا ناشناس 14:24؟ بره دزدی کنه؟؟؟
دولت باید از هزینه های بیمورد مانند جشن های با هدایای گران و حقوق فوتبالیت ها و ... بپرهیزد. ضمنا طبق خوداظهاری ثبت نام کنندگان، کسانی که درآمدشان زیاد است را حذف کند.
دولتها به مردم دروغ گفتند اعتماد به حکومت مرکزی ازبین رفته است واین یک خبر بد نه بلکه یک فاجعه برای کشور اسلامی هست که باید ابروی خودرا به هرنحوی حفظ کند نتیجه دروغ واجازه چپاول بیت المال این است
این ملت همون مردمی هستند که با جان ودل از فرزندانشان گذشتند ببینید این نظام با انها ۳۵سال چه کرده که از یارانه خود نمیگذرند.
پاسخ ها
سهراب
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
دلم واسه اون شهیدای پاک دل میسوزه
اگر دولت محترم اعلام ميكرد درصورن انصراف فلان مقدار بنزين كمتر گران ميشود آنوقت تعداد ده برابر اين افراد بود تازه قرار بود درمرحله دوم اين سهم يارانه نقدي افزايش يابد كه دولت با اين حال برنده ميدان شد
عدم انصراف مردم از اخذ یارانه یا صدقه 45 هزار تومانی دولت قبل هشذاری است به کلیه مسئولین کشوری که از سیاست آزمون و خطا دست بردارند و فکر اساسی جهت اقتصاد ورشکسته کشور بکنند دولت از طرفی به مردم التماس و التجا میکند که یارانه نگیرند از طرفی از چند ماه پیش شروع به گران نمودن انرژی و سوخت از جمله برق نموده و بعد هم بنزین را گران نموده این ساست غلطی است آخر چرا مسئولین و نمایندگان مردم در مجلس ذر خواب خرگوشی هستند و همه از گران بودن سوخت در دنیا حرف میزنند ولی نگتاهی به در آمد ماهانه اقشار کم درآمدی همچون کارگران و کارمندان دولت نمی کنند چرا کشوری مانند کویت 54 سال است که هزینه برق مصرفی مردم را با اینکه همه در رفاه هستند و بی نیاز ثابت نگهداشته ولی در این کشور هرروز فشاری تازه بر اقشار کم در آمد وارد می کنند چرا آنموقع که دولت قبلی بدون کارشناسی دست به اجرای هدفمندی یارانه ها کرد همین نمایندگاه به به و چه چه راه انداخته و دولت قبل را دولتی شجاع و پاک معرفی کردند بیایید تا دیر نشده دست از سیاستهای غلط و غیر کارشناسی بردارید نکنید که دودش به چشم همه خواهد رفت
پاسخ ها
غلام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
میشه نماینده ها رو هم فلک کرد تا درس عبرتی برای سایر مسولین باشه این نظر برای خودش اتفاق بدی که نمیافته اینم یه نظر
با سلام
خانه بدوشي بد درديست برادر و اجاره نشيني مصيبت. يارانه بدهند يا ندهند مسئله قيمتي است كه ما امسال براي اينكه مثل سال قبل بتوانيم حيات داشته باشيم و وضعيت فعلي مان را حفظ كنيم چه گلي را بايد به سرمان بماليم اينكه گفته ميشود نخبگان چنين گفتند يا چنان هيچ از واقعيت روزمره ما نمي كاهد اينكه در سياست خارجي آقاي ظريف ريش بگذارد يا نگذارد من براي تمديد خانه اجاره اي سال گذشته ام چقدر بايد وام بگيرم يا روي اجاره چقدر بكشم برايم دغدغه هست عزيزان دولت مرد غم من نه از بابت گفتمان خصمانه رغيب و نه از كليد كامپوتري ضد جعل شماست كه از غم بخطر افتادن حيات همسر و اولاد و آينده آنهاست البته ميدانم درك اين مهم بر ايتان سخت هست حق داريد اصلا هيچي فراموش كنيد همه چيز خوب است و ما خوشحاليم.
بصير
دولت نهم و دهم می خواست کاری انجام دهد که به نفع مردم باشد اما متاسفانه همانند بسیاری از کارهای دیگر بدلیل اینکه مطالعه کافی انجام نگرفته بود بنابراین نه تنها مشکلی را حل نکرد که به مشکلات مردم هم اضافه شد. در اصول یارانه میبایست در مرحله اول به زوجهای جوانی پرداخت می شد که متاسفانه در یافتن شغل مناسب دچار مشکل هستند و مسکنی هم برای زندگی ندارند. سپس به افراد واقعاً کم در آمد جامعه که وضعیت آنها به راحتی و با یک بررسی ساده امکان پذیر بود . البته دولت می بایست بطور مرتب افراد یارانه بگیر را تحت نظر داشته باشد و کسانی که از چهار چوب مقررات تعیین شده برای یارانه گرفتن خارج می شوند آنها را حذف و افراد واجد شرایط دیگر را به مجموعه اضافه کند. لازم می دانم متذکر شوم که من خودم اولاً جوان نیستم ثانیاً برای گرفتن یارانه ثبت نام نکرده ام و تنها دلیل ارسال این پیام آنست که مسئولین محترم متوجه شوند که باید به فکر جوانان باشند . مطلع هستید که یکی از دلائل اصلی افزایش طلاق عدم وجود توانایی جوانان در تامین مایجتاج اولیه زندگی است. به همین دلیل تقاضای از مردم برای انصراف داوطلبانه از دریافت یارانه بی فایده است باید قانونی و بسیار سخت گیرانه عمل کرد. بعلاوه باید به افراد واجد شرایط تا رفع احتیاج از دریافت یارانه در حد یک زندگی ساده یارانه پرداخت گردد تا بدین ترتیب تا حدودی جلو رشد بی رویه طلاق و بعضاً دزدی ها گرفته شود.
"بروز فسادهای بی‌سابقه می‌تواند ریشه در یک موضوع کلی داشته باشد. "
یعنی هرکه بیاد آش همین آشه و کاسه همین کاسه.
سلام؛
چاره کار ابتدا مبارزه با فساد در اقتصاد کلان (که به سادگی یک کلیک کردن روی موس است البته اگر اراده اش باشد)
و پس از آن بازگشت به اصول اولیه و بدیهی اقتصاد علمی که دقیقاً منطبق با اصول اقتصاد اسلامی می باشد.
دولت وقتی خودش با مردم صادق نیست نباید انتظار رفتار صادقانه از مردم داشته باشه
6 ماه دارن میگن افزایش بهای قیمت بنزین شیبش ملایمه و به مردم فشاری نمیاد
لامصب 50% کجاش ملایمه؟!
وای به تند و تیزش
باید شل کرد و توکل کرد....
مردم هم با شيب ملايم از يارانه ها انصراف ميدن
پیام برای مردم یا پیام از طرف مردم.
مسئولین محترم. شخص بنده رعیت شما هستم. اما این رعیت هم حق و حقوقی داره. مگه می شه یک باک بنزین بزنم و یک بیستم حقوق یک ماهم رو بدم؟
شما رو به خدا این انصافه؟
تا انجایی که همه مردم می دانند تعریف پرداخت یارانه به مردم از مابه تفاوت گران شدن سوخت و برق و گاز مصرفی مردم بود ولی دولت فعلی هیچ اشاره ای به ان نمی کند از یک طرف تمامی درامد های منابع خدا دادی کشور در دست بانک مرکزی است و مردم دخالتی در خرج ان ندارند از طرفی دیگر انواع مختلف مالیاتی بر دوش مردم گذاشته شده از طرفی دیگر انواع سوخت در فاز های مختلف سیر صعودی دارد از طرفی دیگر برق و گاز مصرفی مردم مشمول فاز های هدفمندی است از طرفی دیگر درامد مردم نسبت به گرانی همه چیز معیارمنطقی ندارد و باز مردم درحال مقاومت هستند و تحمل صبر می نمایند ودراین میان تعجب من از رسانه ها این است که قیمت انواع حامل های انرژی در کشور های دیگر را با کشور ما مقایسه می نمایند ولی هیچگاه سطح درامد مردم ان کشور را با ما مقایسه نمی کنند در حالی این نوع مقایسه یک طرفه به قاضی رفتن است و بس موازنه و سنجش وقتی درست است که قیمت حاملهای انرژی با سطح درامد مردم بطور مثال کارمندان وکارگران را که از دولت وشرکت های وابسته به دولت یا شرکت های خصوصی حقوق دریافت می کنند و پرداخت مالیات و وضعیت دریافتی انان کاملا برای سیستم شفاف است هرچند که در کشورهای اروپایی و امریکایی درامد تمامی اقشار سیستمی وبرای دولت انان شفاف است مقایسه نمود البته انچکه بنده در مورد ان می اندیشم وضعیت گرانی بی رویه در کشور است که خسارت و ضرر و تبعات ان نه تنها کمتر از جنگ تحمیلی هشت ساله بلکه از بعضی جهات بیشتر هم اسیب رسان به مردم واقتصاد است در جنگ هشت ساله همه یادشان است در زمان هایی امام راحل فرمان دادند و با همت والای رزمندگان سرزمین های اشغال شده از چنگ مزدوران عراقی و بعثی ازاد شد نمونه ان ازاد سازی خرمشهر و سایر بلاد کشورمان بود و به تدریج همه کشور از لوس وجود بعثی ها ازاد شد اکنون نیز برای کنترل و جلوگیری از افزایش قیمت ها نیاز به فرمانی مشابه همان فرمان های امام ورهبری است والا همه می دانیم گرانی چیز پسندیده ای نیست که ما انرا عادی جلوه دهیم و اسم هایی مثل هدفمندی و غیره برای ان بنامیم و خوشحال هم باشیم و خود را موفق پنداریم .
اگر قیمت ها بر میگشت به 5 سال پیش و یارانه نمیبود چی میشد یه فکری هم به حال مصرف انرژی میکردید ا
سلام تو را به خدا کاری کنید تا کسانی که گول تبلیغات دولت را خوردند و از یارانه انصراف دادند دوباره بتوانند نام نویسی کنند............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
2 ریالی دیده ای؟
بازنشسته
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
من هم گول خوردم و انصراف دادم . تا آخر عمرم اين دولت را نميبخشم
تابناک این تیتر را میزدنی میگذاشتی ما نظر بدهیم چیزهای بهتری از آن در می آمد.
مشکل را از من بپرس. مشکل فساداقتصادی ریشه ای سازمان یافته است. فسادی همراه با قانون و تبصره.
دولت به جای نظارت عالیه بر اقتصاد خود دلال و کاسب شده و چه بد دلالی شده. اقتصادمان را نفتی کرد و زیرساختهای صنعتی کشاورزیان را نابود.
به محض اینکه خرخره نفتمان را گرفتند نفسمان بالا آمد و جالب این است که دهه ها است دم از اقتصاد مستقل از نفت میزنیم.
حالا هم نفت میفروشیم، هم میعانات، هم آب، هم خاک، هم مس، هم ...
خام وطن را میفروشیم و میخوریم. نه تولیدی، نه صادراتی نه ارزش افزوده ای ...
تنبل شده ایم و این تقصیر هم گردن ماست هم دولت.
دولت نبايد يك قرون به كسي يارانه نقدي پرداخت كنه. ميراث شوم دولت قبلي براي استفاده هاي سياسي امروز گريبان ملت رو گرفته اگر مردم درك درستي از اقتصاد داشته باشن حنما بايد خودشون خود جوش از دريافن اين مبلغ صرف نظر كنن.
باسلام ديگركامنت نميفرستم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
بعد از انکه نوشتی دوباره بخوان. بعد کمی از تیزی آن کم کن بعد بفرست حتما منتظر میشه.
آقاي محمد خوش چهره شما در باره خودتان مي توانيد تصميم بگيريد نه در باره ديگران
شما كه پولدار مي باشيد ميتوانيد يارانه نگيريد
اقایان تصمیم گیر شما درامد و حقوق مردم رو زیاد کنید بعد یارانه رو حذف کنید.چند سال اینده بنزین 3000 هزار تومانی تنها با 3 برابر شدن حقوق و درامد مردم قابل اجراست.لطفا با امنیت روانی و اقتصادی جامعه بازی نکنید.
این اقایان به اصطلاح اقتصادان چرا هر موقع پولی به طبقه ی اسیب پذیر میدهند دادشان درد میاد ای تورم ای تورم خوب بهتر اقرار که منظور شما اینکه باید یه عده محروم باشند ولا غیر
یارانه پول امام زمانه کسی نمیگذره...!!!!
دادن پول به هر قشری ازجامعه کاری اشتباه بود بنظر من باید این پول صرف خدمات (درمان و اموزش)یعنی اینکه اگر کسی نیاز به خدمات درمانی داشت دیگه دغدغه هزینه درمان رونداشته باشه ودرمورد اموزش، نظام اموزشی ما به روز باشه وجوانان مملکت ما بتونن مدارج عالی علمی رو طی کنند و نگرانی هزینه اموزش رو نداشته باشند
بسمه تعالی
با سلام بنده حقیر یک حقوق بگیر خیلی ساده هستم . آقای اقتصادان به نظر بنده عدم انصراف مردم پیام خیلی تکان دهنده به دولت محترم بود . دولت خودش همه چیز را گران می کند و تورم را رونق میدهد . وخود تون هم از مردم بیچاره بخواهید از دریافت یارانه نقدی انصراف دهند . پس دیدید که این مردم با این گرانی برق . آب. گاز .بنزین و... محال است که از دریافت یارانه انصراف دهند . ما ملت ایران از نمایندگان مجلس که در آنجا نشسته اند گله مند هستیم اصلا برای مردم کار نمی کنند . خیلی تعجب آور است . !!!
دولت می تونست با نمونه گیری یه تخمینی از تعداد افراد انصرافی به دست بیاره و راهکار خود برای ترغیب مردم به انصراف از یارانه را به نحو مطلوب تغییر بده.
نمیدانم باید از همچین دولتی انتظار داشت که نهایتا مساله یارانه ها را حل کنه یا نه؟
پيام خوبي براي انسانهاي مفت خوري مثل تو بود.
این همه مردمی که در صدا وسیما اعلام انصراف می کزدند کجا رفتند
با یک حساب سرانگشتی می ت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
تابی خداییش این جمله ی ناقص رو منتشر می کنی رباعی من رو نه؟ باهات قهرم :(
من که از افراد متوسط جامعه هستم از دريافت يارانه انصراف دادم تا با دولت همکاری کنم. حتی اگر راستی آزمايی هم می شد يارانه به من تعلق می گرفت. در انتخابات به آقای روحانی رای دادم تا صداقت در کشور حاکم شود. فکر نمی کنم اين صحيح باشد که در ايام ثبت نام يارانه، وزرای دولت اعلام کنند که 10 ميليون نفر حذف می شوند و پس از اتمام ثبت نام اعلام کنند که به همه ثبت نام کنندگان يارانه می دهيم. در اين صورت افرادی مثل من احساس اجحاف می کنند در حاليکه می بينند به افرادی که از نظر مالی وضعشان بسيار بهتر از ماست يارانه پرداخت می شود. بهرحال از دولت محترم تقاضا می کنم يکبار ديگر اين فرصت را به ما بدهد که دوباره حق ثبت نام داشته باشيم در غير اينصورت مديون ما خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
شما به وظیفه خود عمل کردید ولی دولت تااین لحظه به قول خود پایبند نبوده است وچون رییس جمهور علاوه بر شخصیت سیاسی شخصیت مذهبی نیز می باشد ذکر این نکته خالی ازلطف نیست که دولت دراین موضوع ضامن شرعی است
دولت فقط هزینه اضافه کردو خودشو ضایع کرد .همین
با سلام
(((خواهشا اینو حذف نکنین)))
چرا دولت فکر میکنه که مردم فهیم و انقلابی ایرون احمق هستن؟؟؟
میدونین چرا اینطوری شروع کردم؟
آخه دولت تدبیر و امید میاد توی تلویزیون تبلیغ میکنه که توی فلان کشور قیمت سوخت اینقده و توی ایرون اینقد....
چرا نمیگه که درآمد ماهیانه اونا چنده؟
چرا نمیگه تورمشون چنده؟
چرا نمیگه آزادی بیانشون تا چه حده؟
دولت چرا نمیگه که آقا زاده ها دارن کشورو غارت میکنن؟
اصلا چرا هیشکی نمیتونه اعتراضی بکنه؟
آخه چرا امثال من همیشه باید با اسم مستعار کامنت بزاریم؟
چرا بیت المال دست یه عده انگشت شمار هستش؟
تا زمانی مردم فهیم صداشون یکی نشه نمیشه کاری به اوضاع اقتصادی و...کرد ؟

اصلا چرا نون 2برابر میشه ولی حقوق ما بدبختا 20 درصد؟؟؟
البته دروغ میگن- افزایش واقعیش 15درصد هستش!!!
تواین گیر ودار 5 درصد هم نصیب خودشون میشه!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
داداش دمت گرم.حرف دلمون رو زدی
تابناک از آقای خوش چهره می پرسیدی 1 کشور تو دنیا نام ببر که 3 دهه پشت سر هم تورم 2 رقمی داشته باشه.
از 1400 سال قبل از میلاد هم آمار بدی قبوله.
یارانه ندین خدمات اجتماعی را کامل کنید حقوق ها را به اندازه تورم بالا ببرید مردم دارند فرار می کنند
اخه این روش نظرستجی غلط است هم حاملها را گران میکنند هم درخواست انصراف می دهند یگویند کسی که انصراف می دهد فلان خدمات را مگیرد مثلا سهم در کارخاته تولید یا معاف از هزینه های درمان به تناسب
به نظر من حق همه مردمه كه يارانه بگيرن چه پولدار چه بي پول ، مگه اون پولداره تو ايران زندگي نميكنه خوب اگه داره تو ايران زندگي ميكنه بايد از همه منابع اين كشور كه در اختيار همس استفاده كنه ، حالا يكسري ها شعورشون ميرسه كه اين پول و نگيرن خوب دستشون درد نكنه و لي از اينكه دولتهاي ما عرضه ندارن مملكتو بچرخونن چه ربطي به يارانه بگير ها داره اگه بتونن مملكت و درست اداره كنن ديگه كسي به اين يارانه ها احتياجي نداره حتي اون فقيره
تو مملکتی که همه چیش وارونه است و به کچل میگن زلفعلی طبیعیه که ایشون میشن کارشناس اقتصادی صاحب نظر . فقط اینو هم بگن که تا حالا اقتصاد مملکت توی دست ایشون و امتال ایشون بوده که کار به این جا رسیده . مردم هم درست پیام دادن . همه بهتره بشنون این پیامو !!
راه کار اینقدر ساده است که نگو
1- این خصوصی سازی مزخرف را حذف و خود دولت مانند سالها قبل همه چیز را در اختیار بگیرد . مشکل یکساله حل خواهد شد .
2- پول نفت را صرف کشاورزی و ساخ و ساز کنند مشکل حل خواهد شد بیکاری رفع خواهد شد
چرا به ایشان لقب اقتصاددان داده اید در حالیکه در هیچکدام از سایت ها و محافل و مجامع اقتصادی نامی از این آدم به عنوان اقتصاددان برده نشده. ضمن اینکه توجه به صحبت هاش در رسانه ضرغامی دال بر نا آگاهی کامل نامبرده از مباحث ابتدایی علم اقتصاد می باشد.
نتیجه دو دوره ریاست جمهوری 73 میلیون نیازمند یارانه است پیامد جدیدی نیست آثار قبلیست
ببينيد شايد دليل اصلي عدم انصراف مردم از دريافت يارانه عدم اطمينان از اينكه صرفه جويي ناشي از انصراف انها به جاي مصرف در جامعه هدف به جيب مفسدين اقتصادي مثل امثال ب. ز يا امير خسرو .... بره و در واقع عدم اطمينان به صداقت دولت با مردم سبب اين بي اعتمادي شده
من باز نشسته ای هستم با 1100000تومان حقوق وسه فرزند بزرگ وتحصیل کرده که بیکارند با این حال ثبت نام نکردم شاید وضع بهتر بشود .حالا دولت میگوید به همه ثبت نامیها یارانه میدهد از انجا که بسیاری از انها که ثبت نام کرده اند پولدارها وبسیاری ازانها که وانها که انصراف داده اند کسانی هستند مثل من که در عین نیاز ایثار کردند پس قول دولت که گفته بود بی نیازان راشناسایی و به نیازمندان فقط پرداخت میکنیم چه میشود به نظر شما من آدم احمقی نبودم کاری که من اسمش چیست وکاری که دولت میکند چه معنی دارد
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
شما صادقانه عمل کردید ولی دولت منفعلانه عمل میکند جای بسی تاسف است
بازنشسته
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
من هم مانند شما عمل كردم
ايكاش غلط ميكردم و نام نويسي ميكردم
موندم من سواد ندارم یا 70درصد واقعا شیبش ملایمه؟؟
دوستان راهنمایی بفرمائید!!!
ستادهای در استان ها تشکیل بدین برای شفاف سازی بین افراد یارانه بگیر
هم شغل آفرینی میشه،هم یارانه بگیران ناحق حذف میشن
قانون تا ضمانت اجرایی نداشته باشه، کار به جایی نمیبره
اگر بالای 300 درصد اجناس در این مملکت بالا رفت و مردم ایران آخ نگفتند پس حکومت نیز برای گرفتن یا نگرفتن یارانه صحبت و ادعا نکند،تمام.
سلام منهم همانند این اقای بازنشسته محترمی هستم که علیرغم نیازشدید ودوفرزنددانشجووسربازمتاهل گول عدم صداقت بعضی ازمسولان وصداسیماراخوردم.دولت بایدمجدافرصتی رابرای ثبت نام اعلام کندتابخشی ازاعتمادازدست رفته جبران شود.
بنده استاد دانشگاه هستم و اطلاع دارم بیشتر اساتید دانشگاه در ثبت نام یارانه ها شرکت کرده اند و فرم ثبت نام را با صحت کامل پرکرده اند. باید تاسف خورد که وضعیت درامدی قشر فرهنگی به گونه ای شده است که این قشر را مجبورکردیم تا در ثبت نام یارانه ها ثبت نام نمایند. این قشر مجبور هستند قسمتی از مخارج زندگی خود را با یارانه پر نمایند. اگر هر خانواده فرهنگی و دانشگاهی دو فرزند داشته باشد باید بطور متوسط 12 میلیون تومان سالیانه هزینه تحصیل فرزندش را بپردازد یعنی سالی یک میلیون تومان و این هزینه طبق قانون اساسی باید صفر شود. هزینه های پزشکی برای مردم ماهیانه مبالغ سنگینی را شامل می شود که اکثر آنها ناشی از محیط زیست نظیر کیفیت بنزین و ماشین های تولیدی و از رده خارج شده می باشد. از طرف دیگر مردم ایران شاهد تولد های پی در پی تارج کننده های اقتصادی کشور نظیر بابک زنجانی می باشند و معلوم نیست تعداد آنها چند تا است و تا کی قرار است این سریال ادامه داشته باشد. لذا شاهد هستیم بخشی از نخبگان کشور که توان اصلاح وضع موجود را ندارند و به آنها اجازه دخالت را نمی دهیم مجبور هستند تا هجرت را به کشورهای دیگر انتخاب نمایند و اسم آنرا فرار مغزها گذاشته ایم نه فراری دادن مغزها. ثبت نام کنندگان یارانه ها نشان دادند که آنها بدنبال اصلاح ساختار اقتصادی کشور هستند. آنها نشان دادند تا وقتی متفکرین و فرهیختگان کشور در جای اصلی قرار نگیرند نباید انتظار اصلاح ساختار اقتصادی کشور را داشت. آنها نشان دادند اگر بیت المال دست افراد شایسته قرار نگیرد امکان دارد چند بابک زنجانی دیگر متولد شوند. متاسفانه مردم ایران شاهد بابک زنجانی های زیادی در این چند دهه بوده و هر بار با یک نام جدید ظهور کرده اند. تا زمانی رانت بگیران و غارتگران مجازات نشوند نباید انتظار داشت مردم کشور مانند روزهای اول انقلاب و جنگ از همه چیز خود بگذرند. متاسفانه مردم مدیران کشور را دیگر از خود نمی بینند زیرا خیانت های پی درپی سبب شده است تا کاملا از آنها قطع امید کنند. آنها نیاز به مدیران مجاهد دارند و تا زمانیکه مردم احساس نکنند مدیران مجاهد برسرکار هستند اعتماد نمی کنند بیت المال را دست آنها بسپارند. لذا دولت آقای روحانی نیاز دارد تا مرتکب اشتباه دولت های گذشته نشود. چپ و راست برای ملت ما مفهومی را جز سیطره بر اهرم های قدرت نداشته. مردم انتظار دارند قدرت حکومت از طریق نخبگان و دانشمندان اعمال شود و آن راهی جز توجه به دانشگاه ها و مراکز علمی و فرهنگی کشور نیست. لذا اگر شرایط به دوران اوایل انقلاب برگردد و مدیران با همان روحیه جهادی کار کنند، مردم ما همان مردم هستند.
اقای خوش چهره یارانه به همه مردم تعلق نیگیرد اصلا هنوز معنای یارانه را نمیدانیم وقتی افرادی 45 هزار میلیارد یورو را میبر با ان یک کشور می تو ان خرید ان هم یارانه میگرفت فردی در چاه افتاده بود انچه فضلاب بود خورد و خفه شد فردی که رد میشد او را دید گفت خدا را شکر که یک نفر سیر از دنیا رفت در کشوری وقتی معاون اول 45 هزار میلیارد یورو را میبرد و کسی با او کار ندارد و خزانه خالی از دولت جد چه می تواند انجام دهد اگر می توانستی مملکت را درست کنی وزیر بودی بس است نتوانستی تو اگر پول نداشته باشی شب بروی دستت خالی باشد برای بچه نتوانی بخری چه میکنی دولت جدید را شما به نابودی بردی خداوند از سر تقصیر شما نمیگذرد وقتی دکترا ی کیلویی گرفته میشود همین هر کسی سر جایش نیست صبر کنید تا دولت جدید کار خود را بهتر از شما میداند چون چیزی به جیب نمی زند
این به دولت ربطی نداره مصوبه مجلسه دولت ملزم به اجراست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
متاسفانه مجلسیان هم اندازه مردم عادی نمی فهمند فقط حقوق می گیرند . یا تو مجلس نیستند یا هم حرف می زنند اصلا گوش به مصوبه و قوانینی که دارد تصویب می شود نمی کنند که بسنجند و تا رای گیر می شد دکمه را فشار می دهند /قوانین ما باید انقدر کارشناسی شده باشد که دولت را گریزی جز اجرا نداشته باشد . امروز قانون تصویب می کنند فردا صدار در می اید بهش تبصر می زنند این نشد مجلس که!!
هيچوقت نمي بخشمت جناب دكتر!خوش!چهره
به خاطر اينكه توي تلويزيون اومدي وبدون اينكه اطلاعي داشته باشي از احمدي نژاد دفاع كردي.
دولت بایدمجددثبت نام متقاضیان یارانه را انجام دهد.
جناب دکتر اتفاقا پیام خوبی از مردم به دولتی ها بود . وقتی به مردم دروغ گفته شود و مردم را نامحرم بدانند مردم اعتماد نخواهند کرد. بهتر است از این منظر مسئله را نگاه کنید.
دسدون درد نكند،ممنون از تلاشوي شوما،ماكه حسابي شرمندي شوما شديم كاكو،والا بقيه چيام گيرون كنين خيالمو راحت شه
طرح عنوان انصراف از ابتدا اشتباه بود.
مشخص نیست 3 روز بعد وضعیت قیمت و تورم چگونه است.
باید اجباری انرا منحل کنید.
هر چه فرد غنی تر باشد در واقع در عمل فقیرتر است و باید لقمه را از دهن گرسنه بگیرید و بدهید به غنی تا سیر شود.
حتی اگر اینجا نروژ و فنلاند و هلند هم بود باز هم این تدبیر جواب نمیداد.
از 800 هزار میلیارد تومان بودجه کل مملکت 40 هزار میلیارد تومان بابت یارانه به صورت مستقیم به مردم بینوای ایران اسلامی میرسد یعنی 5 درصد، حالا چی شده که داد دولت در اومده و حساب سیاست های غلط دیگه شو به پای همین 5 درصد میزاره ؟
اتفاقاً پيامي كاملاً واضح ، محكم ، قاطعانه ، گويا و بليغ بود اما امرا يا نفهميدند و يا خود را به نفهميدن زدند .
بجای دادن پول صدقه سری به مردم چرا تلاش پنمی کنید معوقات بانکی را از زورمداران و حامیان آنها پس بگیرید؟ نکند این بدهکاران عمله صاحبان قدرت برای انتقل پول مملکت بخارج بوده اند که می ترسیبد اسامی آنها را اعلام کنید؟ براستی بابک زنجانی عامل کدام یک از آقازاده ها است؟ چرا وزرا و نمایندگان مجلس که در اختلاس 8000 میلیاردی مشارکت داشتند سر و مر و گنده آزاداند و هیچ کدام بازداشت هم نشدند. شما پولهای اختلاس شده را برگردانید، مشکل مالی دولت حل میشود.کاسه گدایی را از روی سفره مردم بردارید.
اگر هر سال باشد شاهد ریزش می شویم و ان هم غنیمت است.
چرا همش پیام خوش باید از سوی مردم باشه ؟
مگر غیر از این است که در صورت افزایش حامل های انرژی می بایست میزان یارانه های افراد افزایش یابد . چراهیچ صحبتی در این باره نمی شود. من فکر می کنم هدف این بود که مردم را با انصراف از دریافت یارانه مر حله 1 مشغول کنند تا به فکر مطالبات خود از افزایش مرحله 2 حامل های انرژی نیفتند.
بد ترين روش خود انصرافى اجرا شد من تا كى بايد هزينه دو در پسر تحصيلكرده و بيكار را بدهم بعنوان سرپرست و اينها نتيجه كار به كاردان سپرده نشدن است اكثر مقامات امروز كشور با رانت مدرك گرفته و صاحب مقام شده اند و نخبگان بيكار و مهاجرت كرده اند و سرو كار ما ملت اجبارا به اين دكترها افتاده و نتيجه بد تر شدن وضع مردم هر روز بد,,,
یکی میتونه بگه 400 شده 700 اون وقت شیب ملایمه یعنی چی؟
خدا لعنت کنه کسی را که تور ماهیگیر مردم را گرفت و به آنها ماهی داد!!!
اگر اعتماد وجود داشت اگر دزدیهای میلیاردی نبود اگر اختلاسها نبود اگر کمکهای بلا عوض به کشورهای دوست و برادر نبود اونوقت مردم هم همکاری می کردن و انصراف میدادند مطمئن باشید
همه اینا به کنار
صداقت رسانه ملی ، پاک دستی واستقلالش منو کشته!!!
بابا اين يارانه رو هم بديد به رانت خوارها
چيزي مگه براي ملت باقي گذاشتيد!
مملكت رو برگردونيد به وضع 8 سال ژيش يارانه هم نمي خواهيم
عزيزان بيائيد به فكرآينده خود وفرزندانمان باشيم .
جالب اینکه یکماه پیش توی اخبار از هر ده گزارش مردمی! نه تاشون اعلام می کردن که میخوان انصراف بدن!!
سلام گرانی بنزین 1000تومانی هم خبر مصیبت بارد بود مسولان کجایید.
اقا شما میگین دولت قبلی اشتباه کرد یارانه داد . مردم از شما میخوان تورم به همون اولش یعنی زمان قبل از یارانه برگردونید یارانه رو با اختیار خودش دولت قطع کنه
اقايان از قديم گفته اند اول برادريت را ثابت كن بعد اداي ارث و ميرا ث داشته باش دولت توي اين چندين ماه كاري مثبتي نكرده از لحاظ اقتصادي كه به مردم ثابت بشه حرف دولت واقعا حرف است نه باد هوا دولت بايد اعتماد مردم را جلب كنه اول بعد از مردم درخواست كنه
دولت نباید به هیچ قشری یارانه نقدی بدهد.
باید با این پول رفاه عمومی مثل امکانات بیمارستانها، شرایط تحصیل مدارس و دانشگاهها، ساخت فضاهای عمومی و تفریحی و رفاهی و پایین نگه داشتن قیمت کالاهای اساسی (به ویژه مواد غذایی پر اهمیت) تامین شود.
تا هم به همه هموطنان به یک اندازه سود رسانده شود و هم گداپروری نشود.
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی