بازدید 82463

بوسه‌ای بر پیشانی هاشمی رفسنجانی که دردسرساز شد!

این روز‌ها هر خبری از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با حاشیه همراه می‌شود؛ چه هنگامی که وی درباره رویکردهای فرهنگی‌اش سخن می‌گوید و چه وقتی که وی با سفیر جدید عربستان در ایران دیدار می‌کند، درد‌سر‌های تازه‌ای برای وی پدید می‌آورد.
کد خبر: ۳۹۵۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۴ 26 April 2014
بوسه‌ای بر پیشانی هاشمی رفسنجانی که دردسرساز شد!این روز‌ها هر خبری از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با حاشیه همراه می‌شود؛ چه هنگامی که وی درباره رویکردهای فرهنگی‌اش سخن می‌گوید و چه وقتی که وی با سفیر جدید عربستان در ایران دیدار می‌کند، درد‌سر‌های تازه‌ای برای وی پدید می‌آورد. چند روزی است، یک بوسه بر پیشانی هاشمی رفسنجانی از سوی سفیر جدید عربستان در ایران برای وی درد‌سر‌ساز شده است و توییت‌‌ نویس‌های ایرانی و سعودی دو سه روزی هست که به انواع مختلف به این بوسه می‌پردازند!

به گزارش «تابناک»، تازه‌ترین درد‌سر برای هاشمی رفسنجانی از دیدار وی با سفیر جدید عربستان سعودی در ایران آغاز شده است؛ جایی که سفیر سعودی‌های پیشانی آیت‌الله را می‌بوسد تا موج انتقاد از عربستان و ایران برای این بوسه بر پیشانی‌ به راه افتد.

نخستین انتقادات از این بوسه، از سوی سعودی‌ها در توئی‌تر آغاز شد. سعودی‌ها در توییت‌های خود از دیدار گرم سفیر جدیدشان با یکی از عالی‌ترین مقامات کشور دشمنشان انتقاد کردند. برخی از خبرگزاری‌های داخلی نیز به سرعت توییت‌های سعودی‌ها را به فارسی ترجمه کردند و از قول آنان نوشتند، چرا باید سفیر ما با مقامات حکومتی که از بشار اسد حمایت می‌کند، اینگونه دوستانه دیدار داشته باشد و در این میان، تصاویری از کشته‌شدگان سوری را با تصویر بوسه سفیرشان بر پیشانی آیت‌الله همراه کردند و این ملاقات را زیر سؤال بردند.

در ایران هم وضع بهتر از این نبود و با اینکه روزنامه‌های اصلاح‌طلب به استقبال دیدار هاشمی و سفیر جدید عربستان در ایران رفتند،‌ برخی‌ رسانه‌های اصولگرا به انتقاد از این دیدار گرم پرداختند؛ دیداری که در آن سفیر عربستان، مواضع رفسنجانی در قبال عربستان سعودی را ستود و از وی دعوت کرد ‌به عربستان سعودی سفر کند.

این در حالی است که رقابت دو کشور پس از سقوط صدام حسین بالا گرفته ‌و در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد این اختلافات روندی افزایشی داشته است. با ‌وجود این، هاشمی رفسنجانی همواره بر جلوگیری از ایجاد تنش‌های بیشتر با سعودی‌ها تأکید دارد و می‌گوید که اگر این دو کشور بتوانند مسائل دنیای اسلام را با همدیگر هماهنگ کنند، کمتر فتنه‌ای در دنیای اسلام پدید خواهد آمد.

نکته مهم اما این است که سال‌های اخیر تنش فقط بین حکومت‌های ایران و سعودی وجود نداشته است، بلکه این تنش‌ها به افکار عمومی جوامع طرفین هم سرایت کرده است؛ هرچند این بار آغازکننده تنش، توییت‌نویس‌های سعودی بوده‌اند، افکار عمومی ایرانیان نیز از سعودی‌ها بسیار آزرده‌خاطر است. سعودی‌هایی که مشخص شده نه تنها با هزینه مبالغ گزاف در صدد تضعیف ایران و ایرانیان هستند، بلکه بار‌ها برخی از کشور‌ها را بر پایه اسناد ویکی لیکس، دعوت به حمله نظامی به ایران کرده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس