بازدید 7406
۳

۲ قتل و شليک ۶۷ گلوله از لوله يک تفنگ

کد خبر: ۳۹۴۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۸ 21 April 2014
بررسي هاي تخصصي و آزمايشگاهي درمورد پوکه ها و گلوله هاي شليک شده از اسلحه کلاشينکفي که طي آن مرد ۵۷ ساله اي در مشهد به قتل رسيده است نشان مي دهد گلوله هاي مذکور از سلاحي شليک شده است که افرادي با آن سلاح مردي را در تربت جام و با شليک ۷ گلوله کشته اند.

به گزارش خراسان، رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي با تشريح جزئياتي از ۲ پرونده جنايي گفت: چهاردهم مرداد سال گذشته، جسدي در يک راه فرعي که به روستاي زاچ در منطقه فردوسي مشهد مي رسيد کشف شد که تحقيقات نشان مي داد مرد ۵۷ ساله با شليک ۶۰ گلوله از يک سلاح به قتل رسيده است و بدين ترتيب بررسي هاي پليسي با صدور دستوراتي از سوي قاضي  موحدي راد (قاضي ويژه قتل عمد) آغاز شد.

سرهنگ کارآگاه حسين بيدمشکي افزود: تعداد زيادي از پوکه هايي که در محل کشف جسد باقي مانده بود جمع آوري و مورد آزمايش هاي تخصصي قرار گرفت و مشخص شد که گلوله ها از چه نوع سلاح و با چه مشخصاتي شليک شده است. وي تصريح کرد: گروهي از کارآگاهان زبده اداره جنايي پليس آگاهي ماموريت يافتند تا ماجراي اين جنايت مسلحانه را پي گيري کنند.

اين مقام ارشد انتظامي خاطرنشان کرد: در حالي که بررسي هاي کارآگاهان درباره آثار به جا مانده از عامل يا عاملان جنايت ادامه داشت در تاريخ 92.8.12 نيز وقوع جنايت مسلحانه اي در تربت جام گزارش شد.

وي افزود: تحقيقات پليس تربت جام در اين باره بيانگر آن بود که موتورسواران فردي را به خاطر برخي اختلافات قبلي تعقيب کرده اند و هنگامي که او مقابل منزل مسکوني اش از خودرو پياده شده است وي را مقابل چشمان اعضاي خانواده اش به گلوله بسته و پس از شليک ۷ گلوله از محل متواري شده اند.

سرهنگ بيدمشکي اضافه کرد: کارآگاهان پليس تربت جام در عملياتي غافلگيرانه و با انجام يکسري تحقيقات ميداني و اطلاعاتي موفق شدند ۲ تن از متهمان اين پرونده جنايي را به نام هاي م.الف و ش.الف دستگير کنند. اما م.الف در بازجويي ها ادعا کرده بوده که اسلحه کلاشينکف را داخل زباله هايي انداخته اند و در ارتکاب قتل نيز نفر سومي همراه آنان بوده که به سمت مقتول شليک کرده است و در عين حال مدعي شد که اسلحه کلاشينکف را نيز ش.الف در اختيار وي قرار داده بود.

رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي با اشاره به اين که گلوله هاي شليک شده در تربت جام با گلوله هايي که مرد ۵۸ ساله در مشهد با آن به قتل رسيده بود مطابقت داشت افزود: به همين خاطر و با دستور قضايي، ۲ متهم دستگير شده به مشهد منتقل شدند و تحت بازجويي هاي فني و پليسي قرار گرفتند.

 وي يادآور شد: م.الف در ادامه اعترافات خود وقتي در برابر شواهد و مدارک مستند قرار گرفت ضمن تکذيب اظهاراتش در مرحله اول بازجويي گفت: اسلحه کلاشينکف را با ۲ خشاب در زيرخاک واقع در منزلي در تربت جام پنهان کرده ام.

وي اضافه کرد: با اين اعتراف بلافاصله کارآگاهان با دستور نيابت قضايي عازم تربت جام شدند و سلاح مذکور را در حالي کشف کردند که خشاب آن ۷ گلوله کمتر داشت.

سرهنگ کارآگاه حسين بيدمشکي در ادامه خاطرنشان کرد: يکي از متهمان پرونده در حال تحمل حبس ابد به جرم مواد مخدر بوده که هنگام ارتکاب جرم در «بندباز» تحمل کيفر مي کرده است او در همين هنگام با متهم ديگر پرونده که سوابقي در زمينه مواد مخدر و خريد و فروش سلاح دارد آشنا مي شود و بدين ترتيب با اسلحه کلاشينکف دست به جنايت مسلحانه مي زند.اين در حالي است که خانواده مقتول مدعي هستند موضوع اختلاف حساب مالي در کار نبوده و متهم پرونده به خاطر حسادت هاي فاميلي اقدام به قتل کرده است.

 رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي همچنين با اشاره به اين که تلاش کارآگاهان براي دستگيري متهمان فراري ادامه دارد تصريح کرد: به دست آمدن اين سرنخ ها درباره جنايت مسلحانه با شليک ۶۰ گلوله در مشهد، بيانگر آن است که ۲ پرونده مذکور در نقطه اي مشترک با يکديگر گره خورده اند اين در حالي است که متهمان، ارتکاب قتل در مشهد را انکار مي کنند و پليس احتمال مي دهد افراد ديگري نيز در اين ماجرا نقش داشته باشند که تحقيقات به صورت گسترده همچنان ادامه دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
بچه ها من که دیگه اصلا علاقه ای به خواندن این حوادث ندارم
دچار مشکل روحی شدم از بس جرم جنایت می بینم و خوندم!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
بچه خودتی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
می خوای اعدام رو اعدام کنیم حالت خوب شه!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل