بازدید 5040
۱

سرقت خودروهاي مدل بالا با شاه کليد

کد خبر: ۳۹۳۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴ 17 April 2014
اعضاي باند سارقان حرفه اي که با استفاده از شاه کليد خودروهاي مدل بالا را سرقت مي‌کردند، در عمليات ضربتي پليس شناسايي و دستگير شدند.

به گزارش مردم سالاری، سرهنگ «گل صباحي» رئيس پليس آگاهي استان البرز با اعلام اين خبر گفت: همزمان با افزايش سرقت خودرو به ويژه سرقت خودروهاي مدل بالا در مناطقي از شهر تهران، غرب استان تهران و کرج و با توجه به حساسيت موضوع و احتمال اينکه اين سرقت‌ها از سوي اعضاي يک باند حرفه‌اي سارقان خودرو صورت گرفته باشد، شناسايي سارقان در دستور کار اداره اطلاعات جنايي پليس آگاهي اين استان قرار گرفت.

وي در خصوص نحوه شناسايي سارقان گفت: به دليل افزايش وقوع سرقت خودروهاي مدل بالا که ساعات وقوع سرقت آنها و محل‌هاي سرقت داراي نقاط مشترکي بود احتمال اينکه سرقتهاي مورد نظر از سوي اعضاي باند سارقان حرفه اي صورت مي‌پذيرد قوت بيشتري گرفت.

ماموران در ادامه با کنترل مجرمان سابقه دار که از زندان آزاد شده بودند و انجام کارهاي اطلاعاتي در چندين ماه آدرس يک يک آنها را شناسايي و در يک عمليات هماهنگ و ضربتي که با حضور شش اکيپ از ماموران اداره مبارزه با سرقت و اطلاعات جنايي پليس آگاهي صورت گرفت تعداد 5 نفر از اعضاي اصلي باند ظرف مدت 12 ساعت اوليه دستگير و در محل اختفاء متهمان مقاديري وسايل، لوازم و تجهيزات مسروقه کشف شد.

رئيس پليس آگاهي استان البرز ادامه داد: متهمان در بازجويي‌ها در ابتدا از بيان حقيقت طفره رفتند، اما پس از مواجه با دلايل و مدارک مستند لب به اعتراف گشوده و به سرقت 20 فقره خودروي مدل بالا در سطح شهرستان کرج و حومه اعتراف کردند. سارقان حرفه اي دستگير شده با استفاده از اتومبيل‌هاي مسروقه و در ساعات اوليه شب با پرسه زدن در نقاط خلوت شهر با استفاده از شاه کليد مبادرت به سرقت خودروهاي مدل بالا مي‌کردند و خودرو را پس از سرقت به باغي در ملارد منتقل و از آنجا پس از جابجايي پلاک در داخل باغ تحويل مالخران مي‌دادند.

گل صباحي خاطر نشان کرد، پس از دستگيري سارقان مورد نظر مشخص شد که تمامي مالخران و خريداران خودروهاي سرقتي در استان‌هاي غربي مي‌باشند بنابراين گروهي از ماموران پليس آگاهي با داشتن نيابت قضايي به شهرستان‌هاي غربي اعزام و طي چندين عمليات پليسي موفق به دستگيري 7 نفر مالخر و کشف 23 دستگاه خودرو سند نمره شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
دزدى= زندان= يادگيرى فنون جديد تر= ازادى= دزدى هاى بيشتر كلاسيك وفوق مدرن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل