بازدید 6569

چند میلیون ایرانی بی‌سوادند؟

کد خبر: ۳۹۲۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۳ 13 April 2014
معاون آموزش سازمان نهضت سواد آموزی کشور گفت: بر اساس آمار به دست آمده از جامعه باسوادی و بی سوادی کشور، 9 میلیون و 700 هزار نفر در ایران از بی سوادی رنج می برند.

به گزارش ایرنا، ˈمحمد مهدی زادهˈ روز یکشنبه در جلسه تبیین برنامه ها و سیاست های سوادآموزی استان در سالجاری در اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 قم، واقعیت تلخ جمعیت 9 میلیون و 700 هزار بی سواد در کشور را حاصل سرشماری سال 1390 ذکر کرد و گفت: سه میلیون و 450 هزار نفر از این افراد زیر 50 سال سن دارند و این مساله بسیار تلخ و ناراحت کننده ای است.

معاون آموزش سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: بر اساس آمار، یک میلیون و 500 هزار نفر از اولیا در کشور بی سوادند که سهم استان قم سه هزار و 654 نفر است.

وی اظهار داشت: برای با سواد کردن مردم باید هدفی والا داشته باشیم تا بتوانیم روزی را بعنوان ˈروز باسوادیˈ در کشور جشن بگیریم و در تاریخ ثبت کنیم.

مهدی زاده با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان سال ˈاقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ اظهار کرد: برای تحقق سخنان معظم له باید سطح آموزش جامعه را که همان فرهنگ است، بالا ببریم.

وی تصریح کرد: در صورتی که عدالت اجتماعی و آموزشی در یک مملکت و در یک نظام تامین نشود هرگز به عدالت اقتصادی نمی توان دست یافت.

معاون آموزش سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به فرهنگ و تعالی منطقه هر جامعه بیان کرد: بطور قطع در هر منطقه ای که آمار باسوادی بالا باشد میزان فرهنگ در آن نیز افزونتر است.

وی به استانهای سمنان، یزد و اصفهان اشاره کرد و گفت: این استانها با وجود اینکه در منطقه کویری کشور قرار دارند ولی بدلیل بالا بودن سطح فرهنگ و آموزش در آنها از مشکلات اقتصادی کمتری برخوردارند.

وی در ادامه با ابراز نگرانی از ترک تحصیل دانش آموزان در مدارس کشور گفت: شمار بالایی از دانش آموزان مقطع ابتدایی که سال گذشته در کلاس های درس حاضر می شدند، امسال از تحصیل بازماندند و صندلی هایشان در مدارس خالی مانده است.

مهدی زاده تاکید کرد: این رخداد تلخ در حالی وجود دارد که هیچ حساسیتی نیز برای پیوستن این گروه بزرگ به شمار بی سوادان کشور وجود ندارد.

وی افزود: این افراد که امروز صندلی های کلاس درس را ترک کرده اند نه تنها هزینه ای را به آموزش و پرورش تحمیل نکرده بودند بلکه در مناطق شهرنشین زندگی می کنند و پرونده تحصیلی آنها در مدارس وجود دارد و تمام مشخصات آنها قابل دسترسی و شناسایی است.

وی اقدام به بازگرداندن کودکان بازمانده از تحصیل را مهمترین اقدام برای ریشه کن کردن بی سوادی در جامعه دانست و بیان کرد: نباید بگذاریم هیچ کودکی خارج از مدرسه بماند و شرایط را باید به گونه ای تقسیم کنیم که همه بتوانند به تحصیل بپردازند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار