بازدید 4895

ویزاندادن به ابوطالبی تأثیری در مذاکرات ندارد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به اینکه عدم صدور ویزا برای نماینده پیشنهادی ایرا تأثیری در مذاکرات هسته‌ای ندارد، اعلام کرد که نمی‌توان تأثیر احتمالی آتی آن را پیش‌بینی کرد.
کد خبر: ۳۹۲۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۹ 12 April 2014
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به اینکه عدم صدور ویزا برای نماینده پیشنهادی ایرا تأثیری در مذاکرات هسته‌ای ندارد، اعلام کرد که نمی‌توان تأثیر احتمالی آتی آن را پیش‌بینی کرد.

به گزارش تسنیم، جین ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در پاسخ به سؤالی مبنی بر تأثیر احتمالی عدم صدور ویزا برای نماینده پیشنهادی ایران در سازمان ملل ضمن رد چنین احتمالی گفت: "همانگونه که می‌دانید، این بحث که در عرصه عمومی جاری است، تأثیری بر مذاکرات [هسته‌ای] نگذاشته است."

وی در ادامه گفت که نمی‌تواند درباره تأثیر آتی این اقدام  بر مذاکرات هسته‌ای هیچ نوع پیش‌بینی ارائه کند.

ساکی در پاسخ به سؤالی درباره گزارش آژانس بین‌المللی انرژی در مورد صادرات نفت ایران در ماه‌ها گذشته گفت: "انتظار داریم میانگین نفت صادراتی ایران در دوره شش ماهه [بر اساس آنچه در فکت‌شیت کاخ سفید بیان شده] بالغ بر 1 میلیون بشکه باشد."

آژانس بین‌المللی انرژی گزارش داده است که ایران در ماه فوریه 1/65 بشکه نفت صادر کرده است و این روند احتمالا در ماه جاری میلادی نیز ادامه خواهد داشت.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در تشریح دلایل افزایش صادرات نفتی ایران گفت: "صادرات ایران به سوریه یکی از دلایل افزایش این ارقام است. آنچه مهم است این است که ایران از این نفت پولی دریافت نمی‌کند. بنابراین، اغلب شما این ارقام را می‌بینید اما در درآمدهای ایران لحاظ نمی‌شوند... علاوه بر این زمستان نیز دوران اوج فروش نفت است."

"علاوه بر این، در ارقام صادراتی معمولا مشتقات و نفت خام ترکیب می‌شوند و این امر موجب پدیدار شدن نوساناتی در ارقام می‌شود. برای ما آنچه مهم است صادرات نفت خام می‌باشد. بنابراین در بررسی میزان میانگین نفت صادراتی در شش ماه مورد توافق این فاکتورها را نیز در نظر می‌گیریم."

جی ساکی در ادامه بار دیگر تأیید کرد که تهیه پیشنویس توافق نهایی هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 در دستور کار دور بعدی مذاکرات قرار دارد.

یک مقام ایرانی نیز پیشتر در مصاحبه با رویترز اعلام کرده بود موضوع عدم صدور روادید برای فرستاده ایران در سازمان ملل از سوی دولت آمریکا تاثیری بر مذاکرات هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهانی نخواهد داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی