بازدید 2593

کفاشيان: از خداحافظي جباري بي‌خبرم

کد خبر: ۳۹۱۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰ 07 April 2014
رئيس فدراسيون فوتبال گفت: از يک سال پيش به کي‌روش پيشنهاد دادم که قراردادش را با ايران تمديد کند.

علي کفاشيان درباره اينکه آيا نکونام و منتظري در اردوي آفريقاي جنوبي تيم ملي حاضر خواهند شد، عنوان کرد: همچنان در حال پيگيري اين موضوع هستيم، هنوز چيزي مشخص نيست و تلاش مي‌کنيم رضايت باشگاه الکويت و ام‌صلال را جلب کنيم.

به گزارش تسنيم، وي ادامه داد: اين دو بازيکن به دليل اينکه باشگاه‌شان به تعهدات خود عمل نکردند جدا شدند و اين موضوع کار ما را سخت‌تر کرده و بر گرفتاري‌هاي ما افزوده است. با اين حال همچنان به تلاش خود ادامه مي‌دهيم تا بتوانيم از وجود آنها استفاده کنيم.

رئيس فدراسيون فوتبال درباره اينکه کي‌روش در نشست خبري روز گذشته گفته بود پيشنهادي براي تمديد قرارداد به او نشده است اظهار داشت: من خودم با کي‌روش صحبت کردم و پيشنهاد تمديد قرارداد را به او دادم اما مشکلي که در اين ميان وجود دارد ميزان دستمزد او و دستيارانش است که ما بايد به دلار پرداخت کنيم.

کفاشيان افزود: اگر دولت کمک نکند نمي‌توانيم مبلغ قرارداد اين مربي را تامين کنيم چرا که هزينه‌ها خارج از توان مالي فدراسيون فوتبال است.

وي درباره اينکه کي‌روش تمديد قراردادش را شايعه خوانده بود گفت: اينگونه نيست و من با او صحبت کردم، به هر حال دستمزد او بايد اضافه شود و سالي 4،5 ميليون دلار بايد به او و دستيارانش پرداخت کنيم. شرايط مالي فدراسيون به گونه‌اي نيست که در اين برهه بتواند چنين پولي را به کي‌روش پرداخت کند. تاکنون نيز کار را به سختي جلو برده‌ايم اما نمي‌توانيم بيش از اين هزينه کنيم و دولت بايد به ما کمک کند.

کفاشيان در پاسخ به اين سوال که آيا 5 ميليون دلار براي يک سال به کي‌روش پرداخت مي‌شود تصريح کرد: اين مبلغ شامل دستمزد او، دستيارانش و پاداش‌هايي است که براي آنها در نظر گرفته مي‌شود. من از سال گذشته با کي‌روش براي ماندنش پس از جام جهاني 2014 صحبت کرده‌ام و به او پيشنهاد ماندن داده‌ام اما بزرگترين مشکلي که وجود دارد اين است که پول کافي براي تمديد قرارداد نداريم.

وي در پاسخ به اين سوال که اگر مذاکرات با کي‌روش به نتيجه نرسد و اين مربي پس از جام جهاني ايران را ترک کند چه کسي جايگزين او خواهد شد، خاطرنشان کرد: هنوز در اين باره تصميمي نگرفته‌ايم و بايد ببينيم شرايط چگونه پيش مي‌رود.

کفاشيان درباره خداحافظي مجتبي جباري از تيم ملي تصريح کرد: من در جريان اين مسئله نبودم و نيستم. هر بازيکني که کادر فني او را بخواهد بايد در اردو حاضر شود و تيم ملي را همراهي کند و اگر بازيکني از اين کار امتناع کند حکم سرباز فراري را دارد.

رئيس فدراسيون فوتبال گفت: جباري بازيکن بسيار خوبي است اما اينکه از تيم ملي خداحافظي کرده من از آن بي‌خبرم و آن را نشنيده‌ام. چيزي به من اعلام نشده و کسي در اين باره چيزي به من نگفته است.

کفاشيان اضافه کرد: کي‌روش اگر جباري را بخواهد او بايد در اردو حاضر شود چرا که تمام بازيکنان بايد در خدمت تيم ملي باشند. ما با کسي تعارف نداريم و معتقديم بازيکن همانند سرباز است.

وي درباره اينکه کي‌روش گفته ديگر دلايل خداحافظي جباري براي او مهم نيست اظهار داشت: همانگونه که گفتم همه چيز به نظر سرمربي تيم ملي باز مي‌گردد و اوست که در اين مورد تصميم مي‌گيرد.

رئيس فدراسيون فوتبال در ادامه گفت‌وگو درباره مشکلات بوجود آمده براي باشگاه پرسپوليس عنوان کرد: تکليف اين باشگاه بايد به صورت شفاف روشن شود. مديريت‌هاي گذشته، بدهي‌هاي سنگيني به جاي گذاشته‌اند و اين باشگاه ديگر توان مقاومت ندارد. همه بايد دست به دست هم دهيم تا پرسپوليس از اين شرايط نجات پيدا کند.

کفاشيان درباره اينکه علي پروين گفته اگر او در ماجراي شروط وزارت ورزش راست مي‌گويد به قرآن قسم بخورد، اظهار داشت: من نيازي به قسم خوردن ندارم و هر آنچه که واقعيت بود را بيان کردم. هيچ تماس و يا نامه‌اي از سوي وزارت ورزش به ما اعلام نشده و کسي به ما نگفته که شروط خاصي براي پرداخت پول به پرسپوليسي‌ها داشته باشيم.

وي افزود: در جلسه‌اي که با پروين و پنجعلي داشتم به آنها گفتم اطلاعاتي درباره پرسپوليس به من ارائه کنند که هنوز اين اطلاعات به من داده نشده است. تا زماني که اين اطلاعات داده نشوده نمي‌توانيم به باشگاه پرسپوليس پولي پرداخت کنيم.

رئيس فدراسيون فوتبال گفت: به سازمان ليگ نيز اعلام کرده‌ايم که پولي به باشگاه پرسپوليس ندهند چرا که اين کارها همانند مُسکن است. تا چه زماني مي‌توانيم باشگاه بزرگي مانند پرسپوليس را با اينگونه کارها پيش ببريم؟ اساس کار بايد درست شود. مديريت‌هاي پيشين باشگاه بلايي بر سر پرسپوليس آورده‌اند که اين باشگاه ورشکسته شده است.

کفاشيان تاکيد کرد: بايد پرسپوليس را از مسيري درست از اين بحران خارج کنيم نه اينکه با کارهاي مقطعي اين تيم را ياري کنيم. وزارت ورزش اختيار کار را به ما سپرده و ما هم تصميم داريم اوضاع را بهبود ببخشيم. با اين بدهي‌ها و با اين شرايط پرسپوليس نابود مي‌شود و به همين دليل مُصر هستيم تا شرايط را به خوبي پيش ببريم.

وي گفت: مديراني بودند که قيمت بازيکنان را بالا بردند و بازار نقل و انتقالات را خراب کردند و پرسپوليس اينگونه امروز دچار مشکل شده است. يکي از وظايف مديريت اين است که مشکلات را برطرف کند.

کفاشيان در پاسخ به اين سوال که آيا بدهي باشگاه پرسپوليس 70 ميليارد تومان است تصريح کرد: من هم اين را شنيده‌ام و سوالم اين است که ادامه حيات باشگاه با اين شرايط چگونه ميسر خواهد شد. ما هم اگر مي‌خواستيم اينگونه کار کنيم اکنون بايد ميلياردها تومان بدهي مي‌داشتيم.

وي يادآور شد: باشگاه پرسپوليس بايد بخشي از درآمد خود را صرف امور جاري کند و بخش ديگر را به تسويه حساب و پاک کردن بدهي‌ها اختصاص دهد ما بايد با مديريت جهادي و اقتصاد مقاومتي کار را پيش ببريم و اينگونه موارد را نيز با مسئولان باشگاه‌ها که خواهيم داشت اعلام خواهيم کرد.

وي درباره احتمال حضور مربي ايراني کنار کي‌روش گفت: از کي‌روش خواستيم که يک مربي ايراني را کنار خود قرار دهد. خيلي از مربيان اعلام آمادگي و علاقه کرده‌اند تا به کي‌روش کمک کنند و سرمربي تيم ملي نيز بايد به آنها اعتماد کند.

رئيس فدراسيون فوتبال درباره اينکه آيا گزينه خاصي مد نظرشان است عنوان کرد: ما نمي‌توانيم گزينه‌اي را معرفي کنيم کي‌روش خودش بايد به نتيجه برسد اما مطمئنا او با انتخاب مربي ايراني ضرر نمي‌کند و ما از کي‌روش مي‌خواهيم از يک مربي ايراني در کنار خود استفاده کند.

کفاشيان درباره برگزاري مسابقات ليگ برتر تصريح کرد: خوشبختانه بازي‌هاي خوبي برگزار شد که نشان از پويا بودن ليگ دارد و اکنون که به هفته پاياني رسيده‌ايم چيزي مشخص نيست و قهرمان روز جمعه مشخص خواهد شد. اميدوارم مسابقات خوبي برگزار شود و تيمي که لياقت دارد به عنوان قهرماني برسد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها