بازدید 39845

دو مسافر ایرانی چگونه سوار هواپیمای مالزیایی شدند؟

در پی انتشار خبر حضور دو مسافر ایرانی با گذرنامه‌های جعلی در هواپیمای ناپدید شده خطوط هوایی مالزی، انتظار می‌رفت بار دیگر جو رسانه‌ای سنگینی از سوی رسانه‌های صهیونیستی علیه ایران آغاز شود. با این حال، با تأکید پلیس مالزی، مبنی بر تروریست نبودن این دو فرد، جلوی این روند گرفته شد؛ اما پرسش اینجاست که گذرنامه‌های جعلی، چگونه به دست این دو مسافر‌ افتاده است؟!
کد خبر: ۳۸۵۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۸ 12 March 2014
دو مسافر ایرانی چگونه سوار هواپیمای مالزیایی شدند؟در پی انتشار خبر حضور دو مسافر ایرانی با گذرنامه‌های جعلی در هواپیمای ناپدید شده خطوط هوایی مالزی، انتظار می‌رفت بار دیگر جو رسانه‌ای سنگینی از سوی رسانه‌های صهیونیستی علیه ایران آغاز شود. با این حال، با تأکید پلیس مالزی، مبنی بر تروریست نبودن این دو فرد، جلوی این روند گرفته شد؛ اما پرسش اینجاست که گذرنامه‌های جعلی، چگونه به دست این دو مسافر‌ افتاده است؟!

به گزارش «تابناک»، روز گذشته و ساعاتی پس از انتشار خبر ارتباط یک یا چند ایرانی با هواپیمای ناپدید شده مالزیایی، شایعاتی ‌در برخی رسانه‌های غربی و صهیونیستی درباره احتمال در جریان بودن واقعه‌ای تروریستی شکل گرفت. با این حال، پلیس مالزی به سرعت اعلام کرد که دو ایرانی سوار شده به هواپیمای مذکور، افرادی بوده‌اند که با هدف مهاجرت به اروپا در این کشور حضور داشته‌اند.

بر همین اساس، خبرگزاری فرانسه به جنبه‌ای کمتر مورد بحث قرار گرفته از واقعه اخیر پرداخته و می‌نویسد، موضوع این دو مسافر ایرانی، می‌تواند سبب جلب توجه به دنیای تیره و تار قاچاق انسان، به ویژه در منطقه شرق آسیا شود؛ منطقه‌ای که مدت‌هاست ‌مرکز‌ مهاجرت غیرقانونی و قاچاق انسان شناخته می‌شود.

اینترپل اعلام کرده، این ‌دو ایرانی‌ با نام‌های «سید محمدرضا دلاور»، ۲۹ ساله و «پوریا نورمحمدی»، ۱۸ ساله، از طریق دوحه و گذرنامه‌های ایرانی خود به کوالالامپور سفر کرده بودند. در این شهر، آن‌ها با استفاده از گذرنامه‌های جعلی، خود را ‌‌افرادی اتریشی و ایتالیایی‌تبار جا زده و سوار هواپیمای شماره ۳۷۰ به مقصد پکن می‌شوند.

رونالد نوبل، دبیرکل اینترپل اظهار داشت: می‌توان با قاطعیت فزاینده‌ای گفت که این دو فرد، تروریست نبوده و صرفاً افرادی بوده‌اند که در معرض قاچاق انسان قرار گرفته‌اند. با این حال، وی ابراز نگرانی کرد که سالانه بیش از یک میلیارد بار، مواردی رخ می‌دهد که افراد بدون ارائه گذرنامه‌های معتبر از نظر اینترپل، به سفرهای خارجی می‌روند.

در همین حال، پلیس تایلند اعلام کرده فرد ایرانی دیگری که در روند سفر غیرقانونی این دو تن نقش داشته، از طریق یک آژانس مسافرتی در «پاتایا» برای آن‌ها بلیت تهیه کرده است. این فرد که تنها نام کوچک وی (علی) اعلام شده، از گذرنامه‌های جعلی اروپایی بدین منظور استفاده کرده است.

یکی از مقامات ارشد پلیس تایلند در این زمینه گفته: «ما بر این باوریم که این دو گذرنامه، از سوی یک باند تبهکار قاچاق انسان به سرقت رفته بوده که افراد را برای کار در کشورهای ثالث، به ویژه کشورهای اروپایی، به خارج انتقال می‌دهند».

به گفته وی، «علی» در مالزی زندگی می‌کند و با باند تبهکاری که تخصصش قاچاق انسان از خاورمیانه به کشورهای اروپایی از طریق کشورهای ثالث است، ارتباط دارد؛ این حلقه، رابطینی در شهرهای پاتایا و فوکت در تایلند دارد.

این مقام تایلندی همچنین گفته، بر پایه برآورد‌ها، سالانه نزدیک ۲۰۰۰ گذرنامه در تایلند گم شده و یا به سرقت می‌رود.

در ادامه، رئیس پلیس شهر پاتایا گفته که «علی»، خرید بلیت برای دو مسافر ایرانی مذکور را در تاریخ اول مارس و ‌‌تلفنی انجام داده است. وی در تماس با آژانس «گرند هوریزون تراول»، درخواست خرید ارزان‌ترین بلیت به مقصد اروپا را کرده و چند روز بعد، این آژانس از مؤسسه بالادستی خود با نام «شش ستاره» درخواست صدور این بلیت‌ها را می‌دهد. یکی از دوستان علی، پول بلیت‌ها را ‌حضوری به گرند هوریزون می‌پردازد.

بلیت‌های مذکور بر اساس گذرنامه‌های جعلی با نام‌های «لوئیجی مارالدی» ایتالیایی و «کریستین کوزل» اتریشی صادر شده است. پروازی که برای کوزل رزرو شده بود، از کوالالامپور به پکن و سپس به فرانکفورت و آمستردام می‌رفت و مقصد نهایی پرواز مارالدی نیز کپنهاگ بود.

گفتنی است، هر دو فرد اروپایی مذکور، اعلام کردند که در سال‌های اخیر، گذرنامه‌‌هایشان در سفر به تایلند ربوده شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۴۰
بار کج به منزل نمی رسد .
پاسخ ها
سبزی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
مردانه به جای این افاضاتی که فرمودی یکبار،یک لحظه به سرنوشت آن دو همون فکر کردی و پرسیدی اونا چی شدن؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
شانس اين دوتا هم اين بوده
ناشناس
| Canada |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
از اضهار نظرت معلومه سیری و خبر از مشکلات جوانان نداری و بهت خوش میگذره
چرا ایرانیها با این روش باید از ایران بروند
و اصولا چرا باید بروند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
فرار از سربازی
ناشناس 2
| Malaysia |
۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
دوست عزیز ! مادر و برادر کوچکتر یکی از این دو ایرانی در آلمان زندگی میکنند. وقتی از زندگی افراد خبری نداریم نمیتونیم به این راحتی قضاوت کنیم. لابد قانونی نمیتونستن برن که متوسل به این ورش ها شدن
حالا اونا كار ندارن ،خودتون جوسازي كنيد،باشه؟!
دو مسافر ایرانی چگونه سوار هواپیمای مالزیایی شدند؟ اول بليت گرفتند بعد از پله هاي هواپيما بالا رفتند و سوار شدند و روي صندلي نشستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
ديگر پياده نشدند
لطفا در ترجمه و نقل خبر دقت کنید! یک میلیارد سفر هوایی در سال انجام می‌شود که در آن‌ها کنترل گذرنامه با اطلاعات اینترپل چک نمی‌شود.
نه این‌که یک میلیارد سفر با گذرنامه‌ی جعلی انجام می‌شود!
تابناک شلوغش نکن، رئیس پلیس بین الملل هم گفته این 2 ایرانی فقط قصد مهاجرت غیر قانونی داشتن و نه چیز دیگری، هیچکسی ایران رو متهم نکرده اصلا دلیل نداره که ایرانی ها با مسافران چینی مشکلی داشته باشن، نصف هواپیما چینی بودن
یعنی فقط به خاطر اینکه تو هواپیما ایرانی بوده احتمال تروریستی بودن این حادثه وجود داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کریستین که اسم زنونه اس!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
Christina اسم زنونه ست نه Christian
بهرام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
پس بفرمایید کریستین رونالدو هم بهترین فوتبالیست زن دنیا شد .بعضی اسامی دو گانه است.
ایمان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
کریستین رونالدو بازیکن تیم بانوانه؟!!!
«رهگذر»
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
نکنه شما رونالدو رو زن می بینی؟؟؟
فرخ
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
بعضی اسم ها هم مردانه است هم زنانه مثل باران یا مانا .به این اسم ها می گویند اسم مشترک.
هر جا سخنی از تروریست برپاست، نام آمریکای لعنتی در میان هست.
مگه میشه هواپیما غیب بشه.
گرچه این دو نفر با پاسپورت جعلی می خواستند مهاجرت کنند و زندگی جدیدی را در کشوری بهتر شروع نمایند، ولی آیا یک بار هم که شده جمهوری اسلامی تاکیدی بر پیدا شدن هواپیما که دو شهروند ایرانی در آن بودند، نموده است.
پاسخ ها
آمر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
ناشناس محترم ، بهتر نيست دستور فرماييد همان "كشور بهتر" تاكيدي بر پيدا شدن هواپيما!! كند؟ضمنا بهتر است شما هم به فكر زندگي جديدي! در كشور بهتر باشيد و جلوتر سفارش كنيد كه تاكيدي بر پيدا شدن هواپيما بكند!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
می خواستن نرن
آفرین
سوای هر چیزی باید این نکته را ریشه یابی کرد که چرا یک جوان ایرانی حاضر است اینهمه سختی ببیند و خرج کند و به کارهای غیر قانونی دست بزند تا بتواند از کشور خودش فرا کند
چرا كسي نميپرسد اين افراد چرا بايد مهاجرت كنند و چرا. به اينصورت؟!؟؟!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
اولین دلیلش همین سانسور از جمله سانسور سایت تابناکه که خیلی از نظرات را سانسور می کنه!
کریستین اسم مردانه است
بابا دم ایرانیا گرم که اگه تو بقیه امور هم اینجوری استاد بودن چی میشد!!!!
پاسخ ها
عبداله
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
یکی از این دو نفر 18 ساله بوده پس نه موضوع سیاسی و نه موضوع بیکاری و نه حتی موضوع تحصبلات برای ایشان مطرح است بلکه برای فرار از سربازی بوده است بیخودی هر مسئله بی اهمیت را به اوضاع کشور ربط ندهیم
آمر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
عزيزم اول بزار پيدا بشن بعد حال و روزشان را بپرس سپس براي بقيه ايرانيها از اين آرزوها بكن.
کار کار نتانیاهوست جهت جو سازی علیه ایران. هواپیما را نیز اسرائیل دزدیده
به نظرم اگر دولت بتواند یک هواپیمای اختصاصی بفرستد استرالیا و ایرانیای که دلشان بخواهد به ایران برگردند بهترین احترام را به این دور از وطنان و خانوده آنها کرده است و دولت استرالیا نیز کمی بخود می اید
منم چند باری فکر میکردم تابناک سانسور میکنه، ولی بعدش دیدم تابناک هم که نمیتونه هر اظهار نظری رو انعکاس بده.به خصوص بعضی اظهارات که مرتبط با خبر نباشه ویا احتمالا جنبه های مقرضانه داشته باشه.
یعنی اگه هواپیماهه گم نمیشد اطلاعات اینا لو نمی رفت و این دو تا توی اروپا بودن دیگه ... بابا شما دیگه کی هستین!
وقتی دل به دنیای تبلیغاتی ماهوارها می دهیم واز خودنمی پرسیم که چه اهدافی پشت آن پنهان شده آنوقت به راحتی گول مهاجرت به نا کجا آباد ذهن را تسخیر می کند ومی شویم یک خلاف کار که باپاسبورت جعلی نام ایران را هم بد نام می کنیم وبهانه برای تروریستی خواندن
امیدوارم سالم باشن
شایدرفتن درمثلث برمودا
خدا به خانواده هاشون صبر بده
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی