بازدید 7552
یک سفر دیگر تیم ملی بوکس هم لغو شد

بلاتکلیفی فدراسیون بوکس ملی‌پوشان را از فرودگاه به‌خانه‌شان بازگرداند

این البته یک خبر تکراری برای ملی‌پوشان بوکس ایران است که در فرودگاه به آنها بگویند سفرشان برای شرکت در یک تورنمت خارجی لغو شده است. بلاتکلیفی مدیریتی در فدراسیون بوکس برای چندین بار است که موجب وقوع چنین رخدادی شده است.
کد خبر: ۳۸۴۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۸ 05 March 2014
این البته یک خبر تکراری برای ملی‌پوشان بوکس ایران است که در فرودگاه به آنها بگویند سفرشان برای شرکت در یک تورنمت خارجی لغو شده است. بلاتکلیفی مدیریتی در فدراسیون بوکس برای چندین بار است که موجب وقوع چنین رخدادی شده است.

به گزارش تابناک، این‌بار هم صادر نشدن روادید برای ملی‌پوشان بوکس کشورمان موجب شد تا آنها بعد از ساعت‌ها بلاتکلیفی در فرودگاه به‌جای شرکت در مسابقات آذربایجان راهی خانه‌شان شوند. چندی پیش هم اتفاق مشابهی در خصوص اعزام تیم به رومانی رخ داده بود و ملی‌پوشان بوکس بعد از چند ساعت انتظار در فرودگاه بدون دریافت پاسخ نامشخصی به‌خانه‌شان بازگشتند.

چند وقتی است که با روی کار آمدن وزیر جدید، فدراسیون‌های مختلف ورزشی با برگزاری انتخابات خود سروسامان گرفته‌اند اما هنوز برخی از فدراسیون‌ها هستند که همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برند و یکی از دلایل بلاتکلیفی این فدراسیون‌ها پیچیدگی داستان مدیریتی و چینش افراد در ساختار این فدراسیون‌هاست. فدراسیون اسکی و بوکس معروف‌ترین این فدراسیون‌ها هستند که بیش از دو دهه یک مدیر را در راس هرم مدیریتی خود دیده‌اند و چون وزارت ورزش برای آنها هنوز تصمیمی نگرفته با مشکلات این چنین مواجه می‌شوند که اوج آن را می‌توان در اتفاقی که امروز برای بوکسورهای ایرانی رخ داد دید.

اواخر هفته گذشته بود که همایون اردلان دبیر فدراسیون بوکس به رسانه‌ها خبر داد که ناطق‌نوری در این فدراسیون حق امضا ندارد. اردلان گفت: « به دلیل اینکه وضعیت ناطق نوری به عنوان رییس فدراسیون مشخص نیست تمام نامه‌های خروجی این فدراسیون با امضای من ارسال می‌شود و ناطق نوری امضا نمی‌کند.»

انتشار این خبر در آستانه اعزام تیم بوکس به مسابقات آذربایجان موجب شد تا برخی نسبت به عدم هماهنگی برنامه‌های فدراسیون بوکس در روزهای پیش‌رو ابراز نگرانی کنند. جالب اینجاست که دبیر فدراسیون بوکس هم در گفت‌وگوی خود به این مسئله این‌چنین اشاره کرده بود:

 «تمام نامه‌های مالی در مدتی که ناطق نوری در فدراسیون حضور داشت امضا شده بود چرا که غیر از رییس یا سرپرست فرد دیگری نمی‌تواند آنها را امضا کند.چک‌های مربوط به آن دو مسافرت هم از قبل صادر شده بود و نیاز به امضای دیگری نبود. تمام امضاها از قبل گرفته شده بود و پول بلیت را هم کمیته ملی المپیک داد. تنها موردی که شاید نیاز به امضا داشته باشد مربوط به سفر جمهوری آذربایجان است که حدود دو هفته دیگر خواهد بود.» و سرانجام پیش‌بینی ایشان هم درست از آب درآمد روادید تیم ملی صادر نشد و نتیجه‌اش هدر رفت هزینه‌های آماده‌سازی و اعزام این تیم بود.

خیلی‌ها به پشت پرده این تامل طولانی وزارت ورزش در تعیین تکلیف فدراسیون‌هایی چون بوکس و اسکی خوش‌بینند و معتقدند از آنجایی که تغییر مدیرانی بیست‌و‌چند‌ساله این فدراسیون‌ها احتیاج به برداشت گام‌های درستی دارد. اما هرچه باشد این درنگ طولانی در حال ایجاد اتفاقات ناخوشایند این‌چنینی است.

چندی پیش بود که ملی‌پوشان این رشته با شرکت در برنامه ورزش از نگاه دو به انتقاد صریح از ناطق نوری، رئیس این فدراسیون پرداختند. سرمربی اسبق تیم ملی در آن برنامه گفته بود: «متأسفانه ساختار این فدراسیون دچار مشکل است و ما در هر 5 دوره‌ المپیک در این رشته دچار مشکل شدیم. هیچکس در فدراسیون نیست که با مقوله دوپینگ برخورد کند و می‌بینید که بعد از 23 سال هنوز داور بین‌المللی نداریم. به اعتقاد من فدراسیون بوکس عروس هزار داماد است.»

اگرچه اسکی در این سال‌ها تنها به عنوان یک توریست در رقابت‌های جهانی حاضر بوده اما بوکسورهای ایرانی چندین دوره است که در مسابقات المپیک شرکت می‌کنند و در سایه یک مدیریت یکدست و توانا قابلیت کسب عنوان در المپیک را هم دارند. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
لطفا باارزش ومرتبه ايران بزرگ وغرورملي ايرانيان وروحيه پاك جوانان ورزشكاروقهرمان بازي نكنيدوبامسئولين خاطي برخوردجدي وقاطع نماييدوافرادبي تفاوت وبيسوادو مسامحه كاررابيرون كنيدوبه جاي آنها آفرادي كاربلدودلسوزبه نظام وملت ايران رابرسركارهابگمايدورزش تاثيرزيادي درروحيه وراندمان كاري ملت بزرگ ايران دارد
تابناک الان که ساعت 8:44 است سایت خلوت شده بچه ها نیستن مثل اینکه رفتن شام بخورن.ولی عیبی نداره من پیشت می مونم.
آذربایجان به ورزشکاران ایرانی روادید نداد؟ مگر آذربایجان هم ویزا می خواهد؟
لطفا در صورت امکان بیشتر به بوکس توجه کنید این ورزش زیبا و پرطرف دار خیلی مظلوم بوده و هست...
درضمن زحمات جناب ناطق و بعضی از مدیران که کاردان و دلسوز هستند قابل تقدیر است...
اسكى و توريستى رو خوب اومدي !!
ات اقا ادعا دارد 32 سال است ریس فدراسیون بوکس است و ان اقای دیگر هم مانند او حتما ریس فدراسیون هاکی روی چمن مقصر است که قهرمانان ایرانی با دماغ سوحته باید به خانه برگردند شاهکار است یک جایزه مدیران برتر بدهید خستگی از تنشان دراید
با سلام
ضمن تشکر از زجمات اقای ناطق خواهشمند است ترتیبی اتخاذ شود که فرد لایقی در این عرصه پا به صحنه این فدراسیون بگذارد . امید است که وزارت ورزش کاری بکند . احمد
تابی جان این نرفتن به مسابقه یه مسئله ساده است.بچه هایی که بااین تمرینات سخت روزی 2جلسه میسازن ازحداقل های حقوق ،لباس و...بی نصیبن.
مشکل مسئولین مادی گرا هستند که به خاطر منافع خود با ایجاد مشکل در اعزام تیم می خواهند همدیگر را خراب کنند و غافل از اینکه جوانان قهرمان و زحمت کشیده وطن را نا امید و دلسرد می کنند بعضی از مسئولین که زحمات زیادی برای این ورزش کشیده اند مثل آقای ناطق نوری می دانند من چه می گویم حالا که دور دور بعضی دیگر شده برای بدست آوردن منافع جدید دست به هر کاری می زنند و تیم برایشان مهم نیست من 15 سال از جوانی خود را در این ورزش گذاشتم و می دانم این ورزش یعنی چه این ورزش، میلیارد پرور مثل فوتبال نیست که بازیکن از ترس ساقش درست بازی نکند به نظر من قهرمانی در بوکس یکی از سخت ترین و دشوار ترین کار است ، به امید روزی که ایرانم پاک شود از رانت و رشوه وسلطه گری
سلطنت آقای ناطق نوری بر فدراسیون بوکس باعث شده بوکس کشور به این روز بیفته.
حیا هم خوب چیزیه آقای رئیس....
بزرگواران من طرفدار هیچ فرد خاصی نیستم ولی همین قدر بگم که همین شخصی که ادعای سرمربی گری میکنه بدترین نتایج رو در زمان خودش گرفته ایون فردی بود که میگفت من یعنی بوکس حالا شما برید کتاب منتشر شده ایشان رو ببینید و فقط غلط دیکته بگیرید .. در مورد اون کارشناس هم باید صادقانه بگم ایشون فقط بعنوان نفر دوم در اردو بوده و در مسابقات برون مرزی (نه آسیایی و نه جهانی اعزام نگردیده و هیچگونه مدالی نداره ) بنده از اوایل سال 58-59 به این رشته نگاه خاص داشتم
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
آخرین اخبار
وب گردی