بازدید 22581

هزینه ای که یارانه بگیران برای ادامه یارانه شان باید بپردازند!

تا کنون دولت سناریو های مختلفی را برای تعیین سقف درآمدی افراد مطرح کرده است، سقف درآمدی یک میلیون تومان که سقف معافیت از مالیات در سال 93 است، سقف درآمدی 1.5 میلیون تومان، 1.8 میلیون تومان و حتی سقف درآمد تا 2.5 میلیون تومان سناریوهای دولت برای شناسایی یارانه بگیران است.
کد خبر: ۳۸۴۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۷ 05 March 2014
نمایندگان وزیر را اشتباهی دعوت کرده‌اند!با شدت گرفتن بحث یارانه ها در سال جدید و تصمیم دولت برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها و با توجه به اینکه دولت قصد دارد تا برخی از افراد جامعه را که از توان مالی بالایی برخوردارند حذف نماید، تعیین سقف درآمدی افراد یارانه بگیر تبدیل به یکی از چالشی ترین موضوعات روز در کشور شده است.

به گزارش «تابناک»، تا کنون دولت سناریو های مختلفی را برای تعیین سقف درآمدی افراد مطرح کرده است، سقف درآمدی یک میلیون تومان که سقف معافیت از مالیات در سال 93 است، سقف درآمدی 1.5 میلیون تومان، 1.8 میلیون تومان و حتی سقف درآمد تا 2.5 میلیون تومان سناریوهای دولت برای شناسایی یارانه بگیران است.

مصباحی مقدم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص این اقدام دولت می گوید:‌ البته در صورتی که سقف درآمدی 2.5 میلیون تومان مبنای دریافت یارانه نقدی شوند افرادی که مشمول دریافت یارانه نقدی نمی شوند بسیار خواهند بود به طوری که همچنان 80 درصد مردم یارانه دریافت می کنند اما در صورتی که سقف درآمدی یک میلیون تومان مبنای دریافت یارانه نقدی باشد، حدود 50 درصد خانوارها یارانه نقدی دریافت می کنند.

در حال حاضردولت به دنبال شناسایی یکی از سناریوهای سقف درآمدی یک میلیون تا 2.5 میلیون تومان برای پرداخت یارانه نقدی است تا یارانه به کسانی که نیاز دارند پرداخت شود. به هر حال سالانه 42 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی از سوی دولت به مردم پرداخت می شود، که با حذف تعدادی از خانوارها از دریافت یارانه نقدی این میزان کاهش می یابد و هر چه از این طریق تا سقف 48 هزار میلیارد تومان نصیب دولت شود برای تقویت بخش بهداشت و درمان، تولید، پرداخت بیمه بیکاری برای جوانان جویای کار و کاهش سهم پرداختی خانوار بابت هزینه های درمان هزینه خواهد شد.

اما اینکه دولت می تواند به حد معقولی از سقف درآمد ها دست پیدا کند و یا اینکه از چه مکانیزمی در نظر دارد تا سقف درآمد افراد را تشخیص دهد سوالی است که همچنان بی پاسخ مانده است.

محمد باقری بناب یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در باره این موضوع و در گفت و گو با تابناک اظهار داشت: برای دریافت یارانه آنچه در حال حاضر مشخص است این است که مردم باید دوباره ثبت نام نمایند و به نظر می رسد سقف درآمد بین 1.5 تا 2 میلیون تومان تولورانس داشته باشد و کسانی که بالای این مبلغ درآمد دارند باید از دریافت یارانه حذف گردند.

این نماینده افزود: افرادی که در واقع برای دریافت یارانه ثبت نام می کنند در واقع به دولت این اجازه را می دهند تا دولت بتواند درآمد وی را رصد کند و این به نوعی مجوز برای ورود دولت به درآمد های فردی مردم است، غالبا این گونه است که مردم به کسی نمی گوید که چه میزان درآمد دارد ولی کسی که می گوید من نیاز مند یارانه هستم پس دولت هم می تواند بررسی کن ببیند فرد چه میزان دریافتی دارد.

این کار از چند جنبه برای کشور مفید است، و مهم ترین بخش آن این است که یک شفافیت در میزان درآمد افراد در جامعه به دست می آید که می تواند در بحث مالیات ها که در حال حاضر قانون آن در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است مورد استفاده و مفید فایده باشد.
باقری گفت: دولت می تواند با رد یابی حسابهای بانکی افراد باستفاده از کد ملی و ابزار های دیگری که در دست دارد به راحتی میزان درآمد افراد را تعیین نماید.

 وی در پاسخ به این سوال که ممکن است افراد از طریق مختلف بخواهند از این کار دربروند ویا حسابهای خود را مخفی کنند گفت: به هر حال پول از یک جایی به دست می آید و به یک حاساب یا فرد دیگری داده می شود تمام اینها به راحتی قابل رد یابی و قابل دسترسی است و اگر دولت بخواهد به راحتی می تواند آنها را به دست بیاورد.

وی در پاسخ به این سوال که این رفتار یک نوع تفتیش مالی به حساب می آید یا نه گفت: در تمام دنیا و کشورهای متمدن وضعیت مالی افراد آن جامعه مشخص است، اتفاقا این مورد باید به دقت انجام شود و دولت باید از وضیت درآمدی مردم اطلاع کاملی داشته باشد، شفافیت مالی یک جامعه پیش نیاز پیشرفت اقتصادی آن جامعه به حساب می آید، لذا این کار باید از مدتها قبل در کشور ایجاد می شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲۵۸
انتشار یافته: ۳۶
سقف درآمد یک میلیون تومان؟!
آخه با یک میلیون تومان چیکار میشه کرد؟

مچکریم ! مچکریم!

حالا جوابتونو گرفتید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
این کسایی که به این نظر منفی دادن یکم انصاف داشته باشن.
سقف 2.5 میلیون تومان معقول است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
یک عده مخالف هستن دولت سقف رو بذاره 3.5 میلیون تومان.
گنزق
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
درآمد من یک و نیم میلیون باشه خودم میرم انصراف میدم.
یارانه خود آقایان نماینده هم قطع میشه یا فقط مال مردمه بدبخته؟1.5 میلیون پول خرد نماینده هاس که. انشاالله فرج مولا.
یعنی اگه پول تبدیل به طلا و ارز بشه میتونید بفهمید؟؟؟100در100 جواب منفی
اگر فقط هدف دولت کم کردن تعداد یارانه بگیران است که بین همه مردم قرعه کشی کند. آخه ما با درآمد یک میلیونی ثروتمند حساب می شویم!!!!!!
اقای عزیز
پس چرا وضعیت مالی شما وتمام نمایندگان ومدیران ورئیسان نهادها وبنیادها وشهرداران و..... مشخص نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟یعنی کشور ما متمدن نیست یا شما............
پسرخاله من مغازه طلافروشی دارد وماهیانه 100میلیون درآمددارد.یارانشوقطع کرده بودند آنقدرخسیس است که رفت با دادوبیداد یارانشوبرقرارکرد.دراین جریان هم آخرش یقه کارمندبیچاره را خواهندگرفت
باز هم همانند سبد کالا در حق محرومین اجحاف خواهد شد.
پاسخ ها
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
سهام عدالت رو یادت رفت دوست عزیز که با بی عدالتی به پایان رسید
"دولت می تواند با رد یابی حسابهای بانکی افراد باستفاده از کد ملی و ابزار های دیگری که در دست دارد به راحتی میزان درآمد افراد را تعیین نماید." اولا هيچ كس اجازه وارسي حساب هاي شخصي مردم را ندارد مگر آنكه جرمي واقع شده باشد. ثانيا چه تضميني وجود دارد كه مبالغ داخل حساب يك فرد مربوط به خودش باشد؟ سوم آنكه خيلي از افراد پيرو بازنشسته درآمد كل زندگيشان و كمك هاي فرزندانشان را به سپرده اي تبديل كرده اند كه در دوران پيري بتوانند سود آن را براي گذاران زندگي دريافت كنند. چهارم اصلا فرض كنيد كه يك نفر هم 100 ميليون توي بانك سپرده داشته باشد، با اين پول چكار مي توان كرد؟ 20 متر خانه هم نمي توان خريد! زندگي بايد از كجا تامين شود؟ پنجم آنكه اين كار به بدبختي بانك ها و تورم در ساير حوزه ها مثل طلا و ارز و مسكن منجر خواهد شد. لطفا قبل از هر حرف و اقدامي جوانب آن را بسنجيد.
پاسخ ها
فرشاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
البته خیلی از سزمایه داران اصلا با حساب بانکی خود معاملات اصلی را انجام نمی دهند و مثلا از حسابهای خود در صندوقهای خیریه!! خود استفاده می کنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
معلومه پول خوبي تو بانك داري ناقلا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
اره دیگه ادم جرات نمیکنه پول تو بانک بزاره
روحانی مچکریم
در صورتیکه سرپرست خانوار انصراف دهد، سایر افراد خانواده میتوانند فرم درخواست یارانه را پر کنند؟
انگار بازنشستگان فراموش شدند. راجع به آنها چه اقدامی می شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به نظر بنده حداقل 2،500،000 تومان به بالا !!!!!!!!!!! ولی بهتر نیست اختیاری باشه ، چون همه ایرانی هستیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
درود بر شرفت.
من 10تومن قرض گرفتم تا حسابم کار کنه بتونم یه وام بگیرم خرج بدبختیام کنم،لابد با بررسیحسابهای من و امثال من به این نتیجه می رسند که این بابا اینقد وضعش خوبه که سه ماهه دست به این 10تومن نزده!!!پس به یارانه نیاز نداره!به نظرم غیر از5 یا 6 میلیون نفر بقیه مردم زیر خط فقر زندگی می کنند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
دقیقاً درست گفتی.
یک خانواده چهار نفره اگه مستاجر باشند با درآمد یک میلیون تومان توی خرج خورد و خوراکشون هم می لنگند!!!
تا وقتی دولت خودش درآمد مردمو درنیاره 100% جامعه مستضعف و نیازمندن ، دیگه ما ایرانیا که خودمون می دونیم چجوری هستیم ...
تو کشوری که آمار زنده هاش رو ندارید چطور میخواین درآمد مردم رو تعیین کنین؟ به جز کارمند و کارگر درآمد کی شفافه؟ شرکت های ثبت نشده، خونه ها و زمین های بدون سند، درآمدهایی که از دلالی بدست میاد... چه کسی قراره اینها رو محاسبه کنه؟
سالی که نکوست ازقبل از بهارش پیداست
باافزایش 25%برق 20% آب ونوید گرانی سوخت وقطع یارانه که دولت قبل برای جبران گرانی پرداخت حال این دولت با گران کردن همه چیز یارانه را هم قطع میکند ؟
خب حالا من بیچاره اشتباهی یکماه گرفتم باید نزدیک یک میلیون جریمه بدیم با این نداری خداوندا میخوام داد بزنم.تازه حقوق ما بعد از عید از هشتصد و خرده ای میره یک میلیون بالاتر آخه من ندارم بشر.ما نیاز داریم به یارانه بشر.کلید زنگ زده اینا مال کشتی غرق شده اس.
از کجا میخواهیند بفمید یه مغازه دار چقدر درامد داره؟اگه میدونستید مالیاتش رو میگرفتید.تازه فقط درامد نیست باید هزینه رو هم نگاه کرد شاید یک خانواده چند فرزبند دانشجو یا دم ازدواج داشته باشه،یا بیماری داشته باشه و ...
در کل یارانه دادن گدا پروریه.اشتغال رو اگه بهبود بدید مردم خودشون کار میکنن و به یارانه احتیاج نیست.
افرادی هستند که از چندین جا حقوق دریافت می کنند،در یک جا سمت مدیریت دارد و در جای دیگر سمت مشاور و در جای دیگر سمت هیئت مدیره و و.... این افراد چطور و چگونه شناسایی می شوند. افرادی که حقوق یک میلیون تا 5/1 میلیون می گیرند شما بفرمائید چطور با این تورمی که در جامعه حاکم است زندگی کنند. حقوق 5/1 به بالا بهترین گزینه برای حذف افراد یارانه بگیراست که دولت باید گزینه هائی را روی میز قرار دهد که به نفع اکثریت ملت باشد، گزینه حذف یارانه افراد بالاتر از 5/1 بهترین و عاقلانه ترین گزینه می باشد. هم گستره وسیعی از یارانه بگیران را شامل می شود و باعث می شود هزینه ای بر دوش دولت وارد نیاد.
بابا اینها میخوان به مردم کمک کنن یا تلاش انها این است که به گونه ای برنامه ریزی را پیش ببرنندتاتعدادبیشتری از دریافت یارانه محروم بشن
اووووووووووووووووخ جووووووون.یارانهههههههههههه
تابی جون چیه نظر من به مذاق شما خوش نمیاد چاپش نمی کنید؟ همه از یارانه سهم دارند بیاین اینو بفهمییم به ما چه که کسی پول داره یا نه
اینها فقط میتوانند به حقوق بگیران زور بگویند درصورتیکه پول دست بازاریهاست وآقازاده ها
لطف کنید یارانه ها راقطع کنید قیمتها راهمینجا نگهدارید این به نفع همه است
اغبت قدر احمدی نژاد ندانستن
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
آخرین اخبار
وب گردی