بازدید 4173

تقدير از چهار نيكوكار ملي در جشنواره مهرآفرين

آخرين فردي كه نشان ويژه نيكوكاري را دريافت كرد، علي دايي به عنوان ورزشكار نمونه و نيكوكار بود.
کد خبر: ۳۸۴۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۶:۵۱ 05 March 2014
سومين دوسالانه نشان نيكوكاري با اهداي چهار نشان ويژه توسط موسسه نيكوكاري مهرآفرين برگزار شد. در اين مراسم صدف وكيلي، شهرام ناظري، محمدرضا حافظي و علي دايي نشان ويژه نيكوكاري را دريافت كردند.

به نوشته اعتماد، در ابتداي اين مراسم فاطمه دانشور، مديرعامل مهرآفرين به روي سن آمد و با اشاره به فعاليت‌هاي اين موسسه گفت: ما بر اساس عهدي كه با خدا بسته‌ايم به دنبال خدمت به خلق هستيم و در اين راه، قصد داريم تمام تلاش‌مان را براي حمايت از كودكان و زنان سرپرست خانوار به‌كار بگيريم.

دانشور با تشكر از رييس‌جمهور و بازديدهايي كه وي از مكان‌هايي همچون شيرخوارگاه‌ها انجام مي‌دهد، گفت: اقدامات ايشان بسيار خوب بوده است اما همين جا، تقاضايي دارم كه براي رونق امر نيكوكاري، بهNGO‌ها توجه بيشتري كنند؛ گاهي سپردن كار به كساني كه با عشق وارد فعاليت‌هاي دلي مي‌شوند، به‌مراتب نتايج بهتري در پي دارد. وي با اشاره به اينكه مردم ايران، گرامي‌ترين و بالاترين تعليمات زندگي را دارند، به آموزه‌هاي اسلام و قرآن كريم اشاره كرده و افزود: انبيا براي انسان‌سازي آمدند و ما را به نيكي رهنمون كردند، ما نيز بايد به حرف آنها عمل كنيم و در اين راه به كودكان نگاه كنيم، به محيط مان نگاه كنيم و نگذاريم كه جامعه ما در بي‌توجهي و فقر، به سمت ناموزوني‌ها پيش برود، اگر به بخش محروم و محروميت‌هاي بخش‌هايي از جامعه نگاه نكنيم و درصدد برطرف كردن فقر برنياييم، آن وقت ممكن است از دامن همين فقر، به جامعه‌يي مضطرب و نگران برسيم و شاهد بزه و خلاف باشيم. دانشور گفت: فقر و جهل همسايه هم هستند و ما بايد كمك كنيم تا اين دو، ريشه‌كن شوند و يكي از راه‌هاي آن، مدرسه‌سازي و آموزش و بازنگري در امر آموزش است، مدرسه‌سازي را در نقاط محروم گسترش بدهيم و آموزش را بايد در سطحي وسيع در دستور كار قرار داد تا با بيشتر شدن زندان‌ها مقابله كرد.

در اين برنامه از صدف وكيلي، مدير انجمن حمايت از كودكان كار، كه با تاسيس واحد نيكوكاري‌اش، بيش از 1000 كودك محروم را تحت پوشش قرار داده، قدرداني و نشان ويژه نيكوكاري به او اهدا شد. دومين فردي كه نشان ويژه نيكوكاري را دريافت كرد، شهرام ناظري بود، كه اين نشان توسط دكتر محمد سرير، آهنگساز و رييس شوراي عالي خانه هنرمندان ايران اعطا شد. دكتر محمد سرير با اشاره به نزديك بودن هنر و جامعه گفت: هنر منعكس‌كننده زمانه و جامعه خود است و با هنر است كه افراد مي‌توانند پيام خود را به مخاطباني كه در آن دوره زندگي مي‌كنند، برسانند.

سومين فردي كه نشان ويژه نيكوكاري را دريافت كرد محمدرضا حافظي، نيكوكار نمونه مدرسه‌‌ساز بود. محمدرضا حافظي نيز بعد از اينكه نشان خود را ايران دريافت كرد، گفت: با تلاش‌هاي خيرين مدرسه‌ساز امروز شاهديم كه مدارس چهار نوبته به دو نوبته و يك نوبته تبديل شده، ما، در كشورمان بيش از 500 خير مدرسه‌ساز فعال داريم و تعداد مدرسه‌هايي كه آنها مي‌سازند، بسيار بيشتر از مدارسي است كه دولت احداث مي‌كند، ضمن اينكه تاكنون 32 درصد مدارس كل كشور توسط خيرين مدرسه‌ساز احداث شده است.

وي در ادامه افزود: امر مدرسه‌سازي نه‌تنها در كشور، بلكه در خارج از كشور نيز بايد گسترش يابد تا فرزندان ما با تحصيل در اين مدارس، هم زبان مادري را بياموزند و حفظ كنند و هم اينكه از مشكلاتي همچون آموزش‌هاي ضد ايراني در مدارس بيگانه آسوده شوند.

آخرين فردي كه نشان ويژه نيكوكاري را دريافت كرد، علي دايي به عنوان ورزشكار نمونه و نيكوكار بود.

حسين كلاني، بازيكن اسبق پرسپوليس، طي سخناني با اشاره به اينكه امروز گروهي در كشور هستند كه بدون آنكه بخواهند نامي از آنها برده شود كار خير انجام مي‌دهند، گفت: مردم ما در انجام امور خير با ايثار و عشق حضور پيدا مي‌كنند و كار نيكو را با مهر و محبت انجام مي‌دهند، اما نبايد توقع داشته باشيم كه تمامي مشكلات، تنها توسط مهر و محبت مردم انجام شود. در اين مراسم همچنين، از 14حامي جدي موسسه نيكوكاري مهرآفرين؛ با اهداي تنديس ياوران مهرآفرين توسط آقايان انصاري، شجاع پوريان و خانم دانشور از اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران قدرداني شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی