بازدید 2358

تعهد باشگاه‌ها به پرداخت مالیات بازیکنان ممنوع شد

کد خبر: ۳۸۳۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۰ 03 March 2014
نایب رئیس فدراسیون و رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران، در نامه‌ای به تمام باشگاه‌ها و هیئت‌های فوتبال، هرگونه تعهد باشگاه‌ها به پرداخت مالیات بازیکنان و کادر را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش سایت سازمان لیگ، نامه مهدی تاج به شرح  زیر است:

با عنایت به مشروحه مورخ 11 اسفند 92 بازرس سازمان بازرسی کشور در امور ورزش حرفه ای و فدراسیون ها و با استناد به ماده 104 قانون مالیات‌های مستقیم، باشگاه‌ها مکلف هستند 5 درصد هر پرداخت بابت قراردادهای منعقده را به عنوان علی الحساب مالیات مؤدی (دریافت کنندگان وجوه) کسر و ظرف 30 روز به حساب تعیین شده از طرف سازمان امور مالیاتی کشور واریز کنند.

از آنجایی که در برخی از قراردادهای منعقده باشگاه‌ها با بازیکنان فوتبال علاوه بر مالیات تکلیفی فوق مشاهده شد موضوع تعهد پرداخت مالیات بر در آمد بازیکنان (مفاد ماده 93 قانون مذکور) نیز بر عهده باشگاه گذاشته شده است لذا هر گونه تعهد از جانب باشگاه مبنی بر پرداخت مالیات در موعد مقرر توسط باشگاه ها، احقاق حق دولت را با مشکل مواجه ساخته است.

لذا با توجه به مراتب فوق مقتضی است دستور فرمایند در کلیه قراردادهایی که بین باشگاه و بازیکنان، کادر فنی، پزشکی و خدماتی منعقد می شود نسبت به رعایت قوانین یا شده اقدام لازم صورت پذیرد. مراتب را به نحو مقتضی به اطلاع کلیه دست اندرکاران اعم از کادر و بازیکنان و دیگر عوامل اجرایی برسانید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # قیام 15 خرداد