بازدید 3247
با درخشش در رقابت‌هاي كشتي جايزه بزرگ فيلا- جام زومباتلي مجارستان

تيم کشتي فرنگي ايران قهرمان جايزه بزرگ فيلا شد

تيم كشتي فرنگي ايران در روز نخست رقابت‌هاي بين‌المللي جايزه بزرگ فيلا صاحب يك مدال طلا، دو نقره و يك برنز شد و در روز دوم هم سه تن از نمايندگان كشورمان به ديدار پاياني راه يافتند.
کد خبر: ۳۸۳۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۲ 03 March 2014
تيم كشتي فرنگي ايران در روز نخست رقابت‌هاي بين‌المللي جايزه بزرگ فيلا صاحب يك مدال طلا، دو نقره و يك برنز شد و در روز دوم هم سه تن از نمايندگان كشورمان به ديدار پاياني راه يافتند.

در روز نخست جام زومباتلي مجارستان، طالب نعمت‌پور در وزن 85 كيلوگرم به مقام قهرماني رسيد، سعيد عبدولي در 75 كيلوگرم و بشير باباجانزاده در 130 كيلوگرم به مدال نقره دست يافتند و اميد نوروزي در 66 كيلوگرم برنز گرفت. مجارستان كه ميزبان است، در چهار وزن اول تنها يك مدال برنز گرفت. سه طلاي ديگر روز نخست به دانمارك، تركيه و صربستان رسيد ضمن اينكه گرجستان با دو نقره و دو برنز تنها تيمي بود كه در چهار وزن اول به تعداد ايران مدال گرفت

. در روز دوم هم حميد سوريان، حبيب‌الله اخلاقي و يوسف قادريان به ديدار فينال راه يافتند. در وزن 75 كيلوگرم سعيد عبدولي پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتيجه چهار بر يك امره كوش از تركيه را شكست داد. وي در دور سوم نيز زپيوركا از مجارستان را سه بر صفر شكست داد و به مرحله نيمه نهايي راه يافت، عبدولي در اين مرحله نيز ويكتور نمس از صربستان را شكست داد و به ديدار فينال راه يافت، وي در ديدار نهايي مقابل مارك مادسن كشتي گير مطرح دانماركي در حالي كه مسابقه با نتيجه صفر بر صفر پيش مي‌رفت توسط داوران سه اخطاره شد و به مدال نقره بسنده كرد. داوران اين مسابقه معتقد بودند كه عبدولي در خاك مرتكب خطا شده است

. در وزن 85 كيلوگرم طالب نعمت‌پور در دور نخست تسوروماكي از ژاپن را 2 بر صفر شكست داد. وي در دور دوم راموس كورستاد از نروژ را 7 بر صفر مغلوب كرد و به ديدار فينال راه يافت. نعمت‌پور در ديدار فينال مقابل روبرتي كوبياشويلي از گرجستان با نتيجه دو بر صفر به برتري دست يافت و صاحب مدال طلا شد. در اين وزن سامان عزيزي پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتيجه هشت بر صفر مغلوب ويكتور لورينچ از مجارستان شد و با توجه به شكست اين كشتي گير مقابل هموطن خود، عزيزي از دور رقابت‌ها كنار رفت.

در وزن 130 كيلوگرم بشير باباجان‌زاده در دور نخست با نتيجه دو بر صفر ژوزف نونايف از مجارستان را شكست داد. وي در دور بعد نيز با نتيجه هشت بر صفر از سد بالينت لام از مجارستان گذشت. باباجان‌زاده در مرحله نيمه نهايي با نتيجه 2 بر يك از سد يوهان يورن از سوئد نفر سوم المپيك گذشت و انتقام المپيك لندن را از وي گرفت. وي در ديدار فينال مقابل رضا كايالپ قهرمان جهان از كشور تركيه به دليل آسيب‌ديدگي از ناحيه دنده حاضر نشد و به مدال نقره دست يافت. همچنين قاسم رضايي نيز در اين وزن پس از پيروزي 4 بر 2 مقابل كاجايا از گرجستان در دور دوم مقابل باردوس از مجارستان به دليل آسيب ديدگي از ناحيه كمر كشتي نگرفت.

اميد نوروزي در وزن 66 كيلوگرم نيز در دور نخست ماكسيموويچ از صربستان را 5 بر 2 شكست داد اما در دور دوم در يك غافلگيري 2 بر صفر مغلوب داور استفانك از صربستان شد اما با توجه به حضور اين كشتي گير در ديدار فينال، نوروزي به گروه بازنده‌ها رفت. وي در رقابت‌هاي شانس مجدد با پيروزي بر تيمورف از اوكراين و كشتي گير دانماركي به ديدار رده‌بندي راه يافت. نوروزي در ديدار رده‌بندي مقابل واليماكي از فنلاند به برتري دست يافت و به مدال برنز رسيد. در روز دوم رقابت‌ها و در وزن 59 كيلوگرم حميد سوريان قهرمان المپيك لندن، با وجود سرماخوردگي شديد در اولين حضور خود پس از المپيك با چهار پيروزي مقابل حريفاني از جمله از كشورهاي گرجستان، ژاپن به ديدار فينال راه يافت.

در وزن 80 كيلوگرم حبيب‌الله اخلاقي با سه پيروزي بر حريفاني از جمله پيتر باشي قهرمان جام يادگار امام(ره) از مجارستان به ديدار فينال راه يافت. يوسف قادريان نماينده ديگر ايران در اين وزن نيز با كسب سه پيروزي به ديدار نهايي اين وزن راه يافت تا فينال كاملا ايراني در اين وزن برگزار شود. فرشاد عليزاده در همين وزن در دور اول با شكست مقابل حريف ژاپني از دور رقابت‌ها كنار رفت. در وزن 71 كيلوگرم محمد كريمي به گروه شانس مجدد راه يافت و وحيد بابايي جعفري در همين وزن از دور رقابت‌ها كنار رفت.


رده بندي چهار وزن اول تورنمنت كشتي فرنگي زومباتلي:

66 كيلوگرم: 1- داوور استفانك (صربستان) 2- ساچينو داويتيا (گرجستان) 3- اميد نوروزي (ايران) و ماريوژ تومسن (نروژ) 5- ترو واليماكي (فنلاند) و دومينيك اتلينگر (كرواسي)

75 كيلوگرم: 1- مارك مادسن (دانمارك) 2- سعيد عبدولي (ايران) 3- ويكتور نمس (صربستان) و زورابي داتوناشويلي (گرجستان) 5- پيوتر پپيوركا (لهستان) و روبرت روزنگرن (سوئد)

85 كيلوگرم: 1- طالب نعمت‌پور (ايران) 2- روبرتي كوبلياشويلي (گرجستان) 3- ويكتور لورينچ (مجارستان) و ولاديمير گگشيدزه (گرجستان) 5- نناد زوگاج (كرواسي) و راسموس تيورستاد (نروژ)

130 كيلوگرم: 1- رضا كايالپ (تركيه) 2- بشير باباجانزاده (ايران) 3- ميندوگاس ازرسكيس (ليتواني) و يوهان ائورن (سوئد) 5- ميهالي ديك باردوس (مجارستان) و يوسوپ نونايف (مجارستان)

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # قیام 15 خرداد