بازدید 13079
معاون وزیر خارجه در گفت و گو با «تابناک»:

عملکرد ما نشان می دهد که به دنبال انتقام نیستیم

رفتار با دکتر ظریف در دوره گذشته به قدری بد بود که خود ایشان درخواست بازنشستگی پیش از موعد نمود. ما این روش را قبول نداریم و در صدد انتقام هم نیستیم. رفتار ما در این شش ماه اخیر گواه این است که مدیریت جدید به دنبال انتقام نبوده و نیست.برخی به ما می گویند چرا در ایجاد تغییرات در وزارت خارجه تعلل می کنید. منظور از تغییرات هم عموما جابجائی افراد در پست های مدیریتی است.
کد خبر: ۳۸۳۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۲ 02 March 2014
داستان مهیج و ناجوانمردانه جعل پرونده هسته‌ای برای حمله به ایرانبا ورود محمد جواد ظریف به وزارت خارجه، بار دیگر این وزارت‌خانه بر سر زبان‌ها افتاد. این در حالی است که معاونت مالی و اداری وزارت خارجه، یکی از مهم‌ترین معاونت‌های این وزارت خارجه به شما می‌رود که کمتر از آن شنیده می‌شود. موضوعات زیادی از قبیل مأموریت‌ها، تغییر سفرا، استخدام و... در حوزه اختیار این معاونت است.

در همین راستا، «تابناک» در گفت‌و‌گو با مهدی دانش یزدی، معاون جدید اداری و مالی وزارت خارجه، موضوعاتی چون تغییرات در وزارت خارجه، وضعیت استخدام، بودجه وزارت خارجه‌ و... را بررسی کرده است.

مهدی دانش‌یزدی پس از روی کار آمدن دولت جدید به عنوان معاون اداری و مالی وزارت خارجه انتخاب شد. وی که کمتر علاقه‌مند به گفت‌و‌گو با رسانه‌هاست، پیش از این در سمت‌های مدیرکل حقوقی و معاون سابق نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک فعالیت کرده ‌‌و‌ همچنین عضو هیأت علمی دانشکده روابط بین‌الملل وزارت خارجه نیز هست.

وضعیت بازنشستگی  در وزارت خارجه چگونه است؟

گروه قابل توجهی از همکاران ما به سن بازنشستگی رسیده اند ولی به هر دلیل تا به امروز بازنشسته نشده اند. ما بر اساس قانون موظفیم وضعیت افراد دارای شرایط بازنشستگی را مشخص کنیم. ما نمی توانیم تا مدت نامعلوم افرادی که به سن بازنشستگی رسیده اند را به کار گیریم. بعلاوه استخدام جدید مستلزم وجود پست خالی است. شما در صورتی می توانید ورودی داشته باشید که خروجی هم داشته باشید. وضعیت مطلوب این است که ورود و خروج شما متعادل و متوازن باشد. نمی شود 10 نفر را باز نشسته کنید و همزمان 100 نفر را استخدام کنید.

بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری و نیز مقررات تشکیلاتی وزارت خارجه (موسوم به اساسنامه) برخی همکاران در این وزارت خانه باید بازنشسته شوند. بر این اساس نزدیک به 400 نفر در وزارت خارجه یا باید بازنشسته شوند یا اینکه وزارت خارجه می تواند آنها را بازنشسته کند. این افراد در سطوح مختلف وزارت خارجه شاغل می باشند. البته این نکته هم شایان ذکر است که بازنشسته کردن یکدفعه ای 400 نفر در وزارت خارجه که فقط 3800 نیرو دارد قطعا به دستگاه شوک وارد خواهد کرد.

به همین دلیل تصمیم گرفته شد که نیمی از این افراد در پایان امسال و نیمی دیگر نهایتا در پایان شهریور 93 بازنشسته شوند. در همین چند هفته گذشته عده ای از این همکاران گرامی، حکم بازنشستگی دریافت کرده اند. تقسیم بندی بازنشستگی افراد که چه کسی قبل و یا بعد از سال جدید بازنشسته شود نیز به عهده معاونت ها ی مختلف گذاشته شده است.

خدا شاهد است بنده هنگامی که می خواستم احکام بازنشستگی را امضا کنم، با اکراه این کار را کردم زیرا بسیاری از این همکاران عزیز عمر گرانمایه خود را در خدمت صادقانه به دستگاه دیپلماسی صرف کرده اند و حیف است که با دستگاه سیاست خارجی خداحافظی کنند. اما این گروه از همکاران همواره وابسته به وزارت خارجه خواهند بود. به هرحال هر شروعی، پایانی هم دارد.

کسی که معاون اداری وزارت خارجه می شود مثل پدر خانواده است و هیچ گاه نمی تواند بین اعضای خانواده  تبعیض قائل شود. بنابراین هر کس که در وزارت خارجه  کار می کند برای من همکار و عزیز است و تلاش می کنم که براساس قانون عمل کنم. بازنشستگی هم از همین موارد است که باید قانون اجرا شود.

عملکرد ما نشان می دهد که به دنبال انتقام نیستیم

در سالهای اخیر مسائلی مطرح شد که باید اساسنامه وزارت خارجه تغییر کند.آیا شما تصمیمی برای تغییر اساسنامه وزارت خارجه دارید؟

عنوان سند موسوم به اساسنامه وزارت خارجه  «مقرارت تشکیلاتی ، استخدامی ، مالی ، انضباطی وزارت امور خارجه» است که در سال 1352 تدوین و تصویب شده و در سال 1354 نیز اصلاحاتی در آن صورت گرفته است.

این سند براساس مقتضیات گذشته نوشته شده است. بعد از انقلاب شرایط بسیار تغییر پیدا کرد از جمله اینکه بسیاری از کارکنان وزارت خارجه به دلایل متفاوت از وزارت خارجه منفک شدند. در آن زمان وزارت خارجه نیاز به جایگزین کردن این افراد داشت. زمانی در اوایل انقلاب، ما دیپلماتهائی در سطح رایزن و سفیر به اندازه کافی نداشتیم و به همین دلیل به برخی افراد جدید الاستخدام همطرازی دادیم تا بتوانند وظایف محوله در سطح مدیریت را انجام دهند. البته امروز برعکس شده و در وزارت خارجه بیشتر رایزن وجود دارد تا دبیر و وابسته. الان در وزرات خارجه بیشتر ژنرال وجود دارد تا سرباز!

علیرغم تحولات بعد از انقلاب، این اساسنامه در وزارت خارجه نادیده گرفته نشده است. الان قانون حاکم بر وزارت خارجه همین اساسنامه استگرچه بعضی از مقررات آن منسوخ شده است و یا اصلا قابلیت اجرا ندارد.

تا آنجا که اطلاع دارم کار کارشناسی دقیقی در سنوات اخیر برای تغییر و یا اصلاح این اساسنامه صورت گرفته است. مجلس شورای اسلامی نیز به دنبال تغییر این اساسنامه است. ما هم قبول داریم که  این اساسنامه به اصلاح نیاز دارد ولی نوعی نگرانی برای این کار وجود دارد. نگرانی این است که مبادا با باز کردن باب اصلاح، مواردی در سند اصلاحی گنجانده شود که با وظایف و نقش وزارت خارجه سنخیت نداشته باشد. ما باید بر این نگرانی چیره شویم و اصلاحات لازم را در اساسنامه اعمال نمائیم. ما نیاز به سندی روزآمد و مبتنی بر شرایط روز داریم. در اینجا برای شما مثالی می زنم. منشور سازمان ملل 70 سال پیش نوشته شده است.

همه می گویند این سند باید اصلاح شود اما هیچکس جرات ندارد باب اصلاح این سند را بگشاید زیرا بیم آن می رود که با گشودن چنین بابی دیگر نتوان به اجماع جهانی برای دستیابی به سندی مهم مثل منشور ملل متحد موفق گردید. من نمی خواهم بین اساسنامه وزارت خارجه و منشور ملل متحد مقایسه ای بکنم که ممکن است قیاس مع الفارق باشد.

در واقع همه می دانند که باید اساسنامه وزارت خارجه اصلاح شود اما همت لازم به خرج داده نشده تا  این اصلاح تحقق پیداکند. یکی از برنامه های ما اصلاح این اساسنامه است که البته این کار روش های متفاوت دارد. ترجیح بنده این است که وزارت خارجه مبادرت به ارائه سند اصلاح شده به دولت کند و دولت بعد از بررسی آن را طی لایحه ای تقدیم مجلس نماید. به نظر من تصویب اساسنامه وزارت خارجه توسط مجلس موجب تقویت نقش و وظایف وزارت خارجه می شود.

آقای ظریف چندی پیش خبر داده اند که بیش از 40 سفیر تغییر می کنند. این تغییرات بر چه اساسی خواهد بود؟

از زمانی که دولت جدید بر سر کار آمد یعنی در مرداد 92، بر اساس آمار دوره سه ساله ماموریت 47 سفیر و سرکنسول  پایان یافته بود یا رو به پایان بود. در آن زمان تصمیم گرفته شد این سفرا و سرکنسولها به تدریج جایگزین شوند. خیلی صریح بگویم که نظر آقای دکتر ظریف و نیز خود من این نبوده و نیست که کسی چون در دولت قبل سفیر و یا سرکنسول شده است در دوره جدید باید عزل شود یا کنار گذاشته شود.

بسیاری از سفرای فعلی همکار ما در وزارت خارجه بوده و هستند و گناهی ندارند که بخواهیم آنها را عزل کنیم. نظر مدیریت جدید وزارت خارجه این است که آقایانی که سفیر شده اند اگر توانایی لازم برای مسئولیت محوله داشتند و یا به خاطر وابستگی حزبی و جناحی منصوب نشده باشند بی جهت آنها را احضار نکنیم. 

متاسفانه روش عزل و کنارگذاشتن در دولت قبل پی گیری شد و بعضی از سفرا قبل از موعد و با روش غیر محترمانه فراخوانده شدند که اتفاقا این افراد از بهترین و کارآمدترین سفرای ما بودند از جمله خود آقای دکتر ظریف که بی اغراق و بدون مداهنه ایشان یکی از برحسته ترین دیپلمات های تاریخ معاصر ایران است. رفتار با ایشان به قدری بد بود که خود ایشان درخواست بازنشستگی پیش از موعد نمود. نتیجه چه شد: دستگاه دیپلماسی کشور در عرصه کارشناسی و تخصص و نیز در عرصه مدیریت تضعیف گردید و ضرر کرد. ما این روش را قبول نداریم و در صدد انتقام هم نیستیم. رفتار ما در این شش ماه اخیر گواه این است که مدیریت جدید به دنبال انتقام نبوده و نیست.

در این چند وقت گذشته فشارهای زیادی وجود داشته که مثلا فلانی برکنار و یا به فلانی  سمتی داده شود اما این گونه فشارها تاثیری نداشته است.  به غیر از این 47 نفر که باید برمی گشتند ( و بسیاری از آنها هنوز بر سر کارند) فقط دو نفر هستند که به دلائلی زودتر از موعد فراخوانده شدند. به هر حال جانشینان اکثر سفرا و سرکنسولهای مزبور ( یعنی 47 نفر ) تعیین شده و بعد از طی مراحل اداری عازم محل ماموریت خواهند شد. بنابراین شما در هفته ها و ماه های آینده شاهد تغییرات نسبتا وسیعی در وزارت خارجه خواهید بود که این تغییرات روند طبیعی در وزارت خارجه است.

برخی به ما می گویند چرا در ایجاد تغییرات در وزارت خارجه تعلل می کنید. منظور از تغییرات هم عموما جابجائی افراد در پست های مدیریتی است. ما هر کس که کارآئی و تعهد داشته  و بدانیم که برای مسئولیت محوله مناسب و مفید  می باشد، به همکاری دعوت می کنیم. به هرحال پست ها و مناصب در وزارت خارجه چرخشی است و با ماموریت ها جا بجا می شود.

تلاش ما این است که جابجائی ها از خرداد تا شهریور ماه صورت بگیرد تا همکارانی که در معرض جابجائی قرار می گیرند کمترین مشکل را از نظر تحصیل فرزندان خود داشته باشند.  همچنین نظر مدیریت وزارتخانه این است افرادی که از ماموریت فراخوانده می شوند در صورت احراز شرایط  به سمت هائی در مرکز منصوب شده و نیز کسانی که قبلا به ناحق و یا با غرض ورزی کنار گذاشته شده اند مجددا در سمت های مناسب تخصص خود به کار گرفته شوند.  بنابراین در یکی دو ماه آینده خبرهای تغییرات را بیشتر می شنوید.

در این دوران آیا سفرای سیاسی مثل سابق و دولت گذشته خواهیم داشت؟

ما در وزارت خارجه دو نوع سفیر داریم. 1- سفیری که به خاطر ملاحظات سیاسی منصوب شده (politically-appointed ambassador) و معمولا سابقه خدمت در وزارت خارجه ندارد؛  و2- سفیری که از درون خود وزارت خارجه رشد کرده و برای سفارت مامور می شود یعنی سفیر حرفه‌ای (career ambassador) انتصاب سفیر با ملاحظات سیاسی مختص دولت گذشته نبوده است و در دولت های قبلی نیز سابقه داشته است. در اکثر کشورهای جهان هم چنین وضعیتی وجود دارد. احتمال دارد چنین سفرائی البته بسیار معدود نیز در این دولت منصوب شوند. لکن اولویت قطعی ما انتخاب سفرا و سرکنسولها از میان کارکنان شایسته وزارت خارجه است. سفرا و یا مامورینی که در گذشته از سازمان های دیگر به وزارت خارجه آمده اند در صورتی که کارایی لازم را برای وزارت خارجه داشته باشند ما از آنها استفاده می کنیم. اما اگر کارایی لازم را نداشته باشند و یا صرفا بر اساس ملاحظات سیاسی و جناحی به وزارت خارجه آمده باشند، آنها را به سازمان مربوطه خودشان بر می گردانیم.

متن کامل  گفت و گو را اینجا بخوانید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۴۷
انتقام که نگرفتند هیچ لوسشون هم کردند
داشتن سياستمداران برجسته بسيار پسنديده است ولى داشتن سياست باز غير قابل قبول است و أفرادى كه با اقاى دكتر ظريف بد رفتارى كردن از دسته سياست بازان بودن با اميد به صلح دوستى و داشتن اقتصادي قوى براى مردم كشور عزيزمان ايران .
انشااله همينطور باشد!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
حتما همینطوره ولی مطمئنا دوستداران دولت نهم و دهم افرادی نیستند که قابل اعتماد باشند و در هر حال در اولین فرصت به دنبال اذیت کردن هستند.
سفیری که به خاطر ملاحظات سیاسی منصوب شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟یعنی پارتی بازی منظورتونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
نه. ملاحظات سیاسی منظورمه.
politically-appointed
با سلام خدمت عزیزان سایت تابناک علیرغم میل باطنی میخواستم چند مورد را در پاسخ به موارد مطروحه عنوان کنم .
1- اساسنامه وزارت امور خارجه در سال 1352 از سوی مجلسین سنا و ملی برای 5 سال بصورت آزمایشی به تصویب رسید .
2- در سال 54 فقط یک بند آن تغییر کرد آنهم مربوط به سن بازنشتگی سفرا در 65 سالگی.
3- پافشاری آقایان در عدم تغییر اساسنامه در جهت نقش و ساختار وزارت خارجه نبوده بیشتر بخاطر منافع بی حد و حصری است که برای برخی در نظر گرفته شده مثلا سفرا دادن 200 کیلو بار همراه به سفرا در پایان ماموریت آنهم در شرایطی اماکن اقامتی و اتومبیل آب و برق و غیره بصور ت رایگان در اختیارشان قرار داده می شود .
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
یعنی الان 200 کیلو بار رایگان سفیر شد مشکل اساسنامه؟ تنگ نظری هم حدی دارد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
البته اگر 200 كيلو بار براي كل مدت خدمت ايشان بود، مشكلي نبود و لي چون اين ميزان بار بدون قيد كردن زمان بوده، بعضي از سفراي قبلي با استفاده از بستگان خود(نظير فرزند نور چشمشان) اقدام به ارسال كالاهاي قاچاق به صورت روزانه در حجم 200 كيلو و ايجاد كاسبي براي خود مي كنند كه اين عمل ضمن ايجاد خدشه بر اقتصاد ملي، آبرو و حيثيت نظام ديپلماسي خارجي را به شدت مخدوش مي كند.
رضا
| Germany |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
200 کیلو بار رایگان همه مشکل نیست یکصدم مشکل است . تنگ نظر آنهایی هستند که انتصابات را در این دستگاه بصورت مافیایی و در گعده های دوستان در مراسمات دعای ندبه منزل آقایان و .... انجام می دهند . اگر بنده به خواهم موارد را دانه به دانه بازگو کنم سه برابر صفحات اختصاص یافته به گفتگوی جناب معاون ظرفیت می برد.
يكي ازآفت هاي بزرگ سيستم اداري ماانتخاب افرادومديراني ازسازمان هاي ديگر براس سازمان خودي است يعني غير تخصصي كردن سازمان ومانع رشد وتوسعه زحمتكشان ومتخصصين آن سازمان وديگر اينكه برداشتن وبازنشسته كردن افراد متعهد وباسابقه ومتبحرو خبره يك ضايعه به سيستمهاي اداري است ميبايست ازاينگونه افراد بعنوان مشاوران تخصصي بهره بردو تاتوان دارندازآنها استفاده كرد وآخرين آفت وبهانه درمملكتمان عنوان تغييراست كه وسيله اي براي انتقامجويي ازافرادمتخصصي است كه گناهي به غيردرستكاري در سيستم قبلي نداشته وندارند ولي به چشم وذهن مديران جديدوتازه منصوب شده عوضي ميايندوباتحريكات بعضي عناصر فرصت طلب وچاپلوس ازبدنه سيستم دور نگهداشته ميشونداگر ميخواهيد بدانيد مديري قوي داريد به چيدمان نيروي اوتوچه كنيد اگراطراف اينگونه مديران راافرادي شجاع ومتخصص تر ازخود مديرديديد بدانيد ضررنكرده ايدوبرعكس
در اکثر کشورها دیپلماتهای با تجربه و کارکشته را که بعد از دو سه دهه به حداکثر بازدهی و پختگی می رسند درپستهای حساستر به کار می گیرند هرچند ممکن است لزوما بصورت استخدام دولتی نباشد.دانسته های این افراد عبارتند از: زبان ، شناخت مقامات وساختار سیاسی کشورها ،قدرت لابیگری سیاسی و اقتصادی ،شناخت ساختار قدرت در جهان و سازمانهای بین المللی و بسیاری تجربیات با ارزش دیگر که بجز گذر زمان و زندگی در کشورهای مختلف بدست نمی آید .
چنانچه در برهه حساس کنونی منافع نظام در اولویت است نبایستی مقررات و قوانین غیر منطقی رسدن به آن را مشکل کند بلکه مقررات بایستی اصلاح شود . افرادی که در این چند سال به سن بازنشستگی رسیده اند خط شکنان و شاید اولین سربازان دیپلماسی اسلامی در طول تاریخ بوده اند که بتدریج و در بحبوحه های حساس سه دهه گذشته با تعهدی که داشته اند توانسته اند با ساختار شکنی در نظام بین الملل ،انتظارات کشور را در حد امکان برآورده کنند. حداقل از این افراد که بسیاری از آنان در سن حدود 50 سالگی بازنشسته شده اند درامور پژوهشی و آموزشی بایستی استفاده شود.
تصور شود نهال گردویی را که با مشقت و هزینه فراوان به حداکثر بازدهی خود رسیده بدلیل سن بالای 30 سال قطع شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
اگر دیپلمات ذیپلمات باشد در آزادی بهتر می تواند خدمت کند. بنابراین شما اگر این شایستگیها را دارید الان بهتر می توانید خدمت کنید. یه ذره هم برای خط شکنهای جوان تر جا بگذارید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
دیپلمات باید دیپلمات باشد و اگر دیپلمات دیپلمات نباشد دیپلمات نیست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
به نظر من باید به جوان ها هم فرصت داد. متاسفانه این موضوعی که شما فرمودید در بسیاری از جاها موجب جلوگیری از بروز استعدادهای جدید شده است. پستی که یک فرد بازنشسته می گیرد طبیعتا جای یک نفر است که از آن طرف جلوی ورود جوانترها را گرفته است. هر چند معتقدم برای بهره گیری از ظرفیتی که شما اشاره کردید هم باید چاره اندیشی شود. به عنوان مثال ایجاد یک کانون مشاوره ای.
چنانچه درعمل هم این باشد باید درود وسپاس گفت!
با سلام با عنایت به بازنشستگی این همکاران ان شالله ما کارمندان قراردادی با پانزده سال سابقه امید وار باشیم.
این همه جوان مستعد و پرانرژی اونوقت با اکراه حکم بازنشستگی افراد را امضاء می کنند.
هر کس سروقتش باید بازنشست شود. هم به خاطر خودش و هم به خاطر جامعه.
اقای یزدی وزارت خارجه در خرداد ماه حکم بعضی از سفرا را که ماموریت 4 ساله بودند لغو کرد و به ایران بازگشتند و بعضی از سفرا که از ما بهترین بودند ماموریتشان 6 ساله شد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
خرداد ماه که آقای صالحی سر کار بودند و دولت قبلی حکمران
فردی به خانه دوستش رفت . صاحبخانه دو نان خامه ای داشت که برای پذیرایی به مهمان تعارف کرد . مهمان نان خامه ای بزرگ تر را برداشت . میزبان گفت این کارت درست نبود . مهمان گفت اگر تو بودی چه می کردی ؟ میزبان گفت کوچک تر را برمی داشتم . مهمان گفت حالا هم کوچک تره به تو رسیده است . عملکرد آقای ظریف هم باعث شده که نان خامه ای بزرگ که قبلا در دست برادران بود الآن نیز به همان ها برسد .
" البته امروز برعکس شده و در وزارت خارجه بیشتر رایزن وجود دارد تا دبیر و وابسته. الان در وزرات خارجه بیشتر ژنرال وجود دارد تا سرباز!"
سوال: پس چرا با وجود ژنرالها از سربازها در پستهای مدیریتی استفاده می کنید؟
پاسخ ها
رضا
| Germany |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
چون اکثر ژنرالها با پارتی بازی به این درجه رسیدند نگاه کنید چند نفر از مدیران در رشته های مطلوب وزارت خارجه مشغولند لیسانس کشاورزی - صنایع - شهر سازی - مخابرات - پزشکی و ....
برخورد بد با آقای ظریف این بود که ایشان بعد از پایان ماموریت دستیار ویزه وزیر شدند و عضو شورای راهبردی اما امروز شرائطی است که باید در قالب خواسته انها نظر دهی و الا سریعا از سیستم حذف می شوی و این بلائی است که آزادگان باید برای آن تدبیر کنند تا منافع ملی و بین المللی کشور محفوظ بماند.البته بعید است این نظر منعکس شود
حرفه ای اداره کردن امور یک دستگاه منوط به بخش سیاسی نیست. متاسفانه اشکالی که هم در اساسنامه هست و هم در عملکرد مدیران ارشد طی سال های گذشته دیده شده است این است که هر کسی فارغ التحصیل رشته سیاسی - جغرافی - تاریخ و ... دارد همه کاری ازش بر می آید از کارشناسی اقتصادی - کارشناسی فرهنگی - کارشناسی مطالعاتی - کارشناسی کنسولی - کارشناسی حقوقی - کارشناسی فناوری اطلاعات - کارشناسی اداری - کارشناسی مالی و ....
آقای ظریف - آقای دانش استدعا دارم همانطور که در ابتدای کار فرموید تلاش کنید کارهای هر حوزه ای حرفه ای اداره شود و پست های مدیریتی آنها را به حرفه ای های آن حوزه واگذار کنید. با امید به حاکم شدن تدبیر در همه حوزه ها.
من که خودم را زودتر از موعد بازنشسته کردم... چون از آنهمه نامردمی در وزارت امور خارجه بیزار بودم و هستم..... و اتفاقا الان هم خیلی راضیم و زندگی هم با شکر خدا خوب می گذرد جز اینکه به خود می گویم ای کاش زودتر خود را از دست این عجوزه دبپلماسی !!!! آزاد کرده بودم.
با سلام
تجربه نشان داده است که ما ملت افراط و تفریط هستیم زمان دولت قبلی بصورت بی رویه رویه جوانان آوردیم و مدیران و سفرای جوانی را بدون اندک سابقه مدیریتی به کار گماردیم و شد آنچه نباید می شد. در این دولت هم که قربونش برم علاوه بر اینکه جوانان را از سطوح مدیریتی در داخل وزارت خارجه طرد کردیم بلکه آنچه بازنشسته هست را اعاده به خدمت نموده و مدیرانی با سنوات خدمت بالای 35 سال را کماکان بکار گمارده یا در سطوح مدیریتی جابجا نمودیم. ضمن اینکه مدیران ارشد وزارت که خود در سنین بازنشستگی هستند آمدند بندی از اساسنامه را که به نفع خود تفسیر نموده ( ادامه خدمت سفرا تا سن 65 سالگی ) و کماکان در حال انجام خدمت خالصانه خود می باشند حال آنکه برخی از این مدیران در سنوات گذشته مدیر کل امور اداری بودند و اساسنامه نیز سالهاست تصویب شده لیکن چون در آن زمان خودشان در سن بازنشستگی نبودند به اساسنامه کاری نداشتند وکلیه کارمندان را راس 30 سال بازنشسته می کردند. به هر صورت بدنه وزارت خارجه را یک رخوت و مردگی فرا گرفته است ( بدلیل کندی تغییرات و چسبیدگی مدیران مسنی که حاضر نیستند به هیچ قیمتی از این بدنه جدا شوند ) و این یک سم مهلک برای یک سیستم می باشد که امیدوارم آقای ظریف و دانش به این مقوله توجه نمایند
به عنوان حقوقدان برجسته از آقای دانش یزدی انتظار می رود بر اساس قوانین کشور جایگاه وزارت خارجه، مدیران و کارشناسان آن را که در نظام و ساختار اداری و حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران طی سالهای گذسته تضعیف شده است مجددا احیا نمایند. این درخواست حداقل انتظار ممکن از ایشان به عنوان فردی قانون دان می باشد.
انتقام نگرفته اند که آقای ب. در بخش نظارت وزارتخانه عکس رئیس جمهور سابق را به دیوار زده و زیرش نوشته : " عبد صالح " !!!
پاسخ ها
منتظر
| Greece |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
عبد صالح و مخلص .....
در اكثر مشاغل كاركنان براي بازنشسته شدن لحظه شماري مي‌كنند اما در وزارت خارجه سابقه خدمت مانند سن خانمها ( با عرض معذرت ) حساسيت زيادي دارد و كسي حاضر نيست در موعد مقرر بازنشسته شود خوب است علت يابي شود. نه صرف اينكه چقدر نياز به تخصص افراد باسابقه است يا نه .
اهل انتقام هستید ولی زورتان نمی رسه چون می دونید که نمی توانید حالا فعلا
به بخش های بسیاری از این مصاحبه اعتراض وارد است. وزیر محترم خودش در جلسه اعلام نموده که به درخواست خودم بازنشسته شده ام. بسیاری ازمطالب ارائه شده توسط ایشان با توجه به اینکه اسناد و اطلاعات کشف وزارت خارجه محرمانه محسوب می شود، قابل بیان نبوده که متاسفانه توسط بلندپایه ترین مقام اداری و مالی وزارتخانه اعلام رسمی شده است!!!
پاسخ ها
حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
کاتولیک تر از پاپ!!!
وزارتخارجه به سبب اینکه پلکان ترقی می باشد و ارتباط و ماموریت و خارج از کشور دارد طمع فرصت طلبان و قدرت طلبان و پول پرستان را برانگیخته لذا شاهد وضع اسفناکی هستیم. هر بخشی از آن در گرو گروه و باندی است. حاکمیت باندی و مافیایی دایره قدرت وثروت را بسته و اجازه رشد به نیروهای کار آمد و متعهد نمی دهد.در دولت تدبیر و امید هم که تجربه مدیریتی شرط اول سفارت است چون قبلا اجازه نداده اند کسی وارد دایره مدیریت شود لذا اعطای پست و مقام فقط بین عده ای محدود تقسیم میشود و این رویه سالهای طولانی است که ادامه دارد و این ظلمی است که به سیاست خارجی و به کشور شده است. چرا که از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون عده ای مهندس و پزشک و مکانیک و جوشکار و غیره سفیر وکاردار شدند.سوابق آنان موجود است و امروز تحت عنوان افراد دارای تجریه مدیریتی و دیپلمات ارشد مجددا پستها را اشغال کرده و میکنند.اگر قصد اصلاح امور هست باید از کسانی که حداقل مدارج تحصیلی خود را از دوره کارشناسی در رشته های سیاسی و علوم انسانی مطلوب گذرانده اند واکنون منزوی و به هیچ باندی وصل نیستند استفاده شود.در دهه 70 فردی با فوق دیپلم جوشکاری کاردار جمهوری اسلامی در یکی ازکشورها شد.
با سلام چرا حق دیپلماتیک که از 1/11/90 به کارشناسان سیاسی و مدیران پرداخت میشود بدون مجوز چرا پیگیری نمیشود حال انکه آقای محمدی ذیحساب که از وزارت دارایی هستند و برای یک ریال هم میگویند مجوز چرا به این پول ها که ماهی در حدود 200 میلیون تومان هست گیر نمیدهند چون مثل اینکه آقای محمدی دنبال ماموریت ثابت نیویورک هستند هیچ اعتراضی نمیکنند خواهشمند است اقای دانش یزدی و شخص آقای وزیر توجه کنند
خواهشمند است در خصوص پرداخت حق دیپلماتیک که بدون مجوز معاونت توسعه ریاست جمهوری به کارشناسان و مدیران رسته سیاسی پرداخت میشود دستگاههای نظارتی کاری بکنند والله این حقوق بیت المال هست
جناب اقاي دكتر دانش عزيز ايكاش مصاحبه نمي كرديد ايا وزارتخانه ديگر كه اهميت انچناني در جوامع ندارند اطلاعات وزارتخارجه مظلوم كه آماج حملات داخل و خارج است و مديران و كارشناسان كه عمري را صادقانه خدمت نمودن هم به خاطر گرفتن ارز در ماموريتها به همه از فاميل گرفته تا بازار پاسخ دهد كدامشان اختلاص كردن. پول مردم مظلوم كشور ميل نمودنند. رانتخواري و خيانت كردن. و هزاران كار ديگر با ظاهري مذهبي. درود و سلام بر همكاران عزيز وباشرف وزارخارجه كه سرمايه هاي طلايي بين انها كم نيست. عاشق كشور و مردم عزيز وننگ و نفرين بر كسانيكه به كشور و مردم و اين آب و خاك ظلم مي كنند. باتشكر. از تابناك. با احترام كني
قبلی ها به مرحله ی بحران رساندند.
حال اینها می خواهند چه کنند؟
وقتی سفارتخانه های ما از مطالبی که راجع به ایران در روزنامه های ان کشور نوشته می شود بی اطلاع هستند.
و وقتی که همه ایرانیان خارج به مسولین منصوب بدهکارند ( به عبارتی دیگر اعضا حتما محترم ! سفارت انگار طلبکارند
و وفتی که مشکل ایرانیان خارج اصلا مشکل همکاران سفارت نیست
و وقتی که منافع ایران در درجه دوم اهمیت نسبت به وضعییت شخصی است
توقع جدی تری از اقای ظریف وجود دارد
به نام خدا
با عرض سلام خواستم به اطلاع جناب دکتر دانش یزدی برسانم که ضمن تائید بعضی از نظرات ایشان در فرازی از صحبتهای ایشان در مقوله بازنشستگی ، این سئوال مطرح می شود که آیا واقعا در بازنشسته کردن این تعداد از نیرو ها موضوع شایسته سنجی و عدالت رعایت شده است ؟ایشان فرمودند "تقسیم بندی بازنشستگی افراد که چه کسی قبل و یا بعد از سال جدید بازنشسته شود نیز به عهده معاونت ها ی مختلف گذاشته شده است". حقیقت این است که مگر مدیران ارشد تازه منصوب شده چه میزان شناخت روی کارشناسان کارآمد دستگاه دیپلماسی داشته اندکه از آنها نظر خواهی شده است ؛جز اینکه همان مدیران میانی که خودتان می دانید چگونه و با چه شیوه ای به سفارت و مدیریت میانی انتخاب شده اند مشورت داده اند. دلیل اینکه وزارت خارجه تمایل دارد از دیپلماتهای حرفه ای سالهای قبل استفاده کند چیست ؟ جز نیاز دستگاه دیپلماسی به تخصص و کارآمدی؟پس با بازنشسته کردن این چند نفر دیپلمات از بین این دویست و چند تن کادر غیر سیاسی با سابقه طولانی خدمت در حوزه دیپلماسی به نظر شما همه ناکارآمدی ها درست می شود ؟این پاردوکس را چگونه می توان توجیه کرد؟به نظر ایشان حق تقدم با کدام دسته است ؟پس آنهایی که با تغییر دولت هشتم بطور ناگهانی در پستهای مدیریتی سبز شدند و به سفارت منصوب شدند و کماکان این پست ها را در انحصار دارند به نظر ایشان اولویت دستگاه سیاست خارجی هستند ؟ اما نیرو هایی که مستقل هستند و هیچ گرایشی به هیچ جناحی طبق اساسنامه ندارند ، باید حقوقشان تحت عنوان بازنشستگی تضییع شود ؟قصد توهین به کسی نیست . اما خود حضرتعالی که بدون مجامله در تعهد و تقوای شما تردیدی نیست چه میزان به درخواست یکی از همین افراد که حتی از طریق مدیر محترم دفترتان به دستتان رساند توجه کردید؟مطمئنا سرتان شلوغ است . اما بهرحال حداقل یکی می بایست به درد دل این چند دیپلمات بعد از سال ها خدمت گوش می داد . اطلاع دارم که یکی از همین دوستان حتی در آخرین روز خدمت تلاش کرد که پیامش را از طریق سیستم شبکه داخلی برای شخص دکتر ظریف عزیز ارسال نماید که مشخص نشد به دست ایشان رساندند یا خیر ؟ ! امیدوارم جناب دانش یزدی حداقل از طریق سایت تابناک این پیام را دریافت نمایند و باز هم تاکید می شود که باز نشستگی حق است و باید گردش منابع انسانی در هر سازمانی وجود داشته باشد که باعث بالندگی و توسعه کشور شود ؛ اما به شرطی که بر اساس عدالت , انصاف و اولویت بندی و شایسته سنجی باشد نه خدای نکرده از روی غرض ورزی و عدم تحمل تفکرات مستقل و ترجیح منافع گروهی باشد. با آرزوی توفیق برای همه دلسوزان که در راستای اهداف مردم و منافع کشور عزیزمان گام بر می دارند .
با سلام
به خدا اگر راست میگفتیم وضعمان بهتر از این بود . چرا با همه به یک چشم نگاه نمی کنند . افرادی هستند که از خارج از وزارت خارجه در سمت هائی قرار گرفته اند و فقط وقت گذرانی میکنند بدون اینکه منفعتی داشته باشند . فقط ارتباط آنها باعث شد ه تا در موقعیت عالی قرار گیرند . خدا گواه اعمال ما میباشد .
ضمن تشکر از نظرات ارائه شده مطالب زیر اضافه می شود:
- جدائی رسمی دیپلماتها ازدولت به آنها و کشورشان اجازه می دهد فارغ از ملاحضات دست و پاگیر بین المللی و سیاسی در جاهائی که نمی خواهند بصورت رسمی عمل کنند ، آشکار یا غیرآشکار در جهت منافع کشور اقدام کنند.
- لازمه استفادها از ایشان در امور پژوهشی و آموزشی ، ورود افراد جوانتر است بنابراین نه تنها عرصه بر جوانان تنگ نخواهد شدبلکه با گسترش مراکز آموزشی جوانان بیشتری جذب خواهند شد.
-اطلاعات سری و فوق سری که یک دیپلمات در طول خدمت در داخل و کشورهای مختلف به آن دسترسی دارد، یکی دیگر از دلایلی است که کشورهای پیشرفته ارتباط و همکاری را تا پایان عمر بازنشستگان باآنان حفظ می کنند.
- نگاهی به طول خدمت و سن افرادی که درسطوح بالا مسئولیت دارند این سوال را برمی انگیزد این مقدار حساسیت برای وزارت خارجه به چه دلیل است .البته این حرکت از اواخر دولت قبلی و به قصد فرستادن خواص به خارج از کشور شروع شد. هدف این بود که هنگام انتقال دولت افراد مورد نظر دارای پست دیپلماتیک در خارج باشند. خوشبختانه با هوشیاری بزرگان این طرح متوقف گردید.
- وزارتخانه های اطلاعات و خارجه از شمول قانون خدمات کشوری مستثنی هستند .دولت قبلی به بهانه های واهی با استناد به این قانون وزیر ماقبل را مجبور کرد چندصد نفر از افراد با تجربه را چشم بسته بازنشسته یا مجبور به بازنشستگی کنندتا پستهای سازمانی برای آن افراد خالی شود ولی کاملا به هدف نرسیدند چون پیشقراول آنها آقای" م " سلف ما قبل جناب آقای دانش یزدی روز دوم به حق بازداشت و روانه زندان شد. در این بین وزارت خارجه نیروهای خود را بدون جایگزین از دست داد . استخدام ، گزینش تربیت و آموزش افراد جایگزین نیازمند گذشت حداقل 10 سال است .
- وزارت امور خارجه به نسبت تعداد نفرات خود رکورددار سطح تحصیلات ، رزمندگی ،جانبازی ، شهیدو خانواده شهیدبوده و از نظر سلامت اداری نیز شاید در رتبه های اول باشد. مقامات عالیرتبه وزارت خارجه با وجود داشتن ارتباطات داخلی و خارجی و مسئولیتهای حساس خوشبختانه کمترین فسادمالی ، اخلاقی و....را داشته اند . در فراز و نشیبهای کشور و دست بدست شدن دولت بگونه ای تربیت شده اند که منافع ملی و نظام را بر منافع جناحی مقدم داشته باشند چون در مواجهه با طرفهای خارجی به وکالت از کشور انجام وظیفه می کنند نه از طرف فرد یا گروهی خاص .
- اینجانب بازنشسته ای را نمی شناسم که لطمه ای در دوران خدمت از بابت سلامتی ، خانواده ،مالی ، تحصیلات فرزندان و .... ندیده باشند . حقوق ارزی ماموریت خارج هم بایستی پس از مراجعت به کشور بابت هزینه های فوق و هزینه نبودن در ایران از کف برود و اینجاست که مزاح تلخ رایج بین همکاران واقعیت پیدا می کند که "وزارت خارجه از داخل ما را کشته واز بیرون دیگران را ".
اساسنامه وزارت خارجه از جمله قوانين مترقي و جامع نگر است که اگر مفاد آن بدرستي رعايت و اجرا مي گردد تا صد سال آينده هم نياز به باز نگري نداشته و ندارد . تغيير در آن فقط مي تواند زمينه سو استفاده هاي فراوان و مسخ بيشتر شايسته سالاري را ايجاد نمايد.
بطور نمونه مسکوت ماندن اکثر مفاد اساسنامه تا کنون از جمله عدم اعطا به موقع مقامات و گروه هاي اداري رسته سياسي از جمله مهمترين دلائل براي ايجاد فضاي سو استفاده و ايجاد فرصت براي افراد خاص بوده و خواهد بود .
چنانچه اصل شايسته سالاري وسلسله مراتب اداري مورد نظر اساسنامه راعايت مي شد اجازه اعزام افراد ( با ملاحظات خاص سياسي که فرموديد) هرکز بدين نحو عملي نبود.و انتخاب سفرا همانند ساير کشور ها بايد از ميان شايستگان و کارشناسان کار آموخته وپرتجربه مسلط به امور سياسي که هم آشنا به ملاحظات سياسي هستند و هم پختگي لازم را همانند آقاي ظريف و امثالهم ايشان هستند، انجام ميپذيرفت .خصوصا اين تجربه با پول و سرمايه ملت در طول خدمت کسب گرديده است و نبايد بيهوده و ابتر بماند .
اعطا به موقع گروه هاي سياسي کارشناسان مظلوم و کمنام وزارت خارجه در رسته هاي سياسي از ديگر موارد عدم اجراي اساسنامه بوده است ، چه در سنوات گذشته و در مقام دبير اول و رايزن درجه يک و چه تاکنون اعطا گروه و مقام اداري سفير .
پست هاي وزارت خارجه طبق اساسنامه بايد بر اساس شايسته سالاري و طي مراحل سلسله مراتبي ، آموزش ، تجربه و بنا به کسب دانش و پختگي سياسي سنواتي به کارشناسان رسته هاي سياسي اعطا گردد. و سرانجام کارشناساني که به درجه رايزني درجه يک نائل ميگردند پس از سه سال به گروه شغلي و مقام سفيري نائل گردند. ولي اين امر هم بدليل منافع خاص برخي مسکوت مانده است . بدين ترتيب جلوي اجراي قانون گرفته شده وحق و حقوق شرعي و قانوني کارمند و دستگاه بطور متقابل مورد تعرض و تضييع و اقع شده که در نتيجه آن حق الناس زير پا گذارده شده است.
از جناب آقاي طريف انتظار است و خواهشمنديم يک بار براي هميشه اصل شايسته سالاري را در وزارت خارجه مستقر نمايند .
اگر در وزارت خارجه ژنرال داريد اين يک شوخي و جوک نماند . چگونه ميشود مقاماتي را هم اکنون و هم در گذشته در سمت هاي مديريت و سفير قرار داده ايد دوره سر گروهباني را طي نکرده اند . چگونه سفرا ، سر کنسولها و معاونين سفرا و مديران کنوني و گذشته وزارت خارجه از ميان اين سر لشگرها انتخاب نشدهاند و در مقابل بيشتر افراد با ملاحظات (بقول جناب دانش) سياسي بر سر کار و پست ها قرار داشته و دارند و خواهند بود .
در دولت تدبير و اميد چگونه ارزش انسان ها و مقامات در وزارت خارجه تعيين ميگردد. چه هنگام زنجيره اتصال يافته گردشي مديران کنوني و آتي وزارت خارجه در داخل و خارج از پاره مي شود .
چه وقت حق الناس بر کرسي حقانيتش استوار خواهد شد.
سرلشگري يک افتخار است ، يک عنوان پوشالي نيست ، خون دلها و رنج هاي بسيار طاقت فرسابراي هر روز و شبش کشيده ميشود تا در زير چرخ زيرين آسيا ب سرلشگري سر سالم بدر آورد .
اجازه دهيد اين مفتخران به کسب درجه که سختي ها و مرارت هاي بسيار کشيده تا به اين درجه رسيده اند در مقام خود به ملت مظلوم خدمت کنند. ملت ايران مستحق داشتن بهترين ها هستند . افرادي را بر سر کار بگماريم که بهترين صادقترين شايسته ترين ها هستند . سربازي کمنامي و دلسوزي در قربت و دوري از وطن با هزاران مصيبت و مشکل ، و تحمل توهين و تحقير و سرخ گردن صورت با سيلي سخت است . ولي سخت تر از همه تحمل توهين و تحقيري است که در خانه خود متحمل ميگرديم . ديروز و امروز سر لشگران وزارت خارجه کنج نشين و ديگران همه کاره بوده اند اميد آنکه بر اساس شايسته سالاري فردا حق الناس رعايت و حداقل اساسنامه چهار ده قبل اجرا گردد. اساسنامه اي که عدالت ، انصاف وحق را هم براي دستگاه و هم براي مستخدمش و هم براي خدمت صحيح و اصولي به ملت و دولت در مفادش دارد .
نکته آخر اينکه اکثر کارکنان شريف وزارت خارجه چه در رسته هاي سياسي و چه در رسته هاي اداري به لحاظ مالي از تمکن لازم برخوردار نيستند. شايد اين مثال که بيرونش ديگران را کشته و درونش خودمان را با وضع امروز وزارت خارجه بي ارتباط نباشد. کارکنان در ماموريت هاي خارج از کشور بعنوان نمايندگان ملت بايد شئون ديپلماتيک را رعايت نمايند و از اين جهت هزينه ها با سطح حقوق دريافتي در برخي کشورها برابر نيست . ثانيا همه پرسنل به ماموريت خارج از کشور نمي روند وداريم کارکناني که با چند سر عائله حقوق 700 هزارتوماني دريافت مي کنند . بايد تلاش شودبا بهبود شرايط حقوق همه کارکنان دولت و ازجمله وزارت خارجه نيز ترميم گردد . در هر شکل متعهد به خدمت و تلاش وافتخار آفريني براي ملت بزرگ ايران هستيم . مفتخريم که با جهاد و تلاش کمنام وبي ادعا منافع ملي و حق ملت را استوار و پايدار ساخته واز آن دفاع نماييم سلاح ما فکر وتدبير و تعقل و صبر است .
ویروسی که مدیران سببی و نسبی در درون وزراتخانه آورده اند سالهاست که تشکیلات مذکور را رنج میدهد.
اسم شایسته سالاری زیباست ولی خانواده و فامیل و رفیق سالاری زیباتر.
ضمنا اساسنامه را هیچ کس بخصوص مدیرانی که معمولا در دهه سوم خدمت خود هستند و در شرف بازنشستگی نمی توانند یا بهتر و واضح تر بگویم نمی خواهند تغییر دهند.
از جمله تبعیضی که برای کارشناسان رسته سیاسی با دیگر کارشناسان در آن اساسنامه وجود دارد مبین این واقعیت است.
اما کسی نیست به آنان بگوید که هیچ کس رسته سیاسی شما را نمی خواهد از شما بگیرد و بقول معروف قانون عطف به ما سبق نمی شود لذا فکری به حال این تبعیض نابجا بکنید ولی کو گوش شنوا؟
وزارت خارجه در نظام ستمشاهی اغلب محل حضور و استخدام نورچشمی های رژیم بوده و با اینکه از سیاست هم خیلی چیزی بارشان نبود و وقتی شاه نوکر امریکا بود تکلیف بقیه هم روشن بود و رسته سیاسی را بعنوان دایره ای تنگ برای پست های مدیریتی خود تعریف کردند ولی اکنون چه توجیهی دارید؟
آنهم بعد از 35 سال سکوت در برابر این ظلم فاحش؟
آیا توان و کارائی یک کارشناس با یکسری امتحان که در پایان هم به نظر مدیران بستگی دارد بهتر مشخص میشود یا با کار کارشناسی خود او که در این باب هم میتواند مدیر و ریاست نیز نظر دهد. چه بسا افرادی را که بخاطر انتقال به این وزارتخانه رسته سیاسی گرفته اند یا حتی در امتحانات مربوطه قبول شده اند ولی ذره ای برای نظام و کشور دلسوزی ندارند و چه بسا کارشناسان خبره و دلسوزی که برای حفظ منافع ملی شب و روز ندارند و از همه چیز حتی آسایش خانواده خود می گذرند.
تغییر در اساسنامه و پایان دادن به ظلم های قانونی در آن امری اجتناب ناپذیر است و باید حتما اقدامی نمود ولی باید قبل از آن کاری کارشناسانه و دقیق انجام داد بطوریکه از ایجاد رانت های قانونی دیگر در آن جلوگیری نموده و به آنها پایان داد.
با توجه به سابقه 32 ساله این وزارت این مطلب را می نویسم: مدیریت بر سازمانی که بر اثر لطمات سنگین بر پیکره آن دچار نوعی بیماری در حال احتضار شده نمی باید حالت روتین و به شکلی باشد که در شرایط سالم انجام می شود. به عبارتی با این شیوه مدیریت منابع انسانی دچار خسارت بیشتر شده ( از جنبه های حقوقی، انسانی مالی و غیره) و نه تنها موفق نخواهند بود، بلکه خود نیز دچار همان مصیبت حاکم بر این وزارت خواهند شد. البته بنظر می رسد که چنین شرایطی مجددا در حال احیا شدن است. پس دیگر مطالب آن تعارفات است ...
با سلام لطفا نظرات جدید را هم منتشر کنید.شاید مفید بحال مقامات وزارت خارجه واقع شود که توجه به امورداخل وزارت خانه کم تر از رسیدگی به وضعیت سیاست خارجی نیست . هم اکنون کسانیکه قرار است پس از خاتمه سفارت انتصابی آنچنانی به کشور مراجعت کنند ، دو باره پست های مدیریتی را اشغال کنند و دو باره آش همان و کاسه همان . چون مدیران ارشد بعضی از بخشها مثل آقای ق که مردی برای تمام فصول هست به امثال آنها نیازمند است. شما را بخدا مواظب باشید .
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی