بازدید 5551

چراغ سبز غرب برای نسل‌کشی مسلمانان آفریقا

کد خبر: ۳۸۲۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۷ 26 February 2014
وضعیت امروز در جمهوری آفریقای مرکزی حکایت از به راه افتادن موجی از نسل کشی و پاک سازی قومی و مذهبی ضد مسلمانان این کشور دارد.

به گزارش خانه ملت؛ گروه بین الملل؛ مصطفی انصافی؛ قریب به سه ماه قبل زمانی که یک مسلمان به نمایندگی از جمعیت 15 درصدی مسلمانان آفریقای مرکزی برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور کاندیدا شد، شعله های خشم مسیحیان افراطی این کشور ضد مسلمانان برافروخته شد و حتی استعفای این فرد در 20 دی ماه سال جاری نیز نتواسنت وضعیت را به حالت عادی بازگرداند.

وضعیتی که امروز در جمهور آفریقای مرکزی شاهد هستیم حکایت از به راه افتادن موجی از نسل کشی و پاک سازی قومی و مذهبی ضد مسلمانان این کشور دارد. شبه نظامیان مسیحی آفریقای مرکزی با سلاح‌های گرم و سرد همچون چاقو، ساتور و اجسام تیز و برنده دست به قتل عام جامعه مسلمان این کشور زده و با جستجوی خانه به خانه مسلمانان، آنها را از شهر و دیار خود اخراج می‌کنند به نحوی که طبق آمار تا کنون یک میلیون نفر از مسلمانان آفریقای مرکزی که معادل یک چهارم کل جمعیت این کشور هستند آواره شده به سوی مرزهای کشورهای همسایه رهسپار شده اند.

 

جهان اسلام در برابر نسل کشی مسلمانان آفریقا سکوت نکنند

منصور حقیقت‌پور، نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس ضمن محکوم کردن خشونت‌ها ضد مسلمانان در جمهوری آفریقای مرکزی، گفت: تا پیش از این اقلیت مسلمان و جمعیت مسیحی در آفریقای مرکزی در کمال صلح و آرامش کنار یکدیگر زندگی می‌کردند ولی تحرکات بیگانگان و به خصوص فرانسوی‌ها این کشور را به وضعیت جنگ داخلی کشاند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس افزود: امروز شاهد جریانی مشکوک ضد جامعه بزرگ اسلامی در سراسر جهان هستیم؛ خشونت‌ها ضد مسلمانان چین، میانمار و امروز در آفریقا از یک سو و به راه انداختن انحراف وهابیت و حمایت از گروه‌های تکفیری نشان از اراده جهان غرب برای مهار قدرت مسلمانان دارد.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس نهم با تاکید بر اینکه کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس در حال بررسی وضعیت مسلمانان آفریقای مرکزی است، ادامه داد: دولتمردان و اندیشمندان جهان اسلام با اقدام به موقع و و موضع‌گیری قاطعانه در برابر این فجایع نباید اجازه تداوم روند نسل‌کشی مسلمانان را به مسیحیان افراطی بدهند.

تا کنون بیش از چهار هزار نظامی اتحادیه آفریقا و بالغ بر هزار پانصد نظامی ارتش فرانسه از سه ماه قبل برای به اصطلاح آرام‌سازی جو خشونت‌ها و برقراری دموکراسی وارد خاک جمهوری آفریقا مرکزی شده اند ولی طی اظهار نظری عجیب چندی پیش فرانسوی‌ها اعلام کردند که در سرکوب و مهار گروهک شبه‌نظامی مسیحیان افراطی موسوم به ( آنتی  بالاکا) ناکام مانده اند. ناتوانی مشکوک نیروهای نظامی غربی در مهار یک گروهک شبه‌نظامی علاوه بر نشان دادن  ناتوانی نیروهای غربی در بازگرداندن آرامش به این جمهوری کوچک آفریقایی، تبانی غرب با شورشیان در پاک‌سازی قومی و مذهبی مسلمانان را نیز به ذهن القا می‌کند.

 

چراغ سبز غرب برای کشتار مسلمانان آفریقای مرکزی

محمد‌صالح جوکار عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با تاکید بر نقش بیگانگان در شکل‌گیری اقدامات تروریستی ضد مسلمانان در آفریقا گفت: در پشت پرده جنایات شبه‌نظامیان مسیحی ضد مسلمانان نیت و اراده غرب به وضوح عیان است.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس با بیان اینکه حوادث آفریقای مرکزی خاطرات تلخ تروریستی ضد مسلمانان میانمار را زنده کرد، افزود: افکار عمومی جهان فراموش نمی‌کند که موج خشونت‌ها ضد مسلمانان در میانمار به فاصله کمتر از یک ماه از سفر وزیر امور خارجه آمریکا به این کشور  به راه افتاد.

 وی با بیان اینکه پروژه جدید غربی‌ها ایجاد حس اسلام‌هراسی در ملت‌های است که اقلیتی از مسلمانان در کنار آنها زندگی می‌کنند، ادامه داد: در نتیجه تبلیغات ضد اسلامی غرب اگر مشکلی داخلی برای ملتی بوجود بیاید که اقلیتی از مسلمانان را در خود جای داده، به سرعت نوک پیکان اتهام را به سمت مسلمانان نشانه گرفته می‌شود.

جوکار با انتقاد از عملکرد ضعیف مجامع جهانی به خصوص سازمان ملل در حمایت از اقلیت مسلمان در جهان، تصریح کرد: متاسفانه به دلیل وابستگی بخشی عمده‌ای از سران کشورهای جهان اسلام به غرب تا کنون واکنش مناسبی از کشورهای اسلامی نیز در این رابطه دیده نشده است.

امروز مسلمانان قربانی جریان‌های افراطی مختلف شده اند؛ جریان‌های افراطی بودایی، مسیحی، یهودی ( صهیونیست‌ها)، تکفیری‌های به اصطلاح مسلمانان با تشویق و تحریک قدرت‌های غربی و در راستای تحقق منافع برخی از قدرت‌های غربی اهدافی مثل تحدید نسل‌ مسلمانان، پاک‌سازی قومی و مذهبی و ایجاد حس هراس نسبت به مسلمانان را در جهان دنبال می‌کنند.

در این بین تفرقه و عدم اتحاد در جهان اسلام نیز آب به آسیاب این وضعیت ریخته و تا زمانی که کشورهای عضو جهان اسلام برای اتحاد و انسجام قدم برندارند، دشمنان دین خدا از این نقطه ضعف برای ضربه زدن به اسلام استفاده خواهند کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار