بازدید 16702

ابتکار عربستان برای رشد علمی

مسئولان کشور عربستان امروز به استادان برتر علمی در آمریکا پیشنهاد داده اند تا نام این کشور را در مقاله خود ذکر و در مقابل آن پول دریافت کنند.
کد خبر: ۳۸۱۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۱ 22 February 2014
قائم مقام بنیادملی نخبگان گفت : امروزه در دهکده جهانی هیچ چیز پنهان نمی ماند و همه می دانند که ایران روی خط پیشرفت علمی قرار دارد و کشورهای منطقه از ایران عقب افتاده اند.

دکتر سعید سهراب پور در گفت و گو با ایرنا افزود: تقریبا همه دنیا امروز متوجه پیشرفت های علمی ایران شده اند و می دانند که با وجود تحریم های موجود که برخی از انتشاراتی ها در سطح بین الملل مقالات علمی محققان ایرانی را منتشر نمی کنند ولی ایران از نظر رشد علمی پیشرفت های زیادی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: برخی به صورت غیر منصفانه رشد علمی در کشور را با ترکیه مقایسه می کنند؛ ترکیه هر کدام از تجهیزات مورد نیاز خود را که مطالبه کند در کوتاه ترین زمان به دست می آورد اما دانشمندان و محققان ایرانی از زمان بعد از انقلاب اسلامی همواره در معرض تحریم های مختلف بوده اند که در سال های اخیر این تحریم ها شدیدتر هم شده است.

وی که در گذشته ریاست دانشگاه صنعتی شریف را بر عهده داشت ،اظهار داشت: دانشگاه شریف 20 سال است که در تحریم قرار دارد.محققات این دانشگاه با کمبودهای بزرگ در زمینه بودجه و امکانات مواجه بوده ولی همواره کارهای تحقیقاتی زیادی انجام داده اند.

سهراب پور تاکید کرد: نهضت علمی ایران به معنای واقعی از 15 سال پیش؛ بعد از بازسازی و پایان جنگ تحمیلی آغاز شد و پرچمدار این حرکت علمی شخص مقام معظم رهبری بوده اند.

به گفته سهراب پور ما اکنون در دو جبهه می جنگیم، یکی در زمینه علم و پیشرفت و یکی در جبهه انقلاب اسلامی؛ از لحظه ای که انقلاب اسلامی پیروز شده است می خواهند آن را بکوبند،بنابراین باید هم رشد علمی داشته باشیم و هم ارزشهای انقلاب اسلامی را حفظ کنیم .

وی در مقایسه پیشرفت های علمی ایران و دیگر کشورها گفت: به عنوان مثال مسئولان کشور عربستان امروز به استادان برتر علمی در آمریکا پیشنهاد داده اند تا نام این کشور را در مقاله خود ذکر و در مقابل آن پول دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: ولی این روش مصنوعی رشد علم است و چنین رشد علمی یک رشد مصنوعی و غیرپایدار است .

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی