بازدید 10903

کشف لاشه تاکسیدرمی شده یک پلنگ ایرانی

کد خبر: ۳۷۹۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۱ 18 February 2014
هفته گذشته نیروی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان پیرانشهر با همکاری مامورین انتظامی مستقر در گمرک تمرچین لاشه تازه تاکسیدرمی شده یک پلنگ ایرانی را در هنگام خروج از مرز پیرانشهر کشف و ضبط نمودند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، رئیس اداره حفاظت محیط زیست پیرانشهر در این باره گفت: لاشه تاکسیدرمی شده این پلنگ در جعبه ای چوبی به طول ۲٫۶۰ متر در یک کانتیر حمل بار کشف شده است.

کشف لاشه تاکسیدرمی شده یک پلنگ ایرانی

فاروق سلیمانی افزود: یک تبعه عراقی تاکسی­درم­ی کشف و ضبط شده را از استان های شمال کشور خریداری نموده و درصدد انتقال آن به کشور عراق بوده است.

سلیمانی گفت: این تبعه عراقی پس از کشف تاکسیدرمی توسط ماموران گمرک تمرچین، متواری شده و از طریق مرز پیرانشهر به کشور عراق گریخته است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پیرانشهر گفت: برابر گزارشات واصله و تحقیقات انجام گرفته لاشه تاکسیدرمی شده این پلنگ در شهرستان آستانه اشرفیه در استان گیلان خریداری شده است و از تازگی پوست و بویی که از آن منتشر می شود مشخص است که به تازگی و  طی یک ماه گذشته شکار شده است.

کشف لاشه تاکسیدرمی شده یک پلنگ ایرانی

سلیمانی افزود: این تاکسیدرمی جهت تحقیقات بیشتر در اختیار کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی قرار گرفته است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۰
اکر این درنده خویی ز طبیعتت بمیرد
همه عمر زنده باشی به روان آدمیت
باید احسنت گفت به غیرت آن هموطنی که بخاطر دینارهای عراقی، جانور در خطر انقراض کشورمان را شکار میکند تا زینت بخش سالنهای پذیرایی یک اجنبی باشد !!

کاش به اندازه یک صدم این آدمهای بی غیرت، نگهبان محیط زیست داشتیم.
اگه فرار کرده از کجا فهمیدین از شمال خریده؟ یه دروغی بگین که باور کردنی باشه. دزدش پسر خاله کی بوده معلوم نیست
پاسخ ها
میر احسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
مسیر حرکت کالا ارسالی کاملا مشخص است و مبدا و مقصد دارد . البته چون در کانتینر جاسازی شده در صورت پیگیری مسئولان به راحتی صاحب کانتینر و اشخاص مرتبط با آن قابل شناسایی خواهند بود . در ضمن توسط یک جانور شناس مکان زندگی هر حیوان به راحتی مشخص میشود .
واقعاجای تاسف دارد مردمی که برای پول اقدام به فروش خاک و.... تحت عنوان صادرات از کشور انجام می دهند این نوع تاکسی درمی نشان میدهد که فرد یا افراد حرفه ای بوده اند وبا توجه به منطقه شکار جای آنان رابراحتی میتوانند پیدا کنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
بايد نسلشون را بيندازند زندان
عجب آدمهای وطن فروشی پیدا میشوند که برای پول ، نایاب ترین حیوان بیگناه ایرانی و نماد حیات وحش را میکشند و آنرا به دشمنان اسبق ما میفروشند . باید گفت هرروز دریغ از دیروز !!!!
اينكار واقعا بي غيرتي است.
اين افراد بايد اعدام بشن
فقط اعدام
جاب آقای میر احسان ،
با سلام
قبل از هرچیز باید تاسف قلبی خودم رو از این اتفاق تلخ ابراز کنم اما :
خواستم اگه ممکنه برای ما توضیح بدید که با این سطح مطالعات ناچیز در خصوص حیات وحش در ایران ( بویژه مطالعات ژنتیک ، آنهم برروی گونه ای مثل پلنگ در استان گیلان ) چگونه می توان مکان زندگی هر حیوان را به راحتی !! توسط یک جانور شناس مشخص نمود؟
مضاف اینکه جهت اطلاع کلیه خوانندگان گرامی عرض کنم که بزرگ ترین گربه سانی که در شهرستان آستانه اشرفیه زندگی میکنه گربه جنگلیه ( که البته با اوضاعی که ما میبینیم احتمالا نسل اون هم بزودی منقرض بشه) ! و اصولا هیچ گاه گزارش مستندی از حضور پلنگ در آستانه اشرفیه وجود نداشته. و احتمالا این اتفاق تلخ در شهرستانهای مجاور آستانه نظیر سیاهکل و ... که زیستگاه پلنگ هستند رخ داده.

با تشکر
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر