بازدید 12820

مجری اختتامیه، فیلم‌ها را مظهر خیانت می‌داند

پس از اعلام ممنوع‌الکاری حسین پاکدل از سوی مسؤولان سازمان صداوسیما، مدیران سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پذیرفتند که محمدرضا شهیدی‌فر به سیاق آخرین جشنواره برگزار شده در دولت احمدی‌نژاد و تحت ریاست جواد شمقدری بر سازمان سینمایی، اجرای این مراسم را برعهده داشته باشد.
کد خبر: ۳۷۷۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۵:۵۹ 11 February 2014
در شرایطی که مجری مورد نظر سازمان صدا و سیما برای اجرای مراسم پایانی جشنواره فیلم فجر تعیین شده، بخشی از نظرات او درباره فیلم‌های حاضر در جشنواره منتشر شد. نظراتی که برخی از فیلم‌های حاضر در جشنواره را خیانت به ملت و مملکت، غیرشریف، بی‌حیا، نانجیب و هجویه توصیف کرده است.

به گزارش ایسنا، پس از اعلام ممنوع‌الکاری حسین پاکدل از سوی مسؤولان سازمان صداوسیما، مدیران سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پذیرفتند که محمدرضا شهیدی‌فر به سیاق آخرین جشنواره برگزار شده در دولت احمدی‌نژاد و تحت ریاست جواد شمقدری بر سازمان سینمایی، اجرای این مراسم را برعهده داشته باشد.

اما شب گذشته برنامه‌ی رادیویی «سودای سیمرغ»، در شامگاه 20 بهمن‌ماه که به‌طور زنده از محل برگزاری سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در برج میلاد روی موج رادیو گفت‌وگو پخش می‌شد، با میهمانانی گفت‌وگو کرد که یکی از آن‌ها محمدرضا شهیدی‌فر بود. براساس متنی که از شرح این برنامه در اختیار خبرگزاری‌ها قرار گرفت، او در بخشی از سخنانش، با غیرشریف و بی‌حیا خواندن فیلم «خانه‌ی پدری» به کارگردانی کیانوش عیاری - حاضر در بخش خارج از مسابقه جشنواره - تصریح کرد: «این فیلم خیانت به تاریخ و مردم این سرزمین است. وقتی مردم را این‌چنین تعریف کردند به نظرم دیگر در آن هیچ امر قابل اثباتی وجود ندارد. حرف زدن درباره یک دروغ هم باید به نیتی باشد و برای تأثیر که آن‌هم در فیلم دیده نمی شود، جز این‌که بگوییم ایشان در دوره ای فیلم را ساختند که عصبانی و ناراحت بودند و البته این در فیلم نیز دیده می‌شد.»

شهیدی فر همچنین گفته است: «طبیعتا ملت نیز این فیلم را پس خواهند زد. کسی منتظر نمی ایستد که شما به او توهین و بی‌احترامی کنید، تاریخش را تحریف کنید، آدرس‌های ناصواب و نادرست به او بدهی و بعد چیزی نگوید.»

این مجری تلویزیونی درباره فیلم «خواب‌زده‌ها»ی فریدون جیرانی - حاضر در بخش مسابقه (سودای سیمرغ) جشنواره - نیز گفته است: «دست یازیدن به سینمایی که حیا و نجابت در آن معنا ندارد، باعث تأسف است. باعث حیرتم بود که همه‌ی نجابت و حیای این نسل و نسل قبلی مردم را زیر سؤال ببریم تا کمدی خلق کنیم که آن‌هم محقق نشد و از عشق مثلثی به عشق مربعی رسیده‌ایم. به‌نظرم این فیلم سوء استفاده از باورهای مذهبی مردم است، بیان سینمایی ناقصی دارد و به‌علاوه، نه تنها کمدی نیست، بلکه هجو محض است.»

اظهار نظر مجری برخی از نشست‌های نقد و بررسی فیلم‌ها در کاخ جشنواره امسال و نیز مراسم پایانی جشنواره، دومین مورد از اظهار نظر دست‌اندرکاران برپایی جشنواره علیه برخی از فیلم‌هاست. دو روز پیش هم انتشار متنی علیه فیلم «عصبانی نیستم» در صفحه شخصی قائم‌ مقام دبیر و مدیر کاخ جشنواره، موجب شد برخی از مخاطبان و اهالی سینما، اصل بی‌طرفی را در این جشنواره زیر سؤال ببرند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر