بازدید 11321

عذرخواهی نویسنده مشهور از مردم یک شهر

کد خبر: ۳۷۷۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۲ 09 February 2014
هاروکی موراکامی نویسنده مشهور ژاپنی به دلیل نسبت ناروایی که به مردم یک شهر کوچک ژاپنی داده و موجب اعتراض آنها شده، با انتشار اعلامیه‌ای عذرخواهی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، مردم یک شهر کوچک ژاپنی که اسم شهرشان در رمان کوتاه جدید موراکامی ذکر شده برای نسبتی که به آنها داده شده به این نویسنده مشهور اعتراض کردند.

در این رمان کوتاه که در یک مجله مشهور ژاپنی منتشر شده، موراکامی مردم این شهر کوچک را متهم می‌کند که عادت دارند تا ته سیگارشان را از پنجره ماشین بیرون بیندازند.

به همین دلیل مردم از ناشر مجله «بونگیشونجی» می‌پرسند چگونه به خود اجازه داده است این داستان را در این مجله منتشر کند.

این رمان کوتاه که تنها 24 صفحه است، در یک بخش فردی را تصویر می‌کند که سیگارش را از شیشه پنجره بیرون می‌اندازد و فرد مقابل او با خود فکر می کند که حتما این کار در میان بقیه مردم این شهر نیز متداول است.

شهر ناکاتونبتسو یک شهر کوچک کوهستانی است که تنها 1900 نفر جمعیت دارد. با این حال این مردم به موراکامی برای بدنام کردن شهرشان معترض شده اند. این نسبت نادرست موجب شده تا مردم به داستان جدید موراکامی اعتراض کنند.

موراکامی نیز مجبور شد با صدور اعلامیه‌ای اعلام کند تنها دلیلی که اسم این شهر را مطرح کرد این بود که از طنین صدای آن خوشش می آمد و بارها نیز این شهر زیبا را دیده بود. او به مردم قول داد تا زمانی که خواست این داستان را در قالب یک کتاب منتشر کند، نام شهر را عوض کند و از شهری واقعی استفاده نکند.

موراکامی که غالبا برای خلق داستان‌های سورئالیستی اش شناخته می‌شود، 65 ساله است و بهار امسال با انتشار کتابش جدیدش با عنوان «سفر زیارتی تسوکورو تازاکی پریده رنگ» بار دیگر در راس فهرست پرفروش های ژاپن جای گرفت و بیش از یک میلیون نسخه از کتابش به فروش رفت. نسخه انگلیسی این کتاب به زودی منتشر می شود.

مردم یا شهر گفته اند آنها به صورت داوطلب هر سال در آغاز فصل بهار زباله ها را از جاده جمع آوری می کنند و از حیات وحش این منطقه به شدت مراقبت می کنند. آنها گفته اند 90 درصد شهر ما هنوز پوشیده از جنگل های کوهستانی است و مردم این شهر هرگز به خود اجازه نمی دهند خاک سیگار خود را در خیابان یا جاده پخش کنند.

ناشر نیز تاکید کرده که هیچ نعمدی در انتخاب نام این شهر وجود نداشته است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر