بازدید 4777

المپیک زمستانی سوچی افتتاح شد

مراسم افتتاحيه بيست و دومين دوره بازي هاي المپيك زمستاني در سوچي برگزار شد و بیش از 40 هزار تن برای تماشای آن در استادیوم فيشت حاضر شدند.
کد خبر: ۳۷۶۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۹ 07 February 2014
مراسم افتتاحيه بيست و دومين دوره بازي هاي المپيك زمستاني در سوچي برگزار شد و بیش از 40 هزار تن برای تماشای آن در استادیوم فيشت حاضر شدند. پیش از این حسین ساوه‌شمشکی، ملی‌پوش اسکی آلپاین ایران که برای دومین‌بار حضور در المپیک زمستانی را تجربه می‌کند، به عنوان پرچمدار کاروان اسکی ایران در المپیک 2014 زمستانی سوچی برای مراسم افتتاحیه انتخاب شده بود. ساوه‌شمشکی که با سابقه‌ترین ملی‌پوش اسکی ایران محسوب می‌شود در المپیک 2010 ونکوور توانست عنوان چهل و یکمی را به دست بیاورد. 
 
دیدار پوتین از یوزهای ایران و سفرهای مشعل

مشعل بازی‌های المپیک زمستانی 2014 سوچی بعد از عبور از قطب شمال، سفر به فضای خارج از جو زمین و رفتن به اعماق آبهای دریای بایکال به کوه البروس بلندترین نقطه اروپا نیز رفت. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پوتین سه شنبه گذشته از گروهی از توله پلنگ‌های ایرانی که تابستان امسال در کوهستان‌های پیرامون (سوچی) به دنیا آمده اند، بازدید کرد.ایران پیش از این استفاده از نماد یوزپلنگ ایرانی بر روی لباس بازیکنان تیم‌ملی فوتبال ایران در مسابقات جهانی فوتبال برزیل را پیشنهاد کرده بود که با موافقت و تایید فدراسیون جهانی فوتبال روبرو شد.

برنامه کاروان 7 نفره ایران

در اسکی صحرا نوردی فرزانه رضا سلطانی و سید ستار صید و در اسکی آلپاین فروغ عباسی، محمد کیادربند و حسین ساوه شمشکی به رقابت با حریفان خود می‌پردازند که برنامه مسابقات آنها به شرح زیر است:

اسکی صحرانوردی 10 کیلومتر مردان - شنبه 19 بهمن ساعت 16 منطقه لووارا

اسکی صحرانوردی 5/7 کیلومتر بانوان - یکشنبه 20 بهمن ساعت 16

اسکی صحرانوردی سرعتی مردان و بانوان - سه‌شنبه 22 بهمن ساعت 14 ساعت 16

اسکی آلپاین مارپیچ بزرگ مردان - سه شنبه 30بهمن ساعت یازده

اسکی آلپاین مارپیچ کوچک بانوان - جمعه 2اسفند ساعت 16

اسکی آلپاین مارپیچ کوچک مردان - شنبه 3اسفند ساعت 16

المپیک سوچی افتتاح شد

ترافیک و امنیت

تعداد زیادی از مقام‌های امنیتی اروپا و آمریکا در گزارش‌های اطلاعاتی اخیر خود در رابطه با حملات احتمالی مرتبط با بازی‌های المپیک سوچی اعلام کردند که احتمال بروز حملات در جریان این بازی‌ها کاملا وجود دارد و باید اقدامات موثری برای جلوگیری از بروز این حملات صورت گیرد. یکی از مقام‌های آمریکایی آگاه از این گزارش‌ها گفت: من نگران برگزاری این بازی‌ها هستم چرا که شبه‌نظامیان از تمام امکانات خود برای برهم زدن آن استفاده خواهند کرد. این مقام دولت آمریکا اعلام کرد: اهداف در دسترس‌تر خارج از محل برگزاری بازی‌های المپیک سوچی مورد هدف شبه‌نظامیان قرار خواهند گرفت. متیو اولسون، مدیر مرکز ملی مقابله با تروریسم آمریکا در جلسه غیرعلنی در کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گفت: گمان می‌کنیم که خطر بزرگتر از جانب تروریست‌ها، اهداف بالقوه خارج از محل برگزاری بازی‌ها و در خیابان‌ها و معابر عمومی خواهد بود.

 سایر مقام‌های اطلاعاتی ‌آمریکا نیز اعلام کردند: مسکو احتمالا یکی از اهداف مورد نظر شبه‌نظامیان و عاملان تروریستی در جریان این بازی‌ها است. اداره امنیت حمل و نقل آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، مسافرانی که قصد عزیمت به مسکو را دارند نباید مواد آتش‌زا، ژل، پودر و مایعات در چمدان‌های خود داشته باشند در غیر این صورت از سفر آن‌ها ممانعت به عمل خواهد آمد بيست و دومين دوره بازي هاي المپيك زمستاني با تلاش چندين ساله كشور ميزبان امروز اكثريت را به اين باور واداشته كه سوچي يكي از بهترين و كامل ترين و نوآورانه ترين ميزباني هاي تاريخ المپيك زمستاني را داشته است. تمامی تاسیسات المپیکی سوچي به سیستم‌های هدایتی اتوماتیک مجهزند. در صورت قطع برق آنها به طور اتومات به ژنراتورهای ذخیره متصل می‌شوند. همچنین گره‌های ارتباطی اضافی، سیستم‌های نظارت شامل دوربین‌های مدار بسته و سنسورها وجود دارند که قادرند نه تنها درجه هوا را در مجموعه‌های ورزشی بلکه کیفیت برف و یخ را کنترل می‌کنند.

 در ساخت و سازها توجه ویژه‌ای به مقوله ذخیره انرژی شده است. در تاسیسات المپیکی لامپ‌های رشته‌ای وجود ندارند. تمامی روشنایی‌ها عملا با مصرف انرژی صفر است. در برخی از مجموعه‌های ورزشی سیستم‌های روشنایی منحصر به فردی قرار دارد .تکنولوژی‌های ابتکاری در مدیریت ترافیک جاده‌ای هم استفاده می‌شوند. برای امنیت در جاده‌های المپیک سوچی سیستم‌های حمل و نقلی هوشمند به کار می‌روند. تمامی شرکت کنندگان در حمل‌ونقل همانند کامیون‌ها و هم ماشین‌های مسافربر، به ابزارهای جهت‌یاب متصل هستند. این امر باعث می‌شود که نه تنها جایگاه آنها را یافت بلکه کنترل حمل و نقل نیز ممکن باشد یعنی ارسال دستورات، ارتباط صوتی با راننده و همچنین دادن اطلاعات تصویری به مرکز کنترل. در سالن راننده دوربینی است که سنسورهایش به هرگونه اختلال هم در وسیله جابه‌جایی و هم در جاده عکس‌العمل نشان می‌دهد. همچنین در این سیستم سنسورهای ترافیکی قرار دارد که اطلاعاتی را در خصوص ترافیک جمع‌آوری کرده و نقشه کار چراغ‌های راهنما را تنظیم می‌کنند. این به اصطلاح موج سبزی است که ترافیک را به حداقل می‌رساند.سازمان‌دهندگان بازی‌ها توجه ویژه‌ای هم به امنیت اطلاعاتی اختصاص داده اند. تمامی سیستم‌های تاسیسات المپیکی در سوچی تحت کنترل و حمایت هستند. این امر باعث می‌شود که از هرگونه حمله احتمالی هکر‌ها جلوگیری شود.

غذاي كافي متناسب با همه سليقه‌ها

بحث تغذيه در مسابقات حساس و بزرگ ورزشي يكي از با اهميت ترين مواردي است كه بايد از جانب ميزبان مدنظر قرار بگيرد.بر طبق مقررات برگزاری بازی‌های المپیک، کمیته بین المللی المپیک، معیارهای مشخص تهیه لیست غذا را به کشور میزبان بازی‌ها معرفی می‌کند..همين اتفاق در بازي هاي پيش‌روي المپيك زمستاني سوچي نيز رخ داده است. سازمان دهندگان بازی‌ها این نکته را مورد توجه قرار دادند که در زمان برگزاری المپیاد پکن در سال 2008 میلادی، غذاهای آسیایی در لیست غذا بیشتر بود که ادویه‌جات تند زیاد داشت.

 همه نمی‌توانستند این‌جور غذا را بخورند. به این دلیل در المپیاد سوچی تصمیم گرفته شد مخلوطی از غذاهای اروپایی، آسیایی و البته روسی ارائه شود. « شی» روسی و «برش» اوکراینی در کنار سوپ پیاز فرانسوی، پلمنی سیبری و ماکارونی ایتالیایی، «تمپورا»ی ژاپنی همراه نان دست پخت سرو خواهد شد. کاندیدهای کار در آشپزخانه سوچی، مراحل انتخاباتی سختی را گذراندند. از آنها نه تنها تمایل به کار در آنجا طلب می‌شد، بلکه گواهی و توصیه‌های همکاران و مهمتر از همه توانایی پخت هر نوع غذایی به درخواست هیأت نمایندگی کمیته بین المللی المپیک در زمان انتخاب آشپزها بود. نهایتا تقریبا 50 سرآشپز از جمله در بین خارجیان انتخاب شدند. همه آنها از تجربه کار در بهترین رستوران‌های روسیه و خارجی برخوردارند. غذاخوری‌ها برای ورزشکاران در هر یک از دهکده‌های المپیکی و تمام تأسیسات ورزشی وجود دارند. برای داوطلبان، خبرنگاران و تماشاچیان، سالن‌های جداگانه‌ای اختصاص داده شده است.

10 نوع محل تغذیه از کیوسک‌های متحرک تا رستوران وجود خواهد داشت. در ناحیه کوهستانی چادرهای بزرگی با کافه و رستوران در داخل آنها برپا شده اند. در بخش ساحلی غذاخوری‌های عظیم کار خواهند کرد که فهرست غذای آنها از غذاهای کشورهای مختلف تهیه شده است. مشخص است که آشپزهای قفقاز نیز « برنامه المپیکی» خاص خود را تهیه می‌بینند. آنها معتقدند که نمی توان به سوچی سفر کرد و غذای محلی را نچشید. کباب‌های معروف و خاچاپوری، پاته‌های تو پر از پنیر و گردو. به این ترتیب غذا برای همه کافی خواهد بود و برای هر سلیقه‌ای غذایی وجود خواهد داشت.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی