بازدید 22649

«ایمان» 16 ساله، قربانی تازه اسیدپاشی

کد خبر: ۳۷۵۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۶ 01 February 2014
حالا ایمان شانزده ساله با کابوسی که گریبان او را گرفته، به فردای مبهم خود می اندیشد. همین چند روز پیش بود که او در میان دوستانش زندگی را فریاد می‌کرد، اما فقط یک اتفاق که او هم هیچ نقشی در آن نداشت، باعث شد امروز دستانش که تا چهار روز قبل در مدرسه قلم به دست می‌گرفت تاول‌ بزند.

به گزارش جام جم، ایمان چند روز است که در حسرت مدرسه و دوستانش است و با شرایط جسمی که با اسیدپاشی از سوی یک زن برایش رقم خورده، اکنون به آینده مبهم خود می اندیشد.

«ایمان» 16 ساله، قربانی تازه اسیدپاشی

با او در آپارتمانی کوچک در شهرک سعیدیه اسلامشهر، به گفت وگو نشستیم. ایمان با یادآوری حادثه ای که در آرایشگاه برایش رقم خورده، بغض می کند و نگران هزینه های درمانش است که بردوش پدر سنگینی می کند. پدر ایمان کارگر یک شرکت است و اکنون او نیز دلواپس آینده است.

ماجرا چه بود؟

عصر چهارشنبه ایمان همراه دوستان خود از مدرسه اش در یکی از محله های شهرستان اسلامشهر خارج شد. باهم می خندیدند و شوخی می کردند.

ایمان وقتی مقابل در خانه شان رسید، با دوستانش خداحافظی کرد. همان موقع یکی از همکلاسی هایش او را صدا کرد و از او خواست فراموش نکند قرار است پنجشنبه باهم فوتبال بازی کنند و حتما در محله بالایی منتظرش است. ایمان گفت حتما می آیم و این بار می خواهم چند گل به یادماندنی هم بزنم.

هیچ کس نمی داند چرا ایمان یکباره تصمیم گرفت به سلمانی برود. دو خیابان را که رد کرد، به آرایشگاه محله رسید و روی صندلی نشست.

مرد جوانی قبل از او به صندلی دیگر تکیه زده بود تا نادر ـ مرد آرایشگر ـ موهایش را اصلاح کند. هنوز چند دقیقه ای نگذشته بود که زنی با ناراحتی، در شیشه ای را هول داد و وارد آرایشگاه شد.

ایمان با دیدن زن غریبه، کنجکاو شد بداند وی کیست که به آرایشگاه مردانه آمده است. مرد آرایشگر که از زن غریبه می خواست از محل کارش خارج شود به خود آمد که در این هنگام زن چادرش را به کناری زد و گالنی را که به دست داشت، بیرون آورد. ایمان خیلی ترسید، فکر کرد این زن با خودش بنزین آورده و می خواهد مغازه را آتش بزند. خواست از جایش بلند شود و فرار کند که پاها یاری اش نکرد. زن اول گالن را به سمت آرایشگر گرفت و مایعی که داخل آن بود، روی سر و صورتش پاشید و ناگهان فریاد سوختم، سوختم او به آسمان رفت.

ایمان ترسیده بود و مرد مشتری را نگاه می کرد. او نیز وحشتزده بود و می خواست راهی برای فرار پیدا کند، اما آن زن مجال هیچ کاری را به آنها نداد و بقیه محتویات گالن را روی آنها پاشید و فرار کرد.

حالا ایمان فریاد می زد سوختم، کمکم کنید. مرد مشتری و آرایشگر هم فریاد می زدند سوختیم، نجاتمان دهید.

یکی پس از دیگری از آرایشگاه بیرون آمدند و آنجا بود که همسایه متوجه اسیدپاشی شده و هر سه نفرشان را به بیمارستان منتقل کرد.

چند نفری زن اسیدپاش را تعقیب کردند و وقتی متوجه شدند او نیز همان حوالی زندگی می کند، موضوع را به پلیس گزارش دادند که پلیس وارد عمل شده و زن اسیدپاش را دستگیر کرد.

ایمان وقتی چشمانش را باز کرد، نمی توانست دستش را حرکت دهد. باورش نمی شد چنین بلایی سرش آمده است. حالا او از بیمارستان مرخص شده و با دستانی باندپیچی شده و صورتی نیمه سوخته در کنج اتاق کوچکی روزگار می گذراند.

وقتی حالش را می پرسم، با بغض می گوید: نمی دانم آن زن اگر با آرایشگر اختلاف داشت، چرا به من آسیب زد؟ تا همین چند روز مثل همه بچه ها مدرسه می رفتم. سر کلاس با دوستانم بودم. با هم ورزش می کردیم و گاهی هم شیطنت. شب ها تا دیروقت تکالیفم را می نوشتم و درس هایم را می خواندم. امتحاناتم تازه تمام شده بود. می خواستم خودم کارنامه قبولی ام را بگیرم و به پدرم نشان بدهم، اما انگار دیگر نمی توانم این کار بکنم.

ایمان ادامه می دهد: نمی دانم دوباره به مدرسه برم پیش دوستانم. نمی دانم دستانم دوباره قدرت می گیرند که بتوانم خودکار به دست بگیرم و مشق هایم را بنویسم. پای تخته سیاه بروم و به سوال های معلمان جواب بدهم. سر کلاس ورزش بدوم و یک دل سیر فوتبال بازی کنم. دستانم خوب می شود که بار دیگر مامان و بابام را در آغوش بگیرم. بار دیگر بتوانم زنگ در خانه را بزنم و مامان با خنده در را به رویم باز کند.

او در حالی که بغضش را فرو می خورد، می گوید: فقط می خواهم زن اسیدپاش مجازات شود. نمی دانم آن خانم بچه دارد یا نه که بفهمد مادرم الان چه دردی احساس می کند. نمی دانم درد بچه اش را از نزدیک احساس کرده است. می خواهم به او بگویم اگر تو یک مادر بودی، موقعی که می خواستی اسید را به سمتم بپاشی، قلبت به درد می آمد و این کار را نمی کردی. من به خاطر تو باید حالا حالا با این سوختگی و درد کنار بیایم.

آخرین گزارش ها حاکی است پرونده زن اسیدپاش در شعبه دوم بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اسلامشهر مفتوح و در حال بررسی است.

هنوز از علت اختلاف زن اسیدپاش با مرد آرایشگر گزارشی منتشر نشده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲۲
فقط بايد با تصويب قانوني مجازات اسيد پاشي را همرديف قتل عمد تلقي كنند . تا وقتي اسيد پاش ها از عفو و بخشش و عدم مجازات بهره مند باشند آمار اسيد پاشي بالا خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
جو نگیردت داداش، اسید پاشی و قتل عمد به هر حال با هم فرق می‌کنن.
می خوای تمامی جرائم رو معادل قتل عمد بگیریم تا کلا آمار همشون پایین بیاد؟!!!
منتقد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
آره چرا كه نه؟ اگه باعث بشه آمارشون پايين بياد چرا انجام نديم ناشناس ...
تو را بخد مراجع عظام از احکام ثانویه استفاده کنند حکم قصاص با اسید را حتی اگر مقداری هم بیشتر شود قابل اجرا بدانند. البته پرونده هم خارج نوبت بررسی و ظرف یکهفته انجام شود . بخدا دیگر کسی جرات نمکند اسید پاشی انجام دهد.الله اعلم
خدا رو شکر که صورتش سالم مونده
پاسخ ها
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
ولی اسید رو چشم تو پاشیده که نابینا شدی!
بنظر میرسد قصاص شود یهنی اگر گناهکار است با اسید مجازات شود تا عبرت برای دیگران باشد
اگر قوه قضائیه قانون قصاص را در مورد اسید پاشان اجرا میکرد دیگر شاهد اینگونه اعمال نبودیم
تا وقتي كه مجازات نداشته باشه اين عمل زشت ( ....) باز ادامه خواهد داشت خدا لعنت كنه اين زن بي آبرو و نامرد. خدا براي اين عزيز هم خودت سلامتي و آسايش فراهم كن آمين.
آمار اسیدپاشی روز به روز داره بالا می ره تا حالا که هرچی نوشتیم و هرچی رسانه ها گفتن کسی گوشش بدهکار نبود و هر روز باید یه چیز جدید ببینیم.امیدوارم این بلا سر...
خدا عقل بده ! بجای اسید پاشی هر اختلافی هم داشت میرفت شکایت میکرد !
وقتي اسيد به راحتي در دسترس همگان باشه بيش از اين بايد انتظار داشت سلاحي كه حتي از اسلحه هم بدتره !!!!!!!!!!!!!!!!! من نمي دونم چرا اين مواد به راحتي در فروشگاهها و سوپرماركتي ها يافت مي شه ؟
ما رکورد زدیم
مسلم است وقتی قانون در رابطه با اسید پاشی اینقدر ضعیف عمل می کند روز به روز آمار اسید پاشی بالا می رود به نظر من مجازات اسید پاشی باید اعدام باشد.
آخی!! دلم آتش گرفت . چقدر بی فکری و بی رحمی زیاد شده
چیزی نشده که
همیشه مردا میپاشن حالا یه زن پاشیده
بابا یه کم انصاف داشته باشین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
عجب استدلالی کردی!!! بپا یه موقع انیشتین نشی!!
انم آمنه بهرامی وقتی از قصاص اون اسیدپاش گذشت فقط از حق خودش نگذشت... کار پر سر و صداش باعث شد اسیدپاشی یه حاشیه امن برا خودش پیدا کنه و رواج پیدا کنه... اگر اون اسید پاش به حکم قصاص کور شده بود امروز شاهد این همه اسید پاشی نبودیم. فقط ببینید بعد از اون عفو فرمایشی رسانه ای شده با مقاصد دیپلماتیک چقدر اسیدپاشی زیاد شده....می بینی خانم بهرامی؟ شما هم شاید مقصری بهت فرصت داده شد این در تحدید این جرم سهیم شی اما بر عکس شد...
برای اسید پاشان باید مجازاتهای سختتری در نظر گیرند
اگه میشه یه شماره حساب بدین واسه کمک به عملش
چرا رمان مينويسي تو 4خط مطلب تموم ميشه خوشت مياد رو مخ بري؟
چقدرم خوشگله
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی