بازدید 211408

سرعت و حجم استفاده اینترنت خود را رصد کنید

اگر حجم ترافیک اینترنت شما نا محدود نیست، جزو خیل عظیمی از کاربران هستید که نیازمند مراقبت از حجم اینترنت خود و رصد مداوم میزان استفاده از آن هستند. در واقع توصیه اکید به شما این است که برای آنکه هزینه اضافی در ماه برای اینترنت خود پرداخت نکنید، به شکل مرتب و حتی ساعتی به مراقبت از حجم ترافیکی خود بپردازید. با این ابزار میتوانید علاوه بر انجام این مهم، سرعت اینترنت خود را نیز به شکل مداوم رصد کنید.
کد خبر: ۳۷۵۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۰ 31 January 2014

سرعت و حجم استفاده اینترنت خود را رصد کنیداگر حجم ترافیک اینترنت شما نا محدود نیست، جزو خیل عظیمی از کاربران هستید که نیازمند مراقبت از حجم اینترنت خود و رصد مداوم میزان استفاده از آن هستند. در واقع توصیه اکید به شما این است که برای آنکه هزینه اضافی در ماه برای اینترنت خود پرداخت نکنید، به شکل مرتب و حتی ساعتی به مراقبت از حجم ترافیکی خود بپردازید. با این ابزار میتوانید علاوه بر انجام این مهم، سرعت اینترنت خود را نیز به شکل مداوم رصد کنید.

به گزارش «تابناک» یکی از مشکلات اساسی برای کاربرانی که از اینترنت محدود و با حجم مشخص از ترافیک در ماه استفاده میکنند، آن است که اغلب پیش از اتمام ماه، حجم ترافیکی آنها به اتمام میرسد – حداقل برای ما بارها اینگونه بوده است! از سویی سر زدن به وب سایت ارائه دهنده خدمات اینترنت یا ISP برای وارسی میزان مصرف اینترنت نیز کار چندان جالبی نیست و نیازمند حوصله و زمان زیادی است، ضمن آنکه امکان رصد مداوم را نیز نمیدهد.

در نتیجه فکر بهتر آن است که ابزاری در دست کاربران باشد که به واسطه آن بتوانند ضمن رصد مداوم حجم استفاده شده از اینترنت خود، به شکل مدام سرعت اینترنت خود را نیز بررسی کرده و از برقراری ارتباط به شکل معمول مطمئن شوید.

برای این منظر نرم افزارها و ابزارهای زیادی یافت میشود که در بین آنها NetTraffic یک نمونه جالب توجه است که بنا به دلایلی همچون رایگان بودن، حجم اندک و کاربری آسان، در این گزارش آن را به شما معرفی میکنیم:

سرعت و حجم استفاده اینترنت خود را رصد کنید

همانگونه که ذکر شد، حجم این برنامه بسیار اندک و نصب آن بسیار ساده است و از سوی دیگر سبک بودن آن هیچ بار اضافی برای سیستم به همراه ندارد. نکته مهمتر آنکه بعد از نصب این نرم افزار در Tray ویندوز قرار میگیرد و در هر لحظه که شما اراده کنید تنها با یک کلیک میتواند اطلاعات سرعت و حجم استفاده شده را به شما ارائه کند.

کلیک کردن بر روی آیکون این نرم افزار در Tray ویندوز شما را با یک پنجره کوچک مواجه میسازد که در آن با یک نمودار سرعت فعلی ارتباط شما نمایش داده میشود. سرعت دانلود و آپلود در این پنجره با رنگهای سبز و قرمز نمایش داده شده است. همچنین این نمودار به شکل Real-Time به روز رسانی میشود و هرگونه رد و بدل شدن داده را ثبت میکند:

سرعت و حجم استفاده اینترنت خود را رصد کنید

حال برای دریافت اطلاعات جزئی تر بر روی این آیکون کلیک راست کنید و از منوی آن گزینه Statistics را انتخاب کنید:

سرعت و حجم استفاده اینترنت خود را رصد کنید

گزارشی که در این صفحه با آن روبرو میشوید به شما اجازه میدهد که بتوانید میزان حجم مصرف شده خود را محاسبه کنید. در تب General شما میتوانید اطلاعات مربوط به حجم مصرف شده را به سال، ماه، روز و ساعت مشاهده کنید. نرم افزار هر آنچه را که منجر به رد و بدل شدن داده ها از طریق Net باشد را ثبت کرده و به شما ارائه میکند.

از سوی دیگر این بخش به سه قسمت تقسیم شده است که حجم مصرفی شما را در قالب مصرف فعلی، میانگین مصرف و همچنین پیش بینی مصرف شما نمایش میدهد:

سرعت و حجم استفاده اینترنت خود را رصد کنید

با کلیک کردن بر روی تب Charts / Tables میتوانید همین اطلاعات را به شکلی گرافیکی مشاهده کنید. در اینجا همچنین میتوانید به تحلیل و بررسی اطلاعات دامنه مشخصی از داده ها بپردازید. به این معنی که در این قسمت میتوانید با مشخص کردن یک تاریخ مشخص، میزان حجم مصرفی طی آن تاریخ را بررسی کنید.

سرعت و حجم استفاده اینترنت خود را رصد کنید

برای اینکار کافی است که تاریخ مورد نظر خود را از نوار ابزار بالای نمودار گرافیکی انتخاب کنید:

سرعت و حجم استفاده اینترنت خود را رصد کنید

همچنین میتوانید با کلیک و کشیدن ماوس بر روی یک زمان مشخص بر روی نمودار گرافیکی موقعیت آن زمان خاص را به شکل دقیق تر بررسی کنید. با کلیک بر روی تب Table نیز میتوانید همین اطلاعات را به شکل عدد و ارقام مشخص مشاهده کنید:

سرعت و حجم استفاده اینترنت خود را رصد کنید

از سوی دیگر در تنظیمات این نرم افزار – کلیک راست بر روی آیکون و انتخاب Settings – میتوانید علاوه بر تغییر تنظیمات نرم افزار برای تعیین عملکرد آن، با تغییر رنگ داده ه، اقدام به شخصی سازی آن نیز بکنید:

سرعت و حجم استفاده اینترنت خود را رصد کنید

در نهایت اینکه NetTraffic بر روی همه نسخه های ویندوز از XP تا ویندوز 8 قابل اجرا است و با هر دو نسخه 32 و 64 بیتی ویندوز همخوانی دارد.

دانلود نرم افزار با لینک مستقیم - نسخه 1.26
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۱
انتشار یافته: ۲۲
این هم تست کنید:
http://www.softperfect.com/products/networx/

از زبان فارسی هم پشتیبانی میکنه
همچنین دارای قابلیت NetWorx Desk Band
ضمنا رایگان هم هست
دمتون گرو .واقعا لازمش داشتم. خیر ببینید از جوونیتون
شما هم از انتی ویروس پاندا استفاده میکنی . افرین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
شما چقدر باخوشي! مراقب باش
ممنون
تابناک سلام
این عنوان و قصد ذکر آن بسیار خوبه فقط بیش از اندازه طولانی است. کسانی که با رایانه کار میکنند به این همه جزئیات نیاز ندارند و معرفی مختصر کفایت میکنه.
باز هم در مورد راهکارهای استفاده خوب از رایانه و وب مطلب بنویسید
با تشکر
به نظر من نرم افزار NetSpeedMonitor بهتره چون مشابه همین نرم افزاره ولی مزیت بزرگی که داره اینه که سرعت دانلود و آپلود مستقیما روی نوار تسکبار و بدون نیاز به هیچ پنجره ای نمایش داده می شه.
عالی بود .تابی جان
تازگیا بیشتر دوست دارم!!!!!!!
هدف؟ نتیجه؟
اعصاب خودمونو خرد کنیم که دارن سرمون کلاه میذارند و کاری ازمون بر نمیاد؟
چه فایده ای داره وقتی شرکت های اینترنتی به هیچ اعتراضی توجه نمیکنند و کار خودشونو میکنند.
ممنون تابناک
ولی همونطور که می دونید توی هر خونه چند نفر از اینترنت وایرلس استفاده می کنن ، با این برنامه شما فقط میزان مصرف دستگاه خودتون رو متوجه میشید نه مصرف مودم رو ، آیا راهی هست که بشه میزان کل مصرف اینترنت رو با این نرم افزار ها کنترل کرد یا حتی بین دستگاه های مختلف سهمیه بندی کرد؟
سلام ضمن تشکر از راهنمایی شما من نصب کردم آیکونی روی دسکتاپ نیومد از منوی استارت آل پروگرام آیکون آوردم رو دسکتاپ اما کلیک که میکنم نمودار نمی یاد و پیغامم میده نت ترافیک is running pleas close is first درحالی که اصل اجراش نکردم میخوام از کنترل پنل کلا حذفش کنم بازم همین پیغام بالا را میده و پاک نمیشه نکنه ویروس مخرب باشه خواهش میکنم راهنمایی کنید باتشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
دوست عزیز، ایکون این برنامه در دسکتاپ شما قرار نمیگیره. بلکه در Tray ویندوز قرار میگیره جایی که برنامه های Startup قرار میگیرند. یعنی گوشه سمت راست نوار وظیفه یا Task bar (تصویر دوم و سئم). شاید لازم باشه برای دیدنش روی مثلث کوچیکی که کنار applet تغییر زبانتون هست کلیک کنید
فعلا كه اپل ما رو تحريم كرده قادر به دانلود نيستيم !
متشکرم تابناک! این برنامه ت عاااااااالی بود. نصبش کردم. نرم افزارهای کاربردی اینچنینی داشتی حتمأ معرفی کن.
متشکر
http://www.speedtest.net/
باورکنید داشتن اینترنت دغدغه اصلی بنده است هرکاری میکنم باید 2 هفته درماه بدون اینترنت باشم تاجای فکرمیکنم ازحجم وسرعت مقدار خریداری شده ما بطورعمدن کسر میکردد.
من همین دیروز یه بسته جی پی آر اس روزانه ی همراه اول به مبلغ هزار تومان با حجم 150 مگابایت خریدم. اولش خوب بود. یعنی داشت از بسته مصرف می کرد وقتی دیگه خیالم راحت شد که داره از بسته می خوره چک نکردم و بعد از هفتاد مگاباییت دیدم یه پیامک بهم داد که شما کمتر از 4000 ریال اعتبار دارید. اینترنت رو قطع کردم و دیدم تمام پول اصلی منو که حدود یازده هزار تومان بود خورده و فقط 300 تومانشو برام باقی گذاشته در حالیکه بسته ی اصلی من هنوز تمام نشده بود. نمی دانستم باید به کجا شکایت کنم. واقعا این یکی از بزرگترین کلاهبراداری های همراه اوله. خواهشا بنویسید تا اذهان عمومی روشن بشه و حواسشون باشه پول اصلیشون نره. قبلا هم از این بلاها خیلی به سرم اورده همراه اول منتها این یکی دیگه نوبر بود. قبلا ابتدا شروع می کرد به خوردن پول اصلیت بعد وقتی اون تموم می شد تازه می رفت سراغ بسته ولی این دفعه وقتی دیدم از همان اول داره بسته رو مصرف می کنه خوشحال شدم غافل از اینکه می خواد وسطای کار کلاه سرم بذاره.
از سايت پر مخاطب تابناک خواهشمنديم پيگير خلفه وعده هاي شرکت هاى ارائه دهنده اينترنت باشه بس که ازما کلاهبردارى کردند خسته شديم.اخه کجاي دنيا پول اينترنت نامحدود رو ميگيرن و به بهانه مصرف منصفانه اينترنت محدود به مردم ميدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
همه جای دنیا همینه سرویسهای بیزنس و پرسنال
مشکل من اینه که مودمم بدون اینکه کامپیوتری بهش وصل باشه (نه به صورت وایرلس و نه کابلی) چراغ اینترنتش هر چند دقیقه یکبار چشمک میزنی و در شبانه روز حدود 30-40 مگ از حجم من کم میشه. مطمئن هم هستم که به خاطر هک مودم و استفاده دیگران نیست. فکر می کنم ISP من عمداً چنین ارتباطی رو اجرا می کنه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار