بازدید 6662

جشن تولد 75 سالگی یک فیلم در جوایز اسکار

کد خبر: ۳۷۴۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۱ 29 January 2014
از موزیکال «جادوگر شهر آز» در مراسم هشتاد و ششمین دوره جوایز اسکار تقدیر می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، کریگ زیدان و نیل مرون، تهیه‌کنندگان پخش تلویزیونی جوایز سالانه آکادمی علوم و هنرهای سینمایی روز سه‌شنبه از تجلیل فیلم «جادوگر شهر آز» («جادوگر شهر زمرد») در مراسم امسال خبر دادند، اما به جزئیات این برنامه اشاره نکردند.

فانتری کلاسیک «جادوگر شهر آز» سال 1939 به کارگردانی ویکتور فلمینگ ساخته شد. داستان درباره دوروتی، یک دختر کانزاسی (با بازی جودی گارلند) است که در اثر یک گردباد به سرزمین جادویی آز در آن سوی رنگین کمان می‌رود.

فیلم شرکت متروگلدوین مه‌یر در شش بخش شامل بهترین فیلم نامزد اسکار بود و هر چند اسکار بهترین فیلم را به «بربادرفته»‌ واگذار کرد، اما در دو بخش بهترین موسیقی و ترانه پیروز شد.

زیدان و مرون در بیانیه‌ای گفتند: «خوشحالیم که 75 سالگی یکی از دوست‌داشتنی‌ترین فیلم‌های تاریخ را در جوایز اسکار امسال جشن می‌گیریم.»

مراسم هشتاد و ششمین دوره جوایز آکادمی یکشنبه دوم مارس (بامداد دوشنبه 12 اسفند به وقت ایران) در دالبی تیه‌تر در هالیوود اند هایلند در لس آنجلس برگزار می‌شود. الن دیجنرس برای دومین بار اجرای این مراسم را به عهده دارد.

فیلم‌های «جاذبه» به کارگردانی آلفونسو کوارون و «حقه‌بازی آمریکایی» ساخته دیوید ا. راسل هر یک در 10 بخش نامزد جوایز هشتاد و ششمین دوره جوایز اسکار هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار