بازدید 4432

توجه به زبان مادری از مولفه های وحدت ملی است

کد خبر: ۳۷۴۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۰ 29 January 2014
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توجه به زبان مادری از مولفه های وحدت ملی است افزود : اهمیت دادن به زبان مادری به معنای فراموش کردن زبان رسمی کشور نیست.

میر قسمت موسوی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا در مورد طرح آموزش زبان مادری در مدارس سراسر کشور گفت: طبق اصل 15 قانون اساسی باید به زبان های بومی و محلی در کشور توجه کرد، البته این توجه به معنای فراموش کردن زبان رسمی کشور نیست، اهمیت دادن به این مباحث یکی از مولفه های وحدت ملی است.

وی اجرای این طرح را منوط به داشتن زمینه، بستر و امکانات لازم دانست و افزود: می توان بخشی از ساعات آموزش و فعالیت های جنبی را به بهره گیری از این زبان ها اختصاص داد.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه استفاده از این زبان در راستای حفظ فرهنگ و ارزش های ملی است گفت : دشمنان همواره در تلاش برای خدشه دار کردن اقتدار و وحدت ملی مردم کشور هستند توجه به زبان های محلی و بومی در حفظ این وحدت تاثیر گذار خواهد بود.

وی بهره گیری از زبان های مادری را در راستای تقویت زبان رسمی عنوان کرد و افزود : سال هاست که از زبان های محلی در روزنامه ها ، شبکه های خبری در شهرهای مختلف استفاده می شود ، توجه بیشتر به آنها به منزله نادیده گرفتن زبان رسمی و اصلی نیست.

نماینده مردم گرمی در خانه ملت در پاسخ به این سوال که اقبال نمایندگان به این طرح چه خواهد بود گفت : معتقدم این طرح تصویب می شود اما نیازمند امکانات و بسترهای لازم است، البته تاکنون این طرح در مجلس مطرح نشده، در صورت ارائه نیازمند ارزیابی کارشناسی است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها