بازدید 307648
پزشک گفت اشتباه کرده و حاضر است هزینه عمل را برگرداند

عمل ساده برداشتن صفرا جان مادرم را گرفت

کد خبر: ۳۷۳۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۱ 25 January 2014
خانواده زن ۵۱ساله تصور نمی‌کردند عمل جراحی برداشتن کیسه صفرا که قرار بود عملی راحت و آسان باشد، باعث مرگ مادرشان شود.

به گزارش همشهری، صبح شنبه 28 دی‌ماه، فرزندان زن 51ساله‌ای به نام طیبه همراه او راهی بیمارستان مجهزی در غرب تهران شدند تا عمل جراحی برداشتن کیسه صفرا روی مادرشان انجام شود. عملی که به‌گفته پزشک معالج او، بسیار ساده بود تا جایی که قرار بود پس از عمل، زن میانسال به جای بستری شدن در بیمارستان به خانه‌شان منتقل شود. زمان جراحی، 10صبح تعیین شده بود و پس از حضور آنها در بیمارستان، پرستاران طیبه را آماده کردند تا راهی اتاق عمل شود.

میلاد، پسر جوان طیبه که هنوز مرگ مادر را باور ندارد درباره روز عمل می‌گوید: سر ساعت مقرر مادرم به اتاق عمل منتقل شد و پزشک جراح نیم ساعت بعد رسید و به اتاق عمل رفت. چند دقیقه‌ای گذشته بود که متوجه شدیم، عمل جراحی متوقف شده است.
 
وقتی از پرستاران پرس‌وجو کردیم، متوجه شدیم که مادرم لحظاتی پس از شروع عمل دچار افت شدید فشار خون شده و به همین دلیل عمل جراحی متوقف و مادرم به بخش مراقبت‌های ویژه انتقال یافته است. حتی به ما گفتند که طبق نظر پزشک، شرایط مادرم برای انجام جراحی مساعد نیست و عمل او به یک‌ماه دیگر موکول شده است.

همان‌لحظه خواستیم نزد پزشک برویم و با او حرف بزنیم اما وی پس از توقف عمل، بیمارستان را ترک کرده بود.

مرد جوان ادامه می‌دهد: عملی که قرار بود روی مادرم انجام شود، لاپاروسکوپیک نام داشت. عمل برداشتن کیسه صفرا 2 نوع است. عمل باز و عمل لاپاروسکوپیک که نوع دوم با استفاده از اشعه عمل جراحی انجام می‌شود و می‌گویند که این عمل بسیار ساده و راحت است و عوارضی هم ندارد. قرار بود مادرم هم بعد از این عمل به خانه برگردد که این اتفاق افتاد.

او حتی کلی خرید کرده بود که وقتی از بیمارستان برگشت و آشنایان به ملاقاتش آمدند، در خانه کم‌وکسری نداشته باشیم. پزشک به مادرم گفته بود که می‌تواند یک شب در بیمارستان بستری شود اما او اصرار داشت چند ساعت بعد از عمل به خانه برگردد. برای همین ما منتظر بودیم که هر چه زودتر او را به خانه ببریم که آن اتفاق افتاد.

پسر قربانی می‌گوید: 45دقیقه از توقف عمل گذشته بود که متوجه شدیم پزشکان زیادی به اتاق مادرم رفت‌وآمد می‌کنند. حال او وخیم شده بود و حتی با پزشک معالج او تماس گرفتند که برگردد. آنجا بود که اعلام کردند مادرم دچار خونریزی داخلی شده است.

خیلی تعجب کرده بودیم و بعد از کلی پرس‌وجو فهمیدیم که در زمان شروع عمل، رگ ‌ای‌وی‌سی مادرم به اشتباه قطع شده و همین باعث خونریزی داخلی او شده است. وقتی از پزشکان سؤال می‌کردیم، می‌گفتند که فقط باید برایش دعا کنیم.

شرایط وحشتناکی بود. می‌گفتند که اگر همان ابتدا متوجه قطع‌شدن اشتباهی رگ شده بودند، می‌توانستند درمانش کنند اما 45دقیقه گذشته بود که آنها متوجه این ماجرا شدند. ساعتی بعد مادرم به حالت اغما رفت و حتی تزریق خون هم تأثیری نداشت.

حدود ساعت 5 بعدازظهر همان روز بود که به ما گفتند او جانش را از دست داده است. باورمان نمی‌شد. قرار بود یک عمل ساده روی مادرم انجام شود و حالا خبر مرگش را به ما می‌دادند.

طبق گواهی فوت، مادرم ساعت 3 بعدازظهر تمام کرده بود اما آنها نخواسته بودند در آن زمان که ساعت ملاقات بود این خبر را به ما بدهند. شاید نمی‌خواستند که ملاقات‌کنندگان متوجه چنین ماجرایی شوند. پس از این ماجرا، تلاش زیادی کردیم تا پزشک معالج مادرم را پیدا کنیم و از او درباره این اتفاق بپرسیم. همان شب وقتی گوشی‌اش را جواب داد، گفت که اشتباه کرده و حاضر است هزینه عمل را برگرداند.

اما هزینه عمل در برابر جان مادرم چه ارزشی دارد؟ ما به‌خاطر قصور او در عمل از او و بیمارستان شکایت کردیم. در گواهی فوت مادرم نوشته شده علت مرگ: خونریزی بر اثر پارگی عروق داخلی بر اثر جراحی. ما تصور می‌کردیم پس از این عمل مادرم را به خانه خواهیم برد اما جنازه او را تحویل گرفتیم.

براساس این گزارش، با شکایت خانواده زن میانسال رسیدگی قضایی به پرونده آغاز شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳۳۶
فقط اعدام پزشک.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
جرم این به اصطلاح پزشک از اراذل و اوباش قمه کشی که بخاطر 70 هزار تومن اعدام شدند کمتر نیست و فقط باید اعدام شود.شوخی نیست جون یک انسان رو گرفته.
مسئولین محترم شما رو قسم میدم به قرآن که کتاب خداست این استفاده از سهمیه لعنتی رو برای قبول شدن در رشته های پزشکی حذف کنید.والله به پیر به پیغمبر هیچ شهید و جانبازی راضی نمیشه با استفاده از سهمیه اونا یک خانواده ای اینچنین داغدار بشه.اگر که راضی می شدند، جان خود را در راه سلامت ماندن هموطنانشان فدا نمی کردند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
اشتباه در هر صنفی رخ می دهد، اما در حرف پزشکی اشتباهات می توانند مرگ بار باشند حتی در اندازه تست تزریق آنتی بیوتیک نگرفتن، از این جهت قشر پزشکی باید توجهی صد چندان به کار خود داشته باشند، باید دید این آقای دکتر در سابقه اش چقدر اشتباه وجود داشته و آیا دیگر حاضران در اتاق عمل، دستگاه های متصل به بیمار و مانند آن هم به وظایف و اعمال خود عمل کرده اند یا نه. ضمنا اعدام حلال مشکلات نیست! اگر نه باید برای گران فروش، بنا، بقال و کارمند به ازای هر خطای سنگین اعدام در نظر گرفت!
ناشناس
| Austria |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
شاید عدم تخصص و تبحر این پزشک به آنجایی برسد که ایشان قبل از متخصص بودن متعهد بوده!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
پزشک ، خدا نیست!
درصد موفقیت و عدم بروز اشتباه در اعمال جراحی و خدمات بیمارستانی هم 100% نمی باشد،
انتشار این مطلب با این نحوه نگارش و همچنین انعکاس این نظر، قطعا به ضرر جامعه (هم اعتماد، هم پزشکان و دیگر پرسنل بهداشتی-درمانی و هم مردم و بیماران) خواهد بود.
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
ناشناس ۱۱:۳۱
شما از کجا میدونید این پزشک از "سهمیه لعنتی" برای قبول شدن در رشته های پزشکی استفاده کرده؟ خجالت نمی کشید؟
این همه حقد و کینه بخاطر چیه؟
محض اطلاعتون میتونم حد اقل اسامی 5 نفر رو در رشته های مختلف پزشکی بدم که از همین سهمیه به اصطلاح "لعنتی" استفاده کردن و از بهترین پزشکان ایرنی مقیم خارج از کشور هستند.
ادبیاتتون تأسف باره
ناشناس
| Spain |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
ناشناس 11:31 که میفرمایین دانشجوهای سهمیه ای فلان و... شما چه خبر داری از زندگی جانبازاو شهدا که اظهار نظر میکنی که نمیتونی ببینی یه سهمیه دارن!اون دنیا پاسخگو باید باشی واسه این نظرت!من ازت نمیگذرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
نظر 13:52 به جاست،
ولی البته که سهمیه ها هم اشتباه بوده اند، و اینکه شما میفرمایید که پزشکان شاخصی از بینشان وجود دارد، دلیلی بر چیزی نیست، چرا که ممکن بود از بین بقیه آحاد جامعه هم با درصد احتمالی، افراد شاخص به وجود بیاد (مشابه سهمیه ای ها)
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
عمل کوله سیستکتومی لاپاراسکوپیک در ین ساده بودن میتونه بشدت سختو خطرآفرین بشه و هر جراحی اینو میدونه.این عمل همیشه می تونه عارضه دار بشه. پارگی IVC هم حین جراحی اگرچه معمول نیست ولی ممکنه.
اما یه سری ابهام وجود داره:
1. پارگی IVC خونریزی شدیدی میده که غیر ممکنه جراح نبینه حین عمل
2. همون موقع متخصص بیهوشی متوجه افت فشار میشه
3. عمل جراحی باید بلافاصله به عمل باز تبدیل بشه.
با توجه به این ابهامات چندتا سوال مطرحه:
1. آیا پارگی IVC اثبات شده؟
2. آیا عمل جراحی تموم شده و جراح عمل رو خاتمه داده؟
3. بیمار مورد نظر بیماری زمینه ای نداشته؟
ممنون از انتشار نظر.
یک پزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
پیشنهاد " اعدام درمانی " ، نشاندهنده خشونت و کج فهمی نویسنده است . در هرجای دنیا هم ممکن است خیلی ساده تر از این هم مشکلدار شود که مطابق قانون شرع و عرف دادسرای پزشکی رسیدگی میکند و مجازات نقدی و انتظامی پزشکی تعیین مینماید : اعدام هم در کار نیست و وحشی ترین قبایل هم این کار را نمیکنند
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
آقای که می فرمایند سهمیه فلان است. سهمیه حق جانبازان و ایثارگران است از جانب دولت جمهوری اسلامی برای جانبازانی که از جانشان برای این وطن خرج کرده اند. در ضمن سهمیه فقط برای ورود به دانشگاه است و کسانی که وارد دانشگاه می شوند باید مانند همه درس بخوانند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
شما بايد نام بيمارستان و پزشك را اعلام كنيد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
آقای عباس 13:52 این کسانی که شما میفرمایین از این سهمیه لعنتی برای تحصیل در ایران استفاده کردن تا در خارج از ایران خدمت کنن؟؟؟؟؟!!!!
جالبه
درصورتی که اگر این سهمیه نبود شاید کسای دیگری بودن که از این امکانات استفاده میکردن و داخل ایران و به مردم کشور خودش خدمت میکردن
(تابناک خواهش میکنم این یکی رو دیگه منتشر کن تا جواب بعضی ها داده بشه)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
هر چیزی باید حد و مرز مشخصی داشته باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
چند وقت پیش توی روزنامه یه جراح زیبایی رو نوشته بود که 20 نفر ازش شکایت کرده بودن به خاطر اینکه خوب عملشون نکرده بود و شکل بینیشونو از دست داده بودند ولی با این که 20 نفرو بد عمل کرده بود و این همه شکایت ازش شده بود باز کسی نبود جلوشو بگیره و به شکایت مردم رسیدگی کنه !!! باز داشت به کار خودش ادامه میداد!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
من خودم چند سال پیش زخم اثنی عشر داشتم هیچ دکتری تشخیص نداد اثنی عشرم سوراخ شد توی یه بیمارستان خصوصی عمل کردم جالب اینجاست که باز اون دکتر میخواست منو عمل کنه بعد عملم باید 4 تا قرص به من میداد که اومپرازول و بیسموت ساب سیترات و مترونیدازول و قرص چرک خشک کن باید میداد تا میکروب هلیکوباکتر که داشتم از بین بره ولی فقط رانیتیدین به من داد و من حالم توی این 6 ماه بد بود و وقتی رفتم پیش دکتر گفت باید دوباره عمل کنی دروغ میگفت چون رفتم پیش یه دکتر معروف که توی تلویزیون میومد گفت باید بهت این 4 تا قرصو میداد تا خوب بشی بهت این قرصارو نداد تا دوباره عملت کنه و پول عمل ازت بگیره وجدان نداشت واقعا. وقتی اون 4 تا قرصو خوردم بعد چند ماه خوب شدم حالا چه کسی باید نظارت کنه به تخلفات پزشکان؟؟
لیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
همه ی این حرف ها به نظر من چته (سهمیه یه غیر سهمیه) پزشک باید وجدان داشته باشد و پایبند به قسمی که خورده که متاسفانه هر روز تعدادشون کم میشه....تابی جون اینو دیگه خواهش میکنم منتشر کن
منصور
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
باسلام قبرادر من صادق کرمی در تاریخ20/06/1393در بیمارستان چمران شیراز توسط دکتر ب پ جراحی دیسک میشود که دکتر بعد از قطع کردن یکی از عروق حیاتی شکمش بدون اینکه متخصص عروق را خبر کند ویا به کسی چیزی بگوید این جوان ورزشکار را به حال خود رها کرده ومیرود که بعد از به هوش امدن جوان بعداز تحمل در د شدی در شکم ساعت 6صبح 21 /6/1393 بعداز تلاش تیم پزشکی تمام میکن اگر دکت خبر کرده بود امکان نجات بود واگر امکان نجات نبود میشد اجزای این بیمار را به چند بیمار دیگر پیوند زد با تشکر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
خیلی ناراحت کننده است
من نمی دونم واقعا این دکتر از سهمیه استفاده کرده یا خیر ولی به نظرم استفاده از سهمیه در امر پزشکی درست نیست ارزش سهمیه خیلی بالاس و به این خانواده ها بایستس خیلی رسیدگی شود و احترام زیادی برای همه مردم دارند و از پزشکاه هم خواهش می کنم فقط جنبه پول و درآمد درنظر نگیرن شغل بسیار با مسئولیتی دارند و خانواده های زیادی چشم انتظارن خواهشن دقت کنن
سلام علیکم
من هم پدرم بردم یکی از مجهز ترین بیمارستان های شیراز ((خصوصی)) که نمونه برداری از کبد بکند جناب دکتر محترم با سهل انگاریش موجب شد پدرم که با پای خودش به بیمارستان رفته بود 6ماه درگیر بیماری گبد شود و دیگه روی پای خودش راه نرود و از این 6 ماه 4 ماه در بیمارستان ماند. فرودین ماه هم به رحمت خدا رفت . اخه پول چه ارزشی دارد ............چرا سیستم سلامت کشور اینگونه است .یک کاعذ هم امضا میکنیید که هیچ اعتراضی هم نمیتوانیید بکنیید ..............منطقی این است 4 تا متخصص نظر کارشناسی بدهند مارا توجیه کنند بعد این تعهد نامه را بدن همراه بیمار یا بیمار امضاء کند ..........برای بدست اوردن پول با جان انسانها بازی نکنیم . !!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
ما هم تو فامیل یکی رو داشتیم که برای عمل صفرا رفت و دیگه بر نگشت
متاسفم از این نظام پزشکی
خدا رحمتشون کنه.
واقعا ناراحت کننده است.بعضی از پزشکان (تاکید می کنم بعضی نه همه)اونقدر خودخواه هستند که در موقع گرفتن شرح حال بیمار به حرف بیمار خوب گوش نمی کنن این افرا خودشون رو علامه دهر می دونن وعاقبتش هم میشه قربانی کردن دیگران
با عرض سلام و تسلیت به خانواده این مادر و آرزوی غفران الهی برای مرحومه " طیبه خانم " چند نکته بر اساس اظهارات فوق قابل طرح می باشد.
1-خرید های این مادر و اصرار به برگشت هر چه سریعتر به خانه بعد از عمل جراحی تقدیر ی بود الهی تا مرثیه این مادر غم انگیز شود.
2- خودم نیز کیسه صفرایم را چند سال پیش با لاپاراسکوپی درآوردم و روز بعد مرخص شدم اما تا یک هفته از درد کتف ها داشتم می مردم نمی دانم به خاطر باد کردنم بود یا مرا در حمل ونقل انداختند ؟ !
3- کارهای آسان گاهی سهل انگاری میشود و قطعا دکتر جراح قصور داشته است و اگر جرات حضور نداشته می بایست طی یادداشت کتبی یا تماس تلفنی ضمن اعتراف و اظهار تاسف و برگشت دادن وجه بیان می کرد از او شکایت شود تا از محل بیمه مسئولیت دکتر جبران خسارت شود و اگر سو سابقه آقای دکتر را آزار می داد خودش جبران خسارت می کرد .
4- آنچه ما بخواهیم می شود در صورتیکه خداوند باریتعالی نیز خواسته باشد. تاکید می کنم او نیز خواسته باشد .
پاسخ ها
کاوه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
اقای حسین!درد کتف بعد از عمل لاپاروسکوپی یک عارضه شایع و طبیعی بعد از عمل می باشد چون در این عمل برای متسع کردن حفره شکم از گاز دی اکسید کربن استفاده می شود که به تدریج و طی یک هفتخ جذب می شود و ربطی به حمل و نقل!!! ندارد.
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
حتمن صدبار قبل جراحی به شما گفته شده که لاپاراسکوپی با گاز CO2 درد کتف و زیر قفسه سینه میده. بیچاره جراح شما...
خدا کن مقصر حادثه به روز همین ها بیافته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
به نظر شما بروز حادثه در حین عمل جراحی "تقصیر" کسی است ؟!!
آیا آن پزشک دیوانه است که بخواهد عمدا این کار را انجام داده و این بساط پشت سر او و همکارانش راه بیفتد و به جلسات متعدد پزشکی قانونی و دادگاه جرایم پزشکی کشانده شود و .... ؟!!
حنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
بله که مقصر است شما اگر متم خبر خوب بخونید نوشته در اثر اشتباه در بریدن رگ
بنظر شما اگر مادر یا خواهر خودشم بود با این بی دقتی کار می کرد
ضمنا دکتر ها الان اکثرا پولکی شدن و فقط فکر زیر میزی و پول زیاد هستند و چون می دونند شکایت و پیگیری برای مریض هیچ فایده ای نداره به همین دلیل هر جور که دلشون بخواد کار می کنند
شما فقط لطف کن خودت چند لحظه جای فرزندان اون متوفی بذار می فهمی چی می گم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
یعنی شما میگین که چون مادر خودش نبوده، در نتیجه با بی دقتی کار کرده ؟!
متاسفم برای دیدگاهتان، در این صورت در جامعه به هیچ شغلی نمیتوان اعتماد کرد و شما هم بهتر که است که ابداُ سراغ هیچ پزشکی نرید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
دوست عزیز نفست از جای گرم میاد انگار دکترا نمی شناسی از دماغ فیل افتادن حتی حاضر نیستن جواب بدن چه برسه به توضیحات بعد عمل خودم با یکی از جراح ها صحبت کردم که 4 دقیقه بیشتر طول نکشید با کلی التماس ی کم توضیح داد و بعد گفت من برای مریض سرطانی توضیح نمیدم که برای شما توضیح میدم واقعا متاسفم
چه پزشک شرافتمند و حلال خوری!
پاسخ ها
انام
| Netherlands |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
چراهی واسه همدیگه متاسفین
خدا این مادر عزیز و تمامی مادران را که از این دنیا رخت بر بسته اند رحمت کند و بیامرزد و مادرانیکه در این دنیا هستند از تمامی بلایا و حوادث روزگار محفوظ نگه دارد.
خدارحمتش کند
ضمن عرض تسلیت به خانواده این مادر گرامی
با این وصف که اینجا اومده
به نظر من وزیر بهداشت باید استعفا بده رییس بیمارستان رو هم باید دار بزنند پزشک معالج رو هم با موشک بفرستند کره ماه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
فقط اعدام
حسین
| Netherlands |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
سلام
حالا چرا کره ماه؟ حداقل بره مریخ با این پروژه مارس 1 که سبب خیری هم شده باشه ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
چرا نظر با مثال حادثه آتش سوزی رو نذاشتی تابناک ؟!!!
خدا پای هیچ ایرانی را به اتاق عمل بیمارستان های ایران باز نکنه که رفتن توی اتاق با خودمونه و برگشتنش با خدا.معلوم نیست این از خدا بی خبرها چی توی دانشگاه به اینا یاد میدن
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
فقط پزشکی نیست عزیز...الان همه دانشگاه ها همینطوریه...من تازه لیسانس گرفتم...به چشمم چیزهائی میدیدم که تو خواب هم نمیتونستم ببینم...برای یک کلاس از این شهر میکوبیدم میرفتم مرکز استان دانشگاه ولی کسائی بودند که اصلا کلاس نمیومدند و امتحان هم نمیدادند ولی آخر ترم با معدل بالا قبول میشدن...سیستم آموزشی کشور به شدت داغونه...پارتی بازی...سهمیه فلان و بهمان جا...استادهائی که خودشون به همین شیوه مدرک گرفتن و به طبع نمیتونن چیزی یاد دانشجو ها بدن...یه تعداد استاد و انسان تحصیلکرده به معنای واقعی داریم هم مال زمان قبل هستند...خدا به دادمون برسه وقتی اینها هم برن این مملکت چه بلائی سرش میاد با این نسل هائی که تربیت کردیم......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
اشتباه + دادم
معلوم نیست به اساتیدشون ربطی داشته باشه این موضوع
بسیار باعث تاسفه
هنوز بسياري از پزشكان ما در نحوه ي استفاده از تجهيزات جديد پزشكي تبحر نيافته اند و بايستي با تمرينات بيشتر روي جان انسانهاي بي زبان و كم پول به تبحر دست يابند.
بنده به عنوان یک دکتر 10 سال است که در بیمارستان کار میکنم، کشتار بیماران مظلوم در مراکز درمانی آموزشی رایج است بیمارستان های آموزشی که مربوط به وزارت بهداشت هستند مجهزترین بیمارستانها از نظر امکانات در سراسر کشور هستند. علت کشتاردر این بیمارستانها هم عدم نظارت کافی از سوی ارگانهای دیگر بر درمان، پزشک سالاری در وزارت بهداشت، سپردن جراحی ها و کارهای درمانی بزرگ به رزیدنت های پزشکی سال اول ، دوم یا سوم که همگی کم تجربه هستند و ... میباشد و ربطی به تجهیزات ندارد. در هر صورت بریدن ورید اجوف تحتانی قصور بزرگی بوده و خانواده مصدوم باید نهایت توجه خود را در پیگیری شکایت داشته باشند زیرا صنف پزشکان در فرمالیته کردن اینگونه حوادث به علت ارتباطات گسترده و جایگاه بالا به راحتی دارند کما اینکه در گزارش گواهی فوت یک اشاره کلی به نوع مرگ شده که دلالتی بر قصور پزشکی ندارد. پیشنهاد من اینست که به مراجع عالی نظام مراجعه کرده از تابناک هم که اینگونه وقایع را رسانه ای میکند متشکرم. کشتاری که پزشکان میکنند صدها برابر بیش از خودروسازی داخلی است امیدوارم این خبر سراغازی باشد برای بهبود وضعیت بهداشتی درمانی کشور در قسمتی که هیچ ربطی به تجهیزات ندارد.
پاسخ ها
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
با سلام
لطفا به دروغ خودتون را دکتر معرفی نکنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
پزشک محترم!
"قصور" تعریف دیگری دارد، حوادث حین اعمال جراحی، خارج از آن است
امیر حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
همکار عزیز
نمیشه که ریزیدنت رو از عمل ها حذف کرد
اون وقت شاهد انقراض پزشک ها توی 30 سال آینده خواهیم بود.
بهترین کار فقط و فقط نظارت بیشتر اتند هست.
ناشناس
| Germany |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
همکار محترم کسی از حذف رزیدنت یا آموزش صحبت نکرد یک متخصص قبل از هر چیز باید متعهد به اصول انسانی باشد همکاران ما در جامعه پزشکی (نه همه) به تجارت علاقه بیشتری دارند تا طبابت، یک محصل امروزی به خاطر اینکه پولدار شود پزشک میشود این مشکلات ریشه دار تر از این صحبت هاست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
از جامعه پزشکی انتظار میرودخودشان با سودجویان و متخلفان و مافیای این امر برخورد کنند تا ابروی صنف زحمتکش و شریف بر باد نرود. واقعا پزشک شدن ساده نیست، اما رفتار برخی اتش بر این همه زحمت زده است.
ناشناس
| Germany |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
به جای اینکه به دنبال کلمه توجیهی برای عمل صورت گرفته باشیم بهتر است به دنبال حل این معضلات باشیم جان انسانها عزیز است واین شخص میتوانست مادر من یا شما یا خواهر ما باشد پس به دنبال توجیه کلمات نباشیم. قصور یا حادثه یا ..... اتفاقی است که میتوانست نیفتد اگر.....
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
آقای شهرام
شما پزشک هستید؟
در کدوم بیمارستان آموزش دیدید که الان بیمارستانهای آموزشی رو به کشتارگاه تعبیر می کنید؟
پزشکان کشتار می کنند و شما هنوز زنده اید؟
متاسفم بابت نحوه نگارش این سطور.
ناشناس
| Germany |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
آقا مهدی فراموش کردم که بگویم که بهترین پزشکان دنیا ایرانی هستندمانند پرفسور سمیعی و ... اما بر کار آنها متاسفانه در اکثر مراکز درمانی نظارتی وجود ندارد من از جزییات این حادثه که اتفاق افتاده اطلاعی ندارم اما مشاهدات من بر اساس چیزهایی است که در اطراف خود و متاسفانه در جامعه پزشکی میبینم. ما بهترین پزشکان را داریم که متاسفانه به دلایل مختلف که در چند سطر قابل ذکر نیست جامعه از خدمات ایشان به نحو احسن استفاده نمیبرد و باز کردن بحث خارج از حوصله مخاطب در چند سطر میباشد اما امیدوارم که سایت وزین تابناک همانگونه که باب انتقاد از صنعت خودروسازی را به نحو شایسته باز کردند و این فرصت را به جامعه دادند که در جهت ارتقا حداقل بحثهایی در این صنعت یا موارد مشابه باز شود باب بحث و انتقاد در جامعه پزشکی باز شود و انشاله به استفاده بهینه از نیروهای متخصص بینجامد. فراموش نکنیم که امروزه در دور افتاده ترین تقاط کشور پزشک ، درمانگاه وبیمارستان داریم از نظر تجهیزات هیچ وسیله جدیدی در دنیای پزشکی نیست که وارد کشور نشده باشد، نیروی متخصص ادعا نمیکنم که کافی است اما با کمی مدیریت حداقل در بیمارستانهای مراکز استانها یا حداقل تهران نباید شاهد اینگونه حوادث باشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
مطمئنید پزشکید؟ به نظر نمیرسد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
من فکر میکنم شما یا پزشک نیستید که چشم دیدن پزشکان را ندارید و یا ...
ناشناس
| Germany |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
کورمورانه به مسائل ننگریم واقعیت این است که پزشک نماها امنیت سلامت مردم را به خطر انداخته اند برخورد جدی و قاطع لازم است. یک لحظه خود را جای خانواده محترم قربانیان این حوادث بگذارید. کسی دل پر از کسی ندارد این حوادث یا سخنان از روی کینه یا بغض شخصی نمیباشد حرف دل مردم است. بخدا مردم ایران نجیبترین و محترم ترین مردم روی زمین هستند، این مردم احترام بسیاری برای پزشک قائلند من مطمئنم که خانواده آسیب دیده نهایتا گذشت میکننداما در همه جای دنیا اینگونه اتفاقات اگر سهل انگاری پزشکی باشد با شکایت با جرائم میلیون دلاری مواجه میشوند و به راحتی نمیتوانند از پس جرائم برایند
انصاف
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
حرف های آقا شهرام کاملا درسته اونایی که نفی می کنید یا اونقدر از این اشتباهات پزشکی دیده اید که براتون عادی شده یا خودتون رو زدید به خواب، در ویزیت معمولی پزشکان وقتی برای شنیدن شرح حال که مهمترین بخش طبابت است نمی گذارند وای به حال بقیه کارهاشون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
جناب دکتر شهرام فراموش کرده اند که خودشان هم لابد در جایی آموزش دیده اند و باز هم لابد خبری از اظهارنظر مستدل ندارند که بدون منبع در مورد کلیه بیمارستانهای آموزشی اظهار نظر کرده اند ! جناب شهرام ؛ شما حداکثر دست بالا سی بیمارستان از کل مجموعه را دیده اید و به فرض درست بودن نظرتان ، آنرا به کل مجموعه تعمیم داده اید .
مهتاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
حرف حق رو زدی، ممنون.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
کسیکه ادعا می کند سی بیمارستان آموزشی در کشور اینگونه است می خواهم فقط نام 3 بیمارستان آموزشی در کشور را نام ببرید که از نظر شما خوب است در سایت اعلام کنید مردم نظراتشان را در مورد آنها بگویند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
واقعا راست میگه آقای شهرام. آفرین. لذت بردم از حق گوئی شما.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
من گفتم جناب دکتر ( ؟ ) ...حداکثر در دوران آموزششان سی بیمارستان آموزشی دیده اند ، اما تعمیم به کل بیمارستانها داده اند .

از من خواسته شد که تعدادی بیمارستان آموزشی نام ببرم که " نظر شما خوب است در سایت اعلام کنید مردم نظراتشان را در مورد آنها بگویند" . پاسخ این است که هیچ بیمارستانی در هیچ نقطه ای در دنیا پیدا نمی شود که اگر اسمش را روی سایت بگذارند شاکی نداشته باشد ! مایو کلینیک آمریکا را هم اگر بگذارید شاکی دارد تا دلتان بخواهد . این ماهیت کار پزشکی است که خواهی نخواهی بیمار ناراضی خواهد داشت که بعلت ناکاملی ذاتی پزشکی و مشکلات اقتصادی جامعه است و کمتر بخاطر اهمال پزشکان .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
در کدام بیمارستان آموزشی شیفت عصر و شب جهت بیماران اورژانسی متخصص رادیولوژی، جراح مغز و اعصاب وجوددارد همگی بصورت آنکالی هستند که در مورد متخصص رادیولوژی اصلا امکان ندارد که در بیمارستان بیایند. آنکال جراح مغز و اعصاب هم به ندرت و بسیاری از بیماران ترومایی فقط به دلیل عدم حضور یا حضور کمرنگ این متخصصان دچار صدمات جبران ناپذیر یا مرگ میشوند. مثال بسیاری از خونریزی های داخلی که با سونو گرافی قابل تشخیص هستند معمولا توسط رزیدنتها در کشیک عصر و شب تشخیص داده نمی شوند یا دیر تشخیص داده میشوند که منجر به فوت بیمار به راحتی میشود.
ناشناس
| Germany |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
واقعا وقتی میگن رشته پزشکی در ایران به صورت مافیا و باند بازی دراومده درسته. بالاخره یکی از پزشک ها اومد واقعیتو گفت , ببین چند تا دیگه اومدن کوبوندنش! اتحادتون منو کشته .
اشد مجازات برای عاملین
اشتباه کرده خوب ...
در ضمن عمل لاپاراسکوپیک با اشعه نیست و ساده هم نیست. مشکل از پزشک بوده که قبل از عمل خطرات احتمالی رو برای مریض و همراهان شرح نداده.
پاسخ ها
abtin
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
لغو پروانه پزشکی برای همیشه و اشد مجازات
و زندان از 15 تا 30 سال
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
خوب شد قاضی نشدی آبتین عزیز!
به همین راحتی گفته اشتباه کرده و حاضره پول عملو برگردونه ؟؟؟
واقعا که ؟؟جون اون عزیز چی جونه اونم برمیگردونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
مراجع قانونی، با توجه به بروز خطا در حین انجام کار (عمل جراحی)، برای پزشک مذکور درصد دیه تعیین کرده و از محل بیمه مسولیت پرداخت خواهد شد(همراه با درج در پرونده ایشان)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
انقد مرده دیدن و آدم زیر دستشون مرده براشون عادی شده
ssss
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
شاید برای اون دکتر مرگ یک فرد عادی به نظر برسه ولی برای خانوادش که بزرگترین نعمت خداوند یعنی مادر رو از دست دادند هیچ وقت عادی نخواهد بود.
انا لله و انا الیه راجعون
فقط باید اون دکتر به سزای اعمال کثیفش برسد و در تمامی مطبوعات اطلاع رسانی شود تا درس عبرتی شود برای بقیه پزشکان که بیمارانشان را به چشم دلار میبینن و هیچ جا خدا را در نظر نمیگیرن
لطفا نام پزشک و بیمارستان را بزنید تا مردم بشناسن ، این کوچکترین کاری که میتونید انجام بدین و مردم اینگونه پزشکان را بشناسند.
من نمیدونم چه سری وجو داره که اسم خلاف کار را هیچ جا نمیبرن.
مثلا کارخانه سوسیس و کالباس گوشت گربه استفاده می کنه خبرشم می زنن ولب اسن کارخانه را نمی برن تا مردم آگاه بشن
یا پزشک زیر میزی میگیره اسمشا اعلام می کنن م.ح
با با اعصاب مارا خورد کردین با این کاراتون
هر چه سریعتر اسم پزشک را بزنین.
دقیقا مشابه همین اتفاق در حین جراحی کیسه صفرای یکی از اقوام ما اتفاق افتاد . فرزندان اون مرحوم خواسته بودند به جای جراحی در اردبیل , بیمار در بیمارستانهای مجهز تهران جراحی بشه اما افسوس که قصور پزشک ...
متسفانه در شهرستانها وضعیت به مراتب بدتره
پزشکان محترم فقط در حال رقابت برای کسب درآمد هستند و اصلا پاسخگو نمیباشند
عجب دکتر خوبی که حاظر شده پول عمل و برگردونه!! طرف و کشته پوله عملشم می خواد نده!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
ناشناس عزیز!
اگر اشتباه به وجود آمده در حین عمل جراحی را "کشتن" بنامیم، همه ی ما در مشاغل و زندگی روزمره ی خود، احتمالا "قاتل" هستیم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
دقیقا اشتباهی که منجر به مرگ یک نفر میشه همون کشتن هست. اگرچه غیر عمد.
ضمنا بحث این نیست که اشتباه هیچوقت پیش نمیاد بحث اینه که برخورد برخی پزشکان با نتایج اشتباهشون و همینطور حرص زیادشون نسبت به پول، فوق العاده ناامید کننده است.
با کمال تاسف پیش بینی هایم دارد اتفاق می افتد. بارها در کلاس به دانشجویان می گفتم با این شیوه آموزش و شرایطی که بر محیطهای آموزشی و نیز شرایط دانشجویان حاکم است دیری نخواهد پایید در عمل کیسه صفرا به جای کیسه صفرا کلیه بیمار را بیرون آورند حال دقیقا این اتفاق افتاده. ضعف سیستم آموزشی و ضعف پزشکان ناشی از سهل گیری و یا اغماض اساتید نسبت به دانشجویان است. عواطف باعث شده اساتید هم که با مشکلات دانشجویان آشنا باشند نا خواسته در تربیت دانشجویان و دکتر های آینده به نوعی تسامح کنند و نتیجه اینی می شود که می بینید. خدا به داد آیندگان برسد.
پاسخ ها
ناشناس
| Seychelles |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
ای کاش فقط ضعف سیستم اموزشی بود،وقتی سوالات امتحان دستیاری به راحتی اب خوردن به فروش میرسد و افرادی که دوره عمومی را به زحمت و با کمکهای فراوان به پایان رسانده اند به راحتی از این طریق تخصصهای بالا قبول میشوند،و یا عده ای که بدلیل داشتن روابط و اشنا در سازمانهای مرتبط بدون توجه به سطح علمی و معدل، همه یا بخشی از سوالات به دستشان میرسد و اخیرا هم به بهانه کمبود نیروی متخصص!!! سهمیه های مازاد به برخی مناطق داده میشود به گونه ای که با نمرات 170 و 190 و... از 600 به راحتی در دستیاری پذیرفته میشوند ایا انتظار بیشتر از این دارید؟ این ماجرا شاید گوشه کوچکی از اتفاقات فراوانیست که در جای جای ایران رخ میدهد
دکترا هیچکدومشون هیچیبلد نیسن من خودم هیچوقت دکتر نمیرم حتی بمیرم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
کسی هم دعوت نامه براتون نفرستاده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
تویکی حتمادعوت نامه به عزراییل میفرستید برای ما..بااین پاسخت معلومه بویی از بزرگمنشی وانسانیت نبردی..والا پزشکای حاذق متعهد کم نبودن ونیستن که خودشان بدون دعوتنامه وویزیت به مناطق محروم
وافرادبی بضاعت بی چشمداشت رسیدگی...چون اول انسانند به تمام معنا بعد پزشک .ابن سینا دکترقریب و...امثالهم..یکسری هم جای خدا خودشونو فرض وپول درمان وعمل بیشتروبیشتر...بری وپاک ازاشتباه وتحقیربیماران.وجان بیمار کیلویی چندوحتی پرسنل زیردست تاخدمات ونظافتچی و..هم بیماری سرایت و توهین وتحقیر
اینهمه مرگ . اینهمه هدر رفتن زندگی افراد با
بهانه های بچه گانه و مسئولیت ناپذیری
مسئولین بی وجدان ما را به ناکجا آباد هم
نخواهد برد . غلط کردیم در ایران به دنیا آمدیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
آره ...
چند سال قبل با عمل باز که توسط دکتر کارگر در بیمارستان ... بر روی کیسه صفرا ی پدر خانم بنده انجام شد عین همین اتفاق در اتاق ریکاوری برای ایشان پیش امد و پدر خانم بنده دچار خونریزی داخلی شد و به دلیل افت فشار شدید ایشان فوت نمودند ما الان متوجه این قصور پزشک نامبرده شدیم والا همان زمان از این دکتر سهل انکار وبیمارستان شکایت می کردیم ...
منم حدود یکماه پیش سنگ کلیه پیدا کردم مدارک بردم پیش یه فوق تخصص تو شهرمون که همه محافل علمی به سرش قسم میخوردن.دکتر با بیخیالی توچشمم زل زد و گفت 3000000 نقد میگیرم سنگ شکن میکنم بیمه هم نیستم بعدم که من گفتم ندارم چندتا داروی بی خاصیت نوشت و گفت فقط ده روز وقت داری.باراهنمایی یک آشنا نزد یک متخصص متعهد فاقد معروفیت رفتم برام توضیحات کافی و داروهای موثر داد گفت بیست روز تلاش کن نشد سنگ شکن میکنیم.ظرف ده روز سنگ بشکل طبیعی دفع کردم.خدا همه دکترای باوجدان سلامتی بده
پاسخ ها
ناشناس تر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
آقا یا خانم ناشناس عزیز،میدونی اون دکتری که به قول خودتون به سرش قسم میخورن چرا راحت زل زده تو چشمات و گفته فلان قدر بده؟چون میدونه کوچکترین اتفاقی اگه واسه شما بیفته(بدون اینکه توجیه باشید هر عملی عوارضی ممکن است ایجاد کند) فردا تشریف می برید دادگاه و ادعای دیه می کنید.به ادبیات تمام کامنت ها مراجعه کنید تا منظورم رو متوجه بشید.نگارنده خبر بدون آگاهی کامل از علت مرگ و اینکه هر عملی چه عوارضی می تواند داشته باشد از زبان همراه بیمار اقدام به تهیه خبر کرده مثلا نوشته عمل لاپاروسکوپی با استفاده از اشعه است و هیچگونه عوارضی ندارد؟؟؟؟ حداقل به خودشان زحمت نداده اند که از یک پزشک سوال کنند که چنین چیزی واقعیت دارد یا نه.همانطور که شما در تهیه خبر اشتباه می کنید یک پزشک هم ممکن است اشتباه کند ولی بعضی وقتها عوارضی در سر عمل رخ می دهد که کاری از دست پزشک بر نمی آید و خیلی راحت پزشک را به عنوان قاتل و .... معرفی می کنیم.حتما برای شما هم پیش امده که هنگام رانندگی ناخواسته ماشین را در چاله ای انداخته باشید. با اینکه چاله را دیده اید نتوانسته اید کاری انجام دهید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
دقیقا همین اتفاق برای من هم افتاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
اقا یا خانم ناشناس تر از قصور این پزشک بدتر تنها گذاشتن بیمار است
ناشناس
| Japan |
۰۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
اولا اینکه آقا یا خانم ناشناس تر معلومه خودتون یا پزشکی یا کس و کار نذدیکتون پزشکه مادر منم بعد از 8 روز از عمل لاپاراسکوپی فوت شدن به به دلیل آسیب به اعضا داخلی شکم اشتباه رو کسی منکر نمیشه این سهل انگاریه که منجر به عرضه و فوت و این قبیل مسائله شما که ماشینو میندازی تو چاله بعدش می ایستی و چک میکنی اگه نه که جولو تر میری تو باقالیا حالا توی این چاله های پزشکی این مریضا هستن که ضرر می کنن نه پزشکا که واقعا اسم پزشک روی بعضی از اینا گذاشتن ظلمه
متاسفانه در مملكت ما به دليل فقدان قانون مناسب و فقدان نظارت كافي و پزشك سالاري قتل و عام بيماران در بيمارستانه امري عادي شده است
عمل لاپاروسکوپیک يك شمشير دولبه هست و در ضمن سادگي و مزيت هاي بسيار در برخي از موارد بر اثر نداشتن تجربه كار با اين نوع عمل باعث مرگ و يا درگيري طولاني مدت با بيماري ميشود.فعلا در حال حاضر همان عمل قديمي شكافتن شكم مطمئن تر ميباشد
متاسفانه در سیستم پزشکی ما جان انسان ارزش ندارد هر پزشک با گرفتن یک بیمه مسیولیت به خود اجازه می دهد بدن هیچ واهمه ای دست به هر کاری با بیمار بزند و متاسفانه قریب به اتفاق اشتباهات این پزشکان به علت کمبود اطلاع بیماران و یا ضعف سرپرستی نهادهای ناظر اصلا پیگیری نمی شود
پزشک بیمه مسئولیت مدنی است وهیچ اقدامی انجام نخواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
چه اقدامی مد نظر شماست آقای محمد ؟! ، مثلا فرستاده شدن برای کار اجباری در سیبری مناسب است ؟!
آن پزشک به سازمان پزشکی قانونی و دادسرا فرا خوانده میشود و در آنجا بر اساس آنچه که اتفاق افتاده (که ما مسلما در جریان نیستیم)، تعیین میزان قصور شده و رای نهایی توسط قاضی داده میشود (از دیه ، توبیخ ، لغو و تعطیلی موقت تا دایم پروانه) و چنانچه وی از عهده حکم (دیه) بر نیاید تا زمان پرداخت به حبس فرستاده میشود
هر روز داره خبر مرگ ادمها بصورت عادی چاپ میشه
از خداوند متعال برای شادی روح آن مرحومه و صبر و بردباری فرزندان گرامی شان طلب کمک می کنیم .
به نظر این جانب تردد زیاد پزشکان محترم بین بیمارستان های مختلف و گاهی کلاس درس برای انجام عمل های بیشتر و در نتیجه کسب درآمد بالاتر موجب شده است تا تمرکز آن ها برروی بیماران از بین برود و نتوانند به درستی کار خود را انجام دهند . در بعضی از بیمارستان ها و مطب ها تعداد زیاد بیماران , مانند دستگاه جوجه کشی شده است که همینطور تخم مرغ را از یک طرف می گذارند و از آن طرف جوجه بیرون می آید ! گاهی انسان از دیدن این مناظر وحشت می کند که مبادا آقا یا خانم دکتر قلب یکی را به جای کبدش عمل نکند .!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
علت = شرکت های محترم بیمه ای (برخلاف سیستم های پیشرفته و کشور های غربی) و تعرفه های کاملا غیر واقعی در سیستم سلامت
نتیجه : یا کار در چند جا و چند شیفت و یا دریافت مبالغ اضافه
اين قتل عمد حكمشم اعدام بايد باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
قتل عمد ؟!
شغل محترم شما دوست محترم چیست ؟
دکترا که کلا اوضاشون خوبه
واسه خودشون پادشاهی می کنن
حالا یه مریض فوت کرده مهم نیست پول عملشو بر میگردونه
حالا چرا شکایت کردن بیچاره دکتر
این دوستمون هیچ کاری نمیتونه بکنه .درست یک سال قبل واسه ما هم این اتفاق افتاد و مادر 50 ساله مارا به خاطر عمل کیسه صفرا در بیمارستان کشتن بعد کلی دوندگی اخر کفتن پزشکان قصوری نکردن این جوری پرونده رئ جمع کردن
حالا اگر یک جوانی شکایت کرد و مطابق معمول دید مرگ عزیزش را ماست مالی کرده اند وبا یک دیه بی معنی دارند خون او را برباد می دهند
به نظر بنده اگر قانون پروانه پزشکی او را باطل نکردوعلاوه بران مجازاتی برایش تعیین نشد
سلام دوست عزیز هیچ کاری نمیشه کرد آخرش دکترها موفق میشن همین بلاسرمااومد وماپدرمان راازدست دادیم
خدابهتون صبربده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
آقای مجید عزیز،
آنها موفق در چه چیزی میشوند ؟!
آیا منظور شما کشتن آدم هاست ؟ ، چه نفعی در اینکار برای آنها وجود دارد به نظر شما ؟ ، که بعدش به دادسرا کشیده شده ... و همچنین بین مردم و همکاران بدنام شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
آقای ناشناس منظور آقا مجید اینه که دکترا موفق می شوند که از زیر بار این مسوولیت شانه خالی کنند و آب از آب هم تکات نخورد، افتاد؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
وقتی وی را به دادسرای جرابم پزشکی خواهند خواست، از زیر چه چیز شانه خالی کنند ؟!
قانون در خصوص خطا و قصور پزشکی وضع شده است، افتاد ؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
اینکه تناسبی نداره وحداقلها...افتاد؟اینکه انسانیت ووجدان وقبول سهل انگاری نیست؟افتاد یا بندازم...یک قاتل حداقل به صحنه جرم برمیگرده وصادقانه صحنه ونوع اتفاق روبازسازی میکنه چه عمدی یا سهوی یاجزیی ازشغل!؟افتاد.‌..اونم مثل امثال توو...خودتونو محق وحق بجانب میدونین!افتاد...توهرجایگاهی وقتی شعورودک طرف مقابل بهحق رونداری زیرصفری وعددی نیستی..افتاد..
شغل پزشکی یکی از پر مسیولیت تزین شغل هاست
جون ادما واقعا چقدر ارزش داره؟
قصور پزشکی جزئی از رشته پزشکی است.افراطی گری نباید کرد.باید از طریق قانون بررسی و خطا کار مجازات گردد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
کاری که یک ادم بیسواد میکند با یک پزشک متفاوت است. تجربه نشان داده است که متاسفانه مجاری قانونی برخورد قاطع نمی کنند از این رو در اینگونه مسائل حتما مراجع تصمیمگیر بالاتر مانند دستور ریاست محترم جمهور در قضیه آتش سوزی خیابان جمهوری لازم است که در ابتدای کار عمق اینگونه فجایع مشخص شود سپس در مرحله بعد نظارت شدید بر درمان که هیچ پزشکی جرات نکند به راحتی دست به بیمار بزند مگر اینکه آموزش کافی دیده باشد، قبل از عمل خوب استراحت کرده باشد، در یک روز چند عمل همزمان انجام نداده باشد، اگر رزیدنت قرار است کار را انجام دهد اتندینگ کاملا بر عمل نظارت کند و.....
شهرام
| Germany |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
در اینجا دیگه اعتدال معنی نداره
تسلیت میگم اما فکر نمیکنم به نتیجه ای برسید ولی حتما پیگیری کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
چه نتیجه ای مد نظر شماست ؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
چنانچه وی مرتکب خطا و یا قصوری شده باشد، در دادسرای جرایم پزشکی، حسب شکایت خانواده متوفی، رسیدگی میشود
انصاف
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
آقای ناشناس اول کمترین نتیجه مورد نظر ابطال پروانه طبابت است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
در هیچ کجای دنیا به دلیل بروز خطا که از اجزای جدایی ناپذیر خدمات پزشکی است، پروانه باطل نمی کنند ( اپراتور یک عمل جراحی، انسان است و در نتیجه حتما میزان خطایی دارد)
نه تنها در مورد پزشکی، که در مورد بقبه مشاغل هم به این صورت برخورد نمیشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
وقتی وجدان نباشه مردن مردم چیز عجیبی نیست براتون و یه چیز عادیه . در خارج اگر کسی به علت سهل انگاری پزشک مشکلی براش پیش بیاد غرامت چند میلیون دلاری شاید بگیره چه برسه به این که بر اثر سهل انگاری دکتر و کادر پزشکی یکی از دنیا بره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
ناشناس ۵۳دقیقه...دلیل برجای پامحکم کردن قصورات بیشتر پزشکی که مستقیم باجان انسانهاست ندارد‌.جان که بالاتر از اپراتور وشبیه سازیست وتنهاپزشکی که خودراحاذق ومعطوف ووقف ساعات عمل میکند اصلح است..نباید اطلاع میداد وتارفع مشکلوقت میزاشت؟.اندازه پشه دورازجون ارزش نبود
آیا هرحدااقل مجازاتی سنخیت داره با برخوردهای اینچنینی؟
آقای دکتر شهرام به کجا شکایت کنه .خودتون که بهتر می دونید سیستم حاکم بر وزارت بهداشت سیستم پزشک سالاری است . پزشک هر چه قدر هم خطا کند به هرکجا شکایت کنی راه به جایی نمیبری . پزشک زنان وزایمانی را می شناسم که بر اثر سهل انگاری ایشان مادر 35 سال های به راحتی از دست رفت . شکایت هم کردند . در جواب پیگیری خانواده اش فقط 25 روز ناقابل مطب ایشان را تعطیل کردند. متاسفانه خیلی از پزشکان فقط به فکر مطب و بیمارستان هستند تمام وقتشون هم اونجا میگذره کمتر پزشکی پیدا میشه که حداقل مطالعه داشته باشه که آموخته هاش یادش نره .. با آخرین تکنیک ها به روز باشه ... مزارت بهداشت بایستی طوری برنامه ریزی کند که دوره های بازآموزی مداوم برای پزشکان برگزار شود. عملکرد پزشکان پایش و کنترل شود. نظارت بر کار شان بیشتر شود تا امکان حوادث مشابه به حدااقل برسد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
متاسفانه به علت کمبود نیروی متخصص پزشکی و دیگر اینکه وزارت بهداشت و مدیریت بهداشتی درمانی و آموزش پزشکی همگی بر عهده کادر پزشکی است و مدیران پزشک علاوه بر شغل طبابت و مدیریت به سایر کارهای دیگر برای افزایش ثروت مبادرت می کنند در نتیجه این وزارتخانه انحصاری دست پزشکان است خود عمق فاجعه را ببینید.
متاسفانه عین همین فاجعه برای برادر ارشد من وپدر یک خانواده افتاد ، و او جانش را به خاطر بی توجهی و سهل انگاری پزشک معالج و کادر پرستاری از دست داد وشکایت ما هم علیرغم رفت و آمد مکرر بین دادسرا و سازمان نظام پزشکی به هیچ انگاشته شد وآب هم از آب تکان نخورد و خانواده ای چهر نفره سرپرست و نان آورش را به همین سادگی از دست داد.خدایا خداوندا داد یتیمان را بستان
کدوم چیزمون درسته که پزشکامون درست باشن اما تو شعار دادن اولیم.
دو سال پیش یکی از اعضای خانواده من به خاطر عمل صفرا در بیمارستان اراک در سن 45سالگی مرد وگفتند سکته مغزی کرده شکایتشان به جایی نرسیدزن و دو بچه کوچکش بدون هیچ گونه بیمه ومستمری دارند روزگار را به سختی سپری می کنند بعضی ها میگن به خاطر داروی بیهوشی چینی بوده خدایا به دادمون برس
بچه های پزشکی به محض اینکه ثبت نام میکنند و در خوابگاه جابجا میشوند فوری همدیگر را دکتر صدا میکنند چنان غروری در اینها ایجاد میشود که از همان ابتدا جواب سلام کسی را نمیدهند و جای خدا مینشینند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
بعد از 8 سال طی دوره پزشکی و 2 سال هم طرح مناطق محروم، هنوز بین دوستان، همدیگر رو "دکتر-دکتر" صدا نمی کنیم،
شما احتمالا دلت از کسی یا جای دیگه ای پره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
ما که عمرا یاد نداریم از این کارا کرده باشیم
آفرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
شما دونفر خیلی خوبین.خوشمان آمد..چون انسانیت وهدف انسان
دوستانه وخدمت ومفید واقع شدن ملاکتونه؟نه صرفا .گوش شیطون کر.مقام شغل وپول .وهمدستی ومعرفی خارج لیست وبی موقع به عزرایل نمیدین بلکه .فرصت دوباره وبه عقب ..هزار ویکی ونصفی آفرین
اینکه دکتر عمل رو تموم نکرده از بیمارستان میره یعنی اینکه دکتر یا 1000 تا کار داره در کنار کارش یا کاملا بی مسئولیت است ، که هر دو اینها باعث چنین اتفاقاتی میشود ، اگر سیستم حاکم باشد این اشتباهات به حداقل میرسد ، مثلا حضور پزشک از لحاظ زمانی باید کنترل شود ، شرایط روحی پزشک باید برای عمل کنترل شود و .. اگر مجموعه ای از عوامل کنترلی باشند اینها کمک زیادی به کاهش خطا میکند ، برخی از پزشکان خیلی پر کار هستند روزانه چنین عمل میکنند ، عمل زیاد همیشه ارتقا, دانش نیست بلکه کاهش دهنده تمرکز است چرا چنین اجازه ای داده میشود ؟ اگر سیستم باشد کسی تلاش نمیکند کار زیاد کند با کیفیت نامطلوب .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
با این سیستم بیمه ای بی کفایت، نتیجه این است،
تعرفه های پزشکی غیر واقعی منجر به چند جا دویدن و یا پدیده ی زیر میزی میشود، و کاهش تمرکز ممکن است از نتایج آن باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
حتما دکتر در حین عمل یاد برجی که داشته میساخته افتاده گفته بذارین عملو برای یه وقت دیگه من برم بالا سر کارگرا ببینم خوب کار میکنن یا نه! دکتری که فکرش همه جا هست به غیر از طبابت و کار خودش خوب آخرش هم همین میشه دیگه
درسال گذشته در بیمارستان...همین اتفاق برای مادر من افتاد دقیقا مشابه همین با این تفاوت که 40 میلیون هم هزیته گرفتن کی بفریاد ادم می رسد؟
جراحی که ادعا کنه تا به حال مریضی زیر دستش نمرده یا دچار عارضه نشده دو حالت بیشتر نداره یا دروغ میگه یا کلاً عمل نمیکنه
این عارضه منجر به فوت این مادر گرامی حتی در بهترین مراکز دنیا هم اتفاق افتاده و باز هم اتفاق خواهد افتاد
پزشک در این موارد نباید بالین بیمار بد حال رو ترک کنه
قبل از هر جراحی باید تمام عوارض رو به بیمار گفت حتی اگر نادر باشه و به بیمار حق انتخاب داد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
صحبتهای شما متین جای هیچ شکی در کلام شما وجود ندارد اما نظرات بینندگان را در همین صفحه ملاحظه بفرمایید چند مورد کیسه صفرا لاپاراسکوپی منجر به مرگ شده در مورد محالات صحبت نمیشود در مورد جان انسانها صحبت میشود که در تهران، پایتخت عمل جراحی ساده باعث تلف شدن جان یک انسان میشود نه این یک مورد کاش مرکزی جهت گرداوری اینگونه حوادث ایجاد شود آنوقت میبینی که ..... کار از حوادث پزشکی گذشته اما انعکاس ندارد چون همگی به پزشکان اعتماد دارند و هزار دلیل دیگر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
میزان بروز حوادث حین کار (جراحی) در کشور ما بیشتر از جاهای دیگه دنیا نیست، این به علاوه ی هزینه های پایین تعرفه های سلامت در ایران سبب میشود تا از کشور های همسایه و حتی ایرانیانی از کشور های پیشرفته برای انجام اعمال جراحی و کارهای پزشکی به ایران سفر کنند
ناشناس
| Germany |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
اماری در مورد اینکه حوادث حین کار پزشکی در ایران کمتر ازسایر دنیاست در دسترس نیست اگر اماری دارید بگوئید برای ما بسیار جالب است
ناشناس
| Germany |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
تعرفه ها کم است درست اما نمیشود وجدان خود را برای کسب درامد بیشتر زیر پا گذاشت اگر شما میگویید درامد پزشک کم است باید خدمت شما عرض کنم که اکثر پزشکان میدانند که درامدشان بی حساب و کتاب بیش از سایر تمام نقاط جهان است زیرا نظارتی بر درامد انها وجود ندارد مالیات نمیدهند و....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
معنی "بیشتر نیست" با برداشت شما تفاوت دارد دوست گرامی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
17:04
بروز حادثه حین عمل جراحی، زیر پا گذاشتن وجدان نیست، چنانچه فردی به اقدامی در حیطه ای که تحصیلات و مدرک آنرا ندارد دست بزند، نمومه زیر پا گذاشتن وجدان میتوان محسوب کرد
در بيمارستان ... بر اثر عمل كيسه صفرا، دختر عمه من هم فوت نمود، علتش را نميدانم.
برخورد شدید 4 پژو 206 و سه پراید در بزرگراه حکیم چهار کشته برجای گذاشت..پلیس راهور تهران بزرگ نیز اعلام کرد این حادثه به دلیل کورس گذاشتن رانندگان دو خودروی پژو 206 رخ داده بود (ساعت 22 و 56 دقيقه پنجشنبه). به نظر شما کداممستحق اعدام هستند رانندگان این دو اتومبیل یا پزشک فوق
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
اگر راننده فوق زنده ماند باید گواهینامشو ضبط کرد به علت کشتن چند نفر باید دیه بده خودش یا بیمه، نمیشه که پزشکا قصر در برن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
یعنی فردی که مشخصا دیوانگی میکرده و 4 نفر را به کشتن داده ... اینجور برخورد و پزشکی که در حین انجام عمل جراحی، تصادفی پیش آمده، اعدام شود ؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
هرکسی مسئول اعمال خودشه. چرا قاطی میکنید همه چیو؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
قیاس مع الفارق!!؟برخوردولرزش دست پزشک وترک صحنه قبل کروکی وکورس نداشتن وقتواطلاع ندادن وفوت وقتطلایی وفوت بیمارکدام مقصرند؟بیمار یاپزشک!البته بیمار چون زیر دست بوده ونباید به ضرر ؟بالادست ودرانروز می مرده!خدابیامرزد .
از اولیاء مریض سوالم این است مبلغ دستمزد ی را که قرار بود پرداخت کنند با دیه ای که احتمالا میگیرند مقایسه کردند
اگر من به جای خانواده این مرحوم باشم حتما پزشک را به قتل میرسانم. حتما این کار را میکنم.
چقدر زیرمیزی گرفته؟
باید جا پزشگا را با قصابا عوض کرد وااله اونا با انصاف ترند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
پزشکی هم یه جور قصابیه دیگه، فرقش فقط تو آدم و حیوونشه
در ایران متاسفانه جامعه پزشکی در قبال خطاشون پاسخگو نیست و قانون سختگیری هم وجود نداره. نمونه اش شما برخورد تند پرستاران رو در بیمارستانها ببینید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
باید با پزشک متخلف و سهل انگار برخورد بشه و حقوق پرستاران رو هم بیشتر کنند و ساعت کاریشونو کمتر کنند تا فشار به اعصابشون نیاد. در هر صورت باید با مریض و خانواده مریض برخورد خوب داشت
واقعا"چی فکرکردین پزشک محترم با میلیونها پول وچند وکیل تشریف میبره دادگاه حلش میکنه دیه میده تموم مجازاتی برای این قشر دایران وجود نداره اینجا کشور اسلامیه وقانون برای فقراست چون کشور فقراست عزیزان
یکی شون هم باعث مرگ مادرم شدن جالبه قبل عملم سال 88 25 میلیون پول خواست تا بعدش بره اتاق عمل !! بعدشم که .....
در همین بالا،ببینید چند نفر، بستگانشان را از دست دادند. وضع بیمارستان ها خوب نیست. رفتار های کادر بیمارستان ها با مردم و بیماران بد است. تا به امروز کدام پزشک به خاطر مرگ بیمار زیر دستش مجازات شده? چرا پزشکان این همه حاشیه ی امن دارند? اگر قانون در همه ی موارد ی که منجر به مرگ انسانی می شود، برا ن و سخت مجازات کند، دیگران این همه با سهل انگاری و یا با خیال ارام که کسی به انها کاری نخواهد داشت،جنایت نمی کنند. درست است که پزشک خدا نیست و اشتباه می کند ودر همه ی کشور ها هم هست ولی در کشور های پیشرفته به اسانی از چنگ قانون نمی توانند در بروند. این جا،ما سالهاست می شنویم و میبینیم کهگاه با کمال بی رحمی بینار را رها می کنند مانند این پزشک هنگانی که دید کار خراب شده،بیمار را به حال خود رها می کند و در می رود. اقایی هم که از دادن سهمیه دفاع کردند و گفتند که پنج تن از کسانی که از سهمیه استفاده کردند،اکنون از بهترین پزشکان در خارج از کشو تشریف دارند? چه دلیل جالبی! جای پنج نفر را گرفتند و از پول این کشور استفاده کردند و اکنون در کشور های اروپایی و یا امریکا و کانادا هستند! با درود به همه ی خانواده های جانبازان،ایثار گران و شهیدان و دست انها را می بوسیم ولی این دلیل نمی شود که بدون کنکور وارد دانشگاهدشوند،البته در دولت پیشین خیلی ها بدون کنکور وارد دانشگاه شدند که جزو خانواده های گرامی شهیدان نبودند. اما موضوع اصلی این است که قانون باید این حاشیه ی امن را از میان بردارد،برای هر نهاد و سازمانی.هر که کسی را به عمد یا بدون عمد،مجزات در خور شود. ما به این اقا می گوییم از خون مادرش نگذرد.
تابناک هیچوقت نظر منو منتشر نمیکنی اینبار پای جون وسطه .....آقایان دکترها انواع و اقسام دستگاههای گران قیمت رو وارد میکنن بعد مریضها رو مجبور میکنن الکی آندوسکپی آنژیوگرافی و هزار و یک آزمایش بیخودی بکنن که پول دستگاهاشون رو در بیارن.دکتر قلب پدر من که علنا گفت دلار رفته بالا بچه هام تو آمریکا خرج دارن ویزیتم شده 50 تومن.... خلاصه مواظب خودتون باشید بیخودی زیر بار عمل و آزمایش الکی نرید.اینجا جون آدما ارزش نداره .نهایت تابناک خبرمون رو میزنه چند نفر هم لایک میزنن همین.از من گفتن از تابی هم منتشر نکردن
پاسخ ها
میترا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
اما شما خبر ندارید که تو همون آمریکا هزینه ویزیت پزشک چقدره؟ خواهر من برای یک دندانپزشکی ساده 7000 دلار پرداخت کرد. بدون ویزیت پزشک عمومی و معرفی وی، نمی توانید به پزشک متخصص مراجعه کنید. ویزیت همون پزشک عمومی 120 تا 200 دلاره. تازه پزشکاشون از ترس سو شدن یا همون شکایت مریض ها انقدر با احتیاط بیش از حد نسخه می پیچند که تا آدم بخواد خوب بشه کلی طول می کشه....
پزشک قلب پدر من اگر در امریکا طبابت می کرد خدا می دونه هزار برابر ثروت اینجا رو داشت. اما انقدر آدم خوبیه که دور از خانواده اش اینجا طبابت می کنه و با اینکه سهامدار بیمارستان خصوصی هست باز هم در بیمارستان های دولتی هم ویزیت می کنه هم عمل.
بی انصاف نباشیم. من که قدر دان این پزشک خوب هستم...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
تمام دارایی انسان عزیزانش است یک بیمار یا خانواده وی حاضر است هرچه دارد بفروشد تا فدای سلامتی وی کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
ویزیت پزشک متخصص در انگلستان 400 پوند است، که تقریبا میشه 2میلیون تومن!
و در ایران 30هزار تومن! ،که بعضی از پزشکان یواشکی تا 40-50 تومن هم میگیرن!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
میترا خانم خیلی هم از اوضاع امریکا بی خبر نیستم اولا شما اکر ویزیت را به دلار محاسبه میکنید درامد ما را هم به دلار حساب کنید دوما دکتر پدرم دستور آنژیو گرافی دادند چون ده سال از عمل بای پس ایشان گذشته بود فقط به همین دلیل.ما هم اینکار را انجام دادیم.نتیجه خوب بود.مدارک را برای یکی از اشنایان که در امریکا که متخصص قلب و عروق هستند فرستادیم.ایشان با تعجب گفتند چنین کیسی اصلانباید آنژیو میشدند.نوشتن ریز شرح حال مقدور نیست.ولی برای مامسجل شد دکتر....بی دلیل پدر ما را آنژیو کردند.فکر میکنید دکترهای ما در آمریکا میتوانند بیخود و بیجهت بیمار را آنژیو کنند ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
در جواب ناشناس اخر ورود به اورژانس در کانادا 800 دلار می باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
ویزیت پزشک متخصص در ایران 20 هزار اما تعداد دفعات مراجعه برای تشخیص بیماری به متخصص 100 بار که میشود همان 2 میلیون تومان منتها تا آن مرحله اگر بیمار زنده باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
اولا هزینه ویزیت در خارج انقدرها هم نیست دوما درامد اونها ماهی چند هزار دلاره سوما پزشکهای اوجا کارشونو خوب بلدن و با مریض خوب حرف میزنن و خوب ویزیتش میکنند ولی در ایران تا میشینی پیش دکتر مریضیتو نگفتی اون داره نسخه مینویسه اصلا معاینه دقیق نمیکنه و حرف مریضو گوش نمیده خوب معلومه که تشخیص اشتباه میدن و مریضی مردم بدتر میشه
یعنی لحظه ای نیست که تو ایران احساسات آدم از این اخبار جریحه دار نشه. خدا به بازمانده ها صبر بده اون به ظاهر دکترو باید بگیرن اعدام کنن مجازاتش از زورگیری و آدمکشی کمتر نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
خطای بروز کرده در حین عمل جراحی آیا برابر با زورگیری و آدم کشی است ؟!!!
:))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
معلومه که زورگیر با پزشک یکی نیست . اون کسیکه دزده یا زور گیره تکلیفش مشخصه جایگاه اجتماعی پایینی دارد اما کسیکه در لوای تحصیلات آکادمیک جایگاه اجتماعی کاذب پیدا میکنند و مورد وثوق مردم است صدها برابر جرمش بیشتر است اگر از مردم زیرمیزی بگیرد، اگر در کار خود دقت نکند و باعث آسیب به بیماران شود، اگر همزمان چند جا فعالیت کند و به بیمار فقط از جنبه مادی بنگرد، اگر....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
در واقع شما معتقدی که پزشک همان زورگیری است که به دانشگاه رفته ؟!
متاسفانه شما اصلا تصوری از عمل جراحی و ریسک ها اتفاقات پیش بینی نشده ندارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
اولا همه پزشکان اینگونه نیستند دوما به فرض اگر زورگیری پزشک شود سابقه قبلی وی باعث میشود که بیمار محترم جانب احتیاط را نگه دارد اما بگذریم از زورگیری که همه مامیدانیم چیست به نظر شما زیر میزی= زورگیری نیست
طبابت یا تجارت ؟ مسئله این است ... !!
این عمل را در... بصورت باز روی مادرم انجام دادند که منجر به مرگ مادرم شد و شکایت هم فایده ای نداره چون دکترا بیمه هستند حتی قتل شبه عمد. فقط مواظب باشید چون پدرم که بستری بود در همان بیمارستان(قتلستان)هر لحظه پرستار کاغذ میاورد که امضاه کنید برای رضایت عمل که زیر بار نرفتیم حداقل پدرمان زنده است
باعرض تسليت براي فوت مادري ازمادران ايران مادري بامسوليت ودل سوز دلم كباب شدواشك توچشام جمع شداين مادران فكرهمه چيزوميكنندالاخودشون حتي ازقبل وسايل پذيرايي ازمهماناشم اماده كرده بوددرودبه مادران فهيم وكدبانووباگذشت ايرن زمين روح همه مادران ازدست رفته شادبادخداهم لعنت كندپزشكي راكه به خاطركم دقتي خانواده اي را بي مادرميكند
به خانواده داغدارش تسلیت میگم. خدا بهتون صبر بده. انشاالله جای مادرتون بهشت باشه.
لغو جواز پزشک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
علت ؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
کمترین کاری که میشه کرد اینه که جواز پزشک ازش بگیرن بعد چند وقت زندانی بشه و دیه اون خانم رو به خونوادش بده دیگه پزشک های دیگه بیشتر دقت میکنند و با جون مردم بازی نمیکنند
بنده به عنوان یک پزشک اعلام میکنم بیمارستان اموزشی یک قتلگاه است والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
خداوند به پزشکانی که با شجاعت حرف راست را به مردم میزنند باید تبریک گفت. صد تبریک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
این آموزشی نبوده، خصوصی بوده گویا
به بازمانده گان تسليت ميگم. اما به كسانى كه كامنت هاى توهين آميز گذاشتند عرض ميكنم : علت اينكه بسيارى از همكاران من حاضر به انجام اقدامات لازم درمانى بر روى بيماران پر خطر نيستند ، دقيقأ همين طرز تفكر منفى جامعه و برخورد امنيتى - انتظامى با پزشكان است. كدام يك از شما عزيزان حاضريد مسئوليت جان فرد در حال موت را بپذيريد در حاليكه تفنگى بر روى شقيقه شما نشانه گرفته ؟ با اين روند هر روز بيماران بيشترى به دليل "ترس از بيمار " از درمان محروم ميشوند. اين هجمه به پزشكان مسلمأ بى دليل نيست، اما همه را به يك چوب راندن و پزشك خاطى را لايق " اعدام" دانستن دودش به چشم همهء مردم خواهد رفت
1-به خانواده محترم این بیمار تسلیت عرض می کنم
به محض اینکه به نزد دکتر ارتوپد میروی فورا ده فیزیوتراپی مینویسد که بعد میفهمی اصلا فایده نداشته
وقتی بیماران به خاطر ناراحتی و درد مظلومانه نزد پزشکان میروند متاسفانه اکثر آنها حالت فرمانروایی و ملوکانه بخود میگیرند و مردم بینوا را تعدادی انسان تحت حکم خود میدانند اینست که نهایتا پزشکی تجارت می شود و پزشک بساز و بفروش و بیمار بساز و بمیر !!
مادر مرد نه به خاطر اینکه جان ندارد بلکه به خاطر اینکه پزشکش سواد، فهم پزشکی و ... نداشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
با تشکر،
آیا به نظر شما کسی که بیش از 100 امتحان را در دوره دانشگاهی خویش گذرانده است، سواد و فهم پزشکی ندارد ؟!!
پس چه کسی دارد ؟ ،پس آن خانواده برای چه به او مراجعه کرده، وی را جهت سپردن جان مادر و همسر به دست هایش انتخاب کرده اند ؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
آیا به نظر شما کسی که بیش از 100 امتحان را در دوره دانشگاهی خویش گذرانده است، سواد و فهم پزشکی دارد؟؟؟؟؟ نه همشون ندارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
درس خووندن و امتحان دادن "فهم" نمیاره، هم.ن جور که عینک "سواد" نمیاره. فهم و شعور و وجدان چیزیه که با آموزش مهارتهای رفتاری محقق می شه 50,000 امتحانم بدی فایده نداره.
جالبه هر اتفاقی چه عمد چه سهو روی می ده، ملت با سرعت هر چه تمامتر، حکم اعدام و طناب دار و کشتن و قصاص را صادر می کنند!!!
قصور پزشکی قطعا قابل پیگیری می باشد ولی چرا تا به این حد ما سنگدل شده ایم!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۰۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
سنگدل اون پزشکیه که تعداد عمل هاش در روز بیشتر از سر زدن به مریضائی که عمل کرده
خیلی متاثرشدم از این کار دکتر بی تفاوت
من در بيمارستان پارسيان عمل لاپروسكپي براي اپانديس انجام دادم ولي وقتي برگشتم بيرون از اتاق عمل به من گفتن تو فتخ ناف و انسداد روده هم داشتي كه عمل كرديم و هزينه دريافت كردند و بعدشم زير ميزي دكتر عزيز . بازم راضيم جون زود حالم خوب شد . اما بعد از زايمانم اين اولين جراحي من بود و تازه فهميدم عحت كلاهي سرم رفته با اين شوهر جراحي خوب بود ولي بعدش قلبم شكست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
متوجه آخرش نشدم. به شوهر چه ربطی داشت؟
هميشه در قضاوتهايتان عدالت را رعايت فرماييد. همه پزشكان تاجر نيستند خيلي هاشون واقعا طيبند مثل جناب آقاي دكتر... خدمت مي كنند.خداوند اجر زحماتش را عطا فرمايد.
خواست خدا بوده!عمرش بسر اومده بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
در کشورهای جهان سوم مه میزان سن جامعه به طور میانگین بین 50-60 سال است و کمتر از کشورهای توسعه یافته است باید گفت که خواست خدا بوده که عمر جهان سومی ها کم باشد ؟؟!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
فقط تو کشور ما خدا میخواد مردم تو جوونی بمیرن؟ صبح از در خونه بیرون نریم چون خدا میخواد بمیریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
همینه که پیشرفت نمیکنیم دیگه. بی توجهی و سهل انگاری خودمون که باعث همه مشکلات و ضرر به مردم و فوت شدن مردم میشه رو میگیم خواست خدا بود! خدا در قرآن گفته اگر یک انسان را بکشی گویی همه انسانها را کشته ای واگر یک انسان را از مرگ نجات دهی مانند این است که همه انسهانها را نجات داده ای پس خدا دوست نداره بنده هاش الکی از دنیا برن خدا خوبی برای بنده هاش میخواد
مادر من هم در سن 31سالگی در اثر عمل جراحی آپاندیسیت درگذشت!
پاسخ ها
بی نام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
خدا رحمتش کنه
واقعا متاثر شدم
اخه عزیز من نمیتونی بزشک بشی خوب نشو بعد هم معذرت خواهی تو چه فایده ای داره تازه مادر این اقا تنها یکی از هزار تا مورد این جوری ماست
پزشکی در ایران = تجارت
با عرض تسلیت بحضور خانواده داغدار
اصولا پزشکان و پرسنل بیمارستان ها بخصوص اموزشی به بیماران به چشم یک موش آزمایشگاهی نگاه میکنن با خواندن این گزارش به یاد پدر مرحومم میافتم که با یک سکته مغزی بخاطر عدم تشخیص درست واعلام اینکه بخاطر خونریزی مرکزی مغز تا نیم ساعت فوت میکنه هیچ اقدام درمانی انجام.نشد و وقت منتظر مرگ.پدرم شدند تا یکماه بدون تغذیه بصورت یک جسد تحویل ما دادند و ما در خانه پنج سال در. همان حال پرستاری کردیم و دوباره رای سکسکه و تورم بدنش به همان بیمارستان بردیم بخاطر عدم رعایت بهداشت و شرایط جراحی محدود در اورژانس برای رگ گیری دچار عفونت داخلی شد و فوت کرد و من هم یتیم شد ولی من از کسانی باعث پنج سال رنج و عذاب پدرم و در نهایت فوت اون شدند نمیگذرم و از آرزوی همون آینده را دارم
بي توجهي مسولين مملكتي براي جان ومال مردم
لعنت بر پزشکی که اینچنین شما را داغدار کرد و در مقابل به راحتی از جبران با پول سخن میگوید.خدا ازش نگذره
پدر من دربيمارستاني در قم زير آنژيوگرافي فوت كرد و توصيه ميكنم ديگه هيچكس آنژيوگرافي نكنه !!
با عرض تسلیت
لطفا نام دکتر و نام بیمارستان و به مردم بگویید تا بشناسند تا عزیزانه خودشونو به دست چنین بیمارستان هایی نسپرند.
مادر عزیزم کراتینش بالا رفت.معلوم شد که التهاکلیه است.از طرف دیگه سنگ مجاری صفراوی داشت.دکتر گوارش معروف با اون چشهای آبیش یه بار ای .آر.سی.پیش کرد.معلوم شد شسنگش بزرگه.گفت یک بار دیگه هم باید ای.آر.سی.پی. بشه اما از دکترهای دیگه مشاوره گرفتیم گفتند بار دوم لازم نبست.دکتر چشم آبی ما بار دوم مادر عزیزم رو ای.آر.سی پی کرد که زد مجاری صفراویش رو زخم کرد.مادرم به خاطر کلیه اش کورتن مصرف می کرد .کورتن از زخمش یه توده عظیم زخم ایجاد کرد که شد باعث خونریزی گوارشی شدید یا ملنا.مادر مثل گلم فوت شد.10 روزه بی مادرم.علت مرگ در بیمارستان شد خونریری شدید از محل ای.ار.سی.پی.خد ا عزیزت رو بگیره دکتر در...
اسم بیمارستان و به اصطلاح پزشک بزودی اعلام میشه
با عرض تسليت فراوان،،،پدر من ١ سال پيش در بيمارستان مهراد بر اثر كوتاهى دكترش فوت كرد دكترش اومد كليه اش رو در بياره روده اش رو پاره كردو در ٢١ روز ٤ عمل باز كرد ولى متأسفانه فايده اى نداشت،،،،خدا همه عزيزانمون رو رحمت كنه،و جالبه كه همه سر اين دكتر قسم مى خورن،
دوستان من تا حالا نشنيدم كه كسى از پزشكى در ايران شكايت كنه و به نتيجه برسه،،،،،ولى در خيلى از جاهاى دنيا دادگاهى واقعى مى كنند.
درود به تمامی هموطنان .
در ابتدا ازتابناک تشکر ویژه میکنم .
به خانواده این عزیز تسلیت میگم روحشون شاد.
مادرم به زودی در همین بیمارستان به علت سنگ ۲۶ میلیمتری که در صفرا داردمی خواهد عمل کند ولی از وقتی این پیام را خواندم می ترسم
....................
...................................
..........................................
................................................باعرض تسلیت
تو بیمارستان ها عواقب توهین به پرسنل را زدند واین یعنی ضعیف کشی... من خودم شاهد برخورد نامطلوب پرسنل بودم جالبه بعدش صورتجلسه علیه بیمار نوشتن ...تعهد دیگه جایی نداره دربیمارستانها وسالارند برا خودشون
متاسفم برای همتون که نظرات غیر کارشناسی و از روی بیسوادی ومغرضانه میدید.دکتری که بهترین سالهای عمرشو برای خدمت از دست داده.اگر هم اشتباهی کرده عمدی که نبوده.هیچ احمقی مریضشو نمیکشه!اگه دکتری وضعش خوب باشه همه ناراحت میشن ولی این همه بساز بنداز تو این شهر پول مردمو چپاول میکنن خونه هاشون رو سر مردم خراب میشه.دکل مخابرات تو سر مردم میفته یه نفر کشته میشه.هرسال هزاران نفر از بی کفایتی ماشین ها و جاده ها میمیرن.و یا از این حوادث که مسببش گاهی بی ملاحظه گی راننده هاست معلول میشن.صدای.هیچ کس در نمیاد.
اتفاقا خانم منم عمل کیسه صفرا انجام داد که خداراشکر بهبود یافت.اولش نگران بودیم ولی خوشبختانه به خیر گذشت.درمورد شما هم خدا صبرتان دهد.
سلام من خانمی 40 ساله هستم بدلیل داشتن سنگ کیسه صفرا قراره عمل کله سیستکتومی لاپاراسکوپی انجام دهم با خواندن این مطالب نگران شدم ...لطفا اگه کسی در مورد کار آقای دکتر شهرام نظری تو بیمارستان عرفان تهران اطلاعی داره بگه ممنون میشم
سلام خدا عزیزتو رحمت کنه
من پیشنهاد میکنم از داروهای گیاهی استفاده کنین در خیلی موارد داروهای گیاهی خیلی از عمل جراحی بهتر جواب میده مثلا گیاه قاصدک عالیه ولی شدیدا ادرار اوره .استفاده کنین معجزه می کنه .موفق و موید باشین
جون ادما خیلی ارزش داره باید از این دکتر که وقت عمل معلوم نبوده حواسش کجا بوده پرسید که اگر مادر خودش رو هم عمل میکرد اینقدر بی توجه بود کار این دکتر با کشتن عمدی یه نفر فرقی نداره متاسفم که چنین دکترایی در ایران داریم و در کنار این دکترا درود بر شرف جراحان با وجدان زیادی که با شرف کارشونو بهبهترین نحو انجام میدن
وای برما وای برما
همیشه همینه
منرا یتیم کردند این ذکترا
به نام خدا. با عرض تسلیت به خانواده محترم مرحومه. بلکه پزشک و دستیارانش مقصر هستند، نه پس بقال سرکوچه مقصرو مجرم است
حالا شما باید شکر کنین به سواد دکترهای سهمیه ای از این به بعد چون دکترهای بین المللی در راهند ننه که خیلی وضعشون بدتره خدا به داد بیماران برسه
من هم این اشتباهات پزشکی رو زیاد دیدم و باید به حساب این پزشکان خطاکار برسند اما همه پزشکان اینطور نیستند
من در همین ماه عمل برداشتن کیسه صفرا دارم تو رو خدا برام دعا کنید خیلی میترسم. در ضمن به نظر من همچین پزشکهایی رو باید منع کنند از جراحی کردن
واقعا طبیعی است فکر می کنید چی مون صد در صد درست است باید جوانان ما به این بی نظمی عادت نکنند و هر روز به فکر دیگران باشند تا جامعه اصلاح شود بنی آدم اعضای یکدیگر که در آفرینش ز یک گوهرند
نتیجه مدارک بی ارزش دانشگاه آزاد چه می شود؟ پزشکان نالایق و بازی با جان مردم.. مهندسان بی اطلاعات و اتلاف هزینه های کشور.. معماران بی تخصص و ساختمان های غیر استاندارد و ..
اون دوستانی که در کامنتای بالا فرمودند حق الویزیت توی آمریکا واروپا 400 دلار ....هست باید عرض کنم که روزنامه همشهری چندی پیش اعلام کرد پزشکان ایرانی بالاترین دستمزد رو توی دنیا دارن مخصوصا پزشکان ارتوپد این یه مقاله رسمی بود توی روزنامه .و اگر پول ما هم رتبه ی دلار وپند بود قائدتا 400 دلار آمریکا همون 400 تومان خودمون بود شما دلار رو به پول خودمون برمیگردونی وضرب وحساب میکنید!!!!!!
ایران بهشت متخصصان
این اطلاعات کاملا علمی چاپ خود روزنامه ی وطنی است وقابل توجه دوستانی که با کشورهای توسعه یافته مقایسه کردند!!
دختر خودم پزشکی میخونه و من همیشه بهش یادآوری میکنم اولین چیزی که باید برات مهم باشه نجات جان آدما باشه وامیدوارم این موضوع رو در روح وقلبش نهادینه کنم.
سلام خدا رحمتشون کنه
یکی از اقوام نزدیکم برای عمل کیسه صفرا دوبار راهی اتاق عمل شد وبار دوم برای به هوش امدن ایشان همه دعا میکردند یعنی پزشک ایشان گفت فقط دعا کنین که خداروشکر بعد از سه روز به هوش امدند چرا تازگیا عمل کیسه صفرا اینقدر سخت شده وهمه را نگران کرده؟
عمه خدا بیامرز من هم به خاطر اشتباه پزشکی فوت شدن دقیقا اونم عمل کیسه صفرا داشت
با سلام اکثر ما بدون دانستن چند وچون موضوع شروع به نظر دادن میکنیم که اشتباه است
ضمن عرض تسلیت خدمت دوست عزیز به عرض میرسانم اگه قانون قصاص کرد که کرد وگرنه خودت اقدام کن و یه گلوله حرامش کن
لعنت به هر چی دکتر
كدوم بيمارستانه ؟ميدونيد بگيد توروخدا
من پدرم عمل کيسه صفرا داره از وقتى اين پيامو خوندم وحشت کردم.خدا همه مريضارو شفا بده....
واقعا تاسف بار بود.خدا به شماصبر و به چنین پزشکانی قدری ایمان بده
خداوند تمام کسانی که بخل و حسادت و دروغ گویی دارن به راه راست هدایت کند . پزشکان فرزندان نخبه و فرهیخته مردم هستن .
رسما یه آدمو کشته وقتی حتی راحت بیمار گذاشت و فرار کرد به جای رسیدگی
با سلام
خدا این مادر را رحمت کنه و به خانواده ش صبر بده.
سلام من الان در همین ساعت تو بیمارستان بهارلو هستم پدرم ده روز پیش عمل صفرا انجام داده هنوز مرخص نشده شکمش آب آورده دکترا میگن چیزی نیست اما عمم که دکتره میگه موقع عمل جای دیگش تو شکمش ناقص شده من نمیدونم کی به اینا مدرک داده واقعا براش دعا کنید ممنونم
سلام من الان در همین ساعت تو بیمارستان بهارلو هستم پدرم ده روز پیش عمل صفرا انجام داده هنوز مرخص نشده شکمش آب آورده دکترا میگن چیزی نیست اما عمم که دکتره میگه موقع عمل جای دیگش تو شکمش ناقص شده من نمیدونم کی به اینا مدرک داده واقعا براش دعا کنید ممنونم
سلام من الان در همین ساعت تو بیمارستان بهارلو هستم پدرم ده روز پیش عمل صفرا انجام داده هنوز مرخص نشده شکمش آب آورده دکترا میگن چیزی نیست اما عمم که دکتره میگه موقع عمل جای دیگش تو شکمش ناقص شده من نمیدونم کی به اینا مدرک داده واقعا براش دعا کنید ممنونم
بره پدرم دعا کنید همین اتفاق افتاده براش تو بیمارستان بهارلو در راه آهن
پزشك ها جز به پول به چيزي فكر نميكنند
شایعترین اشتباه در عمل جراحی لاپاراسکوپیک کیسه صفرا زدن اشتباهی مجرای صفراوی مشترکه (cbd) که اونم میشه با تبدیل جراحی به عمل باز و اناستوموز به روده درمان کرد دیگه زدن اشتباهی ivc رو نمیتونم قضاوت کنم چون جراح به این راحتی مریضو ول نمیکنه به امان خدا و اتاق عملو ترک کنه!! خیلی خیلی بعیده
عمل جراحی یک خصوصیت معروف طب یهودی است و عوارض زیادی دارد که یاسبب مرگ آنی میشود ویاسبب ضعف مفرط بدن ومرگ تدریجی . به خیلی از اعمال جراحی واقعا نیازی نیست ومیتوان با بهبود تغذیه وسبک زندگی و داروهای مفید بیماری را درمان کرد
پاسخ ها
کریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
درخیلی ازموارد عمل جراحی یعنی شروع شمارش معکوس برای ازکارافتادن ومرگ انسان، من هم خواهرم را دراثر جراحی کیسه صفرا از دست دادم وپزشک حتی.
متاسفم هم نگفتد
کشور ایران جزو 4کشور برتره،ولی خدا نکنه پای هیچ بنده خدایی به بیمارستان باز شه که اگه دولتی بری با عفونت بر میگردی واگر خصوصی بری کمرت زیر هزینه میشگنه
سلام به همه ي عزيزان
من هم يك سال پيش در بيمارستان خصوصي اهواز عمل كردم و صفرامودر آوردم بعداز عمل بهم گفتندخداخواست زنده موندي چون به داروهاي بي هوشي حساس بودم يعني واقعا نبايد قبل از عمل تست كنن ايرانه ديگه كاريش نميشه كرد.به همه ي دوستان كه عزيز ازدست دادن تسليت ميگم
دقیقا همین قضیه برای عمه ی من اتفاق افتاد و موجب مرگش و فروپاشی خانوادش شد
خدای من
با سلام یکی از فامیلهای ما هم حین عمل لاپاراسکوپی کیسه صفرا دچار پارگی این رگ شد و فوری عمل باز کردن و بنده خدا از زیر قفسه سینه تا ناف را باز کردند تا تونستن خونریزی را مهار کنند
چه جالببببببب دکترا جدیدا کار و بارشونو ول میکنن میان این پایین به دفاع می پردازن
من هم قراره عمل صفرا انجام بدم ترس برم داشته
اوضاع رسیدگی به تخلفات پزشکی خیلی نابه سامان شده
اين كه ميگن هرشغلي كه توش سوگند ميخورن مشغولين به اون كار بي وجدان تر از بقيه ي آحاد جامعه هستن برام ملموس شده ؛ مثل داستانه امير عباس بيمارستان سينا مشهد يا مادر دوقلوها بيمارستان چمران تهران ، فقط ميگم خدا لعنتشون كنه
باعرض تاسف ، پروردگار بهشت نيسب ايشان كند .وبه شماهم صبرعنايت فرماييدولى بنده همين قدر ميدونم مكافات خونه همين جاست .انشاالله نابود ميشود
من همین امروز رفتم برای سنگ صفرای خانمم به متخصص مراجعه کردم هنوز به دو دقیقه نکشیده گفت فقط عمل باید بشه در حالی که کلی تحقیق کردم که با داروهای گیاهی و طبیعی راحت دفع میشه .سنگهای 4 تا 5 میلیمتری هستن گفت که خیلی دفع کردنش خطرناک هست و اثلا امکان نداره بدون عمل .سریع بدون هیچ توضیحی برای دو روز بعد وقت عمل داد.انچنان اب تابشو زیاد کرد که بنده خدا خانمم داشت همون جا سکته میکرد.بی وجدان یک کم هم روحیه نداد به خانمم.فقط می گفت چون شما از بیمه سلامت استفاده میکنید میتونم تو یک بیمارستان ارزانتر براتون عمل کنم.به نظر من این دوره دکتری که برای رضای خدا طبابت کنه خیلی خیلی کمه و همه فقط پول میشناس بس تمام.انشاالله که تمام بیماران شفا پیدا کنن.
ولی باید خودمان هم تلاش کنیم که به امید خدا پامون به دکتر و بیمارستان نرسه تا به همچین از خدا بی خبرای سر کار داشته باشیم
اگه فقط رژیم غذایمون رو درست استفاده کنیم یا که خام گیاهخاری رو در پیش بگیرم تا بدنی سالم داشته باشیم.
برای چی سهلنگاری رو کار خدا میدونین فقط دکتر باید محاکمه بشه
سلام عزيزان منم ٤٠روزه عمل لاپراسكوپي كردم و صفرامو در اوردن
مادر منم .مانند خانم طیبه مردداد ۹۵در بیمارستان اراک جان خود را از دست داد ولی اینبار حین عمل روده ی مادرم را پاره کرده بود ولی متوجه پارگی نششده بود بعد از دو روز برای عمل مجددا به اتاق عمل بردن تا قسمت پارگی را بدوزن ولی خیلی خیلی دیر شده بود ..... واقعا داریم اتیش میگیریم که برای عمل سنگ کیسه صفرا مادرمان بر نگشت
جراح لاپراسکوپی باید اونقدر مهارت کافی و وافی رو داشته باشه که چنین خطایی رو مرتکب نشه.
خدا کنه دیگه تکرار نشه.
متأسفم زیاد برای این مصیبت
حالا کسی که سهمیه داره طرفدار پزشک سهمیه داره اونی که سهمیه ندار ه برعکس
نام دکتر مادرم قزلو بود.خدا ارت نگذره. انشاا به این مصیبتا گرفتار بشی. د
خدا رحمت کنه
نبایداز این دکترا گذشت کرد همینجوری که از پولشون نمیگذرن
وایییییی مادر منم باید عمل کیسه صفرا انجام بده نظرات رو که خوندم خیلی ترسیدم توروخدا واسش دعا کنید
وایییییی مادر منم باید عمل کیسه صفرا انجام بده نظرات رو که خوندم خیلی ترسیدم توروخدا واسش دعا کنید
وایییییی مادر منم باید عمل کیسه صفرا انجام بده نظرات رو که خوندم خیلی ترسیدم توروخدا واسش دعا کنید
وای مامان منم همین الان راهی بیمارستان شد وقتی اینا رو خوندم ترس و وحشت اومد برام لطفا دعا کنید براش ممنونم:(
سلام خدمت ایرانیای قدرنشناسم..
اونی که داری میگی سهمیه و فلان...از کجا معلوم دانشگاه آزادی و آقا زاده نباشه دکتره؟؟این که بدتره..لااقل تو دانشگاه دولتی سفت و سخت میگیرن..گذشته از اون سهمیه جای کسی رو تنگ نکرده..اگه قراره مثلا دانشگاهی ده تا پزشکی بگیره دو نفر هم سهمیه ای که رقابتش بین خودشونه معرفی میشن..در ضمن باید هفتاد درصد نمره آخرین فرد قبول شده رو کسب کنن بعد وارد شن..همینجوری که جنابعالی میگی که نیست..زمانی که پدر من تو جزیره مجنون تو قوطی کمپوت شام درست میکرده تو و پدرت کجا بودین؟؟حالا اینجای داستان رو داشته باش ای دلواپس..
پدر من جانباز 40 درصده دچار همین سنگ کیسه صفرا شد...متاسفانه تو شهرمون بخاطر دعوا و چاقوکشی 15 نفر مجروح شدن و وقت عملی که با هزار بدبختی تو بیمارستان دولتی گرفته بودیم یک هفته به تعویق افتاد..معاوضه وقت یه جانباز با یه عده یاغی عرق خور..و ما مجبور شدیم تو بیمارستان خصوصی عملش کنیم..نهایت تاسف اینجاست که پدر من سه میلیون تومن هزینه عملش رو نداشت و من به شخصه مجبور به قرض کردن از دوست و آشنا و فلان شدم..متنفرم از این همه قدر نشناسی شماها..تو هیفده سالگی اسم اکثر پزشکای شهرمون رو میدونستم اینقدر که هر دفه مراجعه میکردیم..ده ساله درگیر بیماریهای پدرم هستم..از چهل و پنج سالگی زمین گیر شده..الهی به سر خودتون بیاد..دهنت بشکنه اگه بدون تحقیق گفته باشی..اینقدر چرت و پرت نگین..در ضمن خودم کارشناسی برق دارم بدون استفاده از سهمیه..چون فنی خوندم و اون موقع به فرزندان زیر پنجاه سهمیه نمیدادند..مطمئن باشید اگر روزی فرصت پیدا کنم از ایران میرم و هیچوقت هم برای دفاع از ایران نمیام..قدر نشناس ترین انسان ها روی زمین ایرانیا هستن..خیلی جالبه بخدا عوض اینکه ما طلبکار باشیم یه عده آقا زاده طلب کارن..نشد یه جا برم به چشم مفت خور بهم نگاه نکنن..کلا بابا یک و چهارصد و پنجاه حقوق میگیره..یه عمل سادش میشه سه میلیون..دیگه چیزی برای دفاع از مظلوم ترین قشر جامعه ندارم..بقرآن چیزایی که میشنوید اینور و اون ور تبلیغه باور نکنید که مدیون خونشون میشید..خدانگهدار
منم عمل كيسه صفرا دارم پوليپم ٤ميليمتره كلافه شدم متاسفانه خارش دارم كل بدنم از خاروندن كبود شده واقعيتش از عوارض عمل ميترسم
از اينكه در حين عمل بميرم نه ميگم مشيت الهي.است ولي واقعيتش عوارض عمل را نميتونم تحمل كنم خواهشا اگر بيمارستان خوبي سراغ داري كامنت بگذاريد اين پيام خبري شده منبع فحاشي و اخبار بد كه متاسفانه باعث از دست دادن روحيه افراد ميشه خواهشا كامنتهاي خوب هم بگذاريد
منم چند روز دیگه عمل دارم.فقط خدت کمکم کنه.به بچه ی شیر خواره دارم.ولی واقعا دیگه نمیتونم تحمل کنم از درد زیاد
خدا همه ی مریضا را شفا بده
سنگ کیسه صفرا

این بیماری اصلا نیازی به عمل ندارد
تو رو خدا از این پست ها نزاریدفردا مادر من عمل لاپاروسکپی صفرا داره.خیلی میترسم.تو رو خدا دعا کنید
خداهرچه دکتربی وجدان وسهل انگاررو لعنت کند...آمین
بسیارمتاسفم
وقتی دانشگاه ازاد و بقیه دانشگاه های نامعتبر فقط بخاطر پول انواع و اقسام مدارک به دانشجویام میدن بدون اینکه از لحاظ علمی اونها رو اماده کنن مقصرن
هر که پول داره میره مدرک میگیره مدرک گرفتن تو این دوره زمونه راحت اما سواد علمی کسی ندار
سنگ کیسه صفرا را میتوان باداروهای گیاهی خرد کرد نیازی به عمل جراحی نیست وقتی ریشه بعضی از گیاهان ماده ای دارد که سنگ را میشکافت میتواند از آنها جهت خرد سنگهای کلیه وکیسه صفرا ومثانه استفاده کرد
فقط جهت اطلاع.
سلام
داشتم دنبال یه مطلب مربوط به سنگ صفرا را می خوندم
که متاسفانه حقایقی تلخ را خوندم
متاسفانه من هم به خاطر عمل لاپاراسکوپی تا پای مرگ رفتم،بعد از دو روز درد شدید تشخیص دادن که مجرای صفرایی وقسمتی از اجزای شکم،معده و جگر به صفرا اغشته شده و برا بار دوم برای عمل باز راهییه اتاق عمل شدم،الان دو هفته از عملم میگذره و به شدت تحت مراقبتم مقدارب از معده و....توی عمل دومم از شکمم خارج کردن
حدود یک ماه و نیم پیش عمل لاپاراسکوپی برداشت کیسه صفرا به دست دکتر ( به اصطلاح دکتر ) حمید رضا کدخدایی در بیمارستان بهمن انجام دادم بعد از عمل حالم وخیم شد ، شکمم به سرعت باد کرد ،علت رو از دکترم میپرسیدم فقط به من میگفت عمل من خوب بوده و می تونی بری خونه ولی با پافشاری خانواده ام بیمارستان موندم و مشخص شد لوله اتصالی از کبد به روده من رو در حین عمل سوراخ کرده و ترشحات صفراوی میریخت داخل شکمم ، تقاضای مشاوره یک دکتر دیگه دادیم ولی دکترم قبول نمیکرد دکتر دیگه ای بیاد برای دیدن من ، میگفت باید از زیر دست من بیایی بیرون بعد یه دکتر دیگه بیاد ببینتت ، ما هم برای نجات جونم از زیر دستش اومدیم بیرون و به دکتر کلانتر یکی از دکتران خوب بیمارستان درخواست دادیم اومد برای ویزیت من و بعد از ویزیت گفت باید عمل باز انجام بدم و شکمت رو بشورم و دوباره من یک عمل دیگه شدم تا زنده بمونم و داخل شکمم لوله گذاشتن تا این مایع داخل شکمم نریزه و بیاد بیرون تا اون سوراخ خود به خود بسته بشه
و حالا که دارم این مطلب رو مینویسم هنوز بیمارم و منتظر تا سوراخ مورد نظر بسته بشه ، حالا بسته بشه یا نشه هم مسئله جدیدم هستش
به غیر همه این مسائل هزینه بیمارستانم تا حالا ۳۲میلیون شده برای یک عمل ساده کیسه صفرا
دعام کنید دوستان
می خوام بگم به خدا اقرار نیست دکترای بی انصاف توی این مملکت کم نداریم همون طور که دکترای با وجدان هم داریم مثل همین دکتر کلانتر عزیز ، جونم رو نجات داد
باسلام من هفته اینده عمل صفرادارم توبیمارستان نمازی شیراز با این نظرها واقعا میترسم عمل کنم واسم دعاکنید،با تشکر
افرادی که با سهمیه فلان میان بالا پزشک میشن عاقبتشم همینه...
در دوران تحصیلاتم زیست شناسی همیشه 20 میگرفتم یکی کنارم می نشست که 2 میگرفت باسهمیه پزشکی قبول شد چون سهمیه داشت به همه چیز مملکت تر زدن رفت منم رشته دیگه ای قبول شدم هرچی تنبل بود باسهمیه حق مارو خوردن ماکه راضی نیستیم کوفتشون بشه حالا هرکی این سهمیه روبهشون داده. از اونا نفهم تره همه چیزو باهم قاطی کردن حق مردمو خوردنو تازه ازخودشون دفاع هم میکنن
سلام خداقوت . مسئله سهميه يه زمان معني داشت مثلا اگر دانش اموزي مي رفت جبهه چون از درس عقب مي افتاد هم جزواتي چاپ شده بود به اسم رزمندگان كه بسيار جامع بود .
مادرم دوسال پیش عمل جراحی باز کیسه صفرا انجام داد از اون روز تا حالا یک روز خوش ندیده کل ازمایشات تصویربرداری پیشرفته انجام داده چندین بار بستری شده ولی علتش مشخص نشده درد جناغ سینه که به پشت مزنه درد وحشتناک هرکی بتونه کمکم کنه ممنون میشم
سلام منم کیسه صفرا عمل مردم بعداز دو هفته گفتن که جای عمل ابسع کرده ب قول خودشون بایلوما نگین ک منم میمیرم ؟؟؟؟؟؟؟؟
من قراراست در چند روز این عمل لاپاراسکپی را انجام دهم ۲۳سال دارم یک فرزند۲ساله و نیمه با شنیدن این خبر ناراحت کنند کمی منصرف شدم کمی استرس گرفتم وای خدا من چیکار کنم دکترا میگن جزعمل چاره ای ندارم، خدا به این خانواده صبر یده
من ۳۲سال دارم وسنگ بزرگی در صفرا دارم. به دوسه تا دکتر مراجعه کردم و بهم گفتن باید سریعا عمل بشم اتفاقا باید در بیمارسنان غرب تهران عمل کنم. با این مطالب واقعا استرس بهم وارد شده واقعا میترسم این عمل رو انجاموبدم. میشه اسم بیمارستان مذکور رو بگید
یک دکتر متخصص قلب و عروق بیمارستان چمران اصفهان هم با بی مسولیتی تمام پدر مرا کشت . ایشون یک انژیوگرافی ساده را تبدیل به مرگ کرد. بیمارها را مثل گله گوسفند میبرند قسمت انژیو
واییییی منم عمل دارم سنگ صفرا دعا کنید تروخدا نمیرم یهووو
سلام. اشتباهات پزشکی ربطی به سهمیه و... ندارد و همیشه وجود داشته است. این نحوه پزشکی غلط است که وقتی کیسه صفرا سنگ ساز می شود به جای حل ریشه مشکل، کیسه صفرا را در می‌آورد و دور می اندازد. متاسفانه در خانواده ما هم چند نفر قربانی این موضوع شده اند. پدرم چندسال بعد از عمل جراحی، با یه بیماری ساده و تاخیرافتادن اجابت مزاج، کبدش درگیر شد و خونریزی و تمام

اصل جراحی در این موارد اشتباه است، طب اسلامی برای همه جراحی ها پیشنهاد دارویی جایگزین دارد و خودم شاهد درمان بوده ام. پس گول ظاهر ساده موضوع رو نخورید که حتی اگر جراحی موفق انجام بشود، باز ریشه مشکل که تغذیه اشتباه است باقی می ماند.
منم عمل لاپاروسکوپی انجام دادم وروده ی من وخ دکتربیمارستان پاره کرد ودوباره جراحی بازشدم ازقفسه سینه تانافم دوباره به این دنیا برگشتم خیلی ذجرکشیدم الان هم شکایت کردم وهیچ فایده ای نداست ومیگن ازعوارض عمل بوده من که به خداواگذارکردم
من فردا عمل کیسه صفرا دارم
سلام منم 5 روزه عمل کیسه صفرا انجام دادم ولی خیلی درد دارم یعنی مشکلی برام‌ پیش نمیاد
من یک مادرم که پسرم دانشجوی پزشکی دانشگاه تهران است، اینها خیلی تحت فشار هستند.پسرم یا در بیمارستان است و در حال خدمت به بیماران کرونایی ،و یا در منزل مشغول درس خواندن های بسیار بسیار زیاد و حجیم.من حتی در منزل هم اورا نمی بینم چون نمی تواند به مادرش وقت بدهد،و در تمام طول سال این بچه ها امتحان های کتبی و عملی فراوانی میدهند ،بطوریکه اکثر والدین دانشجویان پزشکی افسرده میشوند .این بچه های پزشکی ماهی ۵۰۰ هزار تومان کمک هزینه دولتی میگیرند،و در دوران رزیدنتی ماهی یک ونیم ملیون با ۱۴ ساعت کشیک روزانه ، هر روز رئیس محترم دانشکده پزشکی دانشگاه تهران، پیام تسلیت برای فوت پزشکان و دانشجویان میگذارد، این بچه ها نهایت سعی خود شون رو میکنند، و الان سی ساله که ویزیت آقایون دکتر روی سی تا پنجاه هزار تومن است یعنی با یک یا دو دلار حق ویزیت که کمتر از کالسکه ران های هند و نپال است
من یکماه بود که زایمان کرده بودم که صفرا مشکل پیدا کرد و گفتند باید بلافاصله عمل بشم در بیمارستان سعدی اصفهان توسط دکتر صادقی عمل لاپاراسکوپیک اتجام دادم و خدا را شکر تا الان که حدود ۲ سال گذشته مشکلی نداشتم
مادر منم چند روزه بر اثر اشتباه پزشکش ... در گرگان که موقع عمل لاپاراسکوپی سنگ صفرا مجرای صفراشو اشتباهی قطع کرد فوت کرده ...
سلام منم الان بخاطر برداشتن کیسه صفرا بیمارستان بستریم فرداعمل دارم این پیاما رو خوندم کل بدنمو استرس گرفته تو رو خدا برام دعا کنید
سلام. دکتر گفته کیسه صفرای مادر من بر اثر سنگ صفرا ترکیده و زهرابش وارد شکم شده و لوزالمعده هم عفونت کرده الان دو هفته هست که بستریه و آنتی بیوتیک میگیره و اون موادی که وارد شکمش شدن رو تخلیه میکنن. حالا دکتر گفته یک ماه دیگه باید جراحی بشه تا کیسه صفرای ترکیده رو خارج کنیم. لطفا اگه کسی اطلاعی داره راهنمایی کنه چه عملی انجام میشه و امکانش هست اصلا بیخیال جراحی بشیم و کیسه صفرای ترکیده بمونه تو بدنش؟
سلام دکتر آبجی بنده سنک‌ کیسه صفرا داره میخواد عمل کنه چطور دکتری باید پیدا کنیم تا راحت و بدون مرگ باشه این اتفاق سرما نیاد لطفان راهنمایی کنید
منم خيلي مترسم عمل كنم نميدونم چكار كنم
سلام مامان من فردا عمل داره به دلم بد افتاده خوابم نمیبره تورو خدا بهش دعا کنید
سلام منم دوهفته است عمل کردم قبلش همه جور دارو گیاهی مصرف کردم ولی خوب نشد ومجبور به عمل شدم الان یه کم درد دارم هنوز برام دعا کنید
سلام من ۱۲ روز پیش عمل کیسه صفرا انجام دادم کیسه صفرامو کامل درآوردن به روش لاپاراسکوپی بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی واقعا دست دکتر درد نکنه خدا خیرش بده خیلی کارشون خوبه و در زمینه لاپاراسکوپی دکتر بسیار حاذقی هستن الانم هیچ مشکلی ندارم
با توجه به اینکه نظرات شمارو‌خوندم
توی ایران اصلا نباید این عملو انجام داد
همه عزیزاشونو تو این عمل از دست دادن
حداقل اسم یه دکتر خوب و بگید که کسایی که نظراتو میبینند به یه بیمارستان خوب و دکتر خوب مراجعه کنند
من مادرم سنگ صفرا داره دوبار بردیمش دکتر متخصص و جراح که خیلی هم با انصاف بود وبه پول اهمیت نمیداد گفت تا زمانی که عفونی نشه لازم به عمل نیست دو تا از فامیلها مون هم که عمل کردند میگن ای کاش عمل نکرده بودیم قبل از عمل بهتر بودیم
تو فامیل ما 2 نفر عمل کردند ناراضی هستند و میگند قبل عمل بهتر بوده ای کاش عمل نکرده بودیم مامان من هم سنگ صفرا داره که یه جراح با انساف بهش گفته لازم نیس عمل کنی فقط رژیم غذایی را رعایت کن غذای چرب نخور و تعداد وعده های غذایی را بیشتر کن و حجمش را کم تر
مادر من در بیمارستان ...بستری شد قرارشد آندوسکوپی بشه ولی کیسه صفرا رو پاره کردن و پنج روز همینجور بادرود فراوان که امروز گفتن چه کردند الان انتقال‌ دادیم بیمارستان عرفان دعا کنید فردا عمل داره
کسی راجع به کانسرکیسه صفرااطلاعی داره؟راهنمایی کنید
سلام من ۳۶ سالمه ۴روز عمل کولیستکتومی صفرا داشتم اول قرار بودبه روش لاپروسکوپی انجام بدم چون ۴سال پیش خواهرم به این روش عمل کردن خیلی راحت وبدون درد سرپیش دکتربیژن خراسانی خدا خیرش بده.اما من پیش یه دکتر دیگه بنام مسعود حسینی خدا خیرش بده بهم گفت چون سنگت ۳سانتیمتر وخیلی بزرگ احتمال ترکیدن و درنیامدن سنگ هستش .عمل باز کن منم قبول کردم۰الانم خوبم اونایی که سنگشون بزرگ به هیچ عنوان عمل لاپاروسکوپی نکنن که بعدا پشیمون میشم من ۴ماه فقط تحقیق کردم بعدپیش ایشون رفتم تنها دکتری بود که تبعیض قایل نشد من اهل افغانستانم
سلام من ۵۲ سالمه ۱۸ دیماه عمل لاپراسکوپی صفرا در بیمارستان کوثر شیراز انجام دادم سنگ صفرا ۲ سانت در گلوگاه کیسه صفرا بود.عمل خوب بود ولی طولانی بود حدود دو ساعت و نیم سنگها روهم فرستادند برای پاتولوژی ولی به خودمان نشان ندادند. البته بعداز ۳ هفته هنوز درست نمیتونم غذا بخورم
سلام من باخواندن این مطالب خیلی ترسیدم
من هم فروردین عمل کیسه صفرا و رحم هردوروباهم میخواهم انجام بدم اگه عمری باقی باشه زنده میمونیم اگر هم که نه باید بریم
سلام.منم بخاطر داشتن پولیپ های زیاد تا۷ونیم سانت و سنگ و رسوب،باید صفرامو خارج کنم.انصاف نیس هرچی شکست و مرگ‌و میره رو اینجا بنویسید.جز تضعیف روحیه هیچی نداره.خیلی بیشتر از این اتفاقای بد،اتفاقای خوبم افتاده و بیمارا خیلی زود خوب شدن.من خودم خیلی روحیه م واسه عمل خوب بود ولی با خوندن این مطااب کلی استرس گرفتم.پس بجای انرژی منفی،بیاید بهم روحیه بدیم
منم ۱۰روزه عمل صفرا انجام دادم خداروشکر خوبم
سلام من ۶سال پیش در اثر التهاب صفرا وی عمل باز داشتم وصفرا را در اوردند ولی این اواخر درد داشتم دردی فوق العاده شدید طوری که این یک ماه هر روز بیمارستان بودم رفتم پیش دکتر شهباز خانی عمل ercp انجام دادم علت گرفتگی مجدد مجاری صفراوی بود ۴ روزه انجام دادم درحال استراحت هستم
سلام منم سنگ کیسه صفرا دارم اخه اگه عمل نکنیم خوب اون دردی که پشت کمر میزنه اونو چه جوری تحمل کنیم
با عرض سلام خدمت دوستان و با توجه به اتفاقی که برای این دوست عزیزمون افتاده هر عملی در هر صورت ریسک اتفاقات خودش رو داره ، و نسبت به حاذق بودن دکتر منم باید عمل رو انجام بدم کلی هم تحقیق کردم حتی برای دفع سنگها که طبق گفته جراح خیلی خطرناک هستش حداقل در مورد بنده در مورد خودم بگم ۱ سالی هست درد های وحشتانکی دارم در بعضی از مواقع که حتی دیگه نفس هم نمیتونم بکشم حرفم هم نمیتونم بزنم نه میتونم بشینم نه میتونم به ایستم توی چند تا از کامنت ها خوندم که دکتر خوب معرفی کنید بنده طبق اینکه خواهرم زن داییم هر دو این عمل رو پیش این دکتر انجام دادن وبسیار رازی بودن از عملشون و حتی توی سایتهای متفاوت خوندم عملکرد کامنت هارو حداقل دوست دارم این پیشنهاد رو بکنم برای ویزیت هم شده پیش این دکتر برید بسیار حاذق هستن خانوم دکتر زهره ضرقامی فرد وباید از دکتر روزبه ربیعی هم تشکر کنم که بعد از چنتا دکتر معد که من تو این مدت رفتم توی اولین ویزیتشون بصورت انلاین تونستن تشخیص بدن با تشکر
منم ۱۳ روز پیش عمل کیسه صفرا انجام دادم زندگیمو فلج کرده ی عمل ساده تبدیل کرد ب کابوس ی سوراخ گزاشتن همینجور ترشحات میاد بیرون ازش وقتی هم ازش میپرسم چیشده میگه تو علم پزشکی بلد نیسی ک تو ضیح بدم مجرا صفراوی مادر زادی تنگ بوده در صورتی ک من از چن تا دکتر جراح پرسیدم میگن مجرا صفراوی اصلی اسیب دیده جین عمل و برای بار دوم شکمم باید باز بشه خدا ازش نگذره
من مادرم هفته دیگه عمل باز کیسه صفرا داره دارم از استرس می میرم
دوستان پولیپ ۱.۵ س داشتم من هم ترس دلهره....داشتم الان ۲۵ روز ه لاپاراسکوپی انجام دادم شکر خدا خیلی خوبم میخوام بگم اول توکل بعد تحقیق کنید جراح کیه ریزومه ش چیه نترس مجبوری عمل کن ،اگر درمان با طب سنتی جواب میده بهتر ،، مادرم ۱۲ سال پیش سنگ صفرا ۵،۶ س با روش طب سنتی دارومصرف کردو عمل نکرد حقیقتاً با پرهیز میسازه ولی من نتوانستم وچاره ای هم نداشتم
سلام خواهرمنم الان درببمارستانه دوساعت پیش عمل کرده براش دعا کنید
سلام مادرم حدود ۱۵ ساله ک زمین گیره الانم کیسه صفرا با فتح شکمش بیش از اندازه اذیت میکنه بیست روز پیش بیمارستان مدرس تهران بستری کردم ولی دکترا گفتن پنجاه به پنجاه عملش رضایت ندادم چون مادرم برام خیلی عزیزه دوسش دارم ازطریق طب اسلامی چکار میشه کرد شمارو به اون خدا کمکم کنید خدامادرتون حفظ کنه این نوشته رو دقیقا ساعت درونیم شب کنار مادر عزیزم دارم می نویسم خدا بحق این عزای امام حسین به همه مریضها شفابده
مادرمنم سنگ کیسه صفرا داره التهاب کرده بایدعمل بشه باخوندن این پست خیلی نگران شدم
من 11ساله هستم وبا اینکه کوچک هستم عمل کیسه صفرا کردم و مشکلی پیش نیامد لطفاً کسانی که سنشان بالا است این عمل را انجام ندهند با درمان خانگی آن را میتوان درمان کرد من چونکه سنگ‌ها در جای بدی قرار گرفته بودند راه دیگری نداشتم و عمل کردم
من عمل کیسه صفرا بصورت لا پاراسکپی انجام دادم اونموقع۶۵سالم بود ۵ سال میشه عالی بود کو چکترین دردی نداشتم بعد یک روز مرخص شدم
مردم وقتی ناراضی هستند میگند ولی خوب که باشه نمیگند
سلام منم دکتور گفت پولیپ داری باید جراحی بشی ازاین حرفهای که زدید واقعاترسیدم
مادر من دو ماه پیش کیسه صفرا وسنگشو در آوردن بعد از یک ماه که برای گرفتن جواب نمونه به پاتولوژی رفتم مشخص شد که سرطان کیسه صفرا داشته والآن در سی تی اسکن مشخص شده معدشون درگیر شده
نمیدونم این جراحی بسته تاثیری در پخش شدن سرطان داشته یا نه؟ ولیکن احساس میکنم اگه جراحی باز می بود شاید الآن اوضاع بتر از این بود
با نفس های پاکتون برای همه ی مزیضها دعا کنید قطعا خدا صدامونو میشنوه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل