بازدید 4667

کلاهبرداری تاجر قلابی با خودروهای مدل بالا

کد خبر: ۳۷۳۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۴ 22 January 2014
مرد تبهکار در نقش تاجر خودروهای مدل بالا را اجاره می‌کرد تا به کلاهبرداری‌های میلیونی دست بزند. مرد جوانی هنگام رانندگی با خودرو جی‌ان سبزش که به تازگی خریده بود وقتی با اخطار پلیس برای توقف روبه‌رو شد بسیار تعجب کرد و هنگامی که دریافت خودرویش دزدی است نمی‌خواست باور کند سرش کلاه 60 میلیون تومانی رفته است.

به گزارش ایران، این جوان در بازجویی‌ها به پلیس گفت: 10 روز پیش خودروی مدل بالا را از مردی 37 ساله خریدم و 60 میلیون تومان پول پرداخت کردم و قرار بود وی که این خودرو را قسطی خریده بود با تسویه حساب کامل اقساط، سند را در چند روز آینده به نام من بزند.

هنوز چند روز از این ماجرا نگذشته بود که مرد دیگری به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران رفت و از مرد کلاهبرداری که خودروی سانتافه‌اش را دزدیده بود، شکایت کرد. وی در بیان جزییات سرقت به پلیس گفت: خودرویم را به تازگی خریده‌ام و در ابتدا 35 میلیون تومان پرداخت کردم و قرار بود مابقی آن را در محضر بپردازم ولی روز گذشته متوجه به سرقت رفتن خودرویم شدم و هنگامی که تصاویر دوربین مداربسته را بررسی کردم دریافتم صاحب خودرو با استفاده از کلید یدک دست به دزدی زده است.

 بر این اساس تیمی از پلیس مأموریت یافتند سرنخی از مرد کلاهبردار بیابند و آنان در بررسی‌های میدانی دریافتند مرد شیاد با اجاره خودروهای مدل بالا آن‌ها را با مدارک جعلی به فروش می‌رساند و چک‌هایی که بابت اجاره می‌پردازد همگی دزدی هستند.

 پلیس در شاخه دیگری از تحقیقات دریافت مرد شیاد با استفاده از خودروهای مدل بالای کرایه‌ای و با وضعیت بسیار آراسته در نقش تاجر به استان‌های مختلف کشور مسافرت می‌کند و با چرب‌زبانی دست به سرقت‌های گسترده می‌زند. 

بنابراین با گذشت چند مدت از تجسس‌ها کارآگاهان با استفاده از تصاویر چهره‌نگاری شده و دوربین‌های مداربسته موفق به ردیابی تبهکار قدیمی به نام امیر 37 ساله شدند و وی را اواخر دی‌ماه جاری در مخفیگاهش در یوسف‌آباد دستگیر کردند.

وی در بازجویی‌ها به سرقت‌ها و کلاهبرداری‌های میلیونی‌اش اعتراف کرد و گفت که چک‌ها را از دزدان کیف‌قاپ و زورگیر به قیمت پایینی خریده است. بنابر این گزارش، پلیس از کسانی که با این روش تحت سرقت و کلاهبرداری قرار گرفته‌اند خواست برای پیگیری شکایت به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران  مراجعه کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی