بازدید 6241
۶

خدمت سربازی در امارات اجباری شد

کد خبر: ۳۷۲۵۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۶ 20 January 2014
امارات متحده عربی قصد دارد با اجباری کردن خدمت سربازی، توانایی نظامی خود را برای مقابله با درگیری‌های احتمالی منطقه‌ای، سه برابر کند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، نخست‌وزیر امارات اعلام کرد که به‌زودی تمام مردان زیر 30 سال امارات، مجبور به گذراندن خدمت سربازی خواهند شد اما هنوز زمان اجرای آن اعلام نشده است.

طبق پیش‌نویس این قانون، افرادی که تحصیلات دبیرستانی ندارند، باید دو سال خدمت کنند و افراد دیپلمه، می‌بایست 9 ماه خدمت را پشت سر بگذارند. خدمت سربازی برای زنان نیز اختیاری خواهد بود.

نخست‌وزیر امارات در این راستا در توییتر خود نوشت: حفظ حاکمیت و استقلال کشور، وظیفه‌ای مقدس است. داشته‌های ما خط قرمزی است که باید حفظ شود.

طبق آمار موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک لندن، در حال حاضر امارات 51 هزار نفر نیروی امنیتی دارد. امارات متحده دومین کشور عضو شورای همکاری خلیج‌فارس است که خدمت سربازی را اجباری می‌کند. در ماه نوامبر 2013 دولت قطر لایحه خدمت سربازی اجباری سه تا چهار ماهه برای مردان بین 18 تا 35 سال را تصویب کرد.

امارات متحده، عربستان، کویت، عمان، بحرین و قطر در ماه دسامبر 2013 بر سر تشکیل یک فرماندهی ارتش مشترک توافق کردند. به گفته وزیر گارد ملی عربستان، این فرماندهی حدود 100 هزار عضو خواهد داشت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۶
رشد جمعیت شون ۵ درصد در ساله یعنی چهار برابر ما. احتمالا می‌خوان جلوی رشد جمعیت رو بگیرن.
سربازي كه اجباري نيست
اونوقت تو ایران من با فوق لیسانس 21 ماه از عمرم رو برم پادگان. تازه توقع دارین ازدواج کنم بچه دار هم بشم.
خوب تو ايران هم بالاي 30 سال بشه .........لطفا"
جالبه که در این کشورها که روی هم نصف جمعیت کشور ما رو هم ندارن خدمت سربازی حداکثر 9 ماه هست اما در کشور 75 میلیون نفری ما 2 نزدیک سال هست! هروقت هم صحبت از کم شدن مدت سربازی میشه با استناد به کمبود جمعیت! جلوی نقدها رو میگیرن! ما کمتر جمعیت داریم یا امارات یا قطر؟
خدمت سربازی اجباری شد البته با حقوق
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان