بازدید 6284
۳

سرقت هاي ميليوني از مشتريان بانک ها با شيوه زاغ زني

کد خبر: ۳۷۲۳۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۱ 20 January 2014
دزدان حرفه اي که با تعقيب مشتريان بانک ها و شگردي خاص به اموال آنان دستبرد مي زدند، با تلاش مأموران کلانتري نجفي مشهد دستگير شدند و تاکنون به ۱۷فقره سرقت اعتراف کرده اند.

به گزارش خراسان، رئيس پليس مشهد درباره جزئيات دستگيري ۲عضو اين باند سرقت گفت: از چندي قبل پرونده هايي در کلانتري هاي مشهد مطرح شد که بررسي آن ها نشان مي داد اعضاي يک باند حرفه اي با شگردي خاص، به اموال مشتريان بانک ها دستبرد مي زنند.

سرهنگ پاسدار احد کريمي افزود: با توجه به اهميت موضوع، گروه ويژه اي از مأموران تجسس با نظارت سرهنگ علوي نژاد (سرکلانتر جنوب مشهد) تحقيقات گسترده اي را براي شناسايي و دستگيري سارقان آغاز کردند.وي اضافه کرد: با سرنخ ها و تصاوير به دست آمده از دوربين هاي مداربسته مشخص شد که دزدان حرفه اي با شيوه «زاغ زني» در کمين مشترياني مي نشستند که پول نقد از بانک دريافت مي کردند.آنان سپس طعمه خود را تعقيب مي کردند و در مکاني مناسب با شکستن شيشه خودروي مشتريان بانک، اموال آن ها را مي ربودند.

سرهنگ کريمي تصريح کرد: تجزيه و تحليل اطلاعات به دست آمده بيانگر آن بود که دزدان در مسيرهاي بولواررضوي و رضاشهر تردد مي کنند، بنابراين گروه ويژه عملياتي پليس در حالي که تصاوير چهره نگاري متهمان را در دست داشتند به جست و جوي آنان پرداختند تا اين که صبح بيست و چهارم دي، مأموران کلانتري نجفي، دو تن از اعضاي باند را در حالي که سوار بر يک دستگاه پرايد بدون پلاک بودند، در چهارراه خاقاني مشاهده کردند و فرمان «ايست» دادند اما متهمان با مشاهده خودروي گشت انتظامي اقدام به فرار کردند و به تيراندازي هاي هوايي نيز توجهي نکردند.

فرمانده انتظامي مشهد خاطرنشان کرد: راننده پرايد به سمت بزرگراه شهيدکلانتري تغيير مسير داد و مأموران با هدف قرار دادن لاستيک خودرو، آن را متوقف کردند ولي سرنشينان با رها کردن خودرو به داخل کوچه هاي فرعي گريختند و متواري شدند. سرهنگ پاسدار کريمي در ادامه افزود: در بازرسي از داخل خودرو، کارت شناسايي مربوط به يکي از مسافرخانه هاي مشهد به دست آمد که بيانگر آن بود دزدان حرفه اي از استان ديگري به مشهد آمده اند و در مسافرخانه سکونت دارند.

بنابراين با همکاري متصدي مسافرخانه در خيابان امام رضا(ع) مشهد، مأموران انتظامي به کمين متهمان نشستند و پس از گذشت مدتي موفق شدند ۲عضو باند سرقت را دستگير کنند. اين مقام انتظامي يادآور شد: بررسي هاي پليس نشان داد متهمان اهل خوزستان هستند و يکي از آنان نيز حدود ۴۸ساعت قبل از زندان آزاد شده ولي سرکرده اصلي باند به خوزستان گريخته است.

 وي گفت: متهمان اعتراف کردند خودروي پرايد را يک روز قبل از آن که شناسايي شوند معامله کرده اند و قرار بود ۲۴ساعت بعد براي انتقال اسناد آن اقدام کنند که در چنگ قانون گرفتار شدند.

 رئيس پليس مشهد با اشاره به اين که افراد دستگير شده حدود ۱۹سال دارند و تاکنون به ۱۷فقره سرقت با شگرد خاص اعتراف کردند، افزود: پليس احتمال مي دهد که آنان در شهرهاي ديگر کشور نيز با همين شيوه اقدام به ارتکاب جرم کرده باشند، بنابراين ۲عضو باند که داراي سابقه کيفري نيز هستند در اختيار مأموران عمليات ويژه مشهد قرار گرفتند تا تحقيقات بيشتري در اين باره انجام شود.

 وي در پايان گفت: تاکنون تعدادي از مالباختگان شناسايي شده اند که از آنان مبالغي از يک تا ۱۵ميليون تومان سرقت شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
اگه الان آقاي زندانيان بود
ميگفت : اعدام
بله اومدم با قاطعیت فقط اعدام
دست دزد قطع و سارق مسلح باید اعدام شود
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی