بازدید 5542
۶

رتبه 117 سلامت ایران در دنیا

کد خبر: ۳۶۹۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۴ 08 January 2014
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: سهم سلامت ایران در بین 190 کشور دنیا رتبه 117 است که مطلوب نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدحسین قربانی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اظهار کرد: امروز وزارت بهداشت و درمان از سیستم مدیریتی رنج می‌برد.

وی با بیان اینکه ابتدا سلامتی بعد امنیت مهم است، افزود: اگر سلامت نباشد نمی‌توان برایی امنیت تعریف داشت.

نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بسیاری از شاخص‌های بهداشتی از کشورهای منطقه عقب‌تر هستیم، تصریح کرد: سهم سلامت ایران از بین 190 کشور دنیا رتبه 117 است که رتبه خوبی نیست.

وی گفت: از نظر فشار حوزه سلامت در منطقه جزو خط قرمزها هستیم به طوری که 40 درصد مردم کشور هزینه درمان می‌شود که می‌تواند عامل فقر در جامعه باشد.

قربانی با اشاره به اینکه دشمن نگاه حاکمیت در حوزه سلامت دارد یادآور شد: نگاه حاکمیت در حوزه سلامت باید از اولویت برخوردار باشد، اما جزو اولویت هشتم قرار دارد. در حالی که بیشتر کشورهای توسعه یافته حوزه سلامت و بهداشت را اولویت دوم و سوم خود قرار داده‌‌اند.

وی با تصریح در اینکه امروز نگاه مجلس نهم نسبت به بهداشت و درمان اولویت‌مدار است، خاطرنشان کرد: این امتیازی بر جامعه محسوب می‌شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به تحقق 3 هزار میلیارد تومان مالیات ویژه بر دخانیات اشاره کرد و متذکر شد: امروز یکی از جاهایی که دولت تدبیر کرده اخذ مالیات خودروسازی، سوخت و مالیات ویژه دخانیات است که در صورت تحقق می‌تواند در مسیر بهداشت و درمان هزینه شود.

وی یادآور شد: سالانه 20 میلیارد تومان هزینه درمان افراد مصرف‌کننده دخانیات می‌شود و 70 میلیون نفر در سال بر اثر مصرف دخانیات از بین می‌روند.

وی ظرفیت نیروی پزشکی گیلان را قابل تحسین خواند و یادآور شد: گیلان با داشتن نیروی بسیار خوب اما در برخی امور از مشکلات رنج می‌برد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان نیز در مراسم مذکور اظهار کرد: حوزه سلامت و بهداشت با همت قشر فرهیخته جامعه پزشکان تحقق می‌یابد و به توسعه می‌رسد.

محمد احمدی‌پور تصریح کرد: دولت امید و تدبیر در حوزه درمان این زمینه را فراهم کند که روند حذف پولی بهداشت درمان برای بیماران وجود داشته باشد.

وی استفاده از بخش‌های خیریه در پزشکی و سلامت را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش فارس، در مراسم مذکور انوش برزیگر به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان انتخاب و از تلاش‌های حسن بهبودی رئیس سابق این دانشگاه قدردانی شد.

حسن بهبودی با حکم وزیر بهداشت، مشاور عالی وزیر بهداشت و درمان شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۶
جک سال بود خداییش . مطمئنا ما صدونودمی هستیم
خوبه دیگه خدایا شکر یکی مونده به آخر نیستیم !!!
خیلی بده
مردم بیچاره ایران ازدست بیمه ها و پزشکان چه رنجها که نمی کشند.
یکی از همکارهایم با نزدیک به 20 سال کار و پر داخت انواع بیمه ها یک مشکلی برایش پیش آمده که دیگر قادر به کار نیست و اکنون بیش از 15 ماه است هیچ حقوقی از محل کار نگرفته و در این مدت به انوان ابزار آزمایشگاهی و ومنبع در آمد دکترها شده است. هر دکتری برایش نسخه ای تجویز و برای مدتی اورا میدوانند . بیمه ها هم به حیل مختلف تعهداتشان را کامل انجام نمی دهند. در این گرانی یک آدم مریض با چند بچه کوچک و بدون دریافت حقوق چکار می تواند بکند.
زنده باد ایران اسلامی عزیز و سربلند
جالبه مسئولین میگن مطلوب نیست انگار نه انگار که ایشان باید کاری کنند.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی