بازدید 5114

دفاع زنگنه از کیفیت بنزین وارداتی

کد خبر: ۳۶۹۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۴ 07 January 2014
وزیر نفت گفت: هیچ مقدار بنزین خارج از استاندارد وارد کشور نمی شود و بنزین های وارداتی کیفیت بالایی دارند.
 
به گزارش ایرنا،بیژن نامدار زنگنه عصر سه شنبه در حاشیه نخستین اجلاس استانداران سراسر کشور که در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر این که شایعات ورود بنزین چینی به ایران صحت دارد یا نه؟ اظهار داشت: من هم چنین چیزی را شنیده ام، این که بنزین خارجی غیراستاندارد وارد شده باشد، قطعا می گویم که چنین چیزی اتفاق نیفتاده و نخواهد افتاد.
 
وی افزود: ما مقدار کمی بنزین وارد می کنیم اما اینکه از کجا خریده اند را خیلی دنبال نمی کنم؛ ممکن است از چین هم باشد ولی اینکه بنزین چینی غیراستاندارد با کیفیت پایین باشد چنین چیزی نیست.
 
وزیر نفت گفت: چند میلیون لیتر بنزین نیاز داریم که باید وارد شود.
 
زنگنه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بابک زنجانی بدهی خود را به وزارت نفت پرداخت کرده است؟ گفت: بدهی وی بیش از دو میلیارد یورو است که هنوز چیزی به حساب وزارت نفت برنگشته و اسناد ارائه شده از سوی وی نیز مورد قبول بانک مرکزی نبوده است.
 
وی در ادامه با اشاره به نشست خود با استانداران، اظهار داشت: در این نشست درباره وضعیت شبکه گاز کشور توضیحاتی به استانداران دادم و از آنان خواستم وضعیت موجود گاز کشور را به مردم منتقل کنند.
 
وزیر نفت با بیان اینکه استانداران ادارات دولتی را در جهت کاهش مصرف تشویق کنند، تصریح کرد: به رغم میل خود ناچاریم برخی مصارف عمده را غیر از مصارف خانگی کاهش دهیم و برای آن محدودیت اعمال کنیم.
 
وزیر نفت گفت: ناچار شدیم که مصارف جایگاه های CNG و کارخانه ها را کاهش دهیم.
 
نامدار زنگنه اظهار داشت: امسال برای اینکه به این وضعیت سخت گرفتار نشویم باید 6 فاز پارس جنوبی را وارد مدار می کردیم که این کار انجام نشد.
 
وی ادامه داد: ما 160 میلیون مترمکعب در روز کمبود گاز در شبکه داریم و این کمبود را با مقدار عظیمی فراورده های مایع که به نیروگاه ها می دهیم، جبران می کنیم.
 
وزیر نفت به مردم توصیه کرد که در مصارف خود صرفه جویی کنند تا همه جمعیت ایران بتوانند از گاز طبیعی استفاده کنند و صنایع ما نیز به تولید بپردازند.
 
زنگنه همچنین در خصوص برنامه های این وزارتخانه برای افزایش تولید نفت و گاز گفت: در بخش گاز تمام فشار را برای تکمیل فازهای پارس جنوبی گذاشته ایم. یک واحد فاز 15 با نصف ظرفیت کار می کند و مشکلاتی دارد که واحدهای بعدی باید فعال شود.
 
زنگنه افزود: در بحث نفت نیز باید گفت که تولید نفت درازمدت است و اکنون در این ماه ها منابع جدیدی نداشته ایم و امکانش هم نبوده است، اما ظرفیت تولید نفت خالی را داریم که اگر تقاضا و مشکلات حل شود می توانیم نفت بیشتری را صادر کنیم.
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در بحث سرمایه گذاری خارجی قراردادی منعقد شده است، اظهار داشت: فعلا بحثی در این مورد نبوده اما صحبت هایی شده که هنوز به انجام تعهد نرسیده است.
 
وزیر نفت همچنین برخی اخبار مبتنی بر این که سهم بخش خصوصی در صادرات نفت ملغی شده است را تکذیب کرد و گفت: این موضوع جنگ روانی است که به نقل از من گفته اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل