بازدید 55380
از سانفرانسیسکو تا مریوان؛

برای شاد کردن دل یک کودک، لازم نیست یک شهر را تعطیل کنیم

‌معلم مریوانی این ‌گونه گمان نمی‌کرد و چه بسا ماجرای بت کید و نجات شهر به دست او را هم نشنیده بود و ‌روحش هم خبر نداشت‌، چه هزینه هنگفتی برای‌ آن نمایش تأثیر‌گذار ‌شده، ‌بلکه تنها به این می‌اندیشید که چگونه می‌تواند دل دانش‌آموزش را شاد کند؛ دانش‌آموزی که با سرطان دست‌و‌پنجه نرم می‌کند و شیمی‌درمانی مو‌هایش را به باد سپرده و به جای آن، ‌تمسخر هم‌کلاسی‌های‌ها را ‌تحفه آورده است!
کد خبر: ۳۶۹۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۷ 07 January 2014
در ‌موج‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی به راه می‌افتد، گاه‌ اتفاقاتی روی ‌می‌نماید که به شدت قدرت اثر‌گذاری دارند؛ چه در فاز مثبت و سازنده و چه در فاز منفی و مخرب؛ فارغ از اینکه غالبا کدام نوع قوت بیشتری می‌گیرد و پیرامون چه نوع اتفاقاتی رقم می‌خورد، این گونه به نظر می‌رسد که در بسیاری‌شان مفهوم کنایی «مرغ همسایه غاز است» را می‌توان دید، وگرنه حتما ماجرای معلم مریوانی اکنون مشهور‌ترین حکایت روزمان می‌بود.

به گزارش «تابناک»، زمانی که بنگاه خیریه برآورده کردن آرزو در سانفرانسیسکوی آمریکا برای معطوف کردن توجه مردم به یک موضوع، مایلز اسکات پنج ساله، بیمار خردسالی را که توانسته بود بر سرطان خون پیروز شود، ‌با لباس بت من به سطح شهر برد تا بتواند به کمک صد‌ها نفری که همراهی‌اش می‌کردند، در حضور ناظران پرشمار و دوربین‌های خبری، شهر را از اشرار پاک کند و به آرزویش برسد، شاید ما هم پیش خودمان این کار را ستودیم و گفتیم کاش بنگاهی مشابه در کشورمان می‌بود که بتواند کار مشابهی انجام دهد.

برای شاد کردن دل یک کودک لازم نیست یک شهر را تعطیل کنیم

شاید با خود فکر می‌کردیم ‌اگر چنین بنگاهی ‌باشد، تا چه اندازه حاضریم به جای ریشخند ‌ماجرا و غر زدن و بهانه آوردن به برآورده کردن آرزوی یک کودک کمک کنیم و شاید هم نگرانی‌مان بزرگ‌تر از این حرف‌ها بود و گمان می‌کردیم آیا می‌توان مجوز برگزاری چنین مراسمی را گرفت؟ آیا رسانه‌ها حاضر به پوشش اخبار آن هستند؟ آیا به فرض برگزاری چنین مراسمی، توجه مردم به معضل سرطان و به طور ویژه، کودکان سرطانی جلب شده و کسی برای یاری در هزینه‌های سرسام آور درمان این بیماری پیشقدم خواهد شد و ده‌ها و شاید صد‌ها پرسش ریز و درشت دیگر؟!

‌معلم مریوانی این ‌گونه گمان نمی‌کرد و چه بسا ماجرای بت کید و نجات شهر به دست او را هم نشنیده بود و ‌روحش هم خبر نداشت‌، چه هزینه هنگفتی برای‌ آن نمایش تأثیر‌گذار ‌شده، ‌بلکه تنها به این می‌اندیشید که چگونه می‌تواند دل دانش‌آموزش را شاد کند؛ دانش‌آموزی که با سرطان دست‌و‌پنجه نرم می‌کند و شیمی‌درمانی مو‌هایش را به باد سپرده و به جای آن، ‌تمسخر هم‌کلاسی‌های‌ها را ‌تحفه آورده است!

برای شاد کردن دل یک کودک لازم نیست یک شهر را تعطیل کنیمحتی اگر بدانیم معلم دبستان شیخ شلتوت می‌دانسته که در ینگه دنیا، در سانفرانسیسکو برای مایلز چه کرده‌اند، باز باید اذعان کنیم که «محمد علی محمدیان» کاری کرده که مشابه ندارد؛ سرش را تراشیده و با سر تراشیده در کلاس درس حاضر شده تا دانش آموزانی که هم کلاسی‌شان را مسخره می‌کردند، سر به سر هم مدرسه‌شان می‌گذاشتند، بچه محلشان را با ریشخند بدرقه می‌کردند، دریابند که اشتباه می‌کرده‌اند.

حتما این معلم هرگز به این هم فکر نکرده بود که شاید کارش بازخورد پیدا کرده و نام و تصویرش در یک برنامه تلویزیونی، برنامه پایش منتشر شده و خلوت ناشناسش پر شود از شهرت قهرمانانه اما عملا در راهی گام گذاشت که خیلی‌هایمان می‌توانیم در آن ‌قدم بگذاریم اما نمی‌گذاریم؛ فکر منفی می‌کنیم، راهش را نیافته‌ایم، نگران تبعاتش هستیم و... .

البته این‌ها همه برای ما مطرح است، چراکه معلم مریوانی اگر می‌خواست لحظه‌ای به افکار منفی تن بدهد، دست کم سرش را نمی‌تراشید تا مجبور به پاسخ دادن به پرسش‌های بیشماری شود که دوست و آشنا مطرح می‌کنند و شاید به جای آن با دانش‌آموزان حرف می‌زد که مثلا سرطان چیست، چه کاری بد است، اخلاق مداری چیست و تا آخر مواردی از این دست که هرچقدر هم خوب بیان می‌شدند، احتمالا نه کودک بیمار را دلشاد می‌کرد و نه می‌توانست روحیه زندگی را به خانواده او و دیگر خانواده‌های درگیر با این رنج تزریق کند.

قطعا معلم مریوانی را باید معلمی نامید که می‌تواند به همه‌مان درس دهد؛ به مایی که‌گاه یادمان می‌رود انسانیت چه عیاری می‌تواند داشته باشد، یادمان می‌رود همه کارهای خوب با هزینه مالی شکل نمی‌گیرد، مایی که دنیایمان پر شده از دنیا و مایی که بی‌تفاوت ‌شده‌ایم به رنج دیگران؛ رنج بیماران، رنج سالمندان، از کار افتادگان، افراد بی‌سرپرست، کارتن‌خواب‌ها، کودکان کار و... .  

برای دریافت و دیدن آخرین اخبار تابناک، از هر نقطه ای در اینترنت Toolbar اختصاصی تابناک را از لینک زیر دریافت و بر روی مرورگر خود نصب کنید:

لینک دریافت Toolbar تابناک
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۵۹
انتشار یافته: ۱۵۹
آفرين .عمل بدون ادعا .
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
خدا وکیلی یکی به من بگه اون یک نفری که به همه این پیام ها منفی داده منظورش چی بوده ؟!
می خواسته منفی رو چک کنه ببینه کنتور می ندازه ؟!!!!
علی آلف
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
واقعا بعضی ها بیماری مخالفت دارند در هر شرایطی مخالفند مثلا این عزیزان چرا نمره منفی دادن به پیام ها واقعا چرا؟؟؟؟؟
النا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
انصافاً راست میگن که کرُدها مردن. چندتا از فامیلامون کرُدن براستی خونگرم و مهربانند. درود بر همه آدمهای خوب
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
اینقدر به منفی گیر ندید. گاهی سهویه گاهی هم چند تا بچه برای فقط خنده اونو کلیک می کنند. گاهی هم افرادی برای اولین بار دارند چیزی را امتحان می کنند. اوچه مهمی نسبت مثبت به منفیه!
ناشناس
| Austria |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
کاش این وقایع داستان های کتابهای مدارس ابتدایی مان شود.
دم این معلم گرم
دم اونهایی هم که آرزوی بتمن شدن اون بچه رو برآورده کردن گرم
واقعا دمش گرم. انسانيت نمرده. كاش همه معلمها ياد ميگرفتن معلم بودن را.
پاسخ ها
احسان
| United States |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
کاش اول یه مقدار به معلمها رسیدگی بشه
معلم دوست
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
محسن آقا! معلمی، عشق و ایثار است. معلمی زحمت کشیدن برای یاددادن به دیگران است. اگر معلمی به خاطر کشیدن بار زندگی کمی در این جهت کمرنگ شده است، مقصر همه ما و دولت هستیم. نمی گویم همه معلمها خوبند و لی بدهای آنها زیاد نیستند. هنوز پاکترین و فداکارترین اقشار جامعه اند. کمی بیشتر برای حفظ و ارتقاء جایگاه مادی و معنوی آنها کوشش کنیم. ارتقاء جامعه در حفظ حرمت و جایگاه آنهاست.
ناشناس
| Austria |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
انسانیت یعنی اینکه ما دلمون پره ولی برای آن کودک از این حرفها نزنیم، یعنی به ما رسیدگی نشده ولی ما به اون کودکان رسیدگی کنیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
واقعا اي كاش معلم هاي ديگه هم ياد بگيرند به معلم ها خيلي رسيدگي شده اگر بازهم معلمي داره مي ناله ديگه از بي انصافي هست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
مگر کدام شغلها مدام فداکاری از خود به خرج میدهند که همه معلم ها یاد بگیرند خوب است که این فرد محترم یک معلم است غیر از این معلم نمونه چنین فداکاری هایی داریم
محمد
| United States |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
با توجه به عدم توجه دولت های ایران به معلمین در عمل (نه در حرف) معلم بودن رو به غروب است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
شما معلمي كه ميگی به معلم ها خیلی رسیدگی شده؟

چه کاری براشون کردن؟
این رسیدگی هارو نام ببرید لطفا؟
دمت گرم مرد.
درود بر اقدام عملی این معلم!
مرد، درود بر تو...
فقط بايد گفت آفرين!
Sad dorood be moalem marivani
کارش صادقانه و بدون ریا بوده ، درود بر شرفش
درود بر این عمل بسیار زیبا، انسان دوستانه و خداپسند این معلم دلسوز، وظیفه شناسی و با معرفت
دمت گرم آقا معلم
هر دو کار خیرند!

هم بت کید هم سر تراشیده شده....

از سانفرانسیسکو تا مریوان خدا به همشون خیر بده!
از فردا كمپين تراشيدن سر جهت همدردي با مبتلايان به سرطان ايجاد ميشه...مثل صفحه شرارت هم لايك ميگيره...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
خیلی هم خوبه ، چه ایرادی داره؟
دم اين بزرگ معلم گرم!
دمت گرم آقا معلم...
من که به بزرگی و انسانیتش غبطه خوردم
خدا دلش رو شاد کنه
زنده باد این شیر مرد
درود به شرفش ..کم نیستن از این دست معلمای کُرد
بیشه هیچ وقت خالی نمی ماند.
اینکارها باید بازتاب داده شود و بطور مثبت.اتفاقا این بهتر از کار آمریکایی ها بود چون عمرا با این وضعیت مملکت نمیتوانستیم چنان برنامه ای را ترتیب بدیم ولی این معلم درسی به ما داد که خیلی مهمه.برداشت من اینه و یاد گرفتم و آویزه گوشم کردم که برای شادی و خوشحال کردن یک نفر و بالتبع خانواده اون لازم نیست که پولدار بود و مخارج و هماهنگی های آنچنانی کرد. فقط لازم است انسان بود و در حد توانمان کار کرد حتی به شکل بسیار ابتدایی و ساده.اگر این درس را همگی یا حداقل بخشی از جامعه فرا بگیرند میتوان به آینده و عاقبت خود و جامعه و کشورمان امیدوار بود زیرا شادی سنگ بنای تمام تحولات اجتماعی و بالتبع اون اخلاقی و سیاسی و اقتصادی و امنیتی و... خواهند بود.لازمه توجه کنیم که بیان این موضوع و شیوه رفتار این این معلم باید مورد توجه قرار بگیرد و در صدر باشد نه اینکه این موضوع به حاشیه رانده شود و فقط خود معلم به صدر بیاید و مشهور شود و بعد هم هیچ و چه بسا افرادی که به جای درس زندگی و انسانیت گرفتن از این جریان به تکاپوی شهرت و ریا و... بیفتند.برای این معلم دانا و خودمان آرزوی عاقبت بخیری دارم.
خداوند دل شاد و زندگی سرشار از برکت نصیبش کند .آفرین و هزاران احسنت به چنین معلمی...
عالی بود.
تا توانی دلی به دست آور دل شکستن هنرنمی باشد.
ای کاش از هر 1000 نفر یک نفر در جامعه ما این گونه می اندیشید و عمل می کرد.
کاری که در نیویورک نه سانفرانسیسکو انجام شده بی نظیر بوده و همه را از شنیدنش هیجان زده می کند و به ما درس می دهد که تا چه حد یک (انسان) در غرب ارزش دارد البته این موضوع (کرامت و ارزش یک انسان) بسیار در اسلام سفارش شده ولی برای ما صرف ندارد یعنی صادقانه بگویم فرهنگمان هنوز چنین ظرفیت بالایی ندارد برای همین بعضی وقتها اصلا حتی درک نمی کنیم بحث مقایسه هم نیست کاری که معلم مریوانی هم کرده بسیار قشنگ و در جای خود قابل تقدیر بوده است ولی خواهش می کنم تلاش نکنید که هر چه در غرب است را بد جلوه بدهید این کار شما (((((((واقعیات))))))) را تغییر نمی دهد
وای خدای من

چه آدمای خوبی پیدا میشن

جای تقدیر داره
خیلی خیلی زیبا بود. اشک مرا درآورد. به وجود چنین انسانهایی در کشورم افتخار می کنم.
پاسخ ها
ناشناس 43
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
کردها از قدیمی ترین و اصیل ترین اقوام ایران کهن هستند که همیشه پاسدار خاک و ناموس و عذت این سرزمین بوده اند و این معلم همان هموطن دلیر است..
کاش روح همه ما هم اینطور پرواز کنه.
امروز بعد از دیدن این مرد تازه معنی لوطی بودن رو فهمیدم.

لوطی،دمت گرم .
معلمی با تخصص در تدریس انسانیت. هزاران درود...................
آفرین به این همه انسانیت و احساس.
درود بر شرفت
درود بر تو معلم عزیز دیارم . ایران هرگز از انسانهای بزرگ خالی نمیشه بزرگ بودن و بزرگ ماندن فقط برای سیاسیون و قدرتمندان نیست به احترامت بر میخیزم
آفرین. دوستان برای بهبودی آن کودک هم دعا کنید
پاسخ ها
bet
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
میشه بگین چرا منفی دادین؟!!!!!
درود بر انسانهای پاک و بی ریا
آفرین بر شرفت
درود بر تو و دمت گرم و سرت خوش باد . . .
واقعا بايد به اين معلم شريف احسنت گفت ، و همچنين به اين دانش آموز بيمار از درگاه خدا طلب شفا در خواست دارم ، انشاءاله
عرض ادب و تعظیم به مقام رفیع انسانیت پایدار باشی معلم عزیز
با سلام از پزشکان نیز در خواست میشود بدون چشم داشت برای ادامه تپیدن قلب بزرگ این پسر کوچک از علمی که خداوند به آنها عطا کرده در جهت معالجه استفاده کنند
سلام علیکم ،به راستی که معلم مریوانی را باید معلمی نامید که می‌تواند به همه مان درس دهد؛درس نوع دوستی ،و چگونه همدردی و همراهی کردن را ،واقعاً که همه کارهای خوب با هزینه مالی شکل نمی‌گیرد.معلم عزیز از صمیم قلب دوستت دارم و دستت را می بوسم . پاینده و پیروز باشی.
یاد معلم خودم افتادم خدا هرجا هست حفظش کنه.تا یکم موهامون بلند میشد قیچی بر میداشت وسط کلمون جاده درست میکرد.عجم معلمی داشتم من
پاسخ ها
یه دوست
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
عجم نه مجیدجان، عجب!
ادم یادمعلم های قدیمی می افته
بسیار مطلب خوبی بود مدتها بود منتظر بودم به اون هیاهو جوابی داده بشه
منهم معلمی دردوران ابتدایی خوددرخطه شمال همیشه سبز
دارم که بعد از35 سال از ان دوران هنوز یاداو مرا شاد میکند
اشک در چشمان حلقه زد وقتی صورت این کودک معصوم را دیدم سالها بود که فکر می کردم انسانیت در این کشور مرده اما با دیدن این عکس دلم شاد شد
من امروز یه درس بزرگ گرفتم آفرین به این معلم بزرگ . بزرگتین درس رو به همه دادی
درود بر شرفت معلم عزیز
هزاران درود و سلام بر این معلم علم واخلاق و خوش به سعادتش که توانسته جامعه را تحت تاثیر خویش گذارد وبرای آن کودک عزیز نیز آروزی سلامتی داریم و از همه خواهش کنیم برای بهبود او دعا کنند
کارت حرف نداره آقامعلم
معلم مریوانی را باید معلمی نامید که می‌تواند به همه مان درس دهد؛ به مایی که گاه یادمان می‌رود انسانیت چه عیاری می‌تواند داشته باشد، یادمان می‌رود همه کارهای خوب با هزینه مالی شکل نمی‌گیرد، مایی که دنیای‌مان پرشده از دنیا و مایی که بی تفاوت بشده‌ایم به رنج دیگران؛ رنج بیماران، رنج سالمندان، از کار افتادگان، افراد بی سرپرست، کارتن‌خواب ها، کودکان کار و... .
چه خانواده هایی هستند که بچشون موهای ریخته یک بچه سرطانی رو مسخره میکنند؟
ما پدر مادرها دقیقا چی یاد بچه هامون میدیم؟
دوستان برای شفای همه مریضان و سلامتی تمامی معلمان واقعی یک صلوات هدیه کنیم.
دوستان برای شفای همه مریضان و سلامتی تمامی معلمان واقعی یک صلوات هدیه کنیم.
...درس امروز ما:بچه ها امروز می خواهم خیلی ساده نشان دهم که عمل بهتر است یا شعار؟

...فردای آن روز همه بچه ها سرشان را بخاطر دوستشان تراشیده اند. چون همه دیدند وقتی آقا معلم سرش را تراشید دوستشان خوشحال شد. چهره خیلی ها بدون مو با نمک تر شده بود.

...یک ماه بعد بچه یاد گرفتند که می توان با اهداء خون به بانک خون می توان کمکی عملی تر کرد. چرا که احتمال دارد از سلول های مغز استخوان آن ها راهی عملی تر برای شادی همیشگی دوستشان پیدا کنند.

...یک سال بعد بچه ها فهمیدند که همه آنها مستعد سرطان هستند. اصلا سلولهلی سرطانی در همه انسانها هست. آنها فهمیدند که این سلولها با خوراکی های نامناسب، عدم تحرک و ... تحریک می شوند و به شکل بدخیم در می آیند.

...چندی بعد بچه ها قرار گذاشتند تا قوانین بگذارند که به سادگی مردم دچار سرطان نشوند. سرطانها سریعتر شناخته شوند ...

و سرفصل جدید: فقط کارهای نمادین خوب کافی نیست. گام های عملی باید برداشته شود. بچه ها یاد گرفتند که برای این کارهای گامهای عملی حتما نباید منتظر نهادهای دولتی باشند. آنها یاد گرفتند که نهادهای مردمی قوی کارهای خلاقانه تر و موثر تری می توانند انجام دهند چون تابع بروکراسی های اداری نیستند. آنها یاد گرفتند که کدام بخش از کارها را باید مردم انجام دهند و کدام بخش را باید از نهادهای دولتی مطالبه کنند...
و این داستان ...
به قول ورزشکارا
پهلوان واقعی
معلم تو این مملکت فقط آموزش وپرورشیها نیستند کاش همه اونهایی که به نحوی کارشون واموراتشون با تعلیم وتربیت گره خورده از این مرد بزرگ که خوشبختانه از پرسنل زحمتکش آموزش وپرورش است کمی درس غیرت ومردمداری یاد بگیرن
احسنت و درود بر این استاد مریوانی .
دمش گرم
معلم يعني كسي كه ياد مي دهد و چه زيبا درس را نه تنها به دانش آموزانش بلكه به همه ما ياد داد چيزي جز دعاي خير براي اين معلم ندارم كه روانه كنم و از خدا مي خواهم دانش اموزش و همه دردمندان را شفا عنايت فرمايد آمين يا رب العالمين
درود و سپاس بر تو ای معلم که از جرعه جرعه دانش تو جان گرفتیم و از این عمل وزین و انسانیت دلمان شاد شد . پاینده باشی
کاری این معلم بزرگوار انجام داده بسیار قابل تقدیر است اجر ایشان با خدا .ایرانیان همیشه در مراحل سخت زندگی یار ویاور هم بوده وهستند چه عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار
خدايا شاد كن دل اين معلم مهربان را كه شغلش، شغل انبياء است و شاد كرده دل دانش آموزي را كه گرفتار بيماري شده است.
تابناک جان برای حمایت از این کار قشنگ و با توجه به نیاز جامعه به نشان دادن چنین فضائل اخلاقی خصوصا در این دوران، خواهش می کنم فعلا قسمت نظر دهی کاربران را نبند تا مردم همچنان از این حرکت خوب حمایت کنند. با تشکر از زحمات شما.
از این که می بینم مردونگی هنوز زنده است
خوشحالم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
معلم عزيزم، اسوه مردانگي، دوستت دارم
آقای محمدیان من دست و روی شما معلم واقعی را میبوسم.
من خودم معلم هستم اما حرکت این معلم بزرگوار بسیار زیباست واز خوندن این مطلب لذت بردم
ایشان معلمی نه در سطح یک مدرسه در شهرستانی دور ،بلکه معلمیست در سطح کل کشور
بارک الله چه زیبا شده ای!
بسیار عالی
درود بر همه ایرانیان و این معلم و امثال او ...... از این دست افراد در ایران بسیار زیاد است ....
چند وقت پیش کوچکترین مدرسه دنیا در ایران در منطقه تالش شناسایی شد ... یک مدرسه در ارتفاعات منطقه تالش در غرب گیلان فقط دو دانش آموز دارد .... و معلم آنها بعد از پیمودن راهی طولانی به آنجا می رود و درس می دهد ... !!

اینجا سرزمین شیران است ...
احسنت در روز معلم بعنوان معلم نمونه ایران تقدیر در خور شان از ایشان گردد
براي سلامتي آن معلم دانا و دانش آموز عزيزش صلوات
چشمها را باید شست جور دیگر باید دید.
درود بر او
بدان كه اجر كارت پيش خدا محفوظ است
احسنت احسنت احسنت احسنت............
یه مرد که واژه مردو رو سفید کرد.یه مرد که مرگو واسه انسان بعید کرد.یه دشت بود که کوه پیشش زانو زد.یه مرد به شکل اسطره ای هر درد...
چرا سایتهای مربوط به اموزش و پرورش در سطوح وزارتخانه و استان به این م.ضوع توجهی نشان نداده اند؟!!
به وجود همچین معلمانی افتخار میکنم و دست تک تک آنها را بوسه میزنم. مفتخرم که معلم ایرانی اینکار را انجام داد.
خداقبول كند .احسنت دارد
درود به شرافت این مرد
واقعا دمش گرم
معلمی کرد برای همه
بنام خدا
البته كار ايشان تقليدي است و موارد مشابه زياد است اما اگر نيتش خير بوده خدا به ايشان جزاي خير بدهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
تو حاضر به تقلید بودی ما ایرانی ها همین طور هستیم بزرگی دیگران راکوچک می کنیم
خدا را شاكريم چون انسانيت هنوز نمرده است . درود فراوان بر اين مرد .
احساس این مرددرلحظه" اوراباخالق هستی همراه کرده است واین جذبه ای ناشناخته است که خداوند هم زاد پنداری را درذات اوقرارداده.خوش به سعادتت مرد .تولیاقت محبت کردن را پیداکردی.
'گاهی وقت ها می شود انسانیت را به چنین شکلی آموخت. برخی مواقع شوک لازم است برای ما افرادی که خودمان را بیدار می دانیم
درود بر این مرد شریف. بلکه ما هم کمی معرفت و مرام بیاموزیم.
این معلم عزیز به همه معلم بودن واقعی را یاد داد و یاد آوری کرد که دانش آموزان بچه های واقعی معلمانشان هستند درود برتو ای معلم همینه که همه لیلقت معلمی را ندارند سلام خداوند بر او همانطور که امام راحل فرمودند معلمی شغل انبیاست .
زنده باد... انسان والا... به امید سلامتی برای تو و شاگردت... سالم باشید به لطف خدا
درود بر توخیلی مردی اشک تو چشمام جمع شد درود
خدا هر دو عزیز را حفظ کند.
متاسفم برای خودمان و بچه هامون که مسخره کردن دیگران شده عادتمون که به خاطره مسخره کردن دیگران معلم دلسوز مجبور شده این کار را بکنه نه برای شادی بیشتر این طفل معصوم
احسنت به این مرد بزرگوار. واقعاً این وجود چنین افراد مردی باعث افتخار این کشور و سرزمینه. آفرین.
احسنت به این مرد بزرگوار. واقعاً این وجود چنین افراد مردی باعث افتخار این کشور و سرزمینه. آفرین.
کاش شهر پر میشد از این مردان مرد
درود مي‌فرستم به تفكر و انديشه خدائيت كه درس يكي بودن را آموختي !. آفرين و از ايزد مهربان براي آن دانش‌آموز هم آرزوي سلامتي و بهبودي از درگاهش دارم.
معلمی شغل انبیااست
رسالت معلمی را خوب حفظ کردی و به نمایش گذاشتی خدا به شما و امثال شما خیر دهد
کار این معلم بسیار بسیار ارزشمند و قابل تقدیره ولی نکته ای که لازمه به نویسنده این مقاله یادآوری بشه اینه: دوست عزیز! شما که اینهمه با نیش و کنایه در مورد هزینه های زیاد و تعطیلی شهر برای برآوردن آرزوی کودک آمرکایی قلمفرسایی میفرمایید توجه به اثرات اجتماعی و حتی جهانی این هزینه ها هم داشته باشید. برای گسترش روحیه نوع دوستی و اتحاد در جامعه هر چه هزینه بشه باز هم کمه. مخصوصا که همین اتحاد و همیاری مدتهاست که تبدیل شده به حلقه گمشده جامعه ایرانی. با این حال اطلاع رسانی شما به عنوان یک رسانه پرمخاطب نیز جای تشکر داره. درود بر این معلم واقعی و درود بر شما
درود بر این معلم شریف
با سلام و احترام و ادب خدمت این معلم عزیز فقط می گویم هزار آفرین بر شما
زنده باد...
درود بر بزرگ مرد مريواني - خداوند بزرگ تمام كودكان مريض و جوانان بيمار را شفا بخشد و دل اين مرد بزرگ را هميشه شاد و ياورش باشد
شخصی به بودا گفت: " من خوشبختی میخواهم"...
بودا پاسخ داد: نخست "من" را حذف کن که حکایت از نفس دارد،
سپس "میخواهم" را حذف کن که حکایت از میل و خواسته دارد.
اکنون آنچه که با تو باقی می ماند "خوشبختی" است.
برای سلامتی این هموطن خردسالمان هم دعا کنیم. هر کس که این متن را می خواند برای شفای عاجلش یک حمد بخواند.
زنده باد
کار معلم بسیار پسندیده است.
ان شا الله همه دانش آموزان و همه بچه ها همیشه سالم باشند و این بیماری های ... ریشه کن شود.
معلم عزیز طبق معمول ومثل همیشه بدون ادعا بازم درس مردی وپهلوانی دادی
الحق و النصاف راست گفته اند که کردها مردند و مردانگیشون بی نظیره. صد درود بر تو ای معلم با اخلاق و درستکار. کاش همه از این معلم باغیرت کرُد یاد بگیریم
واقعا باید به ایرانی بودن خود افتخار کنیم ، کاری که آقای محمدیان معلم با شرف و با غیرت مریوانی انجام داده باعث میشه که هر کسی با شنیدنش کمی در کارهای خودش بازنگری کنه و این روحیه رو در خودش تقویت کنه که این خلق و خوی در هر انسانی وجود داره و باید فقط کمی بهش توجه کرد ، ای کاش همه ما بتونیم اینگونه تفکر کنیم و به جامعه اینطوری نگاه کنیم مطمئنا خیلی از مشکلات براحتی از میان برداشته میشه
سلام
با تمام احترامی که برای این معلم والامقام دارم ولی یک سئوال بی جواب مانده و آن هم رفتار زشت همکلاسیهای این کودک است که او را مورد تمسخر قرار دادند، حدود 30 سال پیش برادر بزرگ یکی از همکلاسیهای دوران ابتدایی ما به همین بیماری مبتلا بود و به همین وضعیت ظاهری دچار شده بود ولی هیچوقت هیچوقت ندیدم و نشنیدم که یکی از بچه های مدرسه او را مورد تمسخر قراردهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
اکبرجان بچه ان. زیاد ناراحت نشو. اصل اینه که ما بزرگترا با رفتارمون اونا رو راهنمایی کنیم. کاری که این معلم یگانه انجام داد.
در مقابل بزرگی ، انسان قادر به سخن گفتن نیست، فقط می توان سر تعظیم فرود آورد و دست بزرگان را بوسید، ....... خدا کمک کند تا من هم بزرگ شوم ، نه از نظر سن ، بلکه از نظر دل و عقل
خیلی مردی اشکم دراومد خیلی مردی درود بر معلمهایی همچون شما به تو می بالم هموطن
فکر میکنم ایشون هنوز معلمه نه کسانی که میرن مدرسه چرتکه میندازن واصلا نمیدونن معلمی چیه.خیلیها فقط اسم معلمی رو یدک میکشن
از ته دل میگم. با این کار آقا معلم اشک تو چشمام جمع شد. خداوند از شما راضی باد.
باید به احترامش فقط احترامش بگذاریم ...
از پدر گر قالب تن یافتیم
از معلم جان روشن یافتیم

درود بر تو ای معلم بزرگوار
خدا حفظش کنه این معلم عزیز رو.
کاش کمی آدم بشم مثل این معلم
همکارعزیزم تو با این کار زیبایت جمله ی معلم می سوزد تا انسان بسازد را ترجمه کردی . به شما افتخار میکنم .
تو معلم همه ما هستی . پاینده باشی .
پاینده باشی مرد........
باید از این عکس یک مجسمه درست کرد
دمت گرم سالار
داشتن چنین معلم هایی هم آرزوست
من وقتی این عکس دیدم و مطلب خوندم از ته دلم گریه کردم,خدایاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
آفرین به این معلم کاش جاش بودم
انشاا...که بتونیم از این فداکاریها و عشق ورزیدنها درس انسانیت بیاموزیم
درود بر شرافت و وجدان این بزرگ استاد اخلاق . خداوند نگهدارشان باد
باید درس اموخت از این بزرگواریها
به پدر و مادر بقیه شاگردهای این عزیز، پیشنهاد میدم اونا هم سرشون رو بتراشن تا در لذت این شکوه انسانی شریک باشن!
خداوندا شکرت که هنوز انسانیت در جامعه پر هرج و مرج ما نمرده است. زنده باد این معلم دلسوز و زنده باد همه معلمان.
اشکم در اومد. خیلی حرکت زیباییه
این است جادوی عشق وتقوا.....................
اشك توي چشام جمع شد از خودم خجالت كشيدم فك ميكردم خيلي با معرفتم تازه فهميدم معرفت يعني چي ! واااااااااي كه اگه نبود امثال اين بزرگ مردان دنيا چقدر چندش اور ميشد
بنده به عنوان یک مدیر دستان باخواندن این خبر به شغل خود وهمکارانم بیش از همیشه مباهات می کنم
ماشاالله به این معلم دست مریزاد.
کارته درسته.کاک معلم .
دستت را می‌بوسم ای معلم. هزار آفرین بر این اندیشه‌ات که انسانیت را دوباره معنی کرد.
به این میگن معلم شایسته نام زیبایی معلمی است کاش زیادشود معلمان دلسوز
ای مرد بزرگ خداوند دل خودت و خانواده ات را شاد کند پیروز و سربلند باشی
بعضی اتفاق ها تا عمق وجود ادم رو تحت تاثیر قرار میده. تفاوت این دوتا اتفاق بالا هم همینه اولی فقط برای شنیدن جذابه و دومی رو آدم دوست داره ده بار برای خودش تعریف کنه و کیف کنه. شاید تفاوت کار نمایشی و صادقانه هم همین باشه
زنده باد شیر مرد کردستان
واقعا انسانیت را بجا آوردی
انسانيت حدو مرز نداره .انسانيت با سوادي و بي سوادي بر نميداره.پولداري و بي پولي نمي فهمه.انسانيت از دل آدما مياد.انسانيت از يك دل پاك مياد.
اون معلم معلمه انسانيته كه همه ما بايد شاگرديشو بكنيم.
دمش گرم
سلام بر شما ،که بدون هیچ انتظاری روحت ،جسمت .... های دیگر را با هم نوعانت شریک میکنید.خدا به اندازه قلبتان بهتون عطا فرماید.
درود و تبارک الله بر معلم عزیز و ایرانی باغیرت ،خداوند یار ویاورش باشد
درود خدا بر تو ای مسیحا نفس سلام خدا برتو ای انسان شریف .ای روح بزرگ ..تو کیستی که زبان از تعریف وتمجیدت قاصر است .تو امروز یاد دادن را به ما یاد دادی ومایاد گرفتیم آموختن را .هزاران درود به شرفت که اسوه وسرمشق ما شدی حال با تو ما را نیز خواهند شناخت .باش وبهتر باش که سراپا آیه خدایی.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار