بازدید 12232

نابغه نظامی هند چگونه شاگرد شهید ستاری شد؟

کد خبر: ۳۶۹۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۴ 06 January 2014
فرمانده نیروی هوایی هند که روس‌ها او را به عنوان یکی از نابغه‌های نظامی جهان می‌شناختند، برای بازدید از نیروی هوایی ایران به کشورمان آمده بود. او وقتی داخل اتاق شهید ستاری شد با تکبری خاص و بی‌ادبانه مقابل شهید ستاری نشست و...

جملات بالا بخشی از خاطرات اسیر سرتیپ براتعلی غلامی است.

به گزارش ایسنا، این فرمانده که سمت‌هایی همچون فرماندهی گروه پدافندهوایی امیدیه، جانشینی قرارگاه «رعد» و ‌فرماندهی ‌پدافندهوایی را در کارنامه خود دارد، درباره مدیریت، فرماندهی و دانش نظامی سرلشکر شهید منصور ستاری می‌گوید: شهید ستاری در همه علوم نظامی یک دانشمند بزرگ است. او در دوران هشت سال دفاع مقدس و پس از آن به خوبی مسائل را ارزیابی، پیش‌بینی و برای انجام آن اقدام می‌کرد. از همین رو توجه به این مؤلفه‌ها او را به طراحی جسور، نخبه نظامی و نابغه‌ای در علوم پدافند هوایی تبدیل کرده بود.

یکی از خاطراتم به بازدید فرمانده نیروی هوای کشور هند از نیروی هوایی ایران برمی‌گردد. فرمانده نیروی هوای هند به دلیل سواد، اطلاعات و دانشی که داشت از سوی کشور روسیه به عنوان فرماندهی که نابغه نظامی است شناخته شده بود چرا که می‌توانست با چندین هواپیمای پیشرفته پرواز کند. او در ابتدای حضورش در داخل اتاق شهید ستاری با تکبری خاص و بی‌ادبانه مقابل ایشان روی صندلی نشست به گونه‌ای که ما از این رفتار فرمانده هندی ناراحت شدیم.

شهید ستاری پس از سلام و احوالپرسی‌های مرسوم سرصحبت را با او باز کرد. ابتدا نقاط ضعف نیروی هوایی هند را یک به یک برشمرد و پس از آن هم راهکارهای برطرف کردن این نقاط ضعف را با استدلال‌های دقیق نظامی و مهندسی به او یادآور شد.

در طول یک ساعت حضور این دانشمند هندی که با آن تکبر داخل شده بود، شاهد این بودیم که هر چه قدر زمان می‌گذشت و شهید ستاری نکات نظامی را به او یادآور می‌شد؛ این فرمانده هندی خودش را جمع وجور می‌کرد و در پایان دیدار مانند شاگردی که با دقت و احترام به استادش گوش می‌دهد نشسته بود.

امیر سرتیپ براتعلی غلامی هم اکنون به‌عنوان یکی از مشاوران فرماندهی معظم کل قوا در گروه مشاورین نظامی معظم له انجام وظیفه می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی