بازدید 4996

نجات 60 نفر از چنگال قاتل نامرئی

کد خبر: ۳۶۹۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۴ 06 January 2014
سخنگوي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران از نجات 60 نفر از ساکنان مجتمع مسکوني از چنگال قاتل نامرئي و مرگ يک تن در اين ساختمان خبر داد.

به گزارش مردم سالاری، سيد جلال ملکي در گفت‌وگو با ايسنا، در اين باره گفت: وقوع يک مورد حادثه گازگرفتگي در ساعت 7:16 صبح ديروز به سامانه 125 اطلاع داده شد و به دنبال آن آتش‌نشانان ايستگاه 43 از سوي ستاد فرماندهي به محل اعلامي واقع در خيابان ملاصدرا، خيابان شيراز جنوبي اعزام شدند.

وي افزود: پس از حضور آتش‌نشانان در محل حادثه که يک ساختمان پنج طبقه 20 واحدي قديمي‌ساز بود، مشاهده شد که در طبقه پنجم اين ساختمان، ساکنان واحدي 110 متري که يک زن 63 ساله و مردي 32 ساله بودند، دچار گاز گرفتگي شده‌اند.

سخنگوي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران با بيان اينکه عوامل انتظامي اقدام به باز کردن در اين واحد کرده و آتش‌نشانان وارد ساختمان شدند، افزود: با حضور عوامل آتش‌نشاني، اين دو فرد از ساختمان خارج شده و به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحويل داده شدند که آنان پس از بررسي علائم حياتي، مرگ مرد 32 ساله را به علت استنشاق گاز سمي مونوکسيد کربن تاييد و اعلام کردند.

ملکي با بيان اينکه عوامل اورژانس زن 63 ساله را نيز براي درمان به بيمارستان منتقل کردند، گفت: در بررسي محل حادثه مشاهده شد که دودکش موتورخانه اين ساختمان از کنار کمد ديواري اين واحد عبور کرده و فرسوده بودن ساختمان، سبب نفوذ گازهاي سمي شده است.

سخنگوي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران با بيان اينکه حدود دو ساعت پيش از اين حادثه نيز يکي از ساکنان واحد پاييني اين ساختمان با علائمي مشابه گاز گرفتگي به بيمارستان منتقل شده بود، به ايسنا گفت: آتش‌نشانان اقدام به بررسي تمامي ساختمان کرده و متوجه شدند که گاز سمي مونوکسيد کربن در موتورخانه اين ساختمان توليد شده و به علت فرسوده بودن دودکش‌ها، وارد تمامي واحدها شده است.

به گفته وي، به دنبال اطلاع از اين موضوع، آتش‌نشانان حدود 60 تن از ساکنان اين ساختمان را از واحدها خارج کرده و عمليات تخليه گازهاي سمي را آغاز کردند.

ملکي ادامه داد: عوامل آتش‌نشاني پس از ايمن‌سازي محل و ارائه هشدارها و توصيه‌هاي ايمني به ساکنان، به عمليات خود در اين محل خاتمه دادند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر