بازدید 5988

كاربری مسكونی «باغ معنوی» لغو شد

کد خبر: ۳۶۸۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۳ 31 December 2013
امروز شورايعالي معماري و شهرسازي در مصوبه‌اي كاربري اراضي جنوبي پارك جمشيديه به مساحت 21805 مترمربع كه بر اساس بند 2 مصوبه 507 كميسيون ماده 5 مورخ 22/12/90 شهر تهران به كاربري مسكوني در 18 طبقه تغيير يافته بود را لغو كرد.

به گزارش مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت راه وشهرسازي، امروز در هفتمين جلسه شورايعالي معماري و شهرسازي در دولت يازدهم كه با حضور وزير راه و شهرسازي برگزار شد، تصريح شد: كميسيون ماده 5 شهر تهران بر اساس بند 2 مصوبه 507 كميسيون ماده 5 مورخ 22/12/90 كاربري اراضي جنوبي پارك جمشيديه [ملقب به «باغ معنوی»] به مساحت 21805 مترمربع كه داراي كاربري اوليه پارك عمومي و طبق طرح جامع جديد نيز در پهنه 323 G با كاربري حفاظت ويژه – حد كالبدي شهري قرار داشته به كاربري مسكوني در 18 طبقه تصويب نموده بود كه در جلسه امروز لغو شد.

از ديگر مصوبات هفتمين جلسه شورايعالي معماري و شهرسازي در دولت يازدهم تعيين وضعيت اراضي پادگان تبريز در اجراي ماده 3 قانون انتقال پادگانها مبني بر اختصاص حداقل 40 درصد از اراضي به كاربري هاي عمومي شهري بود.

بنابر اين گزارش اين پادگان در وسعت 55 هكتار در بخش مركزي شهر قرار دارد و از آنجاييكه با انتقال پادگان‌ها زمينهاي وسيعي در محدوده شهرها آزاد مي‌شود، ضرورت استفاه صحيح و حداكثري از اين اراضي كاملا مشخص است.

همچنين در ادامه جلسه، شورايعالي كليات موضوع را به شرح توافق درصدي استان تصويب و تدقيق و انطباق كاربري هاي آن را با ضوابط طرح تجديد نظر جامع شهر تبريز به كميته فني ارجاع نمود تا ظرف مدت 2 ماه نتايج آن را به شورايعالي ارائه نمايد.

در ادامه جلسه شورايعالي معماري و شهرسازي تغيير كاربري اراضي پادگان شهيد دلجويان بجنورد در اجراي ماده 3 قانون انتقال پادگانها نيز مطرح و با تمهيدات كميته فني تصويب و مقرر شد مدارك پس از كنترل دبيرخانه شورايعالي ابلاغ شود.

تمهيدات كميته فني شامل اين موارد است كه بلوك مذكور تماماً به فضاي سبز عمومي با عملكردهاي شهري اختصاص يابد.؛ در خصوص كاربري هاي تجاري پيشنهادي عيناً ضوابط طرح تفصيلي مصوب ملاك قرار گيرد و با توجه به واگذاري هاي مسكوني و تجاري با تراكم بالا مطالعات ترافيكي هماهنگ با مطالعات ترافيكي و حمل و نقل طرح جامع و تفصيلي مصوب شهر انجام پذيرد.

امروز شورايعالي معماري و شهرسازي موضوع تداخل حريم شهر بروات با محدوده شهر صنعتي ارگ جديد بم نيز مطرح و مقرر شد رفع تداخل مطابق نقشه ارسالي كارگروه امور زيربنايي و شهرسازي شوراي برنامه ريزي استان كرمان به دبيرخانه شوراي عالي ارسال و پس از كنترل دبيرخانه شواريعالي ابلاغ شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست