بازدید 19518
یک و بام و دو هوای تصمیمات اضطراری برای آلودگی هوا؛

هوای تهران مرز هشدار را پشت سر گذاشت اما اقدامی نخواهد شد!

به رغم آلودگی امروز هوای تهران که در برخی ایستگاه‌ها مرز "بسیار ناسالم" را هم در نوردیده است، به نظر می‌رسد تکیه مسئولان بر پیش بینی ورود سامانه بارشی از غرب و جنوب غربی کشور در روزهای آتی و همچنین تعطیلات پیش رو مانع از اتخاذ تصمیم خاصی شود؛ دلایلی که روز جمعه مورد توجه مسئولان قرار گرفت و به لغو تمامی تصمیمات منجر شد.
کد خبر: ۳۶۷۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۹ 29 December 2013
هنگامی که روز جمعه اعلام شد بر اساس اعلام سازمان هواشناسی «پایداری وضعیت جوی تا دوشنبه [فردا] ادامه خواهد داشت و بر این اساس پیش‌بینی می‌شود که آلودگی هوا در بیشتر نقاط کشور ادامه خواهد داشت»، خبر لغو تصمیمات کمیته هماهنگی مواقع اضطرار آلودگی هوای تهران حکم تناقضی داشت که چند روز زمان لازم بود تا اشتباه بودن آن آشکار شود.

به گزارش «تابناک»، در شرایطی که دومین روز هفته از نیمه گذشته است، اخبار رسیده حکایت از آن دارد که آلودگی هوای تهران به شرایط هشدار رسیده است اما دریغ از تصمیمی در این باره و دریغ از تشکیل جلسه کارگروه مواقع اضطرار تا دست کم شرایط فردا تا حدودی متفاوت شده و مجال نفس کشیدن کمی بازتر شود.

در حالی که شاخص آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون در روز شنبه عدد 144 را نشان می‌داد، روز یکشنبه بر عدد 147 قرار گرفت و در حالی که به نظر می‌رسید با توجه به تداوم وضعیت جوی و تداوم فعالیت‌های موثر در آلودگی هوا افزایش پیدا کند، همین اتفاق روی داد و شاخص آلودگی هوای تهران مرز «هشدار برای گروه‌های حساس» را پشت سر گذاشت و با رسیدن به عدد 165، به شرایط ناسالم برای عموم رسید.

ماجرا زمانی بحرانی جلوه می‌کند که به پایگاه آزمایشی داده بر خط شرکت کنترل کیفیت هوای تهران مراجعه کنیم؛ پایگاهی که در متن آن اشاره شده که حاوی اطلاعات تایید نشده است اما هرچه درصد خطا برای آن متصور باشیم، باز عددی را نشان می‌دهد که دهشتناک است: شاخص آلودگی هوای تهران بر عدد 228 قرار گرفته که معنای آن، درنوردیدن مرز «بسیار ناسالم» است.

هفته پیش زوج و فرد سراسری و تعطیلی و این هفته هیچ!

بدین ترتیب در شرایطی که وضعیت کیفی هوا حکایت از وضعیت مشابه هفته گذشته دارد، درخواهیم یافت که رویکرد مسئولان به ماجرا یک بام و دو هواست چراکه هفته گذشته با برگزاری چندباره نشست کارگروه همراه شد و به تصمیماتی مانند زوج و فرد خودروها از در منازل و تعطیلی مقطع ابتدایی و پیش دبستانی در تهران و حتی تعطیلی کلیه مقاطع تحصیلی در شهر ری منجر شد اما این هفته تا کنون اتفاقی نیفتاده و به نظر هم نمی‌رسد که تصمیمی در راه باشد.

محمد رستگاری، معاونت نظارت و پایش محیط زیست استان تهران در این باره به «تابناک» می‌گوید: پایش‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که از ساعت یازده روز گذشته تا همی زمان در امروز، شاخص آلودگی هوا افزایش یافته و به عدد 165 رسیده است که به معنی رسیدن به شرایط ناسالم است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا پیرو این گزارش، کمیته اضطرار هوای تهران تشکیل جلسه خواهد داد یا خیر، گفت: اینکه وضعیت آلودگی باید منجر به تشکیل جلسه کارگروه شود یا خیر موضوعی است که باید مورد تصمیم گیری قرار گیرد اما باید تاکید کنم که معمولا کمیته اضطرار در زمان تصمیم گرفتن، پیش‌بینی هواشناسی برای چهل و هشت ساعت آینده را مد نظر قرار می‌دهد که بر اساس گزارش سازمان هواشناسی، پیش بینی شده که بعد از ظهر سه شنبه به بعد ناپایداری خواهیم داشت و علاوه بر آن، سه شنبه تعطیل رسمی هم هست که این موضوع هم تاثیر زیادی در کاهش آلودگی هوا می‌تواند داشته باشد.

هفته پیش زوج و فرد سراسری و تعطیلی و این هفته هیچ!

معاون نظارت و پایش محیط زیست تهران در پاسخ به این پرسش که علت اختلاف شاخص‌های اعلام شده با شاخص پایگاه داده بر خط شرکت کنترل کیفیت هوای تهران چیست؟، گفت: شاخص آلودگی هوای تهران از میانگین پایش‌های صورت گرفته در ایستگاه‌های متعدد سازمان محیط زیست و شهرداری تهران در نقاط مختلف شهر بدست می‌آید و شاید بتوان قبول کرد که اعداد برخی ایستگاه‌ها بالاتر بوده و حتی عدد 228 در یک ایستگاه ثبت شود اما قطعا نمی‌توان این را شاخص آلودگی هوای تهران دانست.

بدین ترتیب به نظر می‌رسد که به رغم آلودگی امروز هوای تهران که در برخی ایستگاه‌ها و احتمالا در مناطق آلوده تر شهر مانند منطقه بازار تهران مرز بسیار ناسالم را هم در نوردیده است، تکیه مسئولان بر پیش بینی ورود سامانه بارشی از غرب و جنوب غربی کشور در روزهای آتی و همچنین تعطیلات پیش رو مانع از اتخاذ تصمیم خاصی شود؛ دلایلی که روز جمعه مورد توجه مسئولان قرار گرفت و به لغو تمامی تصمیمات منجر شد.

اینجاست که باید از مسئولان پرسید اصل در اتخاذ تصمیمات اضطراری به مناسبت شدت گرفتن آلودگی هوا چیست که شرایط مشابه در یک هفته با اتخاذ تصمیمات مواجه شده و در یک هفته دیگر به هیچ انگاشته می‌شود؟ آیا ملاک چیزی غیر از سلامت شهروندان است؟!   

برای دریافت و دیدن آخرین اخبار تابناک، از هر نقطه ای در اینترنت Toolbar اختصاصی تابناک را از لینک زیر دریافت و بر روی مرورگر خود نصب کنید:

لینک دریافت Toolbar تابناک
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۸۸
انتشار یافته: ۱۱۲
رسماً اعلام کنند برای شکایت از سرطان کودکان تهرانی چه کسی مسئولیت می‌پذیرد
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
كي بود كي بود من نبودم ! محيط زيست كه اصلا !!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
هیچ کس باید جون بچه هامونو برداریم و بریم از این شهر ...
آریابان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
اگربالاخره یک روزی را شاهد بودیم که برای اولین بار تصمیم-گیران در مورد آلودگی ها ، خودروی پلاک قرمز و راننده !!!! را در پارکینگ پارک کردند و پیاده روی کردند و درد خیل منتظران اتوبوس و تاکسی و سرگردانان در خیابون ها رو درک کردند ، میشه واقعا امیدی به حل این چالش کشنده داشت ؛
شاید در آن روز باشد که دیگر نبینیم در اوج آلودگی ها : عبور و مرور و رؤیت کامیون های بزرگ میکسر سیمان را که با طنازی و پر گازی مشغول دود افشانی اند ؛
این واقعا 1 بام و 2 هوا نیست ؟!؟!؟!؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
پس اصفهانی ها چه کنند که چون پایتخت نشین نیستند در روز شنبه با الودگی 280 به بالا حتی مهد کودک ها هم باز بود
کارمند
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
من دچار کم خونی و افزایش گلبول سفید شدم و همچنین تپش قلب و نمی توانم درست نفس بکشم ایا دولت مردان در حال امتحان استانه میزان سلامت و یا... مردم تهران هستند ؟
واقعا"باتعطيلي و...حل شدني نيست فكري كنند باد وجريان هواي مصنوعي توليد كنند تا هوا جابجا شود شايد بهتر باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
با اون هم حل نمیشه بنزین رو درست کنن
ناشناس
| - |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
نه جانم هوا وارد كنيم درست ميشه
پسرک فضول
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
آقا تنها راه حل فوری و یاری رسان به تهران در طول یک دوره سه چهرماه عبارت است از واردات بنزین سالم و کم آلوده کننده و دوم از رده خارج کردن خودروهای فرسوده. در عین حال ورود همین خودروهای عتیقه نو را هم بگیرند و خودرو وارد کنند البته بدون حق گمرکی.
باید مردم وسط خیابانها خفه بشوند تا مسئولین باورشان بشود وضع هوای تهران چقدر خراب است؟
پاسخ ها
بي نام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
دوست عزيز مسئولين بالاي 200تا الايندرو شرايط اضطرار ميدونن و اون موقع جلسه تشكيل ميدن زير 200تا براي سلامتي مردم جديدا مفيد به حساب مياد.
تولیدات خودروسازها اقدام علیه امنیت ملی است.
باید هوای پاک درست کرد هوای الود باعث خشنودی جهان غرب و از بین رفتن عفت عمومی و گرانی و تورم شروع کننده بد رفتاری ها در جامعه میگردد که باعث تضعیف فوتبال کشورمان در جام جهانی خواهد شد حتی المپیک و دیگر تفریحات مثل سیگار کشیدن و ماهواره میشود که خطرناک است باید جلول این پدیده فرهنگی را گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
نه منه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
شما جملاتت رو یکبار دقیق بخون متوجه میشی که آلودگی با مغزت چه کرده. کمبود اکسیژن یکی از آثارش همین پریشانی ذهن است.
من
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
باید سیاست جدید کنترل جمعیت را در پیش بگیریم هر خانواده ده دوازده تا بچه داشته باشه شاید یکی شون سرطان خون نگرفت و براش موند.آخه آلودگی هوا که راه حل نداره !!!! هر چند بودجه هنگفت داره. تا آخر عمر کنجشکی هم باید غصه بچه های سرطانی را بخوریم و هزینه های درمانی بماند.
مسولین محترم سکه شیر یا خط را بالا بیندازید تا ببینید فردا طرح زوج و فرد باید اجرا شود یا تعطیلی مهد کودکها و مدارس ابتدایی.
البته اگر زحمت دارد(بالا انداختن سکه) میتوانید از یکی از دو گزینه هر دو یا هیچکدام استفاده نمایید.مگر غیر از این موارد کار دیگری تاکنون انجام داده اید.
با تشکر -شهروند تهرانی عصبانی از مسله آلودگی هوا و تعطیلی مهدکودک و مدارس
بخدا دیگه نمیشه نفس کشید! تنگی نفس مجال نمیده و سرفه پشت سر هم شده!
تو رو بخدا فکری کنید! مردم دارن میمیرن!
بایددید چه کسانی ازالودگی هواسود میبرندانجه درچندسال گذشته شاهد بودیم باالوده ترشدن هوا مردم خیلی بیشتر دارومی خرندبخصوص داروهای ریوی که بسیارگران هستند.بنابراین شهرهای الوده بهشت شرکتهای تولیدکننده وواردکننده دارو هستند
مسئولین! (کسانی که مورد سوال قرار خواهید گرفت) لطفا فردا کلیه ادارات و مدارس را تعطیل کنید و در خصوص اهمیت موضوع و بیرون نیامدن از خانه اطلاع رسانی گسترده و جدی نمایید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
به استناد چی میگین هوا آلوده است؟ در تمام طول سال در هر وضعیتی تابلو گزارش وضعیت آلودگی هوا که در پارک پردیسان جلو سازمان محیط زیست نصب شده همیشه وضعیت رو سالم گزارش میکنه ، مگه نه محیط زیست؟
بابا تورخدا یکی به داد این مردم برسه. این مشکل غیر از بنزین ناخالص تولید داخل هیچ دلیله دیگه ای نمی تونه داشته باشه.
آخه فقط تهران نیست ؛ همدانم همینجوریه.
به داده مردمم برسید. رحم کنید به مردم...
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
همه شهرها وضع همینه. از تبریز گزفته تا اصفهان و مشهد و اراک. اما ....
آیا این کشتار نیست؟
من یه پیشنهاد دارم که امیدوارم تابناک نه به عنوان نظر یک خواننده مطلب بلکه با توجه به امکانات در اختیارش دنبال کند. پیشنهاد میکنم، فردا با اطلاع رسانی توسط. تابناک هیچ کس ماشین بیرون نیاورد، به این ترتیب یه مقدار و البته اندک وضع هوا بهتر میشه، از طرف دیگه شهرداری با بحران نبود وسایط نقلیه همگانی رو به رو میشه، و از یه سمت دیگه شرکت پخش فراورده های نفتی با کاهش درامد روزانه دچار بحران میشه، حالا اگه این کار رو یه هفته دنبال کنین، بحرانی بزرگ و حتی بزرگ تر از به قول دوستان مرگ در خیایون برای شهرداری و دستگاه های ذیربط اتفاق میافته که مجبور به پیدا کردن راه حل میشن، درسته برای خودمون هم سخته ولی بهتر از این وضعیت هست
باید با ایجاد دیوارهایی بسیار بلند در اطراف شهر جلوی خروج دور از محدوده شهر را گرفته و به این ترتیب با افزایش مرگ و میر در کنترل جمعیت پایتخت اقدام موثر انجام داد.
بهتر قبل از اینکه بحرانی بشود، یک هفته تعطیل می کردند. آدم بیمار را استراحت تجویز می کنند. چرا شهر بیمار را تعطیل نمی کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
كلا كشور رو بايد تعطيل كنن عزيز.
مشكل فقط تهران كه نيست. همه شهر ها به لطف بنزين و گازوئيل آلوده هست
وقتي تنها راه مسئولين ميشه زوج و فرد معلومه كه به اينجا ميرسيم.
حتي سرويس ادارات هم نميخوان بزارن تا اندكي از آلودگي و ترافيك كم بشه.
فقط مسكن تعطيلي و زوج و فرد كردن بلدن
تنها راه خروج از بهران آلودگی:
1- توسعه حمل و نقل ریلی و افزایش وسایل حمل و نقل عمومی و کاهش هزینه سفر های درون شهری مربوط به حمل و نقل عمومی

2- بهنه سازی کیفیت سوخت و خودرو ها

3- افزایش قیمت سوخت به قیمت جهانی
پاسخ ها
غلام علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
بهران نه بحران
بهران اسم روغن موتوره
ناشناس
| Germany |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
پرفسور همه اینا رو تنهایی فهمیدی؟
خود ما مردم هم باید رعایت کنیم .نمیشه که همه از وسایل نقلیه شخصی استفاده کنند و بعد هم اعتراض کنند که هوا چرا الوده است!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
مشکل بنزین برادر من
تابناک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
پس کشور های دیگه چی مگه اونا ماشین ندارن
پس چرا آلودگی ندارن
با تجویز مسکنهای موضعی نمیشه مشکل آلودگی هوا رو حل کرد! آقای قالیباف و امثالهم که میگن انتقال پایتخت غیرممکنه لااقل بیان یکی از صدها مشکل تهران که آلودگی هواست رو حل کنن! حالا بماند زلزله خیزی این شهر که خدای نکرده با وقوع یک زمین لرزه مهیب فاجعه قرن رخ خواهد داد....
تنها راه حل اساسی مشکلات اینچنینی انتقال پایتخته والسلام. درسته که این کار در کوتاه مدت عملی نیست ولی در فازهای چندگانه میشه عملیش کرد. در همین ترکیه با اینکه پایتخت سیاسی آنکاراست ولی اکثر تولیدیها و کارخانه ها در شهر بورسا'ست/ استانبول هم پایتخت اقتصادیه و ... پس در ایران هم میشه با تمرکززدایی از تهران و تقسیم امکانات بین سایر نقاط کشور از حجم جمعیت و خودروها و سایر آلاینده ها کاست و بدین ترتیب میزان خطراتی چون آلودگی هوا و خطر تلفات احتمالی بلایای طبیعی را به حداقل رساند و مشکل را پایه ای و اساسی حل کرد.
دعا میکنم تمام کسانی که مسبب آلودگی هوا هستند و دستشون به خون مردم بی گناه ما آلودست خیر از زندگیشون نبینن
با هواپیمای آبپاش و روشن کردن فواره پارک ها می توان به راحتی بر این مسئله غلبه کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
لطفا به کتب شیمی دبیرستان رجوع فرمایید، نظرتان اصلاح خواهد شد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
آفرین! و یه منفی هم از طرف من!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
می گم چند نفر رو هم بذاریم روی دربند بگیم فوت کنن تا آلودگی بره!
negar
| Netherlands |
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
یعنی کشته اونایی هستم که به تو مثبت دادن !
بايد يه فكري براي شناوري ساعات كار ادارات بشه.
مثلا ادارات بدون ارباب روجوع يا ارباب رجوع كم ساعت ورود از 6:30 صبح باشه تا 10 صبح.
هر كارمندي هم 8 ساعت بايد بمونه. يعني من مثلا 7 صبح اومدم بايد تا 15 بمونم.
كسيكه 10 صبح اومده تا 18 بمونه.
البته هفته قبل هماهنگي با رئيس قسمت مربوطه بشه و ساعات ورود رو از هفته قبل اعلام كنه.

كاش يكبار هم كه شده اين طرح اجرايي بشه
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
شما نگفتید این طرح چه مزیتی داره. یعنی چطوری مشکل آلودگی رو کاهش می‌ده. بالاخره افراد باید سوار وسیله‌ای بشن و بیان سرکار.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
علی جان. مزیت این طرح اینه که همه با هم و تو یک ساعت نمیریزن خیابون و ترافیک و در نتیجه مدت زمان روشن بودن وسیله نقلیه کمتر میشه.
امسال آلودگی بیشتر شده نسبت به پارسال بعلت ساعت اتمام کار ادارات هست که شده 4:15 و تداخل شدیدی در تعطیلی ها و ترافیک سرسام آور بوجود میاد.
کاش دولت حتی شده یکماه هم آزمایشی اینکار رو انجام بده. اگر جواب نداد برداره. ضرری که بیشتر از این آلودگی هوا نداره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
بسیار طرح عالی ای می باشد. کاش اجرا می شد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
تا تولید بنزین واقعی این می تونه یکی از مسکنین موقتی باشد
مثل این که قصد جون تهرانی هارو کردن عزیز من داریم خفه می شیم . های های های های های های های های
اقا از سلامتی واجب تر هم مگه هست؟؟
مسئولین به فکر نیستند؟؟؟ خوب نباشند دست زن بچه رو بگیر از نهران چند روز برو بیرون با از خونه در نیا بیرون .
بچخ چند روز نره مدرسه یا خودت نری سرکار آسمان به زمین نمیاد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
چند روز یا چند ماه !
یکی میگوید باید جمعیت افزایش پیدا کند عده ای با بی توچه ای به آلودگی های صوتی و پارازیت و هوا و ....... باعث گشته شدن مردم و در نتیجه کم شدن جمعیت میشود
هر زمانی که برای دریاچه ارومیه چاره اندیشی شد برای همای تهران هم چاره ای پیدا میکنند.
علت اینکه اقدامی انجام نخواهد شد اینستکه واقعا" هیچ اقدام مؤثری نمی توانند انجام دهند. تجربه طی روزهای قبل نشان داد که اقداماتی نظیر زوج .فرد کردن تأثیر مهمی ندارد. تنها راه باقیمانده اینستکه چشم به
اسمان داشته باشیم و ببینیم چه وقت باد یا باران خواهد آمد.
چند هفته قبل نوشتم که چرا اینقدر تراکم ساخت میدهند که یکی که میدونم کی بود خوشش نیومد و گفت لازمه شهر تهران همینه! تو اگه دوست نداری برو ده! حالا من بهش میگم بفرما کل نظرات بالا رو تحویل بگیر سوادت ی کم بره بالا.
من معلم زبان هستم در مدرسه ابتدایی در منطقه 5 تهران. امروز بیشتر بچه ها غایب بودن 3 نفر هم سرفه شدید میکردن و مشکل تنفسی داشتن که مجبور شدیم بفرستیم خونه من و بقیه معلم ها اگر بخوایم هم نمیتونیم درسا رو بطور معمول پیش ببریم چون بیشتر بچه ها غایبن همه این مشکلات هم بعلت الودگی هواست بهتر نیست تعطیل بشه که این مشکل ناهماهنگی ما و درسها هم حل بشه لاقل اینطوری همه از درس عقب میمونن نه فقط تعدادی از بچه ها.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
شما معلما هم که همش به فکر درس دادن و حقوق سر برجتون هستید. چه بهتر؛ یه چند روز تعطیل کنن شما رو از دست چند تا بچه بی سواد چیز نفهم خلاص بشی!مگه نه!
من شرمنده دختر کوچولوی خودم هستم که به دنیایش آوردم و در خانه حبسش کرده ام. من از دخترم عذرخواهی می کنم به خاطر اینکه حتی هوای سالم هم نمی تواند تنفس کند.
لطفا منتشرش کن تابناک.
تو رو خدا تا همگي نمردن كاري بكنيد
با وارد کردن دوچرخه های برقی و تعمیم فرهنگ استفاده از دوچرخه میتوان این مشکل را حل کرد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
من اولین باره که میشنوم اینطور دوچرخه هست.
کاش حالا که همچین چیزی وجود داره بدون گمرک و .... تا دیر نشده کلی وارد کنن تا حداقل تک سرنشینها بیان از اونها بخرن
مسولان عزیز خاهشا هیچ کاری نکنید حتی اکه می تونید یه کاری بکنید که هوا کثیفتر هم بشود چون با این وضع به زودی خیلی ها میمرند و همین موضوع باعث رفع ترافیک، آلودگی هوا و ... خاهد شد حتی دیگه نیازی به انتقال پایتخت هم نخواهد بود.
ددولت در تصمیم اخیر خود اختیار تعطیلی ادارات را از کمیته اضطرار گرفته تا مردم در هر شرایطی سر کار حاضر شوند و به طور کلی تعطیلی ادارات را در هر شرایطی حتی فوق خطرناک منتفی اعلام کرده
شاخص آلودگی را هم به صورت میاگین اعلام می کنند نه حداکثر که مقدارش کم باشد و نشانگر کیفیت خوب عوا باشد
بعنوان فردي كه سالها آلودگي هوا را در دانشگاه درس مي دهم به اين افراد بيسواد بگوييد كه طبق استانداردهاي بين المللي بايد بالاترين شاخص مبنا قرار گيرد نه ميانگين كل ايستگاهها
چرا با جان انسانها بازي مي كنيد
چرا سلامتي بچه هاي مردم براي شما اهميت ندارد
چرا تصميمات شما هيچ مبناي علمي ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
بالاخره یک فرقی بین کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته باید باشد.
من معلم زبان هستم در مدرسه ابتدایی در منطقه 5 تهران. امروز بیشتر بچه ها غایب بودن 3 نفر هم سرفه شدید میکردن و مشکل تنفسی داشتن که مجبور شدیم بفرستیم خونه من و بقیه معلم ها اگر بخوایم هم نمیتونیم درسا رو بطور معمول پیش ببریم چون بیشتر بچه ها غایبن همه این مشکلات هم بعلت الودگی هواست بهتر نیست تعطیل بشه که این مشکل ناهماهنگی ما و درسها هم حل بشه لاقل اینطوری همه از درس عقب میمونن نه فقط تعدادی از بچه ها.
چرا تعطیل نمی کنید داریم خفه مس شیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
خب بشیم فدای سر مسئولین محیط زیست
به نظرتان مسئله آمریکا و استکبار مهم تر نیست؟!!! ....به خدا توکل کنید و منتظر مرگ تدریجی عزیزانتان بمانید ....
خوب اگه مدارسو تعطيل كنيم اولا تا كي ثانيا پس ركورد سرطان كودكان رو چطوري حفظ كنيم . بوي توطئه ميدينااااااااااااا
بچه های مردم ایران از الودگی مریض شدند فردا باید تعطیل شود
چهارشنبه را تعطیل اعلام کنید تا هوا خوب شود
بعد می گن جمعیت کاهش داره بچه بیارین تکلیف ما زنان باردار که برای معاش خانواده باید کار هم بکنیم چیه؟ مگه نمی گن نسل ایرانی کم شده و کم می شه خوب اینا که خودشون دارن دستی دستی می کشنمون وای به نسل بعد از ما که با این دود رشد می کنن و بزرگ می شن مگه واردات بنزین چقدر سخته یارانه ندن ولی عوضش بزارن نفس بکشیم بنزین رو عوض کنن
بالاخره با حمایت از خودروسازان وتولیدانبوه این همه ماشین بی کیفیت هزینه ی که این خودروها برسلامت وبهداشت جامعه تحمیل میکنندغیرقابل تصوره
چرا كسي نميگويد كه اين آلودگي هاي در يكي دوسال اخير به تمام شهرها گسترش پيدا كرده؟ چرا كسي دقت نميكند حتي در تابستان هم هواي پاك بندرت مشاهده ميشده ؟ خودروهاي داخلي و از آنها مهمتر بنزين توليد داخل عامل ايجاد آلودگي ها هستند
تاوان سوخت بی کیفیت خودروهای داخلی را باید هما ما بدهیم
مشکل بنزین با کیفیت پایین و گوگرد بالای بنزین و نفت گاز و تولید بنزین سرطانزای پتروشیمی هست . فقط کافیه چند روز آلودگی بنزین یورو 4 در کلانشهرها توزیع بشه.
امیدوارم مدارس ابتدایی را تعطیل کنند. کودکان ما چه گناهی کرده اند. یعنی درس مهم تر از سلامتی کودکان است؟ ای کاش کمی با هم متحد بودیم ...
توروخدا فردارو تعطيل كنيد خفه ميشيم تو اين الودگي فقطم ابتدايي ها رو تعطيل نكيد
این آلودگی هوا که میگن چی هست؟ میشه یکی توضیح بده؟ مگه میشه هوا آلوده بشه.من ساکن مازندران-نوشهرم و واقعا تصورش برام سخته. آخه مگه میشه هوای یه استان آلوده بشه.زمانی که میرم توی جنگل مخصوصا بعد طلوع آفتاب و قبله تبخیر شبنم هوا: احساس می کنم اکسیژنش یه چیز دیگست غروب هم همینطوریه.واقعا جاتون خالی.کاش میشد یه تونل بزرگ توی رشته کوه البرز بزنن هوای شمالو یه کم بفرستن سمته تهران
ما اينجا تو اصفهان الان. 5 روزه. آلودگي تو وضعيت خطرناكه حتي تو وضع بحراني هم بوده ولي هيچ كاري انجام نشده
تعطیل کنیییییییییییییییییییییییییییید جان مادراتون
برگرديد شهر خودتون ، مشكل حل ميشه
بنزین ...
مشکل فقط بنزین نامرغوبه
متاسفم ولی داریم میمیریم !!
فردا رو تعطیل کنید. خفه شدیم. تهران خیلی الودس همه سردرد دارن. فقط بچه ها که نفس نمیکشن همه داریم میمیریم
وقتي كيفيت ماشينها از هميشه بدتره
وقتي بنزين از هر زماني افتضاح تره
وقتي بعضي شركتها با لابي گري درست در مقابل منطقه انتهاي بزرگراه همت كه به دودكش تهران معروفه برجهاي آنچناني ميسازن
من و امثال من بايد تاوانش رو پس بديم در كل چيمون درسته كه هوامون درست باشه
متشكريم روحاني
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
آره خیلی ممنونیم که مشکل بنزین رو خیلی سریع حل کردی
اگه بخوان به مشکل وضع هوای آلوده تهران و... برسن دیگه کی مصادیق مجرمانه وی چت و تانگو و وایبر رو بررسی کنه. مسئله به این مهمی . یعنی می گید جون مردم از خطرات وایبر و وی چت و تانگو و... بیشتره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
تنها چیز بی اهمیت جان وسلامتی مردمه.
ببخشيد كسى تا به حال به خاطر مى اورد در موردى جان افراد در اولويت مسئولان قرار گرفته باشد؟ مسئله اصلى همواره ان اصطلاح معروف بوده است: همه چيز تغيير بكند تا هيچ چيز تغيير نكند
چه وضعشه درسته من کوچیکم و میرم سال ششم اما من هم حقی دارم بابا من آسم دارم باید خفه شم؟!!! چوضعشه تعطیل کنید دیگه:(
چه وضعشه درسته من کوچیکم و میرم سال ششم اما من هم حقی دارم بابا من آسم دارم باید خفه شم؟!!! چوضعشه تعطیل کنید دیگه:(
به نظر من باید زمان تعطیلات مدارس عوض بشه .چرا باید خرداد وتیر که هوا خوبه بچه ها تو خونه باشند اما زمستون که وارونگی داریم مدارس باز باشند و خیابونا شلوغ و....با برنامه ریزی درست میشه این کارو انجام داد که هیچکس ضرر نکنه.
اگر روزی بچه ها بیما شدن ودیگر راهی برای برگشت نبود ایا شما می خواهی به شکایات مردمی پاسخ دهید؟
همش میگید تهران تهران تهران! الان 5 روز وضعیت هوای اصفهان از تهران بدتر شده دیروز یکی از هواسنج ها آلودگی بالای 300 رو که بالاترین سطح آلودگی و مرز بحران هست رو ثبت کرد. اما هیچ اقدامی نمیشه. مگه شهرستانی ها آدم نیستن؟!!
پاسخ ها
سينا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
نه شهرستاني ها فرشته ان:-)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
همه شهرها از این بنزین که نه بنزن در امان نیستند ولی بعلت تراکم بیشتر ماشین در تهران تهران بدتر است
حداقل مدارس را تعطیل چون بچه های ما این چیزا رو نمی فهمدند و تومدرسه بدو بدو میکنند وموقع نفس کشیدن از این هوای بسیار ناپاک تنفس می کنندو پس فردا سرطان میگیرن اگه کسی پاسخگو هست برای درمان پا پیش می گذارد باید بچه هارو فرستاد مدرسه که این هم عاقلانه نیست

لطفا این نظر را نمایش دهید
میمیریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
پ ن پ
اگر در وضعیت بحرانی به سر میبریم باید همه جارو تعطیل کرد اول هم باید بانک ها تعطیل شوند چون اگر بانک ها تعطیل نباشند هیچکس تو خونه نمیشیند.
اقا خواهشا تولید بنزین ملی رو متوقف کنید خودمون درک بچه هامون دارن نابود میشن
سلام
مشکل خود مردمن من نمیدونم این تهران چی داره که همه ریختن اونجا،ما اینجا داریم راحت نفس میکشیم و راحت زندگی میکنیم.اگه به فکر سلامتی خودتون و بچه هاتون هستین برین یه جای دیگه زندگی کنین.مجبورتون که نکردن اونجا بمونیدو بمیرید.اگه آدم اهل کار و تلاش باشه همه جا براش کار هست اگه بخواد بشینه تا بیان دستش رو بگیرن ببرنش پشت میز بشینه.این دیگه نشانه ی تنبلی آقاست.
اگرفقط یک کار ساده انجام شود کلی از آلودگی کاسته میشود. آنهم شهرداری از سوزاندن جوب و کاغذ و ... برای گرم کردن و غیره جلوگیری کند .
چيزي در مورد تفكر جهان سومي شنيدين
تابناك جون زود رد تائيد و بزن و خلاص. يوقت روحيه مسئولينمون خراب نشه خدااااي نااااكرده.
برای من یه سوالی پیش اومده ! وقتی میان به عنوان راه حل مثلا میگن تو خونه بمونید مگه هوای خونه از یه جغرافیای آب و هوایی دیگه ای غیر از همین هوای آلوده شهر ، تامین میشه? اگه دولت از ده تا شیمیست نخبه که تو ایرانم کم نیستن کمک بگیره می تونه فرمولاسیون بنزین ماشینا رو بهینه کنه مشکل حل میشه .
سلام
مشکل خود مردمن من نمیدونم این تهران چی داره که همه ریختن اونجا،ما اینجا داریم راحت نفس میکشیم و راحت زندگی میکنیم.اگه به فکر سلامتی خودتون و بچه هاتون هستین برین یه جای دیگه زندگی کنین.مجبورتون که نکردن اونجا بمونیدو بمیرید.اگه آدم اهل کار و تلاش باشه همه جا براش کار هست اگه بخواد بشینه تا بیان دستش رو بگیرن ببرنش پشت میز بشینه.این دیگه نشانه ی تنبلی آقاست.
چهار شنبه رو تعطيل كنند.ملت ازتهران يه چند روزي برن بيرون يه هوايي بخورن!
اهواز آلوده ترین شهراست وتهران در رتبه 24 باز هم طبل تهران را بزنید آخه غیر از تهران شهری هست و غیر از فارس مردمی با گویش های دیگر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
عزیز جان اهواز از لحاظ ذرات معلق که بیشترش هم شنهای کشورهای عرب منطقه است رتبه اول را دارد ولی تهران آلایندهایی دارد که ناشی از سوخت قلابی می باشد که اگر آمار دقیق بدهند می بینی که آلوده ترین شهر جهان می باشد ولی آمار امنیتی است
عامل اصلی آلودگی هوای شهرهای ایران بنزین قلابی می باشد که بعد از طرح ضربتی تولید بنزین داخلی ایجاد شد، این سوخت آلاینده هایی تولید می کنند که بالغ بر سیصد برابر حد مجاز آن می باشند بطور مثال VOC که شامل ترکیبات آروماتیکی و حلقوی مانند بنزن و مواد خطرناک دیگر می باشند که عامل انواع سرطانها از جمله سرطان خون می باشند و باعث مرگ و میر می شوند، ولی علاوه بر اینکه شاخصهای سازمان مربوطه در ایران پایین تر از حد واقعی را نشان می دهد بلکه آلاینده های مهمی چون VOC از شاخصهایشان حذف شده اند. قطعا تبعات سنگینی را بر جامعه به دنبال خواهد داشت که اثرات مستقیم و غیر مستقیم آن بسیار مهلک خواهد بود، لطفا اطلاع رسانی شود
ترو خدا روحانی بداد مردم برس من باردارم بچم سقط شده بخاطر الودگی هوا
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار