بازدید 4815
۲

۲۰ فقره سرقت طلا با بيهوش کردن پيرزنان

کد خبر: ۳۶۷۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۱ 29 December 2013
زن ۴۰ ساله اي که داراي سوابق متعدد کيفري است در حالي به اتهام سرقت طلاهاي زنان مسن در اماکن مذهبي دستگير شد که وي در مراحل اوليه بازجويي به ۲۰ فقره سرقت طلا اعتراف کرد و طلافروشاني را که طلاها را به آنان فروخته است لو داد.

به گزارش خراسان، رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي در تشريح اين پرونده به خراسان گفت: طي يک ماه گذشته پرونده هايي در مراکز انتظامي مشهد مطرح شد که نشان مي داد تعدادي از زنان زائر در اماکن مذهبي طعمه زني قرار گرفته اند و پس از نوشيدن و يا خوردن مواد غذايي بيهوش شده اند اما وقتي به هوش آمده اند که همه طلاهاي شان سرقت شده بود.

سرهنگ کارآگاه حسين بيدمشکي افزود: با توجه به اين که با همکاري صميمانه مسئولان آستان قدس رضوي، سيستم هاي شناسايي و رديابي مجرمان به سيستم مرکزي پليس آگاهي خراسان رضوي وصل شده است و کارآگاهان با نظارت پليس مرکز فعاليت هاي خود را آغاز کرده اند، پرونده هاي مشابه سرقت هاي مذکور به پليس آگاهي استان ارجاع شد که گروه ويژه اي از کارآگاهان به سرپرستي سرهنگ ميرجليلي (رئيس اداره مبارزه با سرقت آگاهي) به بررسي پرونده هاي مذکور پرداختند.

 اين مقام ارشد انتظامي تصريح کرد: بررسي هاي پليس نشان مي داد که همه طعمه ها با توجه به مشخصات ارائه شده، فريب زني حدود ۴۰ ساله را خورده اند که در برخي از موارد خود را به عنوان پزشک به آنان معرفي کرده است بنابراين کارآگاهان تصوير فرضي از متهم را چهره نگاري کردند و به طور غيرمحسوس در اماکن مذهبي حضور يافتند و به تحقيق در اين باره پرداختند اين در حالي بود که تصوير چهره نگاري متهم در اختيار ديگر نيروها نيز قرار گرفت.

 سرهنگ بيدمشکي خاطرنشان کرد: عمليات غيرمحسوس پليس ادامه داشت تا اين که سوم دي، کارآگاهان در يکي از اماکن مذهبي به حرکات و رفتار زني که مدام اطراف خود را مي پاييد مشکوک شدند و او را تحت نظر گرفتند.

وي افزود: بررسي تصوير چهره نگاري نيز مشخص کرد که به احتمال زياد، زن مذکور متهم تحت تعقيب است اين در حالي بود که زن ياد شده به پيرزني نزديک شد و پس از مدتي گفت وگو به وي دوغ تعارف کرد اما قبل از آن که طعمه مذکور دوغ مسموم را بنوشد کارآگاهان حلقه هاي قانون را بر دستان وي گره زدند و به پليس آگاهي مرکز منتقل کردند.

کارآگاه بيدمشکي ادامه داد: اين زن ابتدا منکر هر چيزي بود و چنين وانمود مي کرد که زائر مي باشد و به اشتباه دستگير شده است اما وقتي مقداري مواد غذايي مسموم مانند دوغ و جگر به همراه تعدادي قرص خواب آور از کيف همراهش کشف شد ديگر چاره اي جز بيان حقيقت نديد و اعتراف کرد: از حدود يک ماه قبل از يکي از شهرهاي شمالي کشور وارد مشهد شدم تا بتوانم سرقت هايم را در اماکن مذهبي و نقاط شلوغ شهر مانند اطراف حرم مطهر انجام دهم.

رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي گفت: بررسي هاي پليس حاکي از آن است که متهم به افراد مسن نزديک مي شد و باب گفت وگو را به بهانه دلسوزي براي آنان آغاز مي کرد.

او به طعمه هاي خود مي گفت: شما از پادرد رنج مي بريد من پزشک هستم و مي توانم شما را درمان کنم و با اين بهانه طعمه ها را به نقاط خلوت اماکن مذهبي مي کشاند و با تعارف جگر به بهانه تقويت وضعيت جسماني طعمه ها و يا مواد خوراکي مسموم ديگر مانند دوغ، آنان را بيهوش مي کرد و طلاهاي شان را مي ربود.

 سرهنگ بيدمشکي تصريح کرد: اين متهم در مراحل اوليه بازجويي در حالي به ۲۰ فقره سرقت با چنين شيوه اي در مشهد اعتراف کرده است که احتمال مي رود وي در ديگر استان ها و مراکز مذهبي نيز اقدام به چنين جرايمي کرده باشد.

وي با بيان اين که تاکنون ۱۳ تن از مالباختگان شناسايي شده اند افزود: ۵ تن از خريداران طلاهاي مسروقه نيز تاکنون شناسايي و با دستورات قضايي از سوي قاضي شعبه ۳۰۱ مشهد روانه زندان شده اند.

اين مقام انتظامي به سوابق کيفري اين زن ۴۰ ساله نيز اشاره کرد و گفت: وي ۴ فقره سابقه کيفري مانند جعل و قتل عمدي را در پرونده سياه خود دارد اما مدعي است که از اتمام قتل عمدي تبرئه شده است. وي اضافه کرد: تحقيقات براي شناسايي ديگر مالخران و همچنين سرقت هاي احتمالي ديگر اين زن همچنان ادامه دارد.

توصيه کارشناسي


رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي در پايان به شهروندان توصيه کرد در مناطق شلوغ مانند اتوبوس ها، پارک ها، اماکن مذهبي و... از گرفتن مواد خوراکي و يا آشاميدني که از سوي افراد ناشناس به آنان تعارف مي شود، خودداري کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
فقط از بیست فقره سرقت باید نصف آن را بدهد وبه کارش ادامه دهد به عنوان هدیه
بازم ولش میکنن
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # قیام 15 خرداد