بازدید 10430

مرگ نوعروس، قتل يا خودكشي

کد خبر: ۳۶۵۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۳ 19 December 2013
مردي كه متهم است همسرش را از طبقه چهارم خانه‌شان پايين انداخته و موجب مرگش شده است در جلسه محاكمه اين اتهام را رد كرد و گفت همسرش خودكشي كرده است.

به گزارش اعتماد، در ابتداي اين جلسه كه در شعبه 113 دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي حسين اصغرزاده برگزار شد ابتدا نماينده دادستان در دفاع از كيفرخواست گفت: بر اساس محتويات پرونده عليرضا، 22 ساله، متهم است روز 19 آذر ماه سال گذشته همسرش كژال را از پنجره خانه‌شان در طبقه چهارم ساختماني واقع در شهر قدس پايين انداخته و موجب مرگش شده است.

 شواهد و قرائن موجود از جمله تصاوير به دست آمده از طريق دوربين‌هاي مداربسته و همچنين آسيب‌هاي وارده به متوفي كه بيشتر در ناحيه صورت وي به چشم مي‌خورد از پرت شدن او حكايت دارد و از آنجا كه همه شواهد و مدارك عليه شوهر متوفي است خواستار صدور حكم شايسته در اين خصوص هستم.

بعد از قرائت كيفرخواست نوبت به اولياي دم رسيد تا خواسته شان را مطرح كنند. پدر و مادر كژال در جايگاه ايستادند و گفتند مرگ دخترشان قطعا يك حادثه نيست و دامادشان او را كشته است. آنها در ادامه خواستار قصاص عليرضا شدند.

در ادامه اين جلسه قاضي اتهام قتل عمدي را به متهم تفهيم كرد و از وي خواست به دفاع از خود بپردازد. عليرضا گفت: من اتهام كشتن همسرم را قبول ندارم. او خودكشي كرده است و من نقشي در مرگش ندارم.

 متهم به قتل ادامه داد: خانواده همسرم مدام در زندگي ما دخالت مي‌كردند و همين دخالت‌ها باعث شد زندگي‌مان خراب شود. ما هفت ماه بود كه با يكديگر ازدواج كرده بوديم كه اين اتفاق افتاد. چند روز بود كه با يكديگر قهر بوديم كه همسرم تماس گرفت و گفت مي‌خواهد به خانه بيايد. وقتي به خانه رسيدم ديدم مادرش هم آنجا است.

 او شروع به فحاشي به من و خانواده‌ام كرد و با يكديگر درگير شديم. حتي پدر همسرم شيشه ماشينم را شكست اما با اين حال فرداي آن روز كژال به خانه آمد.

متهم به قتل درباره روز حادثه گفت: آن روز نشستيم و با يكديگر صحبت كرديم. همسرم گفت ديگر من را كتك نزن.

 او هم،‌چون چند مرتبه من را كتك زده بود گفتم تو هم بايد قول بدهي اين كار را نكني. اما او ناراحت شد و به اتاق خواب رفت. با خودم گفتم كمي آرام مي‌شود و برمي‌گردد. اما چند لحظه بعد صداي جيغ شنيدم. دوان دوان وارد اتاق خواب شدم اما همسرم در اتاق نبود. از پنجره باز، فهميدم خودش را پايين انداخته است. وقتي خودم را پايين رساندم او هنوز زنده بود. با اورژانس تماس گرفتم اما كمي طول كشيد تا رسيدند. چند دقيقه بعد وقتي به بيمارستان رسيديم او بستري شد اما چند دقيقه بعد گفتند همسرم فوت شده است. من نقشي در مرگش نداشتم او خودكشي كرد.

متهم ادامه داد: كژال قبلا هم چند مرتبه خودكشي كرده بود. يك بار رگ دستش را زد. يك مرتبه هم چاقو را در شكمش فرو كرد. دخالت‌هاي خانواده همسرم زندگي‌مان را خراب كرد و كار را به اينجا كشاند.

در اين هنگام قاضي خطاب به متهم گفت: صاحبخانه‌تان گواهي داده كه تو يك مرتبه قصد داشتي همسرت را از پنجره پايين بيندازي.

در اين باره چه توضيحي داري؟ متهم جواب داد: صاحبخانه با من دشمني دارد كه اين حرف‌ها را زده است. ما به خاطر وديعه خانه با يكديگر اختلاف داشتيم و من از او شكايت كرده بودم. طبيعي است كه او عليه من شهادت بدهد.

متهم در ادامه اين‌طور از خود دفاع كرد: با توجه به وزن همسرم و ارتفاع پنجره من نمي‌توانستم او را بيرون بيندازم. از طرفي اختلافات ما به حدي نبود كه من بخواهم همسرم را بكشم.

در ادامه اين جلسه وكيل مدافع عليرضا به دفاع از موكل خود پرداخت و در نهايت محاكمه با اخذ آخرين دفاع از او به پايان رسيد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی