بازدید 14738
۸

انتقال اسرار دولت مصر به ایران به اتهامات مرسی افزوده شد!

تغییر آرایش سیاسی منطقه و خالی شدن تدریجی دست مخالفان و دشمنان ایران از ابزارهای واقعی مقابله با ایران، آن‌ها را به طرح اتهاماتی علیه ایران واداشته‌ که شواهد روشنی در مخالفت با آن‌ها وجود دارد.
کد خبر: ۳۶۵۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۹ 18 December 2013
انتقال اسرار دولت مصر به ایران به اتهامات مرسی افزوده شد!محمد مرسی، دادستان کل مصر، رئیس‌جمهور سرنگون شده این کشور را به همراهی با گروه فلسطینی حماس، حزب‌الله و دیگران برای انجام اعمال خشونت‌بار در سینا و فرا‌تر از آن برای بی‌ثبات کردن مصر متهم کرده است.

به گزارش «تابناک» و به نقل از آسوشیتدپرس، دادستان مدعی شده که مرسی و دستیارانش در زمان ریاست جمهوری، اسرار دولتی مصر را در اختیار گروه‌های مسلح و نیز سپاه پاسداران ایران گذارده است. مرسی و ۳۵ تن دیگر از جمله سه رهبر ارشد اخوان‌المسلمین همچنین به حمایت از تروریسم و نیز آموزش نظامی و دیگر اقدامات بر هم زننده امنیت و ثبات مصر متهم شده‌اند.

این اتهامات که تاریخ برخی از آن‌ها به سال ۲۰۰۵ باز‌می‌گردد، مجازات مرگ ‌خواهد داشت.‌ محمد الدماطی، از جمله وکلای اخوان المسلمین گفته ‌که در هیچ یک از بازجویی‌های موکلان خود نبوده و هیچ آگاهی از جزئیات اتهامات ندارد.

بنا بر این گزارش، هنوز تاریخ بررسی این پرونده مرسی تعیین نشده و وی ‌اکنون به اتهام تحریک برای کشتن مخالفان خود در دوره ریاست جمهوری در حال محاکمه است. مرسی پس از برکناری در جریان اعتراضات در ماه جولای سال جاری به وسیله ارتش، ماه‌ها ‌در اماکن نامعلومی زندانی بود‌ و در ماه نوامبر سال جاری در دادگاه حاضر شد. قرار است، بررسی این پرونده وی در ماه ژانویه از سر گرفته شود.

روز چهارشنبه، دادستان کل مصر مدعی شده ‌که تحقیقات آن‌ها نشان می‌دهد که شاخه بین‌المللی اخوان، اقدامات خشونت باری را در مصر مرتکب شده است.

وی مدعی شده ‌که اخوان طرح‌های تروریستی را آماده ساخته است که قاچاق سلاح به کشور و قاچاق اعضای خود به غزه برای دریافت آموزش نظامی از حزب‌الله و اعضای سپاه پاسداران برای انجام عملیات در سینا را در بر می‌گرفته است.

دادستان مدعی شده ‌که تحقیقات نشان می‌دهد، ‌اخوان از کشورهای خارجی کمک دریافت کرده است. وی مدعی شده است که این طرح‌ها در سال ۲۰۰۵ آماده ‌و در سال ۲۰۱۱ و در جریان قیام مردم مصر علیه رژیم مبارک اجرایی شده است.

اتهامات مرسی و دستیاران وی در دوره ریاست جمهوری و برخی اعضای اخوان، افشای اطلاعات کشور از طریق پست الکترونیکی برای سایر اعضای اخوان، حماس و نیز اعضای حزب‌الله و سپاه پاسداران را در بر می‌گیرد. دادستان مدعی شده ‌که مرسی از این نشت دادن اطلاعات آگاه بوده است.

هم‌اکنون مرسی ‌به این دلیل در حال محاکمه است که متهم شده اخوان به همراه حماس در سال ۲۰۱۱ ‌در جریان قیام علیه مبارک از زندان فرار کرده ‌و در جریان این فرار که منجر به رهایی مرسی از زندان نیز شده است، چهارده زندانی کشته شده‌اند.

بنا به ادعای دادستان از جمع ۳۵ نفری که روز چهارشنبه اتهامات علیه آن‌ها مطرح شده است، دست‌کم هفده‌ تن متواری هستند.

خبرسازی نقل شده از دادستان مصر در حالی صورت می‌گیرد که مرسی در دوره حکومت کوتاه به ندرت در کنار ایران ایستاد. مرسی به ویژه در مسأله سوریه کاملا در مقابل ایران و حزب‌الله قرار گرفت و در کنار قطر و ترکیه و حتی عربستان سعودی از هیچ تلاشی علیه دولت سوریه فروگذار نکرد.

شکست مرسی در مدیریت روابط خارجی و نیز مسائل داخلی مصر کار را به جایی کشاند که ارتش مصر با حمایت مالی جدی برخی رژیم‌های عربی و از جمله عربستان سعودی و امارات متحده عربی قدرت را از دست مرسی بیرون آورند. سقوط حکومت مرسی بیش از همه ترکیه و قطر را نگران و عصبانی کرد که کمک‌های اقتصادی و سیاسی زیادی را تقدیم دولت مرسی کرده بودند.

به نظر می‌رسد، با آغاز روند تغییر و بازنگری در سیاست‌های منطقه‌ای کشورهایی مانند ترکیه و قطر و تلاش آن‌ها برای نزدیک شدن دوباره به ایران و کاهش دخالت در سوریه، عربستان که تنها حامی جدی سرنگونی حکومت سوریه است، این روز‌ها با تحریک دولت مصر و ایراد اتهام به ایران و دوستان منطقه‌ای ایران قصد اعمال فشار به ایران را دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۸
چیزی نمونده انقراض دایناسورها رو هم به ایران نسبت بدهند !!!!
پاسخ ها
سید مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
خیلی زیبا گفتید
تا جایی که اطلاع داریم مرسی با ایران رابطه محکمی برقرار نکرد و در سفر کوتاه به ایران حتی آب ایران را به خاطر شیعه بودنمان ننوشید .
اگر چه مرسی اشتباهات زیادی داشت ولی نحوه ی سقوط دولت او توسط کودتاگران و رویکرد غرب بخصوص امریکا در قبال این حرکت ضد دموکراسی در قرن21، یک لکه ی ننگ برای مدعیان دموکراسی است.
اسرار دولت مصر!!!
مورچه چیه که کله پاچش باشه؟!
نگران نباشید چیزی نمانده که عربستان به سزای خیانت به منطقه توان سختی را خواهد داد به دست خود امریکاییها واسرائیل بی هویت
این چندمین باره که من نظر مید م تابناک اهمیتی براشون قائل نمیشه. بعید به نظر میرسه که کسی که شیعیان مصری با حمایت او کشته می شدند و خواستار سرنگونی اسد بود، با ایران تبادل اطلاعات می کرده.این نقشه وهابیهای عربستانه
اتهام وارده بی اساس است چرا که مرسی از اول بر پایبندی بر ارزش های دموکراتیک تاکید داشت وکمتر بر اجرای اسلام اسلام سیاسی در داخل نظر داشت بنابراین با ایران عقد اخوت نبسته بود که حالا از ایران ادعای ارث بری داشته باشد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار