بازدید 11559

هم مجلس، هم وزارت خارجه از دیدار هیأت پارلمانی بی‌خبر بودند

سفارت یونان به عنوان رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا دیدار با «جعفر پناهی» و «نسرین ستوده» را شکل داده است؛ به عبارت دیگر، سفارت یونان تدارکات لازم برای این کار را فراهم کرده و مجلس و یا وزارت خارجه، هیچ گونه آگاهی از این دیدارها نداشته است.
کد خبر: ۳۶۵۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۰ 18 December 2013
هم مجلس، هم وزارت خارجه از دیدار هیأت پارلمانی بی‌خبر بودندروز جمعه هیأت پارلمانی اروپا به تهران وارد شدند و در‌‌ همان روز با «جعفر پناهی» و «نسرین ستوده» در محل سفارت یونان دیدار کردند. هیأت  پارلمانی اروپا از سوی مجلس شورای اسلامی، دعوت و مرکز پژوهش‌های مجلس میزبان این هیأت ‌بود.

به گزارش «تابناک»، پس از این دیدار موج انتقادات از سفر هیأت اروپایی شدت گرفت. در سال‌های گذشته نیز دعوت از هیأت  پارلمانی اروپا صورت می‌گرفت، اما چون در گفت‌وگوهای صورت گرفته، دو طرف‌ برای بازدید‌ها، نشست‌ها و دیدار‌ها به نتیجه نمی‌رسیدند و این هیأت‌‌ها درخواست دیدار با افراد خاصی را مطرح می‌کردند، این سفر‌ها شکل نمی‌گرفت. در واقع، سفر هیأت پارلمانی اروپا به ایران از سال ۸۸ تاکنون، چند بار لغو شده بود.

با توجه به این ملاحظات، این نوع سفر‌ها انجام نشد، تا اینکه برنامه حضور هیأت  پارلمانی اروپا در جمهوری اسلامی ایران بدون هماهنگی، دیدار با افراد خاص مورد موافقت قرار گرفت و این هیأت  به کشور ما سفر کرد.

‌«حسین شیخ‌الاسلام»، مشاور بین‌الملل رئیس‌ مجلس، در گفت‌و‌گو با «تابناک» گفت: سال گذشته، یعنی آبان ‌ماه ۹۱ سفر این هیأت لغو شد و علت آن نیز درخواست دیدار با جعفر پناهی و نسرین ستوده بود؛ اما این بار هیأت پارلمانی چنین درخواستی برای ملاقات نداد؛ بنابراین، هیچ توافقی بین طرف ایرانی و اروپایی برای دیدار شکل نگرفت.

همچنین شیخ‌الاسلام افزود: سفارت یونان به عنوان رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا دیدار با «جعفر پناهی» و «نسرین ستوده» را شکل داده است. به عبارت دیگر، سفارت یونان تدارکات لازم برای این ‌کار را فراهم کرده است، حال آن که مجلس و یا وزارت خارجه هیچ گونه اطلاعی از این ملاقات‌ها نداشته است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی حکومت پلیسی نیست، که همه تحرکات افراد را در سفارت‌خانه‌ها زیر نظر داشته باشد‌ و این هم نخستین باری نیست که هیأت  خارجی با افرادی در کشور ملاقات می‌کند. این بار هم شوهر خانم ستوده خبر این ملاقات را در فیسبوک منتشر کرد. جالب اینکه هیأت پارلمانی در صحبت با ما می‌گفتند، چطور است که مخالفان در ایران، طرفدار دولت و نظام ایران هستند. در همین رابطه آقای لاریجانی شرح مفصلی از دمکراسی و روابط قدرت در ایران داد.

شیخ‌الاسلام در پایان گفت، در دوران اخیر، نقش پارلمان‌ها با گسترش دمکراسی افزایش پیدا کرده است. مثلا در دوران اخیر، این پارلمان‌های انگلیس و امریکا بودند که این کشور‌ها را از جنگ در سوریه بازداشتند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۹
انتشار یافته: ۳۵
با من هماهنگی صورت گرفته بود و از طرف من مجوز دیدار صادر شده بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
پليس بازي فقط براي مردمه و خودمون اما براي جاسوسها و خارجيها و غيره هركي به هر كيه
yasin8181
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
دم شما گرم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
خب که چی؟! غیر از یک عده افراطی کسی از این قضیه ناراحت نمیشه.
هر کی به هر کیه تو مملکت .
عمه من هم که نمی دونسته پس کی می دونسته ....
اگر واقعا همینطوره که میگید و مخالفان در ایران طرفدار حکومت و نظام هستند پس دیگه دلیلتون برای اینهمه مخالفت با دیدار هیات اروپایی با جعفر پناهی و نسرین ستوده چی بوده؟!
پاسخ ها
جعفر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
چه دلیلی داره که در مسائل داخلی یه کشور دخالت کنند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
منم می خواستم همینو بگم
مگه میشه؟
اينكه جمهوري اسلامي دولت پليسي نيست و مردم آزادند درست ولي خداييش شما با درخواستهاي قبلي هيات اروپايي آشنا بوديد و مي دانستيد چه منظوري دارند ، از قصد خودتان را به نفهميدن زده ايد و به نوعي با تباني اروپايي ها خود را به تغافل زده ايد .
جه اشکالی دارد که هئیت با مخالفان هم صحبت کند
جمهوری اسلامی مخالف هم دارد نباید کتمان کرد و نباید آنها را حذف کرد

در کشور اکراین مقامات اروپائی و امریکائی به حمایت مخالفان و در جمع مخالفان شرکت کردند

ما در جمهوری اسلامی با پشتوانه حداکثری مردم با اروپائیان صحبت کنیم
پاسخ ها
نیما
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
خوب مثلا خیلی حرکت خوبی بود؟ رسما تو اور داخلی یک کشور دخالت می کنن... به جان خودشون نگران حقوق بشر در ایران هستند...کشورهای خلیج فارس هم که همه دموکرات...فقط ایران جای نگرانی داره...حقوق بشر به سبک غرب
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
جناب نیما، از قدیم گفتن: آنکه حسابش پاک است، از حسابرسی چه باک است
"جمهوری اسلامی حکومت پلیسی نیست"
فقط ریس جمهور سابق و نماینده مجلس شنود میشن
تعجب از این است که خود اقایان مخالفین ملاقات این ادم ها را بزرگ و مهم میکنند و بعد از همین ادم ها میترسند.
مگر این خانم و اقا در شرایط فعلی و گرفتاری های جاری کشور چه درجه ای از اهمیت دارند که برای یک ملاقات اینقدر به ان پرداخته شود.؟ یعنی مملکت ما اینطور است که از یک موضوع که در شرایط فعلی شاید کمترین اهمیت را داشته باشد این اظطراب داشته باشد؟؟ خوب است اقایان در عکس العمل های خود کمی دقت کنند و از ادم های معمولی قهرمان نسازند.
تو کفش ما که ریگی نیست چرا باید هراس داشته باشیم ، این همه نگرانی نشانه چیست؟
بابا دیدار کردن که کردن!
آسمون که به زمین نیومده!
یونان بره کشور خودش را جمع کنه لازم نیست نگران حقوق بشر تو ایران باشه !
کار آقایون دو حالت داره
یا قانونیه یا غیر قانونیه
اگه غیر قانونیه بگید به موجب این مفاد از قانون اساسی اینها مرتکب جرم شدند
دادگاه تشکیل میشه و به پرونده رسیدگی میکنه
اگه قانونیه پس این همه داد و بیداد چیه
خانم ستوده! آقای پناهی!
اینها که برای ادعای بشریت برای شما کارت دعوت می فرستند، از آسایشگاه های جانبازهای ما هم دیدن کرده اند؟ از جوانان رعنای دیروز ما و مچاله شده از درد امروز ما دیدن کرده اند؟ همان ها که به حمایت سازمان های حقوق بشر در تجاوز عراق به ایران، بازماندگان از نسلی هستند که امروز قاب عکسشان مونس زن و فرزند و کسانشان است. از مجروحان شیمیایی چه؟ شاید آن روز که اروپایی ها من جمله آلمانی ها، به صدام بمب شیمیایی هدیه می دادند تا سرفه های سوزان بی امان پدران و جوانان این مرزو بوم، بشود هدیه ای برای کودکان و اطرافیانشان، حقوق بشر هنوز متولد نشده بود؟ پس از سال ها دوندگی تیم دیپلماسی ما، با وجود اینکه قصه اظهر من الشمس بود، از طرف سازمان ملل صدام متجاوز شناخته شد، زمانی که اروپایی ها این همه بمب و سلاح و هواپیما به صدام می بخشیدند تا زنان و کودکان با ترس و فریاد از زیر موشک ها فرار کنند و در خاک و خون بغلطند، بشریت معنایش عوض شده بود؟

به خانواده های شهدای هسته ای که سر می زنند چه می خواهند بگویند؟ که ما حامیان جوخه های ترور موسادیم؟ بخاطر اسراییل تحریم ها را شدت می بخشیم؟

کاش اگر حتی بر حق بودید و صادق، زیر بیرق کفر در ضیافتشان شرکت نمی نمودید، کاش شما هم مانند هاشمی در دیدار با آنها می پرسیدید:"داشتن پایگاه یک گروه تروریستی در پارلمان اروپا که دستشان به خون مردم و مسوولان ایران اسلامی آلوده است، چه توجیهی برای دفاع از حقوق بشر دارد؟" (خبرگزاری ایرنا،۲۶ آذر۹۲)

حالا که غربی ها به طمع سوء استفاده از اختلافات داخلی، لبخند مکارانه به برخی از ما می زنند، یادمان نرود که ما از غرب و ایادی آن گدایی رحمت و حقوق بشر که نداریم هیچ، از آنها طلب های زیادی داریم.

اگر خاطرمان تنها ماند طلب عشق ز هر بی سر و پایی نکنیم...
تقصیر قوه غذائیه است که اینا رو اعدام نکرده ایناهم با خارجیها دوست میشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
"قوه قضائیه" دلبندم نه غذائیه.از سطح سوادت معلومه که نظرت چقدر کارشناسانه هست!!!!!!!!!!
توضیح عرض میکنم خدمت دوستانی که کلمه «مخالف» رو بدون هیچ شناختی دارن به کار میبرن: آیا بنده صرف انتقاد از شما مخالف شما هستم؟ متاسفانه افرادی بدون هماهنگی قانون دست به کارهایی میزنن که بعداً ما باید نگران این باشیم که نماینده کدوم مملکت اروپایی که تازه خودش سرتاسر مشکل داره اومد این ها رو ملاقات کرد. خواهش میکنم انتشار بدید نظر بنده رو
حالا چه مشکلی ازاین دیدار ایجاد شده ؟من که نمی دانم
آن چه میدانم نه نسرین ونه پناهی هیچکدام بیگانه پرست وضد انقلاب نبوده ونیستند
نگذارید درخارج از این رفتار به عنوان ترس ونگرانی حکومت ازچنین رویدادکوچکی تلقی شود
حالا چه مشکلی ازاین دیدار ایجاد شده ؟من که نمی دانم
آن چه میدانم نه نسرین ونه پناهی هیچکدام بیگانه پرست وضد انقلاب نبوده ونیستند
نگذارید درخارج از این رفتار به عنوان ترس ونگرانی حکومت ازچنین رویدادکوچکی تلقی شود
قوه غذائیه نیست قضائیه هست
بعد چه راحت حکم صادر میکنی نکنه ازدار ودسته طالبانی ها هستی
چه جالب ، براي رفع مسوليت ، چه داستانهايي سرهم مي كنيم . يه مثلي هست كه ميگه " عذر بدتر از گناه " ! ، جالبه اگه اين صحت داشته باشه پس چرا خانم سخنگوي وزرات خارجه وقتي ازش اين موضوع رو پرسيدن ، اصلا جوابي نداشت بده ، ولي حالا يه جوابي كه براي كسي مشكلي درست نكنه ، جور شد .
حالا این دیدار این قدر مهمه که شما اخبار مرتضوی و تحقیق و تفحص رو ول کردید به اون چسبیدید؟ تو این دیدار چه حقی از مردم یا بیت المال ضایع شده که اینقدر واستون مهمه؟
چه مملكت گَل و گشادي داريم. يه هيات بلند پايه اروپايي مياد اينجا و با هركي دلش مي‌خواد ملاقات مي‌كنه و هيچ كسي حاضر نيست مسئوليت تنظيم ملاقات‌هايي كه انجام داده رو به عهده بگيره.
آن را که حساب پاک است
از محاسبه چه باک است؟
من نمی دونم که آیا این کار خاف بوده یا نه؟ واگر بوده مقصر کیست؟ ستوده و پناهی؟هیئت اروپایی؟یا مقامات مسئول ما که سر در زیر برف کردند و از خود رفع مسئولیت؟
اما میخوام بدونم و از خود این خانم و آقای مخالف بپرسم چه گفتید و چه شنوفتید؟ تا بدونم آیا شما هنوز جزئی از این ملت هستید یا نه؟
اما اگه از اون دسته آدمایید که برای یک دستمال قیصریه رو به آتش میکشند و بخاطر اختلاف نظر یا هرچیز دیگر حاضرید که گزک بدست بیگانه برای فشار بیشتر به مردم بدهید قطعا جایی در بین ما ندارید
اصلا این دیدار تو ایران نبوده تو سفارت یونان بوده و سفارت هر کشور بخشی از خاک همون کشوره پس این دیدار تو ایران نبوده که بعضیا اینطور به هم ریخنن
صد درصد وزير امور خارجه از اين ملاقات خبر داشته!
و من مطمئن هستم خانم ستوده و آقاي پناهي از سمت حكومت قبل از شركت در مراسم توجيح شده اند.البته اتفاق خاصي هم نيوفتاده ما از دولت آقاي روحاني انتظار داريم اگه نقدي هم هست بايد خودمون بشنويم نه اينكه بزاريم اونا بشنون بعد با تحريم و جدل ازمون بخوان احترام بزاريم به حقوق مردم
حقوق بشر موضوعی جهان شمول است و داخلی وخارجی نداره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی