بازدید 17735

نقشه سعودی‌ها علیه شیعیان برای روز اربعین حسینی (ع)

از دید نزدیک به همه ناظران و تحلیلگران مسائل بین‌الملل، روند اخیر اوضاع در منطقه خاورمیانه، از تحولات میدانی سوریه گرفته تا توافق هسته‌ای ایران، به نفع عربستان سعودی نبوده و این کشور را به برنامه‌ریزی برای اقدامات متقابل کشانده است. در این میان، برخی روند‌ها از وجود برنامه‌ای از سوی سعودی‌ها علیه شیعیان منطقه در روز اربعین حسینی حکایت دارد.
کد خبر: ۳۶۵۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۲ 16 December 2013
نقشه سعودی‌ها علیه شیعیان برای روز اربعین حسینی (ع)از دید نزدیک به همه ناظران و تحلیلگران مسائل بین‌الملل، روند اخیر اوضاع در منطقه خاورمیانه، از تحولات میدانی سوریه گرفته تا توافق هسته‌ای ایران، به نفع عربستان سعودی نبوده و این کشور را به برنامه‌ریزی برای اقدامات متقابل کشانده است. در این میان، برخی روند‌ها از وجود برنامه‌ای از سوی سعودی‌ها علیه شیعیان منطقه در روز اربعین حسینی حکایت دارد.

به گزارش «تابناک»، حاکمان سعودی در هفته‌های اخیر، بیش از هر زمان دیگری نسبت به موقعیت و نفوذ خود در منطقه خاورمیانه احساس خطر و نگرانی کرده‌اند؛ از یک سو، پیروزی‌های ارتش سوریه، شورشیان وابسته به عربستان را در موضع ضعف قرار داده و از سوی دیگر، توافق هسته‌ای ایران و غرب و چشم‌انداز احیای نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی، بزرگ‌ترین تهدید را متوجه سعودی‌ها کرده است.

در همین راستا، این دولت با کمک عناصر و گروه‌های وابسته به خود در منطقه،‌ مجموعه تحرکاتی انجام داده که در درجه نخست در راستای ناامن کردن منطقه و در درجه دوم (و به عنوان اصلی‌ترین هدف) با هدف ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی و از این طریق، تحت فشار گذارد‌ن شیعیان در منطقه صورت می‌گیرد.

یکی از مهم‌ترین اقدامات در این زمینه که طی هفته‌های اخیر انجام گرفت، حمله انتحاری به سفارت ایران در بیروت بود که با هدف تهدید مستقیم ایران و به عبارتی اعمال فشار بر ایران و حزب‌الله برای دست کشیدن از حمایت دولت سوریه صورت گرفت؛ گروهی که مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت، آشکارا یکی از گروه‌های وابسته به القاعده است که از سوی دولت عربستان حمایت می‌شود.

اما فاز دوم و جدی‌تر برنامه سعودی‌ها‌ در عراق کلید خورده و جریان دارد. این فاز، به طور خاص به شکل بمب‌گذاری‌ها و انجام حملات تروریستی در مناطق گوناگون عراق نمود پیدا کرده است؛ حملاتی که در یکی دو هفته اخیر، عراق را به خونین‌ترین روزهای خود در یک دهه اخیر کشانده است.

اما سایت شبکه خبری «العربیه» (رسانه منطقه‌ای وابسته به خاندان سعودی) به تازگی تصویری ‌از محل وقوع انفجارهای عراق منتشر کرده که دقت در جزئیات آن، نکات بسیار مهمی ‌از برنامه جدید سعودی‌ها برای عراق و کل منطقه روشن می‌سازد.

نقشه سعودی‌ها علیه شیعیان برای روز اربعین حسینی (ع)

در تصویری که العربیه منتشر کرده، نقشه عراق به سه منطقه کلی تقسیم شده است: مناطق دارای اکثریت جمعیت شیعه، مناطق با اکثریت جمعیت سنی و مناطق کرد‌نشین. آن گونه که از این تقسیم‌بندی بر‌می‌آید، چهار مورد از خونین‌ترین انفجارهای روزهای اخیر‌ در مناطقی صورت گرفته که اکثریت جمعیت آن را سنی‌ها و کرد‌ها تشکیل می‌دهند و مناطق شیعه نشین از آن در امان بوده‌اند.

با دیدن این تصویر، بلافاصله این پرسش مطرح می‌شود که چه لزومی ‌داشته برای بیان خبری درباره محل وقوع انفجارهای عراق، به جای نقشه‌های مرسوم تقسیم کشوری، از نقشه‌ای با تقسیم‌بندی مذهبی و قومی استفاده شود؟ آیا جز این است که هدف از آن، برانگیختن احساسات قومی اهل سنت علیه شیعیان است؟

بر این اساس، می‌توان سناریوی سعودی‌ها را به این صورت خلاصه کرد که دولت عربستان ابتدا با استفاده از گروه‌های وابسته به خود، و در رأس آن‌ها القاعده، اقدام به انجام مجموعه‌ای از اقدامات تروریستی در خاک عراق می‌کند. نخستین هدفی که به این ترتیب برای سعودی‌ها تأمین خواهد شد، القای این ‌است که دولت نوری مالکی در عراق، از کنترل اوضاع ناتوان است و یا اصولاً توجهی به بخش‌های خاصی از کشور ندارد.
 
اما ماجرا به همین جا خلاصه نمی‌شود، زیرا دولت عربستان ‌با استفاده از بازوهای رسانه‌ای خود و در رأس آن‌ها القاعده، این موضوع را به ذهن افکار عمومی اهل سنت القا می‌کند که با توجه به نقشه مذهبی و قومی انفجار‌ها و اقدامات تروریستی در عراق، این اقدامات طبیعتاً کار شیعیان بوده و نوعی تسویه حساب مذهبی به شمار می‌رود. به این ترتیب، عرصه لازم برای تحریک افکار عمومی علیه شیعیان و انتقام گیری آن‌ها آماده می‌شود.

از سوی دیگر، با توجه به بازه زمانی جریان یافتن این گونه وقایع، می‌توان نتیجه گرفت که هدف اصلی سعودی‌ها از این سناریو، شوراندن عامه اهل سنت عراق علیه شیعیان در روز اربعین حسینی (ع) است. به این ترتیب، شاید در صورت اندیشه نشدن تدابیر لازم در عراق و کل منطقه برای این روز، شاهد روز تلخی برای شیعیان باشیم. هشیاری و آمادگی برای جلوگیری از وقایع ناگوار در شرایط کنونی برای کل منطقه ضروری به نظر می‌رسد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۸
انتشار یافته: ۳۱
مرگ بر آل سعوددددددد
پاسخ ها
yasien
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
کسایی که منفی میدن دقیقا فازشون چیه.....؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
مرگ بر آل سعود صهیونیست
اولين كار حفظ مردم سرزمين خودمان مي باشد كه در جهت جلوگيري از تلافات احتمالي آموزش لازم به زائرين داده شود ودر صورت امكان توصيه شود مواقع ديگر را براي زيارت انتخاب نمايند
واقعا خشونت بیش از حد شده، تعجب میکنم دولت و مردم عراق چرا اقدامی انجام نمیدن. با فحش و ناسزا نمیشه اینها رو مهار کرد باید برنامه ضد تروریسم علیه سلفی ها انجام بشه وگرنه به مرزهای ایران ما هم سرایت میکنه.

دولت ایران باید خطر سلفی گری رو به آمریکا یادآور بشه که این فقط برای مردم منطقه نیست برای خود آمریکا هم تهدید جدی ست و آمریکا رو مجاب کنه که به سعودی ها فشار بیاره، من مطمئنم مقامات زیادی در آمریکا هستند که خطر سلفی گری رو می فهمند اما به خاطر نفت از فشار لازم به سعودی ها چشم پوشی میکنند ولی با دیپلماسی موثر میشه آنها رو مجاب کرد. سعودی ها از اینکه آمریکا رو مقابل خودشون ببینند واهمه دارند.
پاسخ ها
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
این رژیم اسرائیل که آمریکارو می چرخونه آمریکااز خداشه منطقه نا آرام بشه.مشکل عربستان و امریکا نفت نیست بلکه اسلامه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
گروه تروريستي القاعده را آمريكا ايجاد كرده و در حال حاضر هم مديريت مي كند،‌ آمريكا در هر نقطه از كشورهاي اسلامي احساس پيشرفت مي كند اين گروه را فعال مي كند و بعد از اينكه آن كشور در حد كافي ضعيف شد به عنوان منجي وارد عمل شده و اين گروهك را از آن منطقه خارج مي كند!
خدایا!

به تمام مردم مظلوم و بی پناه دنیا، و به موازات اون،مردم عراق،سوریه و فلسطین که اینطور فجیعانه به خاک و خون کشیده می شوند کمک بفرما...
غلط کرده. خودم و خانواده ام فدای حسین
یا حسین (ع)
خدایا خودت شرشون کم کن
یکی دیگه از اهدافشون اینه که آمریکا رو مجبور کنند بیاد دوباره عراق را اشغال کنه و اینبار حکومت رو به وهابی های تکفیری واگذار کنه
خدا لعنتشون کنه.
مرگ بر سران عربستان
باید کاری کنیم که آنقدر عربستان صعودی از ایران و شیعیان بترسد که جرات انجام چنین اقداماتی را نداشته باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
سعودی درسته نه صعودی. تازه اونم با فتحه خونده میشه: سَعودی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
سعودی درسته نه صعودی
مرگ بر ال سعود و وهالیت جنایتکار!
تا بازویی نظامی برای شیعیان مثل القاعده که برای وهابی هاست راه نیفته، عربستان با رضایت بیش از پیش به قتل عام شیعیان ادامه میده. اگر بار دیگه ار طریق عربستان انفجاری علیه ایران یا شیعیان تدارک دیده شد ایران باید اقدام متقابل بکنه تا دشمن حواستش سر جاش بیاد. شما حساب عربستان رو از آمریکا و اسرائیل جدا ندونین. آمریکا هرگز ایران رو اشغال نکرده ولی عربستان چرا.
جنایتکاران بزدل آل سعود را باید در لانه هایشان در ریاض وسایر مناطق عربستان و خارج از آن پیدا کرد و مثل خود آنان انان را باید ترور و به بمب بست زیرا که سزای جنایات مرگ انان است.
ان شاء الله این آل سقوط هرچه زودتر سقوط کنه، تا همه دنیا از شرشون راحت شه
از خدا میخوام همه زایرین صحیح وسالم برگردن
امام عصر (عج) نگه داره شيعيان علي باشد خدا پشتو پناشون
شیعه و سنی عراقی باید دشمن واقعی شان را بشناسند و بصورت خود جوش به ازای هر بمبی که در کشورشان منفجر می شه راکتی به سعودستان بندازند تا سعودی ها دستمزد فتنه شان را نقدا دریافت نمایند و هزینه شان بالا برود و دست از فتنه و آشوب بردارند غیر از این هیچ علاج قاطعه ای رو من یکی که نمی شناسم
بهترین کار مقابله به مثل است
و بهترین مقابله به مثل منفجر کردن خطوط نفتی عربستان است
آل سعود گرفتار همان فتنه ای می شود که خود برای مسلمانان فراهم کرده و انشاء ا... در سایه بیداری شیعه و سنی این نقشه ها بر ملا و فتنه آنها ناکام خواهد ماند
باید هوشیار باشیم و عاقلانه عمل کنیم. ما نباید فقط به فکر خودمان باشیم بلکه با فکر کردن و کمک کردن به اطرافیان و حتی کشورهایی دورتر از کشور خودمان باید طرفدارانی پیدا کنیم که حاضر باشند جانشان را برای ما فدا کنند البته این مسله نه فقط برای کمک های ما است بلکه باید به آنها بفهمانیم که خواست ما حافظ منافع و استقلال آنها نیز می باشد و ما از آنها دفاع می کنیم نه از منافع خاص خودمان.
شيعيان باخون خود با امام حسين بيعت بسته اند و هيچ ترسي از ايادي يزيديان والقاعده ندارند
چطور دولت شیعی عراق از روش ایران برای کنترل تروریستها ومنافقین برای برقراری امنیت وجلو گیری از کشتار بی گناهان استفاده نمی کند.
امام حسین (ع) خودش از زائراس محافظت میکنه.
ما شیعیان عاشق لقا الله در جوار مرقد سالار شهیدان هستیم. اما نبه به دست هم کیشان خود. کاش اهل سنت ترقندهای آل سعود را مثل همیشه درک و در کنار اهل تشیع بمانند. زجر ملت عراق نه از فرقه ها که از دخالت های خارجی است.
مرگ بر آل سقوط
مرگ بر آل سفیان
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست