بازدید 10357

رایزنی‌های مقامات آمریکا و رژیم اسرائیل درباره توافق هسته‌ای ایران

همزمان با امضای توافق‌نامه هسته‌ای ژنو میان ایران و کشورهای گروه ۱+۵، موضع رژیم اسرائیل در این زمینه و تلاش‌های این رژیم برای ضربه زدن به این توافق، به یکی از مهم‌ترین مباحث رسانه‌ای و تحلیلی تبدیل شد؛ اما جدید‌ترین خبر در این زمینه، از اقدامات جدید دولت آمریکا برای متقاعد کردن این رژیم و یا دست‌کم جلوگیری از کارشکنی آن حکایت دارد.
کد خبر: ۳۶۵۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۰ 16 December 2013
رایزنی‌های مقامات آمریکا و رژیم اسرائیل درباره توافق هسته‌ای ایرانهمزمان با امضای توافق‌نامه هسته‌ای ژنو میان ایران و کشورهای گروه ۱+۵، موضع رژیم اسرائیل در این زمینه و تلاش‌های این رژیم برای ضربه زدن به این توافق، به یکی از مهم‌ترین مباحث رسانه‌ای و تحلیلی تبدیل شد؛ اما جدید‌ترین خبر در این زمینه، از اقدامات جدید دولت آمریکا برای متقاعد کردن این رژیم و یا دست‌کم جلوگیری از کارشکنی آن حکایت دارد.

به گزارش «تابناک»، به نقل از ‌«رویترز»، هفته گذشته، سوزان رایس، مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا، در چندین جلسه گفت‌و‌گو با مقامات اسرائیلی شرکت داشته تا حمایت این رژیم را از توافق هسته‌ای مقدماتی ایران و ۱+۵ جلب کند.

بر پایه ‌بیانیه‌ای که کاخ سفید در این زمینه منتشر کرده، زمینه برگزاری این نشست‌ها، گفت‌و‌گوی ماه گذشته باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل و تلاش کاخ سفید برای متقاعد کردن رژیم اسرائیل در زمینه توافق هسته‌ای ایران بوده است.

در این جلسات، سوزان رایس به همراه «تونی بلینکن»، معاون خود و شماری از مقامات ارشد وزارت خارجه و وزارت خزانه‌داری آمریکا با «یوسی کوهن»، مشاور امنیت ملی رژیم اسرائیل و شماری دیگر از مقامات این رژیم دیدار کرده است.

در بیانه کاخ سفید آمده: «در جریان این دیدار‌ها، تیم آمریکایی بر هدف رئیس جمهور اوباما مبنی بر جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تأکید کرده است».

به نوشته رویترز، این مجموعه دیدار‌ها، نخستین گام در راستای اجرای تعهدی است که اوباما در جریان گفت‌و‌گوی تلفنی خود در ۲۴ نوامبر با نتانیاهو مطرح کرده بود. در جریان این گفت‌و‌گو، اوباما وعده داده بود که در راستای رسیدن به توافق هسته‌ای نهایی با ایران، همواره با رژیم اسرائیل رایزنی و گفت‌و‌گو کند.

به هر حال، آن گونه که از اظهارات مقامات آمریکایی و بیانیه‌های رسمی دولت این کشور برمی‌آید، کاخ سفید تلاش دارد تا به طور موازی، ضمن جلب همراهی کنگره و رژیم اسرائیل، از شدت مخالفت مهم‌ترین موانع توافق هسته‌ای ایران بکاهد؛ هرچند، در این میان مشخص نیست که اثرات مخرب اقدامات تحریمی خود این دولت تا چه حد سبب کندی روند یا دست‌کم تخریب فضای روانی مذاکرات خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۱۳
باارتباط رودرر و استماع اظهارات طرفین درفضایی بدون بغض وکینه حتی با دشمن سرسخت هم میتوان به نتیجه ی مطلوب رسید با مرگ بر آمریکا گفتن مشکلات حل نمیشه باید با زبان نرم گفتگو را ادامه داد چو دشنام گویی دعا نشنوی
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
با اینکه دوست دارم با حرف شما موافق باشم ولی آمریکا یک کشور سلطه طلب و جاه طلب و بد تر از انگلستان هستش. باید رو در روی اون ایستاد و شش دنگ هواسمون رو هم جمع کنیم چون این گرگ در لباس روباه به کمتر از نابودی ما پسنده نمی کند. وقتی میگم نابودی ما منظوزم نظلم نیست بلکه مردم و جوانهای ما است.
ناشناس
| United Kingdom |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
دمت گرم
به نام خدا وند مهربان
من ۱۳سالمه من الان یک جوان نخبه هستم
این ها نمی توانند پیشرفت جوان ها ی مثل مارا ببینند این تحریم ها برنامه ی امریکا است که ما در سختی رشد و بزرگ شویم اما ان نمی دانند ما خودمان می توان اینده بسازیم
پس کار به کار انان نداریم و با نام خداوند کار خودمان را شروع می کنیم

الله اکبر الله اکبر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
حالا ما که نخبه نیستیم چکار کنیم؟از سن و سالت بیشتر انتظار نمیره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
احسنت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
هنوز بچه ای
ایده ال فک میکنی
بیای توو جامعه میفهمی چی به چیه
البته شک دارم 13 سالت باشه!
خودت را جای یه 13 ساله نخبه جا زدی که بگی چی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
نخبه جان یکم روی نوشتنت کارکن!!
دکتر ظریف نمونهٔ بارز و مصداق کاملش میباشد
آقا یاسین با قسمتی از حرفاتون موافقم ،با قسمتیش نه،رشد و پیشرفت تو دنیای امروز مستلزم تعامل و استفاده از تجربیات دیگر کشورهاست،البته استفاده منظورم هست نه وابستگی و با شما موافقم در مورد اینکه اراده جوونای ایرانی قابل تقدیر و ستودنیه
به اميد خدا و با تلاش به پيروزي خواهيم رسيد
همش می گی کوتاه اومدن یکدفعه تحریم جدید می آید
بقول حکیم ابوالقاسم فردوسی : برو قوی شو اگر راحت جهان طلبی که در نظام طبیعت ظعیف پامال است . پس باید در مقابل دشمنان به علم و دانش وتکنولژی مسلح شد.البته این بدان معنی نیست که از اصولمان دست برداریم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
وب گردی