بازدید 27209
پس از خرده حملات به صفحه باراک اوباما آغاز شد؛

معرفی و برخورد با اراذل و اوباش فضای مجازی

در این کمپین که تاکنون بیش از چهار هزار تن به آن پیوسته‌اند، ضمن شناسایی پروفایل تک تک هتاکین، اعضای کمپین دعوت می‌شوند تا اکانت تک تک آنها با استفاده از ابزار گزارش اجتماعی، نخست بلوکه شده و در صورت هتاکی در دیگر صفحات و گزارش دوباره، حتی اکانتشان تا مرحله حذف پیش برود.
کد خبر: ۳۶۴۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۱ 11 December 2013
پس از حمله به صفحات لیونل مسی، ستاره تیم ملی فوتبال آرژانتین، ادین ژکو، بازیکن خط حمله تیم ملی بوسنی و هرزگوین و فرناندا لیما، مجری و بازیگر برزیلی به فاصله اندک از قرعه‌کشی جام جهانی و بازتاب جهانی‌ این رویداد، گروهی از هموطنان در اقدامی در‌‌ همان سطح، درصدد برخورد مردمی با این هنجارشکنی‌های سایبری برآمدند؛ کاری که می‌تواند به شدت بازدارنده باشد.

به گزارش «تابناک»، حملات ‌به صفحه فرناندا لیما، مجری و بازیگر برزیلی، لیونل مسی بازیکن شاخص و کلیدی بارسلونا و تیم ملی آرژانتین و ادین ژکو، بازیکن تیم ملی بوسنی و هرزگوین در روزهای اخیر، فضای مجازی را به کلی تحت تاثیر قرار داده و آهسته آهسته عوارضش مشخص می‌شود و می‌توان دریافت چنین رفتارهایی در فیس‌بوک که یک میلیارد و چند صد میلیون انسان عضو‌ آن هستند، بی‌هزینه نخواهد بود.

معرفی و برخورد با اراذل و اوباش فضای مجازی

در پی رفتار این گروه چندده هزار نفره از ایرانیان که بخش کوچکی از میلیون‌ها ایرانی عضو فیس‌بوک را تشکیل می‌دهند، علاوه بر خبرگزاری فرانسه و چند رسانه اسپانیایی‌زبان، از جمله روزنامه «ال موندو دپورتیوو» که به پوشش این اتفاقات پرداختند، فرنانادا لیما نیز در واکنشی جالب، ‌موقت صفحه‌اش را در فیس‌بوک بست تا از حجم حملات این جماعت کاسته شود و وجود صفحه او را به حافظه بلندمدتشان بسپارند و از لیست تفریحات روزانه‌شان بیرون آورند.

در این سو، اما برخی با تحلیل‌های عجیب ادعا کردند این حملات نه فردی بلکه سازماندهی شده و سایبری بوده، حال آنکه بررسی‌های «تابناک» درباره پروفایل شمار چشمگیری از مشارکت‌کنندگان در این حرکت تخریبی، نشان می‌داد، این کار کاملاً‌ موجی و شبیه رخدادهای درون ورزشگاهی بوده که از شخصی به شخص دیگر منتقل می‌شود و به یکباره صدهزار نفر، رکیک‌ترین الفاظ را فریاد می‌زنند و اتفاقاً قالب این اشخاص نیز جوانان بین هفده تا سی ساله بودند که بخش اعظمشان را مردان تشکیل می‌دادند.

برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگ تر بر روی آن کلیک کنید
برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگ تر بر روی آن کلیک کنید

با این اوصاف اینکه چنین اتفاقی را حمله سایبری تعبیر کرد، ‌‌نهایت توهم توطئه است و نخستین گام فردی و جمعی برای اصلاح این وضعیت، پذیرش وجود چنین مختصات فرهنگی در بخشی از جامعه است که اتفاقاً بی‌سواد (به لحاظ آکادمیک) نیست و مهارت استفاده از رایانه، اینترنت و ابزارهای دورزدن فیلترینگ را دارد. پس از پذیرش این اتفاق و چنگ نکشیدن در آینه، می‌توان به آینده امیدوار بود و درباره تغییر این وضعیت با ابزارهای فرهنگی که مهم‌ترینشان تک تک شهروندان کشورمان هستند، راهکارهای متناسب با هر مقطع زمانی را طراحی و اجرا کرد.

در همین باره و در شرایطی که هنوز عوارض قطعی چنین حرکتی مشخص نیست و تنها بازخوردهای اولیه مشهود بوده، گروهی از حمله کنندگان به صفحات مورد اشاره، درصدد برآمدند تا به صفحه رسمی باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا در فیس بوک با ۳۷ میلیون لایک حمله کنند که عوارض این اقدام به مراتب بیش از حمله به یک بازیکن مشهور یا مدل و مجری برزیلی خواهد بود و ابعاد دیگری می‌یابد که ‌کنترل‌شدنی نیست و رسانه‌های ضدایرانی به شدت از آن بهره خواهند برد؛ امری که هم اکنون نیز با شمار محدودی پیام کلید خورده و امیدواریم بیشتر نشود.

معرفی و برخورد با اراذل و اوباش فضای مجازی

در این حدفاصل اما کارهای جالبی ‌جز حمله به این صفحات فیس‌بوک مسی و ژکو و لیما و اوباما انجام ‌و صفحاتی پیرامون عذرخواهی از این اشخاص در فیس بوک گشوده شده که در نوع خود ‌جالب‌ است؛ هرچند منجر به دامن زدن به این ماجرا می‌شود. با این حال، از این اتفاق مهم‌تر و اساسی‌تر ‌راه‌اندازی صفحه‌ای در این زمینه با نام «کمپین مبارزه با بی‌فرهنگی مجازی» است که تا این لحظه کارآیی قابل قبولی داشته است.

در این کمپین که تاکنون بیش از چهار هزار تن به آن پیوسته‌اند، ضمن شناسایی پروفایل تک تک هتاکین، اعضای کمپین دعوت می‌شوند تا اکانت تک تک این هتاکین با استفاده از ابزار گزارش اجتماعی، نخست بلوکه شده و در صورت هتاکی در دیگر صفحات و گزارش دوباره، حتی اکانتشان تا مرحله حذف پیش برود؛ اتفاقی که برای تک تک پیام‌های توهین‌آمیز‌‌‌ ‌می‌تواند رخ دهد و با گزارش کامنت مذکور از سوی چندین کاربر فیس بوک، به کلی حذف ‌و در صورت تکرار این اتفاق، اکانت شخص برای مدت‌های متفاوتی بسته می‌شود.

معمولاً در نخستین کاهش دسترسی، برای چند روز دسترسی‌های کاربر محدود می‌‎شود، در دومین تنبیه فیس‌بوک برای یک هفته خواهد بود و این تنبیه در چند مرحله تا یک یا دو ماه نیز افزایش می‌یابد. این راهکار منطقی‌ترین و سریع‌ترین و البته هم‌سطح‌ترین روش برخورد مردمی با اشخاصی است که قائل به رعایت حداقل‌های لازم برای استفاده از ابزارهای برخط (آنلاین) ارتباطی نیستند و با آبروی یک ملت بازی می‌کنند. به نظر می‌رسد، نخستین راه کاهش چنین ناهنجاری‌هایی، مواجهه مردمی با آن است؛ امری که باید به آن اهتمام ورزید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۹۲
ايده ى خوبيه!
پاسخ ها
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
مگر فیسبوک ممنوع نیست؟ چگونه همدیگر را به کاری ممنوع دعوت کنیم؟
هرچند اگر این ممنوعیت برداشته می شد حتما کارهای فرهنگی خوبی توسط مردم علیه این اقدام برداشته می شد. زیرا اکنون فیسبوک در ایران در اختیار افرادی قانون شکن است .
قانون ممنوعیت استفاده از فیلتر شکن و عضویت در فیسبوک!
علي
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
اصل كار بد نيست، اما ظاهراً با اين تيتري كه زدند قصد سوء استفاده از ماجرا در جهت بد نشان دادن facebook رو دارند كه اگر اينطور باشه، خود اين عمل هم مضمومه. به اين دوستان توصيه مي‌كنم كلمه facebook رو از عكس كمپينشون حذف كنند و جهل رو به جاش بگذارند. چون اين اتفاقي كه افتاده ناشي از جهل بوده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
مهمترین عیب این کار اینه که افرادی که با هم دشمنی دارند بخواهند فیس بوک هم دیگه رو اینطوری ببندند. یا اینکه مسی بعد اینکه 2 تا گل به ایران زد این دوستان برند صفحشو ببندند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
آقا حمید لطف میفرمائید عضویت در فیس بوک بر اساس کدوم ماده قانونی جرم هست؟!
ضمنا تعریف شما از جرم چیه؟ مگر نه این که افراد جامعه به نمایندگان خودشون وکالت میدن در مجلس قانون تصویب کنند؟ حالا همون مردم دارن وارد فیس بوک میشن، پس قانونی که توسط وکلای مردم در مجلس تصویب شده خودبخود ملغی میشه. یک زمانی ویدئو هم ممنوع بود اما مردم میگرفتن و استفاده میکردن، بعد هم قانونش ملغی شد، همین اتفاق برای ماهواره و فیس بوک دیر یا زود خواهد افتاد، بجای این کارها و ممنوع کردن ها باید فرهنگ سازی بشه، از فرصتی که اینترنت در اختیارمون قرار میده در تمام زمینه ها باید استفاده کنیم، مثل بقیه دنیا.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
حمید جان ممنوع چی بود وزیر امور خارجه صفحه رسمی فیس بوک دارند
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
فیسبوک فیلتر هست یعنی جای بدی هست و آدمای بد میرن اونجا پس هیچ کس انتظار نداشته باشه آدمای خوب برن اونجا ی کار خوب بکنند(البته این در جواب کسانی هست که فیلتر میکنند)
رفع فیلتر بشه خوبها هم بروند کار خوب انجام دهند
اعضای محترم فیس بوک، خداوکیلی هر کسی که از دستش بر می آید از این اقدام حمایت کند تا کار به جای باریک نکشیده...
باید از تابناک به خاطر معرفی این پدیده و اهتمام به برطرف کردن این معضل اجتماعی تقدیر به عمل بیاید.
تابناک من به نوبه خودم از شما متشکرم.
آفرین حالا تابناک شدی این راهش است
بسیار عالیه
خیلیم خوب! پس فیس بوک را به رسمیت شناختیم!
پاسخ ها
امینم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
آره رسم و کار اصلی فیسبوک را شناختیم
متاسفانه این رو هم باید به معضلات دیگه فرهنگی فیسبوک اضافه کنیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
مثال چاقو دست قاتل و جراح را شنیدید دیگه! با شمام امینی!
امینم
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
ناشناس جان دیدیم چند درصد جراح در اومدن و چند درصد قاتل
دیگه لازم به توضیح نیست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
امین خان میشه بگی این درصد رو چطوری حساب کردی ما یاد بگیریم؟؟
اخراجی های دهکده جهانی
بچه ها بیاین به این اراذل حمله کنیم :))))))))))
چرا سعی میکنیم خودمون رو به نافهمی بزنیم و آدرس غلط بدیم چند ده هزار نفر از ملیونها نفر نیست بلکه تعداد زیادی از مشتاقان فوتبال است و این نشان دهنده غالبیت فرهنگی است
که در اغلب مجامع عمومی ما نشان داده میشود ولی چون ورزش نمایش عمومی دارد مردم بیشتر متوجه میشوند شما در پمپ بنزین یا در صف سینما یا در ترافیک جاده شمال یا شلوغ بودن رستورانها ... هم همین فرهنگ را غالب میبینید و در سخنان .... و مسئولین و مجریان نیز همین پرخاشگری و بیتربیتی را ساری و جاری میبینید ... حتی در برخورد پدر و مادر با بچه ها حتی پلیس با متخلف و و ووووو پس این بصورت فرهنگ اجتماعی رایج شده و اصلا" غریب نیست و نباید خیلی موجب تعجب گردد و این تعجب برای رد گم کنی و آدرس غلط دادن است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
شما شاید توی کشور دیگری زندگی میکنید.ماهم صبح تاشب توی همین مملکت زندگی میکنیم ونمیگم خیلی گل وبلبلبه ور لی چون سیزده چهاده کشور رفتم میتونم بگم نه بهتر از اونا هستیم نه بدتر.بیخودی شلوغش نکنید دید منفیت را درست کن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
صد در صد موافقم
لیلی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
متاسفانه سطح فرهنگ در ایران خیلی پایینه.. خودمون رو نمیتونیم گول بزنیم..اما نکته جالب در اینه که همین ما ها وقتی از کشور خارج میشیم رفتارهامون با داخل متفاوت میشه..قانون مدار تر میشیم..رانندگیمون درست میشه...ساده تر لباس میپوشیم و آرایش می کنیم..
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
ناشناس اول خودت مطمئنی ایران زندگی میکنی؟
همایون
| Canada |
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
ما همه مانند اعضا یک خانواده هستیم و از زشتی ها و زیبایی های خودمون خوب خبر داریم. اما نشان دادن و تبلیغ زشتی ها به دیگران پسندیده نیست.
yardim
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
با بستن پیج کار درست نمیشود .باید احترام به دیگران را یاد بگیریید و بدانید دیگرن هم به اندازه شما زرنگ باهوش وسهمی به اندازه شما از این دنیا دارند. والسلام
واقعا فکر خوبیه ولی به فرهنگسازی نمیرسه....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
مریضی که تب داره جراحی نمیکنند
ناشناس
| - |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
آره اما این کاریه که از دست مردم بر میاد. بقیه ش و اصل کاریش رو اگه بلدن مسوولین اجام بدن.
من که از زمان پیروزی دکتر روحانی چندین بار به تابناک ایمیل دادم که مثل قدیم فیسبوک رو به لیست اشتراک گذاری اخبارش دوباره اضافه کنه ولی هنوز میترسن بذارن :-)
ممنون ٫ برای اطلاع رسانی
میلیونها ایرانی عضو فیس بوک ؟؟؟؟؟؟؟
ورزشگاه و خیابون رو چیکارش کنند؟ شما وضعیت رانندگی خودمون را در خیابانها نگاه کنیم میفهمیم که گرفتاری بسیار ریشه ای و عمیق است.
عالیه امیدوارم در موارد دیگری مثل فرهنگ رانندگی، احتکار و چاپلوسی و ... راه حلهای مشابهی ارائه بشه
عالی
فکر خوبیه، باید هزینه مردمی که قصد اهانت دارند را افزایش داد. باید بدانند آبروی خودشان با آبروی ملی ایرانیان گره خورده
کاری به جریان و بی فرهنگی در رابطه با فیس بوک ندارم . چیزی که برام سئواله اینه ... عزیز دله برادر شما کل ولش کردید ، چار چنگولی به جز چسبیدید ؟؟؟ !!! آخه مگه فیسبوک فیلتر نیست ؟؟؟ چیزیکه فیلتر و دسترسی بهش از نظر مسئولین سایبری تقریبا تا قسمتی غیر ممکنه چطور میشه 70 ، 80 هزار نفر اونم جوون بین 17 تا 30 سال عینه آب خوردن دارن باش کار میکنن ؟؟؟ پس تکلیف این بودجه و هزینه فیلترینگ که ازبیت المال و حق این مردم داره صرف این مثلا فیلترینگ میشه ، کی پاسخ گو اون هست ؟؟؟ اگه درست داره عمل میشه و سرمایه ملی تلف نشده پس این همه آدم چطور دارن وارد فیس بوک و یا خیلی سایتای دیگه میشن ؟ و اگرم بی نتیجه است پس چرا اصرا به این صرف هزینه بیهوده هست ؟؟؟ ( برادر سانسورچی جان عزیزت دیگه این کامنت مارو ، حداقل این یکی رو حذفش یا خلاصش نکن !)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
آقاجان شما خودت چرا داری بیت المال هدر میدی و از فیلتر شکن استفاده میکنی؟عجب مردمی داریم !همه خودشون قانون شکنی می کنند بعد به دولت میگن چرا قانون خوب اجرا نمیشه و بقیه رو متهم می کنند که چرا قانون شکنی کردین؟!!!خیلی جالبه.اگر هم واقعا ساکن همون کشوری پس لطفا در امور داخلی مملکت ما دخالت نکن.
سلیمان
| United Kingdom |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
جناب ناشناس محترم ، مهم این نیست که من ایرانم یا خارج از ایران ، فیلتر شکن استفاده میکنم یا نه !!! مهم اینه که در یک طولو عرض طویل اداری ( سایبری ، پلیس فتا ، شرکت زیر ساخت ، ارگانهای امنیتی و.و.و میلیونها دلار پول به کشور دوست و برادر چین و اروپای شرقی ، دارن پول هزینه های سیستمهای فیلترینگ میدند و صدها نفر کارشناسو ، کارشناس ارشد در این ارگانها دارن مثلا فعالیت میکنند که کسی نتوته وارد فیس بوک و یا سایتهای امثالهم بشه ، اما در عمل میبینیم که در مواردی خیلی ساده مثل جریان قرعه کشی جام جهانی مثل آب خوردن اکثریت جوونها دارن وارد این سایتها میشن !!! این یعنی آب در هاون کوفتن و هدر دادن سرمایه و بیت المال . مشکل استفاده من و امثال من یا تابعیت من و امثال من نیست ، مشکل هدفمند بودن هزینه ها در یک مملکت که باید نتیجه اش بنفع مملکت باشه . و الا پاک کردن صورت اصلی مسئله اونم به روش شما چیزی از بار و ضرر و معضل اصلی مسئله کم نمی کنه !!!
من جوانی رو دیدم که اهانت های ناموسی به خانم Lima میکرد در حالیکه خود این جوان در friends list دوستان و آشنایان زیادی داره، حالا تصور کنید که آنها متوجه شوند این جوان چه حرفهایی به یک خانم زده آیا همچنان مثل گذشته به دوستشان نگاه میکنند؟ پس باید جوانان بفهمند محیط مجازی قابل انفکاک با محیط واقعی نیست.
تابناک، دیگه کارت به جایی رسیده که عکس صفحه فیس بوک رو رسما میذاری تو سایت؟ این اینترنت از ایران برچیده بشه برای همیشه، ما مردم ایران راحت بشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
خوبی محمد جعفر جان؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
این بچه برای کیه ! پدر و مادر پسر بچه ای به نام محمد جعفر برای تحویل بچشون که دنباله توپش میگشته به اطلاعات !
فرهنگ سازي بيشتر جنبه شعاري داره و زمان زيادي هم مي بره . بهترين راه همين برخوردهاي قهر آميز و تنبيه اي ، چراكه آبروي يه ملت در ميونه
منم الان رفتم عضو شدم ممنون تابناک.
مگه فیسبوک فیلتر نیست؟ شما چطوری بازش میکنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
به راحتی!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
به سختی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
با دو سو
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
ناشناس جان ،الان رد کردن فیلترینگ یه کار مسخره است که با ساده ترین نرم افزار ها قابل انجامه ، مثل 3 ای فون
من فکر کنم یه چیره عادی برای ایرانیا باشه چون ما هیچ وقف کسی رو که حتی یه کم باهامون مخالف بوده رو قبول نداشتیم و این است قرهنګ ما . امیدوارم تابناک این رو بزاره ، مرسی .
واقعا جای تاسف داره!اکثریت هم متولد دهه 70 هستند!
مرسی عضو کمپین شدم و کلی به فیسبوک ریپورت دادم.ای مردم با غیرت حمایت حمایت
از طرفی هم ممکن است با پرداختن بیش از حد به این طیف خاص، آنها در انجام این اعمال بیشتر مصمم شوند که امیدوارم این گونه نشود !
من یه عنوان یک ایرانی از کسانی که عامل این حرکات بوده اند خواهش میکنم که دیگر بیش از این ادامه ندهند. به امید ایرانی آباد و سرافراز
از دیشب جزو کسانی بودم که درباره ی آغاز حملات به پیجهای دیگر از جمله رییس جمهور آمریکا به تابناک هشدار دادم...
انشاءالله که با فرهنگسازی و همیاری یکدیگر جلوی اتفاق ناگوار دیگری را بگیریم - تابناک منتشر کن
بی فایده است
لطفا میتوانید توضیح دهید که چرا چنین اتفاقی باید بیفتد تا چنین عکس العملی هم در پی داشته باشد ؟؟؟
این مورد و مواردی اینچنین تا ریشه یابی نشود و در پی اصلاح نباشیم ،هی بتاز به این بتاز به اون جواب نخواهد داد .
منطقی تر باشیم لطفا
تابناک برات متاسفم .عوض اینکه بگی کسی در این سایت جاسوسی و مرکز فساد عضو نشه و اونهایی که عضو هستند حذف اکانت کنند داری ملت تشویق به عضویت می کنی. اینه قانون مندی !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
شما هنوز تو عصر حجر هستی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
بیدار شو داداش!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
مهدی داره شوخی میکنه. ببینید آی پی ش مال ایالات متحده است. دو حالت داره یا الان ساکن اونجاست یا اینکه داره از ف ی ل ت ر ش ک ن (العیاذ بالله) استفاده میکنه.
یکی مثل همه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
حرف حق رو فرقی نمی کنه از ایران بگی یا از امریکا . من کاملا بانظر مهدی موافقم
من عصو شدم. کار بسیار خوبی هست. در همه سطوح از انتشار تصاویر غیر اخلاقی توسط کاربران ایرونی تا هتاکی و توهین به نوامیس در بر می گیره. لطفا عضو بشید شاید فیلتر فیس بوک برداشته بشه با این جهاد اخلاقی و حتی شاید سر مشق یشیم ب ای بقیه جاها ،...
یه سوال، فیس بوک بهتر است یا اینترنت؟ کدومش ارزونتره واسه خونه بگیرم؟
پاسخ ها
محمد جعفر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
من چند جا قیمت گرفتم، یه جا می گفت فیس بوک با یه مای کامپیوتر و ریسایکل بین کلش روی هم 12 هزارتومان، خوبه بگیرم؟ یا به جاش اینترنت بگیرم؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
گوگل از این دو تا بهتره. من قیمت کردم ارزن تر هم هست. البته بگردی ارزون تر شم هست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
اگر تو بیای فیس بوک میری جزو همون گروه تخریب گر میشی
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
داداش لازم نیست بیخود خرج کنی، از رادیو گوششون کن.
خوب اگه یه دفعه داستان عوض بشه و بخوان از هر کی خوششون نمیاد بهش حمله کنن و بلاکش کنن اونوقت تکلیف چی میشه؟ آخه میدونید که ما مردم خوراک افراط و تفریط هستیم!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
اگر داستان عوض بشه، یعنی اکثریت اراذل و اوباش هستند و نه مردم متین و کوروش و اینا! این آزمون خوبیه که مشخص بشه اکثریت کدوم ها هستند
به نظر من برای کنترل این جریان فرهنگسازی بهترین گزینه است.
من از همه ی کسانی که به نحوی با این جریانات همکاری داشتند برادرانه تقاضا میکنم که برن و کامنتهای حاوی پیامهای نامناسب را از روی صفحات مورد حمله قرارگرفته حذف کنند !
دوستان، ایرانی دارای فرهنگ و شعور است. بیایید بار دیگر این و فرهنگ و شعور را عملا اثبات کنیم.
ايده بسيارررررر خوبيه
اميدوارم حتما انجام بشه تا كسانيكه ظرفيت استفاده از يك سايت عمومي رو ندارن نتونن استفاده كنن و بخاطر يه اقليت ارازل ، براي اكثريت در سراسر جهان بدنامي ايجاد نشه
هر چند فیسبوک در ایران فیلتره و همه هم با ضدش میرن اونتو

اما اینکار کمپین، تمرین دموکراسیه
تو دموکراسی، این خود مردم هستند که جلوی تجاوز به حقوق خودشون و البته دیگران رو میگیرند، به روشی کاملا دموکراتیک.
فیسبوک چیه؟؟؟ مگه تو ایران هم از این چیزا هست؟؟؟من که باورم نمیشه/ ایرانی ها و فیسبوک؟؟ جل الخالق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
بله متاسفانه هست و همه اونجور که دلشون میخواند باشند هستند و نه اینکه خود واقعیشون باشه!یارو رو دیدم باباش خونه اجاره ای داره(حالا خودش اونم نداره) اون وقت رفته جلفا و با خواهش و تمنا از صاحب نمایشگاه ماشین،کنار یک کادیلاک و یا کامارو مدل جدید عکس انداخته گذاشته اونجا که یعنی من پولدارم .
لىنک صفحه رو هم بزارىد در ضمن اشتراک گذارى هاى خبر هاتون توى فىسبوک رو دوباره فعال کنىد ممنون
وقتی چیزی رو محدود میکنید با فیلتر کردن، آدمها رو الکی تبدیل به مجرم میکنید، همین میشه. طرف میگه آش نخورده و دهن سوخته نشه!! حالا که مجرم شدیم، بزار حالشو ببریم
امر به معروف و نهی ار منکر اینترنتی
جالب بود.جامعه آزاد همیشه یه راه حلی برای مشکلش پیدا میکنه و مثلا نیاز نیست پلیس فتا با چوب بیاد بالا سر مردم
همیشه مردم می تونن راه رو پیدا کنن.اگر خودشون باور کنن.احتیاجی به پلیس نیست
خداوکیلی این همه از فرهنگ ایرانی دم نزنید چون دیگه فرهنگی برامون نمونده
این افراد دشمن ایران و دشمن فرهنگ اصیل ایرانی هستند تا کشور را بدبین کنندو باید جلوشان گرفته شود.
اگر این جماعت تفریحات مناسب و فراوان دیگه ای داشتن، باز هم همین اتفاق توی این حجم وسیع می افتاد؟
ایشاللا این اینترنت ملی به زودی راه اندازی بشه ما هم خلاص شیم از دست این سایت هایی که جرثومه فساد هستن...
وال فیسبوک که مسدوده
اگر قانون رو میگذارند بعد شما توی متن مینویسید که میلیون ها کاربر ایرانی
معنی اش این است که کلی پول این و سط وجود داره !! که احتمالا توی جیب همون مسدود کنندگان و حامیانش میره
وگرنه توی اینترنت آزاد نه وی پی ان مخصوص میخواد نه یوزر و پس ورد واسه اکانت هاش و نه ...
عجيبه كه اين اتفاق زماني افتاد كه مي خواستيم مسابقات جهاني تو كشور ما برگزار بشه
اینکه بیان می کنیم اینها نماینده مردم ایران نیستند واقعیت ندارد اینها نمونه آماری سرزمین من است متاسفانه ایران به اضمحلال فرهنگی رسیده است
خیلی خوبه
تابناک جان کار خوبیه ولی فایده ای نداره چون شما تا بخوای اکانت یه نفرو ببندی و صفحه شو مسدود کنی اون 10 تا صفحه دیگه درست کرده واسه خودش چون احتمالا میدونی که 2 سوت میشه عضو فیس بوک شد!!!!
خوب حالا تعاملات شکل فرهنگی تری به خود می گیرد و امیدواریم توسعه یابد
با این کار بسیار موافقم. ولی دوستان اگه دقت کنید میبینید که ما همیشه دنبال راه هایی هستیم که سریع به نتیجه برسیم و اینجور راهها معمولا موقتی و ناپایدار هستند. فرض کنید با اینکار تمام کسانی که این اعمال زشتو انجام دادن از فیسبوک حذف بشن. بقیه جاها و بقیه مشکلات چی؟ بقول یکی از ذوستان که همون اوایل نظرشو خوندم این فرهنگ غلط تو کل جامعه ما، کم و بیش و در موارد مختلف دیده میشه. اصلا خیلی از والدین را میبینیم که رسما به فرزندشان بی ادبی کردن را آموزش میدن و وقتی باهاشون صحبت میکنی میگن که فردا باید بتونه از پس خودش بربیاد ...!!!
این راه حلی که ارائه شد شاید اندکی بر این درد مرهم بگذارد. اما حتی اگر اکانت شخصی حذف شود آیا در همان فیسبوک نمیتواند اکانت جدیدی برای خودش خلق کند؟؟!!! پس مشکل همچنان باقیست، شاید حتی حادتر شود.
به نظر بنده ابتدا مسئولین را باید روی این موضوع حساس کرد که برنامه ریزی برای فرهنگ سازی در این زمینه انجام دهند و این برنامه را اجرا کنند و بخصوص از مسئولیت دادن به افرادی که رعایت ادب و نزاکت را نمیکنند باید خودداری شود.
باید قانونی به تصویب برسد که کسانی که به دیگران فحاشی و بی ادبی میکنند، مجازات شوندو این قانون برای افرادی که سمت و جایگاه خاصی دارند مجازات بیشتری درنظر بگیرد.
باید روی کودکان در مدارس کار شود همیشه هر فرهنگی را از کودکی باید اصلاح نمود. و در آخر و مهمترین بخش:
خداوند در قرآن میفرماید: حال و اوضاع هیچ ملتی تغییر نمیکند مگر اینکه خودشان بخواهند.
ما هم تا زمانی که خودمان، بله هر کسی خودش به شخصه نخواهد، هیچ چیز درست نمیشود. اگر هر کسی خودش را اصلاح کند کم کم بر روی اطرافیانش نیز تاثیر گذاشته و آنها هم تغییر میکنند. الان اگز از کسی در این زمینه پرسش شود همه خود را بی عیب میدانند. ولی خدا وکیلی بیایید درست فکر کنیم و با خودمان صادق باشیم و همه با هم سعی در اصلاح خود کنیم تا جامعه اصلاح شود.
تابناك جان خواهشا اينو منتشر كن :
مردم ايران براي دسترسي به فيس بوك فيلتر شده اند . اين حملات فيس بوكي با اسامي جعلي توسط برخي اعراب حاشیه خلیج فارس كه از راهيابي ايران به جام جهاني و از پيشرفتهاي اتمي ايران ناراحت هستند انجام و هدايت ميشه .
کی حال داره 100000 حمله کننده رو بره معرفی کنه ...
این اقدامات عملی نمیشه
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج