بازدید 7811

هديه به نمايندگان200هزار تومان بود نه200ميليون!

کد خبر: ۳۶۴۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۰ 11 December 2013
فاطمه رهبر، نايب رييس كميسيون اصل 90 مجلس در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» در خصوص  نام نمايندگاني كه از تامين اجتماعي كارت هديه و بن دريافت كرده‌اند، گفت: اسامي نمايندگاني كه كارت هديه دريافت كرده‌اند، محرمانه است. تعدادي از اسامي نمايندگان دوره هشتم از طرف آقاي مرتضوي اعلام شده بود كه نام آنها را به كميسيون اصل نود داده‌اند.
 
رهبر افزود: كارت‌هاي هديه‌اي كه نمايندگان دريافت كرده‌اند، در حد 200 و 300 هزار تومان است و تعداد كمي از نمايندگان 400 هزار تومان دريافت كرده‌اند و اين هدايا را در حوزه انتخابي خود، صرف كمك به افراد حقيقي و برخي از مراكز نيازمند كمك مالي كرده‌اند.
 
وي ادامه داد: اين ليست اعلام شده فقط براي دوره هشتم است و هنوز دوره نهم را مطرح نكرده‌اند و بايد اطلاعات تكميلي ارائه شود. از سوي ديگر هر گاه كميسيون اصل نود صلاح بداند نام اين نمايندگان را اعلام خواهد كرد.
 
نايب رييس كميسيون اصل 90 در پاسخ به سوال «جوان‌آنلاين» مبني بر اينكه اگر اين نمايندگان خطايي مرتكب نشده‌اند،‌ چرا نام آنها را فاش نمي‌كنند؟ اظهار داشت: كارت‌هاي هديه‌اي كه نمايندگان دريافت كرده‌اند 200 هزار تومان بوده نه 200 ميليون. بنابراين اين نه شبهه است و نه كار خلافي كه مغاير با شئونات اسلامي و قانوني باشد. كارت هديه‌اي بوده كه در چلسه مجلس امروز هم برخي از نمايندگان در توضيحات و تذكرات خوشان آن را مطرح كردند.
 
رهبر عنوان كرد: امروز آقاي مهندس باهنر هم دريافت كارت هديه از سوي نمايندگان را رسمي معمولي دانست كه از طرف برخي از دستگاه‌ها مثل كميته امداد، سازمان بهزيستي، تامين اجتماعي و گاهي هم رئيس مجلس شوراي اسلامي در اختيار نمايندگان قرار مي‌دهند. اين مبالغ طبق حجت شرعي در اختيار افراد واجد شرايط گذاشته مي‌شود. لذا نه تخلف مالي بوده نه كلاهبرداري و نه مبلغ بسيار كلاني كه براي ديگران شبهه‌اي ايجاد شود. حتي گاهي نمايندگان از جيب خود مبالغي روي اين كمك‌ها مي‌گذارند و در بين افراد مستمند در حوزه انتخابي توزيع مي‌كنند. گاهي وزارت ارشاد بن كتاب در اختيار نمايندگان قرار مي‌دهد كه در كتابخانه‌ها، مساجد و مكان‌هايي كه نيازمند كتاب و بسته‌هاي فرهنگي مورد استفاده قرار گيرد. اين شبهه‌اي نيست و مقداري بزرگ‌نمايي شده هم توسط آقاي مرتضوي و تامين اجتماعي و هم از طريق رسانه‌ها.
 
وي در پايان گفت: اين موضوع خيلي تيره و تار نبوده و كاملا روشن است و اسناد آن موجود است و در كميسيون اصل نود ارائه شده و هر گاه رئيس كميسيون صلاح بدانند اسامي اين نمايندگان اعلام مي‌شود.   

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس